Ухвала
від 14.09.2015 по справі 914/3007/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

cpg1251

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

про порушення провадження у справі про банкрутство

14.09.2015 р. Справа№ 914/3007/15

Господарський суд Львівської області у складі судді Морозюка А.Я.,

при секретарі Дзедзінській Ю.К.

розглянувши у судовому засіданні матеріали заяви Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області, м. Львів

про порушення справи про банкрутство Приватного підприємства "Фараон-2005" (79495, м. Львів, м. Винники, вул. Кільцева, буд. 1, кв. 67, ідентифікаційний код 33471966)

за участю представників

від кредитора: Підгайний О.І. - головний державний інспектор

від боржника: не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Личаківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області звернулась до суду із заявою про порушення справи про банкрутство Приватного підприємства "Фараон-2005" (79495, м. Львів, м. Винники, вул. Кільцева, буд. 1, кв. 67, ідентифікаційний код 33471966) в порядку загальних норм Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Ухвалою суду від 01.09.2015 р. заяву прийнято до розгляду; арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою - Маркусь Михайла Івановича, зобов'язано протягом трьох днів з дня отримання ухвали надати суду заяву на участь у справі про банкрутство ПП «Фараон-2005» відповідно до вимог ст. 114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; підготовче засідання суду призначено на 14.09.2015 р.

10.09.2015 р. на адресу суду від арбітражного керуючого Сиволобова Максима Марковича надійшла заява про згоду на участь у справі про банкрутство ПП «Фараон-2005» від 07.09.2015 р. №01-16/1117.

Представник кредитора в судовому засіданні 14.09.2015 р. вимоги про банкрутство боржника підтримав з підстав наведених у заяві про порушення справи про банкрутство та з посиланням на матеріали справи. В обґрунтування вимог заяви кредитор зазначив, що станом на 25.08.2015 р. податковий борг боржника складає 2 565 450,38 грн., з яких: 2 231 367,26 грн. основного платежу, 334 083,12 грн. штрафних санкцій. Вказана заборгованість виникла по податку на додану вартість в розмірі 1 389 559,59 грн. (в т.ч. 1 177 046,59 грн. - недоїмки по акту, 212 513,00 грн. - штрафних санкцій); по податку на прибуток приватних підприємств в розмірі 1 175 890,79 грн. (в т.ч. 1 054 320,67 грн. - недоїмки по акту, 121 570,12 грн. штрафних санкцій). Вимоги підтверджуються довідкою від 25.08.2015 р. №11396/10/23-0, податковими повідомленями-рішеннями, актом від 16.01.2012 р. №8/23-2/33471966, корінцем податкової вимоги від 02.10.2014 р. №1280-25. Безспірність вимог в сумі 2 564 770,38 грн. підтверджується постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23.04.2015 у справі №813/1490/15, інкасовими дорученнями №211 та №210 від 08.06.2015. Зазначає, що сума безспірних вимог перевищує триста мінімальних розмірів заробітної плати, вказані вимоги кредитора до боржника не задоволені протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

Боржник вимог ухвали суду 01.09.2015 р. не виконав, явку повноважного представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.

Відповідно до вимог абз. 2 ч. 1 ст. 16 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" неявка у підготовче засідання сторін та представника державного органу з питань банкрутства, а також відсутність відзиву боржника не перешкоджають проведенню засідання.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 вказаного Закону, справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом. Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 16 вказаного Закону, у підготовчому засіданні господарським судом здійснюється перевірка обґрунтованості вимог заявника, а також з'ясування наявності підстав для порушення провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 16 вказаного Закону, якщо справа порушується за заявою кредитора, господарський суд перевіряє обґрунтованість його вимог, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження.

Частиною першою статті 3 Закону України "Про виконавче провадження" передбачено, що у випадках, передбачених законом, рішення судів та інших органів щодо стягнення коштів виконуються органами доходів і зборів, банками та іншими фінансовими установами.

Згідно із пунктом 41.2 статті 41 Податкового кодексу України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Порядок стягнення податкового боргу платників податків регулюється статтями 95-99 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з абзацом першим пункту 95.3 статті 95 Податкового Кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Механізм виконання судових рішень про стягнення грошових коштів у рахунок погашення податкового боргу передбачений главою 12 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22, який передбачає оформлення інкасового доручення для примусового стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу. Відповідно до пункту 12.4 зазначеної Інструкції, судове рішення, на підставі якого з платника податків стягуються кошти, до банку не подається. Натомість реквізити відповідного судового рішення зазначаються в самому інкасовому дорученні.

Абзацами другим та третім пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.

Відтак, оскільки списання коштів з рахунків боржника здійснюється відповідно до умов і порядку, визначених Податковим кодексом України, а не Законом України "Про виконавче провадження", інкасові доручення для примусового стягнення коштів в дохід бюджету у рахунок погашення податкового боргу та докази вжиття відповідних заходів до отримання відповідної заборгованості за процедурою, визначеною Податковим кодексом України є належним доказом в підтвердження безспірності грошових вимог ініціюючого кредитора - органу доходів і зборів. Аналогічної правової позиції дотримується Вищий господарський суд України (постанова від 17.02.2015 р. по справі №925/1941/14) та Верховний суд України (постанова від 29.04.2015 р. у справі №920/629/14).

Із матеріалів справи вбачається наступне.

Постановою Львівського окружного адміністративного суду від 23.04.2015 р. р. у справі №813/1490/15, стягнуто з банківських рахунків ПП «Фараон-2005» до бюджету податковий борг в сумі 2 564 770,38 грн. На виконання вказаної постанови, для стягнення коштів з розрахункових рахунків боржника в АТ «Райффайзен банк Аваль» в м. Києві виставлялось інкасове доручення від 08.06.2015 р. №211 на суму 1 175 890,79 грн., яке 17.06.2015 р. повернуто банком без виконання на підставі п.п. 12.11, 10.9 Постанови Правління НБУ "Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті" від 21.01.2004 р. №22 (інкасове доручення надійшло за іншим виконавчим документом, ніж той, для забезпечення якого першочергово накладено арешт, інших коштів на рахунку клієнта немає); в ЗОДАТ «Райффайзен банк Аваль» м. Запоріжжя виставлялось інкасове доручення від 08.06.2015 р. №210 на суму 1 388 897,59 грн., яке 17.06.2015 р. повернуто банком без виконання на підставі п. 12.11 Постанови Правління НБУ "Про затвердження Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті" від 21.01.2004 р. №22 (залишок коштів на рахунках рівний нулю).

Згідно наявного у справі корінця податкової вимоги від 02.10.2014 р. №1280-25, загальна сума податкового боргу станом на 01.10.2014 р. становить 2 564 770,38 грн. (яка складається з сум 1 175 890,79 грн. по податку на додану вартість та 1 388 897,59 грн. по податку на прибуток), у тому числі основного платежу 2 231 367,26 грн., штрафних (фінансових) санкцій 333 403,12 грн.

Згідно довідки ДПІ у Личаківському районі м. Львова ГУ ДФС у Львівській області від 25.08.2015 р. №11396/10/23-0, заборгованість ПП «Фараон-2005» станом на 25.08.2015 р. в сумі складає 2 565 450,38 грн., з яких по податку на додану вартість 1 389 559,59 грн. (в т.ч. 1 177 046,59 грн. - недоїмки по акту, 212 513,00 грн. - штрафних санкцій); по податку на прибуток приватних підприємств 1 175 890,79 грн. (в т.ч. 1 054 320,67 грн. - недоїмки по акту, 121 570,12 грн. штрафних санкцій).

Відтак, сума основного боргу, яка враховується у складі безспірних вимог кредиторів, як підстава для порушення справи про банкрутство, та підтверджується належними документами (судовим рішенням та інкасовими дорученнями), становить 2 231 367 грн. 26 коп., решту підтвердженої суми в розмірі 333 403,12 грн. складають штрафні (фінансові) санкції, які згідно абз. 5 ст.1 та ч. 3 ст. 10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" не враховуються як підстава для порушення справи про банкрутство. Також не враховується як підстава решта суми в розмірі 680,00 грн., яка не є безспірною (не підтверджена ні рішенням суду, ні інкасовим дорученням) і є сумою штрафних(фінансових) санкцій.

Відповідно до абз. 5 ст. 1 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до складу грошових зобов'язань боржника, в тому числі зобов'язань щодо сплати податків, зборів (обов'язкових платежів), страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування, не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції, визначені на дату подання заяви до господарського суду.

Таким чином, вимоги кредитора до боржника в розмірі 2 231 367 грн. 26 коп., основного боргу є безспірними, перевищують суму в 300 розмірів мінімальної заробітної плати (що станом на дату подання заяви про порушення справи про банкрутство становила 365 400,00 грн.), не задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку. Доказів погашення вказаної суми заборгованості станом на день розгляду справи суду не представлено.

За таких обставин суд вважає, що кредитором доведено неплатоспроможність боржника та обґрунтовано наявність підстав для порушення провадження у справі про банкрутство ПП «Фараон-2005».

Заява арбітражного керуючого, визначеного автоматизованою системою - Маркусь Михайла Івановича, про згоду стати розпорядником майна в цій справі станом на день розгляду справи 14.09.2014 р. на адресу суду не надходила,

10.09.2015 р. на адресу суду надійшла заява про згоду на участь у справі про банкрутство ПП «Фараон-2005» від 07.09.2015 р. №01-16/1117 від арбітражного керуючого Сиволобова Максима Марковича разом з копією свідоцтва про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №451 від 12.03.2013 р., свідоцтвом про підвищення кваліфікації, листом Міністерства юстиції України про присвоєння арбітражному керуючому Сиволобову М.М. рівня кваліфікації, договором СТД №3122898 страхування відповідальності арбітражного керуючого від 01.10.2014 р. та інформацією про арбітражного керуючого.

Відповідно до абз.4 ч.1.ст.114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.

Відтак у відповідності з вимогами абз.4 ч.1.ст.114 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та п. 4.14. Положення про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, суд вважає за доцільне призначити розпорядником майна у справі арбітражного керуючого Сиволобова Максима Марковича.

Суд вважає за доцільне встановити грошову винагороду арбітражного керуючого за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень. Суд зазначає, що відповідно до ч.2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", сплата грошової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна) здійснюється шляхом її авансування заявником (кредитором або боржником) у розмірі, зазначеному у цій частині. Сума авансового платежу вноситься на депозитний рахунок нотаріуса та виплачується арбітражному керуючому (розпоряднику майна) за кожний місяць виконання ним повноважень розпорядника майна.

Враховуючи наведене, керуючись ст.1, ч.3 ст. 10, ст. 16, абз.4 ч.1 ст. 114, ч.2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 ГПК України, суд-

У Х В А Л И В:

1. Порушити провадження у справі про банкрутство Приватного підприємства "Фараон-2005" (79495, м. Львів, м. Винники, вул. Кільцева, буд. 1, кв. 67, ідентифікаційний код 33471966).

2. Визнати вимоги кредитора - Державної податкової інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області - в розмірі 2 231 367 грн. 26 коп.

3. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника - Приватного підприємства "Фараон-2005" (79495, м. Львів, м. Винники, вул. Кільцева, буд. 1, кв. 67, ідентифікаційний код 33471966).

4. Ввести процедуру розпорядження майном Приватного підприємства "Фараон-2005" (79495, м. Львів, м. Винники, вул. Кільцева, буд. 1, кв. 67, ідентифікаційний код 33471966).

5. Розпорядником майна боржника призначити арбітражного керуючого Сиволобова Максима Марковича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) №451 від 12.03.2013 р., адреса: 04136, м. Київ, вул. Маршала Гречка, 13, каб. 526).

6. Встановити арбітражному керуючому Сиволобову Максиму Марковичу оплату послуг (грошову винагороду) за виконання повноважень розпорядника майна у справі в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання ним повноважень шляхом її авансування заявником (кредитором) у відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

7. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство Приватного підприємства "Фараон-2005" (79495, м. Львів, м. Винники, вул. Кільцева, буд. 1, кв. 67, ідентифікаційний код 33471966), текст якого додається.

8. Заявнику - Державній податковій інспекції у Личаківському районі м. Львова Головного управління Міндоходів у Львівській області: представити суду докази внесення на депозитний рахунок нотаріуса суми авансового платежу у відповідності до вимог ч. 2 ст. 115 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" для виплати арбітражному керуючому грошової винагороди.

9. Розпоряднику майна боржника арбітражному керуючому Сиволобову М.М.:

- до 23.10.2015 р. надати суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів;

- повідомити усіх виявлених кредиторів про час та місце проведення попереднього засідання суду, докази повідомлення надати суду;

- до 23.10.2015 р. скласти і подати до господарського суду на розгляд (затвердження) реєстр вимог кредиторів;

- до 10.11.2015 р. організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість;

- надати суду відомості про майно боржника;

- надати суду: витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна по боржнику; інформацію з реєстраційної служби щодо нерухомого майна боржника, з Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек щодо боржника;

- надати суду документально підтверджений висновок про фінансове становище боржника, а також про можливість проведення санації боржника;

- надати суду висновок щодо наявності ознак фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства;

- надати суду документально підтверджений звіт про проведену роботу.

10.Попереднє засідання суду призначити на: 10.11.15 р . на 14:40. Засідання відбудеться у приміщенні господарського суду Львівської області за адресою: 79014; м. Львів, вул. Личаківська, 128.

11.Викликати в судове засідання розпорядника майна, повноважних представників кредиторів, боржника.

12.Відповідно до вимог ч.16 ст.16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" копію ухвали надіслати кредитору, боржнику, розпоряднику майна, Личаківському районному суду м. Львова, Личаківському ВДВС Львівського МУЮ, Головному територіальному управлінню юстиції у Львівській області Відділу з питань банкрутства, державному реєстратору.

Суддя Морозюк А.Я.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.09.2015
Оприлюднено22.09.2015
Номер документу50467087
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/3007/15

Постанова від 08.12.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 10.11.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 14.09.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

Ухвала від 01.09.2015

Господарське

Господарський суд Львівської області

Морозюк А.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні