Постанова
від 21.08.2015 по справі 737/698/15-а
КУЛИКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 737/698/15-а

Провадження № 2-а/737/28/15

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

21 серпня 2015 року смт.Куликівка

Куликівський районний суд в складі головуючого судді - Войтеха О.І.,

розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу, за адміністративним позовом

в.о. прокурора Куликівського району,

місцезнаходження: 16300 Чернігівська область смт Куликівка вулиця Щорса 130,

в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, від імені якої виступає законний представник ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, яка зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1;

до відповідача:

Відділу освіти Куликівської районної державної адміністрації, місцезнаходження: 16300 Чернігівська область смт. Куликівка вулиця Пирогова 5-а, код ЄДРПОУ 02147457, телефон 04643-2-15-19;

про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

11.08.2015 року в.о. прокурора звернувся до суду із позовною заявою в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, від імені якої виступає законний представник ОСОБА_2, до Відділу освіти Куликівської районної державної адміністрації, в якій просить визнати протиправними дії відповідача щодо невиплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги в розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку та грошової компенсації в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття як випускнику навчального закладу, передбачених ст.8 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»; зобов'язати Відділ освіти Куликівської районної державної адміністрації виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу в розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку та грошову компенсацію в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття як випускнику навчального закладу, відповідно до ст. 8 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

В обґрунтування позовних вимог прокурор вказав, що розпорядженням голови Куликівської райдержадміністрації від 21.02.2011 року №41 ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, надано статус дитини, позбавленої батьківського піклування.

Піклувальником над неповнолітньою ОСОБА_1, відповідно до розпорядження Куликівської райдержадміністрації від 23.03.2011 року №67, призначено ОСОБА_2.

У 2014 навчальному році ОСОБА_1 закінчила Куликівську ЗОШ І-ІІІ ступенів та вступила до Київського національного університету культури та мистецтв на факультет кіно і ТБ, денної форми навчання, бюджетного фінансування.

23.04.2015 року законний представник дитини ОСОБА_2 звернулась до відділу освіти Куликівської РДА з заявою про виплату ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги та грошової компенсації в розмірі, необхідному для придбання одягу та взуття як випускниці навчального закладу, передбачених ст. 8 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

Відповідач листом від 24.04.2015 року відмовив у виплаті ОСОБА_1 вказаних коштів, мотивуючи свої дії тим, що відповідно до ст.9 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» витрати на утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, фінансуються з державного, обласного бюджетів. Відповідно до п.5 ч.13 постанови КМУ №226-94-п від 05.04.1994 року «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування виплачується одноразова грошова допомога при працевлаштуванні після закінчення навчального закладу.

При викладених обставинах, в.о. прокурора вважає дії відповідача щодо невиплати ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги в розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку та грошової компенсації в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття як випускнику навчального закладу, передбачених ст.8 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», та просить зобов'язати Відділ освіти Куликівської районної державної адміністрації виплатити ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу в розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку та грошову компенсацію в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття як випускнику навчального закладу, відповідно до ст. 8 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

Відповідач в письмових запереченнях просить суд в задоволенні позову відмовити, оскільки відповідно до ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. У ст.25 та 39-9 Закону мова йде про відшкодування витрат на виплату одноразової грошової допомоги саме при працевлаштуванні, а не просто при випуску. Порядок відшкодування витрат затверджується Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови КМУ «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» при працевлаштуванні випускникам, що навчалися у навчальних закладах і перебували на повному державному утриманні, після закінчення навчального закладу видається одяг, взуття, м'який інвентар і обладнання на суму не менше 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (тим, що перебували під опікою (піклуванням) - не менше 16 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) та одноразова грошова допомога в розмірі 6 прожиткових мінімумів.

Оскільки порядок надання і виплати одноразової грошової допомоги вищезгаданій категорій дітей КМУ чітко не визначений, виплата одноразової грошової допомоги може здійснюватись незалежно від працевлаштування з таких поважних причин: встановлення інвалідності І або II групи; випускник - вагітна жінка, мати, яка має дитину у віці до 3-х років; у разі проходження строкової служби або військової служби за контрактом у Збройних Силах України; якщо молодий фахівець звернувся за сприянням у працевлаштуванні до

державної служби зайнятості і зареєстрований як такий, що шукає

роботу. Правовий статус ОСОБА_1 не відповідає жодному із перелічених вище пунктів.

Фінансування витрат на загальноосвітні навчальні заклади у 2015 році відбувається відповідно до постанови КМУ №6 від 14.01.2015 «Деякі питання надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам». Даним документом чітко визначено порядок та умови надання освітньої субвенції загальноосвітнім навчальним закладам усіх ступенів. У кошторисі відділу освіти на 2015 рік не передбачена витратна стаття на виплати допомоги дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування.

Відповідно до ЗУ «Про охорону дитинства» дитиною вважається особа віком до 18 років. ОСОБА_1 досягла повноліття ІНФОРМАЦІЯ_3, тому позовна заява в.о. прокурора Куликівського району та законного представника ОСОБА_2, яка виступає в інтересах неповнолітньої ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, суперечить чинному законодавству.

Оскільки одноразова грошова допомога в розмірі 6 прожиткових мінімумів згаданим вище категоріям дітей виплачується при працевлаштуванні, а не просто при випуску з навчального закладу, відповідач просить відмовити в задоволенні позову.

Розглянувши письмові заяви в.о. прокурора і відповідача, та дослідивши матеріали справи, суд доходить висновку, що адміністративний позов підлягає залишенню без розгляду.

Судом встановлено, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, розпорядженням голови Куликівської райдержадміністрації від 21.02.2011 року №41 надано статус дитини, позбавленої батьківського піклування.

Піклувальником над неповнолітньою ОСОБА_1, відповідно до розпорядження Куликівської райдержадміністрації від 23.03.2011 року №67, призначено ОСОБА_2.

ОСОБА_1 здобула повну загальну середню освіту в 2014 році у Куликівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, про що 31.05.2014 отримала атестат, та вступила до Київського національного університету культури та мистецтв на факультет кіно і ТБ, денної форми навчання, бюджетного фінансування. Термін навчання з 01.09.2014 року по 30.06.2018 року.

23.04.2015 року законний представник дитини ОСОБА_2 звернулась до відділу освіти Куликівської РДА з заявою про виплату ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги та грошової компенсації в розмірі, необхідному для придбання одягу та взуття як випускниці навчального закладу, передбачених ст. 8 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування».

Відповідач листом від 24.04.2015 року відмовив у виплаті ОСОБА_1 вказаних коштів, мотивуючи свої дії тим, що відповідно до ст.9 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування» витрати на утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, фінансуються з державного, обласного бюджетів. Відповідно до п.5 ч.13 постанови КМУ №226-94-п від 05.04.1994 року «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування» дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування виплачується одноразова грошова допомога при працевлаштуванні після закінчення навчального закладу.

Частина 2 статті 99 КАСУ передбачає, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

При розгляді справи встановлено, що законний представник дитини ОСОБА_2, знаючи про порушення прав випускниці школи з 01.06.2014 року, звернулась до відділу освіти Куликівської РДА з заявою про виплату ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги та грошової компенсації в розмірі, необхідному для придбання одягу та взуття як випускниці навчального закладу, передбачених ст. 8 ЗУ «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», лише 23.04.2015 року.

В.о. прокурора Куликівського району при зверненні до суду в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, від імені якої виступає законний представник ОСОБА_2, не врахував, що звернення ОСОБА_2 до відділу освіти не перериває перебіг терміну для звернення до суду.

Оскільки термін для звернення до суду пропущено без поважної причини, клопотання про його поновлення до суду не надходило, то за вказаних обставин позов в.о. прокурора слід залишити без розгляду.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 99-102, 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Адміністративний позов в.о. прокурора Куликівського району в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, від імені якої виступає законний представник ОСОБА_2 до Відділу освіти Куликівської районної державної адміністрації про визнання протиправними дій суб'єкта владних повноважень та зобов'язання вчинити певні дії, залишити без розгляду.

Ухвала суду може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення, протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається, особою яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Куликівського

районного суду О.І. Войтех

Дата ухвалення рішення21.08.2015
Оприлюднено22.09.2015
Номер документу50516486
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —737/698/15-а

Постанова від 21.08.2015

Адміністративне

Куликівський районний суд Чернігівської області

Войтех О. І.

Ухвала від 13.08.2015

Адміністративне

Куликівський районний суд Чернігівської області

Войтех О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні