донецький апеляційний господарський суд
Постанова
Іменем України
01.11.2010 р. справа №19/28/08
Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
Головуючого: М?ясищева А.М.,
Суддів: Алєєвої І.В., Москальової І.В.
При секретарі: Жильцовій О.В.
За участю представників сторін:
від скаржника: ОСОБА_1 -доручення №01-17/200 від 28.10.10р.
від кредитора ОСОБА_2 пенсійного фонду України в ОСОБА_3 районі смт. Чернігівка: представник не з'явився
від кредитора ВАТ "Запоріжжяобленерго" в особі ОСОБА_3 РЕМ: представник не з'явився
від кредитора ОСОБА_2 Державного казначейства у ОСОБА_3 районі смт. Чернігівка: представник не з'явився
від кредитора ОСОБА_3 районний центр зайнятості смт. Чернігівка: представник не з'явився
ліквідатора: не з'явився
від боржника: представник не з'явився
Розглянувши у судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_3 районної ради смт.Чернігівка
на ухвалу господарського суду Запорізької області від 25.08.2010р.
у справі №19/28/08 (суддя Даценко Л.І.)
за заявою кредитора ОСОБА_2 ПФУ в ОСОБА_3 районі смт.Чернігівка
до боржника ОСОБА_4 з обмеженою відповідальністю "Колос" смт.Чернігівка
про банкрутство
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 25.08.2010 р. по справі № 19/28/08 клопотання ліквідатора задоволено. Зобов'язано ОСОБА_3 районну раду Запорізької області прийняти у спільну власність територіальної громади Чернігівського району Запорізької області внутрішньогосподарську меліоративну систему, розташовану на території Чернігівського району Запорізької області, яка знаходиться на балансі ТОВ В«КолосВ» .
Ухвала господарського суду мотивована необхідністю передачі підприємством -банкрутом ТОВ В«КолосВ» внутрішньогосподарської меліоративної системи, яка знаходиться на його балансі, територіальній громаді відповідного району, на виконання вимог діючого законодавства.
Згідно Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також: внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, які не підлягають паюванню в процесі реорганізації і передачі на баланс підприємств -правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. № 1253, вирішення питання про передачу об'єктів внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у власність територіальних громад, приймається районною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох чи більше районів. Ініціатором передачі об'єктів в комунальну власність може бути підприємство - правонаступник, на балансі якого знаходяться об'єкти. Якщо ініціатором передачі об'єктів в комунальну власність є підприємство - правонаступник, в такому разі орган місцевого самоврядування в місячний термін з дня надходження пропозиції розглядає його і приймає рішення з цього питання. Передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність. Створює комісію з передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем і призначає її голову відповідна районна або обласна державна адміністрація.
Орган місцевого самоврядування у двотижневий термін з дня підписання акту прийому - передачі повідомляє про прийом - передачу об'єктів внутрішньогосподарської меліоративної системи органи державної статистики, державної податкової служби, фінансові органи. У цей же термін орган місцевого самоврядування зобов'язаний закріпити своїм рішенням такі об'єкти за відповідним підприємством (організацією) на праві повного господарського володіння (оперативного управління).
На виконання вимог чинного законодавства ліквідатором ТОВ В«КолосВ» були підготовані всі необхідні докумети для передачі внутрішньогосподарської меліоративної системи у комунальну власність та 07.10.09 р. і повторно 26.04.10р. направлено листи-пропозиції про передачу внутрішньогосподарської меліоративної системи ТОВ В«КолосВ» у спільну власність територіальної громади Чернігівського району Запорізької області.
З листів ОСОБА_3 районної ради вбачається, що наміру приймати у власність внутрішньогосподарську меліоративну систему, на виконання вимог Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також: внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, які не підлягають паюванню в процесі реорганізації і передачі на баланс підприємств -правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. № 1253, Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» , вона не має, що є причиною неможливості завершення ліквідаційної процедури у встановлені законодавством строки.
Однак, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. № 1253, внутрішньогосподарська меліоративна система підлягає безоплатній передачі у комунальну власність ОСОБА_3 територіальної громади, що і стало підставою прийняття ухвали про зобов'язання ОСОБА_3 районної ради Запорізької області прийняти у спільну власність територіальної громади Чернігівського району Запорізької області внутрішньогосподарську меліоративну систему, розташовану на території Чернігівського району Запорізької області, яка знаходиться на балансі ТОВ В«КолосВ» .
Оскаржуючи ухвалу господарського суду Запорізької області від 25.08.2010 р. по справі № 19/28/08 ОСОБА_3 районна рада смт.Чернігів Запорізької області просить її скасувати та зобов'язати ліквідатора ТОВ В«КолосВ» провести експертизу внутрішньогосподарської меліоративної системи, яка знаходиться на балансі ТОВ В«КолосВ» , посилаючись на неповноту та неправильність дослідження доказів судом першої інстанції.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.0 3р. № 1253, до акту - приймання передачі додаються: витяг з бухгалтерського балансу підприємства, яке передає об'єкти, складеного на останню звітну дату, про перелік об'єктів передачі та їх вартість; дані інвентаризації на дату реорганізації колективного сільськогосподарського підприємства. До господарського суду Запорізької області ліквідатором надані документи не на останню звітну дату до початку процедури ліквідації: акт інвентаризації меліоративної системи КСП В«БільшовикВ» від 03.09.84 р.; акт інвентаризації меліоративної системи КСП В«БільшовикВ» № 3 від 21.02.96 р.; довідка про стан закритих трубопроводів в КСП В«БільшовикВ» від 21.02.95 р.; схема розташування меліоративних земель КСП В«БільшовикВ» . Передана документація не дає можливості визначити як технічний стан меліоративної системи з урахуванням фізичного зносу, так і місце розташування системи.
Крім того, на момент передачі внутрішньогосподарська меліоративна система відсутня, тому, для виявлення даного факту та подальшої роботи комісії, вважає за необхідне проведення з ініціативи ліквідатора експертизи та скасування ухвали суду про зобов'язання ОСОБА_3 районної ради Запорізької області прийняти у спільну власність територіальної громади Чернігівського району Запорізької області внутрішньогосподарську меліоративну систему, розташовану на території Чернігівського району Запорізької області, яка знаходиться на балансі ТОВ В«КолосВ» .
Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника скаржника, судова колегія встановила:
Постановою господарського суду Запорізької області від 25.02.08 р. у справі № 19/28/08 ТОВ В«КолосВ» визнано банкрутом і відкрита ліквідаційна процедура.
Відповідно до ст. 26 Закону України України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» до складу ліквідаційної маси не включаються об'єкти житлового фонду , у тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади і об'єкти комунальної інфраструктури, які у разі банкрутства підприємства передаються ліквідатором у встановленому законодавством порядку в комунальну власність відповідних територіальних громад без додаткових умов і фінансуються у встановленому порядку.
З матеріалів справи вбачається, що після реорганізації КСП В«БільшовикВ« і створення ТОВ В«КолосВ» та ТОВ В«ТокмачаниВ» ТОВ В«КолосВ» , передано на баланс внутрішньогосподарську меліоративну систему, розташовану на території Чернігівського району Запорізької області,
Законом України В«Про колективне сільськогосподарське підприємствоВ» (ст.31) передбачено, що об'єкти соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також внутрішньогосподарські меліоративні системи підприємств, що не підлягали паюванню в процесі реорганізації цих підприємств та передані на баланс підприємств-правонаступників, підлягають безоплатній передачі до комунальної власності в порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України.
Згідно Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також: внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, які не підлягають паюванню в процесі реорганізації і передачі на баланс підприємств-правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.03 р. № 1253, вирішення питання про передачу об'єктів внутрішньогосподарської меліоративної системи, які передаються у власність територіальних громад, приймається районною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території району, або обласною радою, якщо об'єкт знаходиться в межах території двох чи більше районів. Ініціатором передачі об'єктів в комунальну власність може бути підприємство-правонаступник, на балансі якого знаходяться об'єкти. Якщо ініціатором передачі об'єктів в комунальну власність є підприємство-правонаступник, в такому разі орган місцевого самоврядування в місячний термін з дня надодження пропозиції розглядає його і приймає рішення з цього питання. Передача здійснюється за рішенням комісії з питань передачі об'єктів у комунальну власність. Створює комісію з передачі внутрішньогосподарських меліоративних систем і призначає її голову відповідна районна або обласна державна адміністрація.
На підставі обстеження, а у разі потреби і висновків експерта, комісія визначає технічний стан об'єкта, встановлює відповідність фізичного зносу даним бухгалтерського обліку. Вартість об'єктів визначається їх балансовою вартістю, а об'єктів незавершеного будівництва -згідно законодавства з питань оцінки об'єктів приватизації.
Таким чином, законодавством чітко передбачено зобов'язання передачі об'єктів внутрішньогосподарської меліоративної системи підприємством-правонаступником у власність територіальних громад.
Тобто означена внутрішньогосподарська меліоративна система, розташована на території Чернігівського району Запорізької області, повинна бути передана ТОВ В«КолосВ» у комунальну власність територіальної громади Чернігівського району Запорізької області.
Згідно матеріалів справи, ліквідатором здійснені, відповідно до законодавства, дії, направлені на передачу меліоративної системи, що знаходиться на балансі банкрута.
На виконання вимог чинного законодавства ліквідатором ТОВ В«КолосВ» 07.10.09р. і повторно 26.04.10р. було направлено листи - пропозиції про передачу внутрішньогосподарської меліоративної системи ТОВ В«КолосВ» у спільну власність територіальної громади Чернігівського району Запорізької області.
З листів ОСОБА_3 районної ради вбачається, що наміру приймати у власність територіальної громади внутрішньогосподарську меліоративну систему, вона не має та немає намірів сприяти вирішенню цого питання та всіма засобами намагається відстрочити приймання або взагалі відмовитись від її прийому у власність територіальної громади.
Перевіркою прокуратури Чернігівського району Запорізкої області встановлено, що внутрішньогосподарська меліоративна система ТОВ В«КолосВ» належить до об'єктів, які підлягають передачі у комунальну власність ОСОБА_3 районній раді Запорізької області, та приписом № 83-1499 вих-10 від 04.08.10 р., який міститься у матеріалах справи, зобов'язано ОСОБА_3 міську раду вжити заходів щодо усунення порушень законодавства.
Тому господарський суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що ця обставина порушує Порядок безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також: внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, які не підлягають паюванню в процесі реорганізації і передачі на баланс підприємств -правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. № 1253, приписи ст.24 Закону України В«Про місцеве самоврядування в УкраїніВ» та ст. 26 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .
Посилання скаржника на те, що на момент передачі внутрішньогосподарська меліоративна система відсутня, не може бути прийнято до уваги, оскільки матеріали справи не містять будь - яких доказів встановлення комісією технічного стану об'єкту.
Клопотання скаржника про зобов'язання ліквідатора ТОВ В«КолосВ» провести експертизу внутрішньогосподарської меліоративної системи для виявлення її технічного стану не може бути прийнято до уваги, оскільки ст.31 Закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» регламентовано порядок та черговість витрачання ліквідатором коштів в процедурі банкрутства, за порушення яких ліквідатор несе відповідальність. Законом України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» не передбачено фінансування проведення експертизи об'єктів та споруд банкрута перед їх передачею до комунальної власності.
Крім того, відповідно до Порядку безоплатної передачі у комунальну власність об'єктів соціальної сфери, житлового фонду, у тому числі незавершеного будівництва, а також: внутрішньогосподарських меліоративних систем колективних сільськогосподарських підприємств, які не підлягають паюванню в процесі реорганізації і передачі на баланс підприємств - правонаступників, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.08.03р. № 1253, у разі потреби технічний стан об'єкту за допомогою проведення експертизи перевіряється саме за ініціативою комісії, яка створюється відповідною районною радою за місцезнаходженням об'єкту передачі.
З огляду на наведене ухвала господарського суду відповідає приписам чинного законодавства, матеріалам справи та не підлягає скасуванню.
Керуючись ст.ст. 103, 104, 105, 106 ГПК України, судова колегія,-
ПОСТАНОВИЛА:
Ухвалу господарського суду Запорізької області від 25.08.2010р. по справі № 19/28/08 залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
Головуючий А.М.М?ясищев
Судді: І.В. Алєєва
ОСОБА_5
Надіслано 10 примірників:
1-до справи
4-кредиторам
1-боржнику
1-скаржнику
1-ліквідатору
1-госп.суду
1-ДАГС
Суд | Донецький апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 04.11.2010 |
Оприлюднено | 23.09.2015 |
Номер документу | 50486130 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Донецький апеляційний господарський суд
М'ясищев А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні