Постанова
від 09.10.2009 по справі 2а-1717/09/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

 

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

 

09 жовтня 2009 року                                              Справа  № 2а-1717/09/0970                     

м.Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний

адміністративний суд в складі:

Головуючого судді Лучко О.О.,

при

секретарі Круглій О.М.,

за участю

сторін:

представника

позивача:  Юхменка Д.В.,

представника відповідача: не

з»явився,

розглянувши у відкритому судовому

засіданні в приміщенні суду матеріали адміністративної справи   за

позовом Івано-Франківського відділення Фонду соціального захисту інвалідів до

ТзОВ «ЗПС» про стягнення адміністративно-господарських санкцій в  сумі  5

700грн. та 139,08 грн. пені,-

 

ВСТАНОВИВ:

 

   

23

червня 2009 року Івано-Франківське відділення Фонду соціального захисту

інвалідів звернулося до суду з адміністративним позовом до ТзОВ «ЗПС» про

стягнення адміністративно-господарських санкцій в  сумі  5

700 грн. та 139,08 грн. пені. Позовні вимоги мотивувало тим, що за відповідачем

рахується заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій та

пені за невиконання вимог ст.19 Закону України 

«Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні».

   

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, суду

пояснив, що відповідач відповідно до вимог закону зобов'язаний забезпечити 2

інвалідів робочими місцями. Одного інваліда відповідачем було працевлаштовано,

а за не працевлаштування другого - відповідач до 16.04.2009 року повинен був

самостійно сплатити 5700грн. адміністративного-господарських санкцій та 139,08

грн. пені за невиконання нормативу з працевлаштування інваліда. Несплата даної

заборгованості завдає значної шкоди державним інтересам, не дозволяє в повній

мірі створити інвалідам необхідні умови, які дають можливість вести повноцінний

спосіб життя. Просив позов задовольнити повністю.

Представник

відповідача повторно в судове засідання не з»явився, хоча належним чином був

повідомлений про розгляд справи, що не перешкоджає розгляду справи без його участі.

Заперечення проти позову не подав.

           Суд, розглянувши позовну заяву,

заслухавши представника позивача, дослідивши наявні у справі матеріали,

приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню, виходячи із наступних

підстав.

  Судом встановлено , що ТзОВ «ЗПС» є

підприємством , яке використовує найману працю. Відповідно до звіту про

зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік с ередньооблікова

чисельність штатних працівників облікового складу ТзОВ «ЗПС» становить 47 осіб.

В даному звіті зазначено, що кількість штатних працівників, які повинні

працювати на робочих місцях, створених відповідно до ст.19 Закону України «Про

основи соціальної захищеності інвалідів в Україні», визначено  у кількості 2 інвалідів, з яких одного

працевлаштовано.

ТзОВ «ЗПС» у

вказаному звіті самостійно визначено суму адміністративно-господарських санкцій

за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів в розмірі

5700 грн.

Відповідно

до ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів  в Україні" для підприємств, установ,

організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій

інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється

норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох

відсотків середньооблікової чисельності 

штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25

осіб - у кількості одного робочого місця. Роботодавці, які використовують

найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для

працевлаштування інвалідів і відповідно до нормативу забезпечують

працевлаштування інвалідів.  

Однак

відповідач не виконав належним чином норматив, встановлений ст. 19 Закону

України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", що

підтверджується звітом про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008

рік, внаслідок чого допустив заборгованість по сплаті

адміністративно-господарських санкцій за нестворені робочі місця  для забезпечення працевлаштування інвалідів

за 2008 рік.

Відповідно

до статті 20 загаданого Закону підприємства, установи, організації, у тому

числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні

особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність

працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19

цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального

захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається

в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві,

установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських

організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне

робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Адміністративно-господарські

санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами,

організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських

організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї

статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому

відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього

Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських

санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею

250 Господарського кодексу України (ч.4 ст.20 даного Закону).

Законом

України «Про основи соціальної захищеності інвалідів» у ст.20 передбачено, що

порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою

нарахування пені, яка обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової

ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на

повну суму недоїмки за весь її строк.

Розмір

таких санкцій в сумі 5700 грн. був визначений відповідачем у звіті про

зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2008 рік, а розмір пені

підтверджується розрахунком, складеним Івано-Франківським обласним відділенням

Фонду соціального захисту інвалідів.

Пунктом

4 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку сплати

підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями штрафних санкцій до

відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та

використання цих коштів» N 1767 від 28.12.2001р. визначено, що штрафні санкції

сплачуються підприємствами самостійно не пізніше 15 квітня року, що настає за

звітним.

Спори,

що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються

Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку. Фонд соціального

захисту інвалідів, його відділення мають право захищати свої права та законні

інтереси, у тому числі в суді.

Оскільки

відповідач не погасив заборгованість по сплаті адміністративно-господарських

санкціях до Фонду соціального захисту інвалідів в сумі 5700 грн. та пеню в сумі

139,08 грн., то вона підлягає стягненню з відповідача в судовому порядку.

Стосовно

судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких

позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична

особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

   На підставі ст.124 Конституції України,

керуючись ст.2, ст.ст. 8-14,  

ст.86,   ст.ст.158-163,

ст. 167 Кодексу адміністративного   судочинства України, суд ,  -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

 

Позов задовольнити повністю.

 

Стягнути з ТзОВ «ЗПС» (код ЄДРПОУ 31525134,  вул.Донцова,13, м.Івано-Франківськ) на

користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту

інвалідів адміністративно-господарські санкції в сумі 5700 (п'ять тисяч сімсот)

грн. та пені в розмірі 139,08 (сто тридцять девять гривень вісім копійок) грн.

 

Відповідно до ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після

закінчення строків подання заяви про апеляційне оскарження та апеляційної

скарги, якщо вони не були подані у встановлені строки. У разі подання

апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після

закінчення апеляційного розгляду справи.

 

Відповідно до ст.186 КАС України постанова може бути оскаржена в апеляційному

порядку до Львівського апеляційного адміністративного суду через

Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний

строк з дня виготовлення  постанови в

повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом

20 днів апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб,

які беруть участь у справі.

 

Суддя                                       О.О.

Лучко

 

Постанова складена в повному

обсязі  14.10.09р.

                           

 

 

 

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2009
Оприлюднено21.10.2009
Номер документу5060018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1717/09/0970

Постанова від 09.10.2009

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Лучко О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні