Постанова
від 13.10.2009 по справі 2-а-6478/09
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                                          

Справа № 2-а-6478/09/1170

        Категорія статобліку - 6.11

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ   УКРАЇНИ

  

13 жовтня 2009

року       Кіровоградський окружний

адміністративний суд у складі: головуючого - судді Сагун А.В.;

при секретарі Джебко А.І.,

розглянувши

у відкритому судовому засіданні в місті Кіровограді адміністративну справу  за позовом Кіровоградського обласного

відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Комунального підприємства

«Ритуал» про стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені,-

ВСТАНОВИВ:

 

23 червня 2009 року до

Кіровоградського окружного адміністративного суду звернулося Кіровоградське

обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з позовом до

Комунального підприємства «Ритуал»  про

стягнення адміністративно - господарських санкцій та пені.

Позивач в обґрунтування

позовних вимог зазначив, що відповідач несвоєчасно подав звіт про зайнятість і

працевлаштування інвалідів та самостійно не сплатив

адміністративно-господарські санкції у термін передбачений законодавством, тому

станом на 23.06.2009 року за ним рахується заборгованість по сплаті

адміністративно-господарських санкцій на суму 12 015,38 грн. та пені 331,89

грн.

В судовому засіданні

представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі та надав суду

пояснення згідно позовної заяви.

Представник відповідача у

судовому засіданні, позовні вимоги позивача визнав в повному обсязі, зазначивши,

що на підприємстві робочі місця для інвалідів не створювались, органи

працевлаштування про наявність робочих місць не інформувались. Також,

підтвердив вірність розрахунку суми адміністративно-господарських санкцій за

невиконання  нормативу робочих місць

призначених для працевлаштування інвалідів та пені.

Дослідивши матеріали справи,

оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному,

повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд  вважає, що позов підлягає задоволенню

повністю з наступних підстав.

У відповідності до ст.

ст.136, 112 КАС України відповідач може визнати адміністративний позов  протягом всьго часу судового розгляду,

зробивши усну або подаши письмову заяву. У разі повного визнання відповідачем

адміністративного позову і прийняття його судом, приймається постанова суду про

задоволення адміністративного позову. Суд не приймає визнання адміністративного

позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача

суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.

Судом встановлено, що

відповідно до п.1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів,

затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2002 №1434, Фонд

є урядовим органом державного управління, який діє у складі Міністерства праці

та соціальної політики і підпорядковується йому.

Згідно з п.9 зазначеного

Положення для реалізації покладених на Фонд соціального захисту інвалідів

завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в

межах граничної чисельності його працівників.

Відповідно до Положення про

Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів,

затвердженого Наказом директора від 01.03.07р. №16, Кіровоградське обласне

відділення Фонду соціального захисту інвалідів є територіальним органом

урядового державного управління - Фонду соціального захисту інвалідів і має

статус юридичної особи.(а.с.8).

Основним завданням Фонду

соціального захисту інвалідів є, зокрема, контроль за виконанням

підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами,

організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, які

використовують найману працю, нормативу робочих місць для працевлаштування

інвалідів, установленого статтею 19 Закону України „Про основи соціальної

захищеності інвалідів” (далі - Закону). У відповідності до покладених на Фонд

завдань останній здійснює контроль за сплатою роботодавцями

адміністративно-господарських санкцій і пені.

Таким чином, Фонд та його

відділення є органами державної влади, які у правовідносинах з роботодавцями,

зокрема у зв'язку із здійсненням контролю за перерахуванням

адміністративно-господарських санкцій, передбачених статтею 20 Закону,

реалізують владні управлінські функції.

З огляду на викладене, та

відповідно до п.1 ч.1 ст.3, п.4 ч.1 ст.17 КАС України, спори за позовами

суб'єктів владних повноважень - відділень Фонду до роботодавців про стягнення

адміністративно-господарських санкцій та пені за кожне робоче місце, призначене

для працевлаштування інваліда і не зайняте ним, є публічно-правовими і

відносяться до юрисдикції адміністративних судів.

Відповідно до ч.1 ст.19

Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм

власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для

забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від

середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а

якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.

Відповідно до ч.ч.2, 3 ст.19

Закону роботодавці самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок

нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст.18 цього Закону.

Забезпечення прав інвалідів

на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання

роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств,

установ, організацій чи до державної служби зайнятості (ч.1 ст.18 Закону).

Згідно з ч.3 ст.18 Закону

підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману

працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування

інвалідів.

Статтею 20 Закону передбачено

обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій, крім тих, що повністю

утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, незалежно від

форм власності і господарювання, де середньооблікова кількість працюючих

інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст.19 Закону,

щороку сплачувати відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів

адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі

середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні),

в установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом.

Адміністративно-господарські

санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами,

організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських

організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в цій статті, самостійно

в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення

нормативу. При цьому до правовідносин із стягнення

адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не

застосовуються строки позовної давності.

Судом встановлено, що згідно

даних, наданих відповідачем у звіті за 2008 рік, форма № 10-ПІ, вбачається, що

при середньообліковій чисельності працюючих на підприємстві відповідача в 2008

році - 26 осіб та виходячи з нормативу, передбаченого  ч.1 ст.19 Закону України „Про основи

соціальної захищеності інвалідів в Україні”, у відповідача мало бути створено

одне робоче місце для працевлаштування інвалідів. (а.с. 5)

При цьому, відповідно до

розділу 2 зазначеного звіту на підприємстві протягом 2008 року  жодного інваліда не працювало.

Звітності щодо наявності

вакансій для працевлаштування інвалідів відповідачем до компетентного органу -

центру зайнятості, у відповідності до ст.20 Закону України  „Про зайнятість населення”, ст.3 Інструкції

щодо заповнення форми звітності № 3-ПН „Звіт про наявність вакансій”,

затвердженої Наказом міністерства праці та соціальної політики України №420 від

19.12.2005р., протягом 2008 року не надавалось.

Будь-які фактичні дані, які б

свідчили про створення відповідачем одного робочого місця для працевлаштування

інваліда, відповідно до вимог ч.3 ст.18 Закону України „Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні”, відсутні.

Відповідно до звіту

відповідача про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2008 рік (а.с. 5),

фонд оплати праці штатних працівників на підприємстві в 2008 році складає 312

400 грн.

Кіровоградським обласним

відділенням Фонду соціального захисту інвалідів, в зв'язку з порушенням

відповідачем ст.19 Закону, нараховано адміністративно-господарські санкції в

розмірі

  середньої

річної заробітної плати штатного працівника на відповідному підприємстві, що

становить 12 015,38 грн.   

Відповідно до ч.2 ст.20

Закону порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за

собою нарахування пені. Механізм нарахування пені встановлено Порядком

нарахування пені та  її сплати

затвердженого Міністерством праці та соціальної політики України від

15.05.2007р. №223.

Згідно Порядку нарахування

пені та її сплати, порушення строку сплати адміністративно-господарських

санкцій тягне за собою нарахування пені, розмір якої обчислюється виходячи зі

120 відсотків річних облікової ставки Національного Банку України, що діє на

момент подання позовної заяви.

Облікова ставка Національного

банку України станом на 17.02.09. складає 11%. Одноденний розмір пені складає

0,04%. Кількість днів прострочення, в період з 16.04.09. по 23.06.09., склало

69 днів. Таким чином, сума пені становить 331,89 грн. (а.с.6).

Платежів в рахунок погашення

заборгованості з адміністративно-господарських санкцій та пені відповідачем не

здійснювалось.   

Таким чином загальна сума

заборгованості становить: 12 015,38 грн. (адміністративно - господарські

санкції) +331,89 грн. (пеня) = 12 347,27 грн.

Враховуючи те, що

відповідачем, в порушення ст.ст. 19, 20 Закону України „Про основи соціальної

захищеності інвалідів в Україні”, не здійснено працевлаштування інваліда у

рахунок нормативів робочих місць, виходячи з вимог ст.18 цього Закону, не

сплачено адміністративно-господарські санкції, суд дійшов висновку, що позовні

вимоги є обґрунтованими.

Крім того, суд дійшов

висновку, що визнання адміністративного позову відповідачем не суперечить

закону і не порушує чиї-небудь права, свободи або інтереси, а тому  суд приймає визнання позивачем

адміністративного позову і задоволеняє його.

Відповідно до п.34 ст.4

Декрету КМУ від 21.03.1991р. №7-93 „Про державне мито” Кіровоградське обласне

відділення Фонду соціального захисту інвалідів звільняється від сплати

державного мита.

Судові витрати не

встановлено.

На підставі викладеного та

керуючись ст.ст. 86,  159-163, 167 КАС

України, суд, -       

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Адміністративний позов

задовольнити.

Стягнути з Комунального

підприємства «Ритуал», р/р 2600575358, код ЄДРПОУ 13746155, МФО 380805 в філії

ОД «Райффайзен Банк Аваль» на користь Кіровоградського обласного відділення Фонду

соціального захисту інвалідів, р/р 31216221800006, МФО 823016, банк ГУДК в

Кіровоградській області, отримувач УДК м. Олександрія,

адміністративно-господарські санкцій за невиконання нормативу робочих місць

призначених для працевлаштування інвалідів, у сумі 12 015,38 гривень та пені, у

сумі 331,89 гривень.   

Постанова суду може бути

оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного

адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд

шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження постанови суду протягом 10 днів з

дня її проголошення, а в разі проголошення вступної та резолютивної частин

постанови - з дня складання постанови в повному обсязі відповідно до ст.160 КАС

України. Апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про

апеляційне оскарження. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою,

яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга може бути подана

без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається

у строк, встановлений для подання заяви.

Дата складення та підписання

постанови в повному обсязі - 16.10.09.

 

 Суддя        

(підпис)                                                                                                          

А. В. Сагун

 

 

 

 

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2009
Оприлюднено21.10.2009
Номер документу5060182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-6478/09

Постанова від 17.12.2009

Адміністративне

Ясинуватський міськрайонний суд Донецької області

Чернота Сергій Васильович

Постанова від 13.10.2009

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Сагун А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні