Постанова
від 01.11.2006 по справі 15913-2006а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

15913-2006А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95000, м.Сімферополь, вул. К.Маркса, 18, к. 404

ПОСТАНОВА

Іменем України

01.11.2006Справа №2-26/15913-2006А

Суддя господарського суду АР Крим Проніна О. Л. розглянувши матеріалиадміністративної справи 01.11.2006р. у судовому засіданні, що почалося в 11:00 за участю секретаря судового засідання  Котешко Л. Л.,   

За участю представників:

Позивача –  Шеховцова С. І., довіреність від 10.10.2006р. б/н

Відповідача -  не з'явився

ухвалив постанову по справі №2-26/15913-2006А у 11:25

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Алушта-Світ» (98500, м. Алушта, вул. Хромих, 18, код ЄДРПОУ 33254926)

До відповідача Комітету з охорони культурної спадщини Ради міністрів АР Крим (95011, м. Сімферополь, вул. Гоголя, 14, код ЄДРПОУ 00048062)

Про визнання протиправним рішення та спонукання до виконання певних дій

   Сутність адміністративної  справи:

      

Позивач   звернувся до господарського суду АР Крим із позовною заявою та просить визнати протиправним рішення Комітету з охорони культурної спадщини про відмову ТОВ «Алушта-Світ» в узгодженні проекту відведення земельної ділянки площею 0,05 га, розташованої у м. Алушта, перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова, під розміщення суспільного туалету в комплексі з торгово-адміністративними приміщеннями, викладений  у листі №9281-п від 28.07.2006р. за підписом в. о. Голови комітету Мордашова В. К. Крім того, позивач просить зобов'язати відповідача надати згоду ТОВ «Алушта-Світ» на складення проекту відведення земельної ділянки площею 0,05 га, розташованої у .м Алушта, перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова, під розміщення суспільного туалету в комплексі з торгово-адміністративними приміщеннями.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач безпідставно відмовив надати згоду на складення проекту відведення земельної ділянки площею 0,05 га, у м. Алушта, перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова, оскільки зазначена ділянка відноситься до земель загального користування, й не віднесена у встановленому законом порядку до земель історико-культурного призначення; на зазначеній земельній ділянці відсутні об'єкти культурної спадщини, які б були включені до Державного реєстру    нерухомих пам'яток України, Переліку охоронюваних археологічних територій України.

Відповідач на позовних вимогах заперечує з мотивів, викладених у відзиві на позов. Так, відповідач, зокрема, зазначив, що  земельна ділянка площею 0,05 га, у м. Алушта, перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова, знаходиться у межах середньовікового  некрополю (об'єкту культурної спадщини), у зв'язку з чим, позовні вимоги ТОВ «Алушта-Світ» не підлягають задоволенню на підставі п. 4 ст. 7 Закону України «Про охорону археологічної спадщини».

Розгляд справи відкладався у порядку ст. 150 КАС України.

Дослідивши матеріали справи та заслухавши представника позивача, суд дійшов наступних висновків.

Рішенням 25 сесії 4 скликання Алуштинської міської ради від 07.12.2005р. №25/370 «Про надання ТОВ «Алушта-Світ» дозволу на складення проекту відведення земельної ділянки», у виконання рішення господарського суду АР Крим від 17.11.2005р. по справі №2-20/11938-2005, ТОВ «Алушта-Світ» був наданий дозвіл на складення проекту відведення земельної ділянки площею 0,05 га за рахунок земель міської ради під розміщення суспільного туалету в комплексі із торгівельно-адміністративними приміщеннями  в районі перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова у м. Алушта.

За договором, укладеним 10.04.2006р. між ТОВ «Алушта-Світ» та Кримською філією інституту археології НАН України, від 18.04.2006р. №184, останнім  було проведено обстеження земельної ділянки площею 0,05 га у м. Алушта, перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова.

Згідно висновку Державної Азово-Чорноморської екологічної інспекції від 18.05.2006р. №11/892 ділянка відноситься до категорії земель загального користування Алуштинської територіальної громади. При цьому, згідно п. 14 висновку, зазначена земельна ділянка до об'єктів природно-заповідного фонду та інших охоронюваних або цінних земель, не відноситься, що, зокрема, підтверджується довідкою Алуштинського міського управління земельних ресурсів від 21.07.2006р. №10-03/19-23.

Згідно висновку від 18.04.2006р. №125/1-299, складеному Кримською філією інституту археології Національної академії наук України, на відстані 250 м. на захід від обстежуємої земельної ділянки знаходиться архітектурно-археологічний об'єкт  культурної спадщини національного призначення «Крепость Алустоя ІУ-ХУ в.в. (№173 за Державним реєстром нерухомих пам'яток історії та культури Республіки Крим; №3722 за Державним Реєстром національного культурного здобутку); в 50-60 м.    на захід від земельної ділянки, на території пансіонату «Північна Двина», розташований археологічний об'єкт культурної спадщини «Поселення УІІІ-ІХ-ХІ вв.», який на державному обліку не перебуває. Крім того, на відстані від обстежуємої території знаходиться північно-східна частина археологічного об'єкту культурної спадщини «Некрополь Х(?)-ХУІІІ в.в.», який також на державному обліку не перебуває.

Листом від 28.07.2006р. вих. №9281-п Комітет з охорони культурної спадщини, на підставі ст. 37 Закону України «Про охорону культурної спадщини» та ст. 7 Закону України «Про  охорону археологічної спадщини» Комітет з охорони культурної спадщини  повідомив, що не буде заперечувати проти відведення земельної ділянки площею 0,050 га по вул. Леніна/вул. Паркова у м. Алушта для розміщення суспільного туалету в комплексі з торгівельно-адміністративними приміщеннями після проведення повного археологічного обстеження земельної ділянки.

Питання та державне регулювання об'єктів, які віднесені до культурної спадщини, регулюються Законом України «Про охорону культурної спадщини»  від 8 червня 2000 року за № 1805-III.

Відповідно ст. 37 Закону України, на яку посилається відповідач з дійсного спору, щойно  виявлені  об'єкти  культурної  спадщини  до  вирішення питання   про   їх   реєстрацію  як  пам'яток  підлягають  охороні відповідно до вимог цього Закону та вносяться до Переліку об'єктів культурної  спадщини,  затвердженого  рішенням відповідного органу охорони  культурної спадщини.

Проте, на час розгляду справи доказів щодо включення такого об'єкту до Переліку об'єктів культурної спадщини, рішення про затвердження такого Переліку суду відповідачем не надано.

Згідно абз. 4 ст.  7 Закону України «Про охорону археологічної спадщини» до  повноважень органів з охорони культурної спадщини відноситься, зокрема, погодження на  стадії   проектування   відведення   земельних ділянок під містобудівні,  шляхові,  меліоративні та землевпорядні роботи після їх археологічного дослідження.

Згідно ст. 1 Закону України «Про охорону археологічної спадщини» археологічною спадщиною визнається  сукупність  пам'яток  археології,  що перебувають під охороною держави,  та пов'язані з ними території,  а також  рухомі культурні цінності (археологічні предмети), що походять з об'єктів археологічної спадщини, яке є місцем, спорудою, комплексом, їхньою частиною, які створені людиною,  незалежно від стану   збереженості,   що  донесли  до  нашого  часу  цінності  з археологічного,  антропологічного  та  етнографічного  поглядів  і повністю або частково зберегли свою автентичність.

Таким чином, навіть у разі, якщо знайдені на земельної ділянці об'єкти  є частиною  Некрополю Х(?)-ХУІІІ в.в., дослідження якого не проведено у повній мірі та який не перебуває на обліку в Державному реєстрі, то застосування ст. 7 Закону України «Про охорону археологічної спадщини» можливо лише на стадії розробки проекту об'єкту будівництва та зазначена норма не підлягає застосуванню на стадії складення проекту відведення земельної ділянки.

Відповідно п. 3.1, п. 3.2  ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у  справах  щодо  оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративним судом мають бути перевірені обставини щодо того, чи прийняте оспорюване рішення  на підставах,   у  межах  повноважень  та  у  спосіб,  що передбачені Конституцією та законами України, встановити обставини щодо використання  повноваження при прийнятті оспорюваного рішення.

За такими обставинами, суд дійшов висновку, щодо передчасності викладеної у листі Республіканського комітету з охорони культурної спадщини від 28.07.2006р. №9281-п вимоги щодо проведення повного археологічного обстеження земельної ділянки, адже, відповідач з дійсного спору фактичних заперечень щодо надання згоди на відведення земельної ділянки не навів.

 У порядку п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України вступна та резолютивна частини постанови оголошені та підписані у судовому засіданні 01.11.2006р. Повний текст постанови складений та підписаний 06.11.2006р.

Приймаючі до уваги викладене, керуючись ст. ст. 117, 118, 158, 159, 160, 161- 163, п. 4 ст. 167  Кодексу адміністративного судочинства України, суд –

П О С Т А Н О В И В :  

1.          Адміністративний позов задовольнити.

2.          Визнати протиправними дії Комітету з охорони культурної спадщини  з непогодження ТОВ «Алушта-Світ» проекту відведення земельної ділянки площею 0,05 га, розташованої у м. Алушта, перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова, під розміщення суспільного туалету в комплексі з торгово-адміністративними приміщеннями, які знайшли своє відображення  в листі №9281-п від 28.07.2006р. за підписом в. о. Голови комітету Мордашова В. К.

3.          Зобов'язати Комітет з охорони культурної спадщини Ради міністрів АР Крим (95011, м. Сімферополь, вул. Гоголя, 14, код ЄДРПОУ 00048062)  надати згоду ТОВ «Алушта-Світ» (98500, м. Алушта, вул. Хромих, 18, код ЄДРПОУ 33254926) на складення проекту відведення земельної ділянки площею 0,05 га, розташованої у м. Алушта, перехрестя вул. Леніна та вул. Паркова, під розміщення суспільного туалету в комплексі з торгово-адміністративними приміщеннями.

Судом роз'яснено сторонам положення ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України,  відповідно якої Постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.    

Видати виконавчий лист після вступу Постанови у чинність за заявою сторони.

Дійсну Постанову направити на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Проніна О.Л.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення01.11.2006
Оприлюднено20.08.2007
Номер документу504917
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15913-2006а

Постанова від 01.11.2006

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Проніна О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні