Постанова
від 13.10.2009 по справі 2а-24024\09\1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія

6.6.2         

                                                                   

Справа № 2а-24024/09/1270    

 

ПОСТАНОВА

Іменем

України

 

 13 жовтня 2009 року                               місто

Луганськ                                

   

Луганський окружний адміністративний суд у складі: головуючого - судді

Шембелян В.С. при секретарі - Замковому Д.С., розглянувши у відкритому судовому

засіданні адміністративний позов Ленінської Міжрайонної державної податкової

інспекції в м. Луганську до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТКФ»

Лаккі-Іст», третя особа Начальник управління державної реєстрації та міського

реєстру Луганської міської ради - державний реєстратор   про визнання запису про державну реєстрацію

недійсним та припинення юридичної особи, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

04 липня

2009 року позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з

адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТКФ»

Лаккі-Іст», в обґрунтування якого посилається на наступне. Підприємство

зареєстровано, як суб'єкт господарювання виконавчим комітетом Луганської

міської ради, про що свідчить свідоцтво про державну реєстрацію №

13821020000006140 від 20.10.05р. його взято на податковий облік у Ленінській

МДПІ в м. Луганську. В установчих документах підприємства зазначена адреса:

91000, м. Луганськ, пров. Краснодонський, 

3.  Засновником та керівником

підприємства є ОСОБА_1, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1. Згідно з  поясненнями 

ОСОБА_1 він у жовтні 2005року познайомився  з чоловіком на ім'я ОСОБА_2, який

запропонував йому зареєструвати на своє ім'я підприємство за щомісячну   матеріальну винагороду у розмірі 500 грн.,

тому  відношення до фінансово-господарської

діяльності підприємства він не має. Отже, на думку позивача, державна реєстрації  підприємства здійснена внаслідок домовленості

між невідомою особою і засновником підприємства. Довідкою про встановлення

фактичного місцезнаходження платника податків від 12.05.09р. встановлено, що

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТКФ» Лаккі-Іст» за юридичною адресою,

зазначеною в статутних документах, не знаходиться. Позивач просить визнати

недійсним запис про проведення державної реєстрації, припинити вказану юридичну

особу.

Представник

позивача в судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги в повному

обсязі, дав пояснення, аналогічні викладеним в позові.

Представник

відповідача у судове засідання не з'явився, причини неявки суду не повідомив,

про дату, місце та час слухання справи повідомлявся належним чином.

Представник

третьої особи державний реєстратор Виконавчого комітету Луганської міської ради

у судове засідання не з'явилася, про причини неявки суду не повідомила, про

розгляд справи була повідомлена належним чином.

Вислухавши

пояснення представника позивача, дослідивши надані докази, суд приходить до

наступного.

Відносини,

які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, регулюються Законом

України «Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» від 15

травня 2003 року.

Судом

установлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТКФ» Лаккі-Іст»

зареєстроване  як суб'єкт господарювання

виконавчим комітетом Луганської міської ради, про що свідчить свідоцтво про

державну реєстрацію № 1 382 102 0000006140 від 20.10.05р. та було взято на

податковий облік в  Ленінській МДПІ м.

Луганська (а.с. 4-7).

Відповідно до п. 7 ст. 9 Закону

України  «Про державну реєстрацію

юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.03р. № 755 - IV    юридична особа щорічно, починаючи з дня

наступного року з дати її державної реєстрації, протягом одного місяця

зобов'язана надати ( надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору

реєстраційну картку встановленного зразку про підтвердження відомостей про

юридичну особу.

21.08.2008

року до ЄДРПОУ внесено запис № 1 382 143 0004 006140 про відсутність Товариства

з обмеженою відповідальністю «ТКФ» Лаккі-Іст» за юридичною адресою (а.с.

19-20).

  

Згідно з ч. 2 ст. 38 Закону України від 15.05.2003р. № 755 - IV «Про

державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» п ідставами

для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не

пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є:

визнання недійсним запису про

проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні

юридичної особи, які не можна усунути;

провадження нею діяльності, що

суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом;

невідповідність мінімального розміру

статутного фонду юридичної особи вимогам закону;

неподання протягом року органам

державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової

звітності відповідно до закону;

наявність в Єдиному державному

реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її

місцезнаходженням.

Відсутність

Товариства з обмеженою відповідальністю «ТКФ» Лаккі-Іст» за фактичним місцем

знаходження: м. Луганськ, пров. Краснодонський, 3 також підтверджується

довідкою від 12.05.09р. № 764 (а.с. 9).  

Відповідно

до довідки про надання останньої звітності станом на 09.10.09р. підприємство

відповідача останній раз надавало податковому органу: декларацію з податку на

прибуток підприємства - 10.01.07р., декларацію з ПДВ - 19.01.07р. (а.с. 21).

Оскільки

відповідач не знаходиться за місцем реєстрації, про що внесено  запис до Єдиного державного реєстру

21.08.2008 року  № 1 382 143 0004 006140

, та не подає фінансової звітності до податкових органів більше року, що

також  є підставою припинення його підприємницької

діяльності.  

Отже, вимоги

позивача щодо припинення юридичної особи є обґрунтованими та підлягають

задоволенню.

Що

стосується вимоги відносно визнання недійсним запису про державну реєстрацію,

суд вважає, що відсутні підстави для задоволення вимог у вказаній частині.

Згідно

з  письмовими поясненнями  ОСОБА_1, він зареєстрував на своє ім'я

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТКФ» Лаккі-Іст» за грошову винагороду

у розмірі 500 грн. щомісячно та без наміру здійснення підприємницької

діяльності на прохання малознайомого чоловіка на ім'я ОСОБА_2, відношення до

господарської діяльності підприємства не має (арк. справи 8).

Відповідно

до п.17 ст.11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” органи

державної податкової служби мають право звертатися до суду з позовами про

скасування державної реєстрації суб'єктів господарювання, при цьому

законодавець не обмежує коло підстав для такого звернення.

      Відповідно до ч.1 ст. 33 Закону України

«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від

15.05.03р. № 755 - IV ю ридична особа припиняється в результаті передання

всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам -

правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення

(реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками

(учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим

рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках,

передбачених законом.

   

Позивач посилається на ті обставини, що державна реєстрація Товариства з

обмеженою відповідальністю «ТКФ» Лаккі-Іст»   

здійснена внаслідок домовленості між невідомою особою  на ім'я ОСОБА_2 і засновником  та керівником підприємства ОСОБА_1

    Однак, на думку суду,  наданими доказами сторона позивача не довила

тих обставин, що   підприємство відповідача

було створено для   провадження ним

діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена

законом.

Основним

установчим документом підприємства є статут, вимоги до змісту якого містяться в

ст. 57 ГК України, зокрема, повинні бути зазначені мета і предмет діяльності

підприємства, його місцезнаходження.

Аналізуючи

норми Господарського кодексу України, слід зазначити, що згідно з частиною 1

ст. 216 учасники господарських відносин несуть господарсько-правову

відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування

до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку,

передбаченому цим Кодексом, іншими законами та договором.

Частиною 1

ст. 238 ГК України передбачено, що за порушення встановлених законодавчими

актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання

можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або місцевого

самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи

організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення

правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків.

Згідно з

частиною 1 ст. 247 ГК України у разі здійснення суб'єктом господарювання

діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути

застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної

реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

Частиною 1

ст. 59 ГК України передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання

здійснюється у випадках, передбачених цим Кодексом, - за рішенням суду.

Частиною 6 цієї ж статті, зокрема, визначено, що суб'єкт господарювання

ліквідується у разі скасування його державної реєстрації у випадках

передбачених законом.  

Пункт 2 ч. 1

ст. 110 ЦК зазначає, що юридична особа ліквідується за рішенням суду про

визнання недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущенні при її

створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках,

встановлених Законом.

Позивачем не

надано належних  доказів порушення

закону, які були допущені при створенні юридичної особи, а також фактів

здійснення відповідачем діяльності, що суперечить закону чи установчим

документам. Посилання позивача на те, що реєстрацію підприємства проведено

оманним шляхом (з ознаками фіктивності), не підтверджені судовим рішенням.

Отже вимоги

позивача щодо визнання недійсним запису про державну реєстрацію необґрунтовані

та в цій частині задоволенню не підлягають.

Питання щодо

судових витрат не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сплати у

встановленому порядку, а ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України

не передбачено їх стягнення у даних випадках.

На підставі

викладеного, керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 158-163 Кодексу адміністративного

судочинства України, ст. ст. 19, 33, 38 Закону України «Про державну реєстрацію

юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», ст. 110 ЦК України, ст. ст. 59,

216, 238, 239 ГК України, п. 17 ст. 11 Закону України «Про державну податкову

службу», суд

 

ПОСТАНОВИВ:

   

Позовні

вимоги Ленінської Міжрайонної державної податкової інспекції м. Луганська

задовольнити частково.

Припинити

юридичну особу відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «ТКФ»

Лаккі-Іст», код  ЄДРПОУ 33766705,

зареєстроване за адресою: м. Луганськ, провул. Краснодонський, 3.

У

задоволенні решти позовних вимог Ленінській Міжрайонній державній податковій

інспекції м. Луганська - відмовити за необґрунтованістю.

Копію

постанови направити Державному реєстратору управління державної реєстрації та

міського реєстру Луганської міської Ради (м. Луганськ, вул. Коцюбинського, 14)

після набрання постановою законної сили.

Постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного

адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний

строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням

після цього протягом 20 днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути

подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга

подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова

суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.

 

 

Суддя                                     В.С.

Шембелян                                   

 

 

 

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2009
Оприлюднено21.10.2009
Номер документу5060517
СудочинствоАдміністративне
🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні