Справа № 462/783/14-к
У Х В А Л А
26 лютого 2014 року Слідчий суддя Залізничного районного суду м. Львова ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю представників скаржника ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , прокурора ОСОБА_5 , слідчого ОСОБА_6 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Львові скаргу Закритого акціонерного товариства «Акціонерна компанія «Альфа»» на постанову старшого слідчого слідчої частини СВ УМВС України на Львівській залізниці ОСОБА_6 від 30 грудня 2014 року про закриття кримінального провадження,
встановив:
Постановою старшого слідчого слідчої частини СВ УМВС України на Львівській залізниці ОСОБА_6 від 30.12.2013 року було закрито кримінальне провадження № 12012150370000004 на підставі п. 2 ч. 1 ст. 284 КПК України у зв`язку із відсутністю в діяннях службових осіб ДТГО «Львівська залізниця» складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 365 КК України.
30.01.2014 року скаржник звернувся зо суду зі скаргою на зазначену постанову, в якій просить скасувати таку, мотивуючи це тим, що їх товариству на праві власності належить Західноєвропейська залізнична колія в цілому, яка розташована в с. Арламівська Воля Мостиського району, протяжністю 3506 м. У серпні 2012 року службовими особами ДТГО «Львівська залізниця» було незаконно демонтовано частину зазначеної колії, тим самим останні скоїли злочин проти власності ЗАТ «АК «Альфа». Проте слідчий під час проведення досудового розслідування не провів всіх необхідних слідчих дій, не дав належну оцінку всім фактам, які мають істотне значення для справи, а відтак слідчий виніс незаконну постанову.
Представники скаржника у судовому засіданні скаргу підтримали, дали пояснення аналогічні вищенаведеному, просять скаргу задовольнити.
У судовому засіданні прокурор та слідчий проти скарги заперечили, зазначивши, що скарга є необґрунтованою та безпідставною, оскільки скаржнику згідно з правовстановлюючими документами належить Західноєвропейська залізнична колія в цілому, яка розташована в с. Арламівська Воля Мостиського району, протяжністю приблизно 2200 м. Зазначена колія ніким не демонтована, вона існує, що стверджується протоколом огляду місця події від 18.09.2012 року. Службові особи ДТГО «Львівська залізниця» демонтувала колію протяжністю приблизно 1300м, яка проходила по території колишньої військової частини НОМЕР_1 , та яка перебувала на балансі ДТГО та не належить скаржнику.
Заслухавши представників скаржника, слідчого, прокурора, оглянувши матеріали скарги та кримінального провадження, вважаю, що скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
17.08.2012 року ЗАТ «АК «Альфа» звернулося до Генеральної прокуратури України зі заявою про викрадення частини Західноєвропейської залізничної колії довжиною 3506 м, яка належить їх товариству /Т-1 а.с.12 кримінального провадження/
Як убачається з матеріалів кримінального провадження, старший слідчий СЧ СВ УМВС України на Львівській залізниці ОСОБА_6 , отримавши заяву ЗАТ «Альфа» про вчинення злочину, діяв відповідно до Положення про порядок ведення Єдиного реєстру досудових розслідувань
Так, 28.11.2012 року слідчим внесено відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12012150370000004 та розпочато досудове розслідування за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 365 КК України по факту розкрадання верхньої будови залізничної колії довжиною 1,5 км за адресою Львівська область Мостиський район с. Арламівська Воля, яка перебувала у власності ТОВ «Альф», демонтаж колії здійснено за рішенням службових осіб ДТГО «Львівська залізниця» /Т-1 а.с.1 кримінального провадження/.
На підставі даних отриманих в ході досудового розслідування слідчим була винесена постанова від 29 грудня 2012 року про закриття кримінального провадження № 12012150370000004 у зв`язку із відсутністю в діяннях службових осіб ДТГО «Львівська залізниця» складу кримінального правопорушення /Т-1 а.с.277-280 кримінального провадження /.
Ухвалою слідчого судді Залізничного районного суду м. Львова ОСОБА_7 від 01.03.2013 року вищезазначена постанова слідчого від 29.12.2013 року про закриття кримінального провадження була скасована, а матеріали кримінального провадження були повернуті для проведення додаткової перевірки /Т-2 а.с.6-8 кримінального провадження/.
За таких обставин, слідчим було проведено досудове розслідування, під час якого були зокрема проведені наступні слідчі дії: допитані у якості свідків ОСОБА_8 /Т-2 а.с.48-50 кримінального провадження/, ОСОБА_9 , ОСОБА_10 /Т-2 а.с.95-102 кримінального провадження/ та ОСОБА_11 /Т-2 а.с.120-123 кримінального провадження/.
Крім того, під час досудового розслідування була оглянута інвентаризаційна справа № 9 під`їзної залізничної колії 1435 мм на 65 км дільниці «Львів Мостиська» у Мостиському районі с. Арламівська Воля, яка знаходиться в Самбірському МБТІ. Копія зазначеної була долучена слідчим до матеріалів провадження /Т-2 а.с.15-42 кримінального провадження/.
На підставі даних отриманих в ході досудового розслідування слідчим була винесена постанова від 30 грудня 2013 року про закриття кримінального провадження № 12012150370000004 у зв`язку із відсутністю в діяннях службових осіб ДТГО «Львівська залізниця» складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 365 КК України /Т-1 а.с.129-133 кримінального провадження /.
Зазначена постанов слідчого винесена з дотриманням вимог КПК України з огляду на таке.
Зі змісту п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України № 15 від 26.12.2003 року «Про судову практику у справах про перевищення влади або службових повноважень» випливає, що обов`язковою ознакою об`єктивної сторони складу злочину, передбаченого ст. 365 КК, є заподіяння істотної шкоди охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб. Згідно з п. 3 примітки до ст. 364 КК шкода, якщо вона полягає в спричиненні матеріальних збитків, визнається істотною за умови, що вона в 100 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Слідчий, виносячи оскаржувану постанову, мотивував її тим, що діями службових осіб ДТГО «Львівська залізниця» при проведенні тимчасового демонтажу елементів верхньої будови колії 1435 мм., яка знаходиться на території що використовується Міністерством оборони України на території Мостиського району Львівської обл. поряд із с. Арламівська Воля, не було заподіяно шкоди майну ЗАТ «АК «Альфа». Тобто діями зазначених осіб не було спричинено ніяких матеріальних збитків товариству.
Вищевказаний висновок слідчого є правильним, та зроблений на підставі сукупності зібраних доказів, яким слідчий правильно дав оцінку з точки зору належності, допустимості та достовірності.
Так, підстави набуття права власності чітко врегульовані чинним законодавством.
Як убачається з реєстраційного посвідчення виданого 05.04.1999 року Самбірським МБТІ під`їзна Західноєвропейська залізнична колія в цілому, яка розташована в с. Арламівська Воля Мостиського району, зареєстрована на праві власності за ЗАТ «АК «Альфа» /Т-2 а.с.35 кримінального провадження/.
Інструкція про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затверджена наказом Держбуду України від 09.06.1998 року № 121 (яка була чинна на момент видачі реєстраційного посвідчення) передбачала чіткий перелік правовстановлювальних документів, на підставі яких провадилася державна реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна.
Зі змісту реєстраційного посвідчення вбачається, що державна реєстрація права власності на Західноєвропейську залізничну колію за ЗАТ «АК «Альфа» була проведена на підставі акту державної технічної комісії прийняття об`єкту в експлуатацію, затвердженого розпорядженням голови Мостиською районної держадміністрації від 01.04.1999 року № 110, який міститься в матеріалах інвентаризаційної справи /Т-2 а.с. 30,32 кримінального провадження/.
Зі змісту зазначеного акту випливає, що державній комісії пред`явлено завершене відновленням та ремонтом під`їзна Західноєвропейська залізнична колія (п.1 акту), яка має відповідні площі протяжності, зокрема укладка колії протяжністю 2 км (п.6 акту).
Крім того, як убачається з матеріалів інвентаризаційної справи № 9 зазначений акт був виданий на підставі технічної документації, яка була розроблена Самбірським МБТІ на підставі лист звернення ЗАТ «АК «Альфа» від 17.03.1999 року, у якому зазначено, що товариство просило виготовити технічну документацію на під`їзну Західноєвропейську залізничну колію, яка в 1997-1998 роках була збудована та улаштована від роз`їзду Арламівська Воля Мостиського району до бази пального (в/ч НОМЕР_1 ) /Т-2 а.с. 31 кримінального провадження/.
Як убачається з технічного паспорту та загальних даних до нього, виготовлених 23.03.1999 року Самбірським МБТІ загальна протяжність зовнішньої колії, що належить ЗАТ «АК «Альфа» стику з колією «Львів-Мостиськ» до стрілочного переводу № 45 становить: колія № 11 1427,8м, колія № 12 621,7м, колія № 8 93,7м, разом 2143,2м /Т-2 а.с. 31 кримінального провадження/.
За таких обставин, прихожу до висновку, що згідно даних правовстановлюючого документу (акту державної технічної комісії прийняття об`єкту в експлуатацію) та технічної документації на підставі якої був виданий зазначений акт ЗАТ «АК`Альфа» належить під`їзна Західноєвропейська залізнична колія в цілому, яка розташована в с. Арламівська Воля Мостиського району протяжністю 2143,2м.
Відповідно до ч. 1 ст. 306 КПК України скарги на рішення, дії чи бездіяльність слідчого чи прокурора розглядаються слідчим суддею місцевого суду згідно з правилами судового розгляду, передбаченими статтями 318-380 цього Кодексу, з урахуванням положень цієї глави.
Згідно з ч. 1 ст. 22 КПК України кримінальне провадження здійснюється на основі змагальності, що передбачає самостійне обстоювання стороною обвинувачення і стороною захисту їхніх правових позицій, прав, свобод і законних інтересів засобами, передбаченими цим Кодексом.
Проте представниками скаржника під час розгляду скарги не надали суду доказів, які б підтверджували доводи того, що ЗАТ «АК`Альфа» належить під`їзна Західноєвропейська залізнична колія протяжністю 3506 м.
Твердження представників скаржника про те, що доказом того, що їх товариству належить під`їзна Західноєвропейська залізнична колія протяжністю 3506 м, є технічний паспорт розроблений у 1998 році ЛДПВІЗТ «Львівтранспроект» /Т-1 а.с. 147-158 кримінального провадження/ не беруться до уваги, оскільки зазначений техпаспорт не є правовстановлюючим документом, а також він не належить до технічної документації на підставі якої був виданий акт державної технічної комісії прийняття об`єкту в експлуатацію, оскільки такий не міститься у матеріалах інвентаризаційної справи № 9.
Згідно з даними протоколу огляду місця події від 18.09.2012 року вбачається, що протяжність під`їзної колії, яка залишилася після демонтажу проведеному службовими особами ДТГО «Львівська залізниця», складає 2,2 км та закінчується вона на контрольно-пропускному пункті військової частини НОМЕР_1 /Т-1 а.с. 78-80 кримінального провадження/.
У судовому засіданні представники скаржника не заперечили, що під`їзна Західноєвропейська залізнична колія протяжністю приблизно 2,2 км на даний час не демонтована, а демонтована лише частина залізничної колії, яка була розташована за КПП колишньої в/ч НОМЕР_1 протяжністю приблизно 1,3 км.
Таким чином, проаналізувавши всі вищенаведені докази у їх сукупності, прихожу до висновку, що під`їзна Західноєвропейська залізнична колія протяжністю 2143,2м, яка належить ЗАТ «АК «Альфа» ніким не демонтовувалася, така колія існує, твердження представників скаржника, що їм належало ще 1300м колії, яка була розташована за КПП на території колишньої військової частини НОМЕР_1 є голослівними та не підтверджені жодним допустимим доказом (правовстановлюючим документом). А відтак діями службових осіб ДТГО «Львівська залізниця» не було заподіяно істотної шкоди охоронюваним законом правам та інтересам ЗАТ «АК «Альфа» у розумінні положень ст. 365 КК України.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається в разі, якщо встановлена відсутність в діянні складу кримінального правопорушення.
Враховуючи наведене, вважаю, що оскаржувана постанова слідчого внесена з дотриманням вимог КПК України, і не може бути скасована, виходячи лише з формальних підстав.
Разом з тим, якщо між скаржником та ДТГО «Львівська залізниця» існували домовленості щодо передачі інших залізничних колії, окрім під`їзної Західноєвропейської залізничної колії в цілому, яка розташована в с. Арламівська Воля Мостиського району протяжністю 2143,2м, то це не позбавляє скаржника права звернутися до господарського суду з відповідним позовом.
Керуючись ст.ст. 306,307,318-380 КПК України,
ухвалив:
У задоволенні скарги Закритого акціонерного товариства «Акціонерна компанія «Альфа»» на постанову старшого слідчого слідчої частини СВ УМВС України на Львівській залізниці ОСОБА_6 від 30 грудня 2014 року про закриття кримінального провадження - відмовити.
На ухвалу може бути подана апеляція безпосередньо до апеляційного суду Львівської області протягом п`яти діб з моменту її оголошення.
Слідчий суддя: /підпис/
З оригіналом згідно.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Залізничний районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2014 |
Оприлюднено | 06.04.2023 |
Номер документу | 50499347 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Залізничний районний суд м.Львова
Боровков Д. О.
Кримінальне
Залізничний районний суд м.Львова
Боровков Д. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні