Ухвала
від 10.09.2015 по справі 757/32038/15-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/32038/15-к

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10.09.2015 слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого групи ОСОБА_3 , представника АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у володінні якого знаходяться документи, ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві провадження за клопотанням слідчого Головного слідчого управління МВС України ОСОБА_5 про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю, з можливістю їх вилучення,-

В С Т А Н О В И В :

Слідчий Головного слідчого управління МВС України ОСОБА_5 звернувся до слідчого судді Печерського районного суду м. Києва з клопотанням, погодженим із прокурором, про тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю, з можливістю їх вилучення.

В обґрунтування клопотання зазначив, що Головним слідчим управлінням МВС України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.11.2013 під №22013000000000287 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 1 та

ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Досудовим розслідуванням встановлено, що службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 (далі ІНФОРМАЦІЯ_3 ) у період 2012-2014 років через підконтрольне підприємство ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 » на підставі довгострокових договорів (строком на 10-15 років) надано ряд позик, здійснено інвестицій та поповнень статутного капіталу підприємств, створених напередодні для реалізації національних проектів, а саме: ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_10 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 » та інших інфраструктурних об`єктів ІНФОРМАЦІЯ_12 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_15 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_16 », та інших.

Фактично діяльність вказаних підприємств була спрямована не на реалізацію національних проектів: « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (його складової « ІНФОРМАЦІЯ_18 »), «LNG Термінал», «Якісна вода», « ІНФОРМАЦІЯ_19 », « ІНФОРМАЦІЯ_20 » та « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (та його складової «Боржава-Резорт»), «Технополіс» (та його складової «Біонік Хілл»), «Нове життя», а на виведення державних коштів в тіньовий обіг, перерахування їх на рахунки компаній, розташованих в офшорних зонах, та подальше привласнення вищевказаних коштів з подальшою їх легалізацією (відмиванням).

Таким чином, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 за попередньою змовою групою осіб, в тому числі службовими особами ДП « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ ТД « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_21 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_13 » та іншими особами вчинено заволодіння державними коштами в особливо великих розмірах та їх послідуюча легалізація (відмивання).

Крім того, під час розслідування кримінального провадження встановлено, що на протязі 2011-2014 років службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 було здійснено розкрадання державних коштів у сумі понад 56 млн. грн., шляхом створення умов для перемоги у державних закупівлях, проведених вказаним центральним органом виконавчої влади, пов`язаним з його керівництвом юридичними особами, зокрема: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » (код НОМЕР_1 ), ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ АО « ІНФОРМАЦІЯ_26 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » (код НОМЕР_7 ), МПП « ІНФОРМАЦІЯ_29 » (код НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » (код НОМЕР_9 ), ПП « ОСОБА_6 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 » (код НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » (код НОМЕР_13 ), ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_34 » (код НОМЕР_14 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » (код НОМЕР_15 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 ».

За результатами проведення вищевказаних незаконних державних закупівель, з зазначеними компаніями були укладені в основному договори про надання послуг (з розміщення реклами, виготовлення відеороликів, презентації, проведення конференцій та ін.), ціна яких була значно завищена або які взагалі не виконувалися, а лише підроблялися документи щодо їх виконання.

Так, розслідуванням одного з епізодів злочинної діяльності посадових осіб вищевказаних підприємств, пов`язаного із проведенням державних закупівель, встановлено, що у 2011 році службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 під час проведення конкурсних торгів по закупівлі послуг в галузі реклами (послуг з розміщення інформації про інвестиційні можливості України у вітчизняних засобах масової інформації), зловживаючи своїм службовим становищем, діючи в інтересах третіх осіб, вчинили дії, які завдали матеріальних збитків державі в особі ІНФОРМАЦІЯ_3 на суму 2 835 829,90 грн.

Так, проведеною ревізією фінансово-господарської діяльності ІНФОРМАЦІЯ_3 за період з 01.07.2010 по 31.03.2012, про що складено акт від 27.06.2012 №06-21/49, встановлено наступне.

16.08.2011 Держінвестпроектом подано оголошення про проведення конкурсних торгів по закупівлі послуг в галузі реклами з очікуваною вартістю закупівлі на суму 13, 3 млн. грн.

Свої конкурсні пропозиції для участі у конкурсних торгах подали ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » з ціновою пропозицією 13 404 321,80 грн. та ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 » з ціновою пропозицією 12 920 407,08 грн.

26.09.2011 комітетом з конкурсних торгів переможцем визнано конкурсну пропозиції ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 » як найбільш економічно вигідну.

13.10.2011 між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 » укладено договір про надання послуг в галузі реклами №13/10-11.

За надані послуги в галузі реклами ІНФОРМАЦІЯ_3 на рахунок ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 » перераховано кошти в загальній сумі 8 619 013, 09 грн.

Перевіркою документів, які стосуються проведення вищевказаних конкурсних торгів, встановлено, що проведені вони в порушення вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» та документації конкурсних торгів, що призвело до завдання збитків на вищезазначену суму.

Так, перевіркою конкурсної пропозиції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » встановлено, що вона не відповідає документації конкурсних торгів та підлягала відхиленню комітетом з конкурсних торгів під час її оцінки, зокрема в порушення вимог п.7 розділу І документації конкурсних торгів та ч.1 ст.15 Закону України «Про здійснення державних закупівель», ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » не забезпечено автентичний переклад українською мовою поданих у складі конкурсної пропозиції договорів, які підтверджували досвід надання аналогічних послуг, а також не подано звіту про фінансові результати підприємства за 2010 рік, тобто не підтверджено фінансову спроможність товариства виконати умови договору.

Окрім того, перевіркою конкурсної пропозиції ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 » встановлено, що вона також не відповідає документації конкурсних торгів та підлягала відхиленню комітетом з конкурсних торгів під час її оцінки, зокрема в порушення вимог п.6 розділу ІІ документації конкурсних торгів в складі конкурсної пропозиції на підтвердження досвіду надання аналогічних послуг надано договори, які не відповідають предмету закупівлі, тобто не є аналогічними, а також обсяги послуг по них не відповідають обсягу послуг, передбачених документацією конкурсних торгів. Разом з тим, в складі конкурсної пропозиції не надано позитивні листи-відгуки від замовників з обов`язковою інформацією щодо обсягів послуг, їх якості та строків виконання відповідно до умов договору.

Однак, члени комітету з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_3 , зловживаючи своїм службовим становищем, достовірно знаючи про необхідність відхилення конкурсних пропозицій ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » та ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 », як таких, що не відповідають документації конкурсних торгів, і як наслідок відміни торгів, діючи в інтересах ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 », усвідомлюючи протиправність своїх дій та їх правові наслідки, в порушення п.1 ст.29 Закону України «Про здійснення державних закупівель», незаконно допустили до оцінки обидві конкурсні пропозиції та визнали переможцем конкурсну пропозицію ГО « ІНФОРМАЦІЯ_23 ».

Допущення комітетом з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_3 зазначених вище порушень призвело до порушення п.1 ст.30 Закону України «Про здійснення державних закупівель», яким передбачено, що замовник відміняє торги в разі якщо до оцінки допущено пропозиції менше ніж двох учасників.

Внаслідок порушення вищевказаних положень Закону України «Про здійснення державних закупівель» ІНФОРМАЦІЯ_3 завдано матеріальної шкоди (збитків) на загальну суму 2 835 829,90 грн., які вирахувано як різницю між сплаченою вартістю послуг за договором від 13.10.2011 №13/10-11 та реальною вартістю цих же послуг виходячи із даних їх надавачів.

У такий же спосіб, в порушення вимог Закону України «Про здійснення державних закупівель» ІНФОРМАЦІЯ_3 було проведено конкурсні торги по закупівлі послуг з розміщення інформації про інвестиційні можливості України у світових засобах масової інформації, за результатами яких укладено договір із ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 ».

На виконання умов укладеного договору Держінвестпроектом було закуплено у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » вказані послуги за значно завищеними цінами та із банківського рахунку № НОМЕР_16 , відкритого у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », перераховано на рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » грошові кошти в сумі 292 156,17 Євро, внаслідок чого завдано матеріальних збитків державі.

Зважаючи на зазначені вище обставини, виникла необхідність у документальному встановленні використання бюджетних коштів ІНФОРМАЦІЯ_3 , наданих для здійснення державних закупівель, службових осіб даного органу виконавчої влади, які розпоряджалися коштами, вилученні документів, які стали підставою для перерахування коштів, з рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 № НОМЕР_16 , відкритого у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », тощо.

Документи, у яких міститься дана інформація, зберігаються у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », де відкрито вищевказаний рахунок ІНФОРМАЦІЯ_3 , а саме: картки зі зразками підписів посадових осіб та відбитків печаток ІНФОРМАЦІЯ_3 , договори, довіреності на право користування (розпорядження) коштами по рахунку, платіжні доручення та меморіальні ордери, які свідчать про надходження та використання коштів по рахунку, виписки (роздруківки руху коштів) по рахунку, юридична справа, документи, на підставі яких здійснювалося перерахування коштів, заяви на зняття грошових коштів, документи із вільними зразками підписів осіб, що здійснювали перерахування коштів та зняття готівки з рахунків, які необхідні для проведення відповідних судових експертиз (економічна, почеркознавча, технічна), та інші.

Окрім того, необхідно вилучити оригінали зазначених документів, так як вони потрібні для проведення судово-почеркознавчих експертиз з метою встановлення конкретних службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_3 , які приймали рішення про перерахування коштів.

Згідно інформації, розміщеної на офіційному сайті Національного Банку України, АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Для перевірки викладених обставин вчинення кримінальних правопорушень необхідно вилучити оригінали зазначених документів, оскільки наявні в них відомості мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні і можуть бути використані як докази, об`єкти експертних досліджень під час проведення окремих слідчих (розшукових) дій.

Заслухавши пояснення слідчого, який підтримав клопотання, представника АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », у володінні якого знаходяться документи, ОСОБА_4 , який не заперечував проти задоволення клопотання, але просив надати дозвіл в частині вилучення копій запитуваних органом досудового розслідування документів, вивчивши клопотання та долучені до нього матеріали кримінального провадження, приходжу до наступного висновку.

Судовим розглядом встановлено, що Головним слідчим управлінням МВС України проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 25.11.2013 під №22013000000000287 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 191, ч. 3 ст. 209, ч. 1 та

ч. 2 ст. 364 КК України.

У відповідності до ч.1 ст.162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать відомості, які можуть становити банківську таємницю.

Згідно ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч.6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи обставини вчинення ймовірного злочину, так як вони викладені в клопотанні слідчого, правове обґрунтування клопотання, яке відповідає положенням ст. ст. 161, 162 КПК України, приходжу до висновку про наявність правових підстав для розкриття охоронюваної законом таємниці та вилучення запитуваних слідчих документів, фактичні дані яких можуть мати важливе значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню в кримінальному провадженні, а в інший спосіб їх отримати неможливо.

На підставі викладеного і керуючись ст. 107, 160, 162, 163, 164, 166, 309, 376, 562 КПК України, слідчий суддя,-

У Х В А Л И В :

Клопотання слідчого Головного слідчого управління МВС України ОСОБА_5 про тимчасовий доступ до документів з можливістю їх вилучення задовольнити.

Надати слідчим слідчої групи Головного слідчого управління МВС України у кримінальному провадженні №22013000000000287 від 25.11.2013 ОСОБА_5 , ОСОБА_3 та ОСОБА_7 тимчасовий доступ та можливість вилучення (проведення виїмки) у АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 , оригіналів усіх документів ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), а саме:

- всіх карток зі зразками підписів посадових осіб та відбитків печаток

ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), копій паспортів, доручень, заяв, договорів, інших документів, які надавались АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та були складені і підписані сторонами при відкритті, обслуговуванні (подальшій зміні поточних даних) закритті рахунків ІНФОРМАЦІЯ_2 ;

- анкет по рахунках ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) за період з моменту відкриття рахунків по день проведення вилучення чи закриття;

- довіреностей та інших документів на право користування (розпорядження) коштами по рахунках ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) за період з моменту відкриття рахунків по день проведення вилучення чи закриття;

- платіжних доручень та меморіальних ордерів (в друкованому та електронному виглядах) в повному обсязі, які свідчать про надходження та використання коштів по рахунках ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), за період з моменту відкриття рахунків по день проведення вилучення чи закриття;

- договорів щодо розрахунково-касового обслуговування та надання послуг «клієнт банк» з зазначенням місця встановлення, заявок на надання зазначеної послуги та документів щодо встановлення (перевірки) зазначеної послуги ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) за період з моменту відкриття рахунків по день проведення вилучення чи закриття;

- документів щодо проведення фінансового моніторингу співробітниками АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » фінансових операцій по рахунках ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), а саме: реєстрів фінансового моніторингу, файлів-повідомлень, файлів-запитів, файлів-відповідей, файлів-додатків, файлів-квитанцій, довідок щодо обґрунтування рішення про недоцільність інформування Уповноваженого органу про фінансову операцію, яка підлягає фінансовому моніторингу, анкет клієнтів (відповідно Положення НБУ про здійснення банками фінансового моніторингу) за період з моменту відкриття рахунків по день проведення вилучення чи закриття;

- документів щодо придбання ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) і видачі АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » чекових книжок по рахунках, векселів за період з моменту відкриття рахунків по день проведення вилучення чи закриття;

- виписок (роздруківок руху коштів) по рахунку ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) № НОМЕР_16 та всіх інших без виключення рахунках (валютних і гривневих) ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), відкритих в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », в друкованому та електронному вигляді, з зазначенням призначення платежу, повних даних платника та отримувача з зазначенням коду, номеру рахунку та МФО банківської установи, конкретного часу та дати платежу, номеру платіжного документу, за період з моменту їх відкриття по день проведення вилучення чи закриття;

- юридичної справи ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 );

- договорів, укладених ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) та інших документів, оплата вартості товарів та послуг за якими здійснювалася шляхом перерахування грошових коштів на рахунки ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) та з них, за період з моменту їх відкриття до дня проведення вилучення чи закриття;

- заяв на зняття грошових коштів (переведення на корпоративний рахунок), видаткових касових ордерів на отримання готівки, грошових чеків з контрольною маркою на отримання готівки, доручень, інших документів, з рахунків ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ), за період з моменту їх відкриття по день проведення вилучення чи закриття;

- документів, на підставі яких ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) купувало, обмінювало іноземну валюту з метою здійснення розрахунків з нерезидентами за торговельними операціями;

- документів, на підставі яких ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_17 ) здійснювало розрахунки з нерезидентами за торговельними операціями.

Визначити строк дії ухвали тривалістю тридцять днів, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Ухвала виготовлена в двох примірниках.

Примірник 1 - в матеріали судового провадження за клопотанням

Примірник 2 - виданий слідчому групи ГСУ МВС України ОСОБА_3

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення10.09.2015
Оприлюднено21.03.2023

Судовий реєстр по справі —757/32038/15-к

Ухвала від 10.09.2015

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Тарасюк К. Е.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні