Постанова
від 14.09.2015 по справі п/811/2609/15
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 вересня 2015 року Справа № П/811/2609/15

Кіровоградський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дегтярьової С.В., розглянувши адміністративну справу

за позовом: Олександрійського міськрайонного центру зайнятості в Кіровоградській області

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю В«АвтохіммаркетВ»

про стягнення заборгованості,

за участю:

секретаря судового засідання - Черної О.Ю.,

представників:

позивача - не з'явився,

відповідача - не з'явився.

Олександрійський міськрайонним центр зайнятості в Кіровоградській області звернувся з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю В«АвтохіммаркетВ» про стягнення заборгованості в розмірі 10227,09 грн.

В судове засідання представник позивача не з'явився, подав клопотання про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження (а.с.58).

Відповідач в судове засідання не з'явився, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, однак кореспонденція направлена відповідачу повернулася до суду з відміткою «за зазначеною адресою не проживає - адресат вибув» (а.с.42).

Згідно ч.11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Згідно з ч.1 ст.41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Судом встановлено, що виробничо-торгове підприємство Товариство з обмеженою відповідальністю В«АвтохіммаркетВ» є юридичною особою та являється страхувальником в розумінні п. 4 ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000 р. № 1533-III.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.1991 р. №803-ХІІ (в редакції, яка діяла на момент виникнення правовідносин) встановлено, що зайнятість населення, що проживає на території України, забезпечується державою шляхом проведення активної соціально-економічної політики, спрямованої на задоволення його потреб у добровільному виборі виду діяльності, стимулювання створення нових робочих місць і розвитку підприємництва.

Згідно ч. 1 ст.30 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" (в редакції, яка діяла на момент виникнення правовідносин), фондом може надаватися дотація роботодавцям для працевлаштування безробітних, у тому числі молоді на перше робоче місце, у розмірі витрат на заробітну плату прийнятих за направленням державної служби зайнятості осіб (але не вище за середній рівень у галузях національної економіки відповідної області) в розрахунку на рік.

Відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" розроблено Порядок надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.01.2001 р. №1 (далі - Порядок).

Вищевказаний Порядок (чинний на момент виникнення правовідносин) визначає умови, механізм надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних (далі - дотація) та відповідальність за порушення умов порядку її надання та використання.

Відповідно до абз.1 п.3 Порядку, дотацією є кошти Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, надані роботодавцю, що створює додаткові робочі місця для працевлаштування безробітних за направленням державної служби зайнятості, на покриття витрат на заробітну плату прийнятих на них осіб.

Згідно з п.п.4, 5 Порядку, дотація надається роботодавцю за умови працевлаштування на строк понад два роки безробітних, збереження для них у цей період умов праці та гарантій зайнятості, що встановлені на день працевлаштування. Право на працевлаштування шляхом надання дотації роботодавцю мають особи, які перебували на обліку в державній службі зайнятості, зокрема як безробітні, не менше 1 місяця. Така дотація надається в межах коштів Фонду, передбачених бюджетом та кошторисами на цю мету.

У відповідності до п.7 Порядку, дотація надається за умови, що трудовий договір з цим працівником не буде розірвано у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, в тому числі реорганізації або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату, за згодою сторін протягом двох років.

Пунктом 12 Порядку визначено, що розгляд питання про можливість працевлаштування безробітного з наданням роботодавцю дотації здійснюється директором центру зайнятості протягом 5 календарних днів після отримання висновку комісії. У разі прийняття позитивного рішення роботодавцю протягом 5 календарних днів направляється проект договору між центром зайнятості та роботодавцем про надання дотації.

Так, згідно з п.13 Порядку, у договорі про працевлаштування безробітного з наданням дотації визначаються: сторони договору; прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання безробітного, який буде прийнятий на роботу за направленням державної служби зайнятості; професія (спеціальність) та кваліфікація безробітного; професія (посада), за якою буде працевлаштований безробітний; гарантії зайнятості безробітного, який буде працевлаштований; строки подання довідки про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням центру зайнятості, використання робочого часу працівника та сплату єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Форма довідки затверджується правлінням Фонду; умови та порядок перерахування дотації; строки набрання чинності договором (договір набирає чинності з дня прийняття на роботу безробітного за направленням центру зайнятості, оформленого наказом (розпорядженням) роботодавця) та підстави його припинення (договір припиняє свою дію у разі припинення трудових відносин з працівником з підстав, передбачених чинним законодавством); взаємна відповідальність сторін за порушення умов договору та порядок розгляду спорів.

Судом встановлено, що 16.07.2012 року між Олександрійським міськрайонним центром зайнятості та виробничо-торговим підприємством Товариством з обмеженою відповідальністю «Автохіммаркет» укладено договір №110812071600100 про працевлаштування безробітної з наданням дотації (а.с.8-10).

Відповідно до пункту 2.1.1. вищевказаного Договору Центр зайнятості зобов'язувався направити відповідачу для працевлаштування за професією (на посаду) економіст безробітну ОСОБА_1 РНОКПП3282802808.

Пунктом 4.1 Договору від 16.07.2012 року сторонами визначено, що Центр зайнятості надає підприємству дотацію після подання останнім довідки про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій за направленням Центру зайнятості, та сплату страхових внесків відповідно до чинного законодавства протягом 30 календарних днів з дня отримання інформації про середній рівень заробітної плати за всіма видами економічної діяльності по області за місяць, за який нараховано заробітну плату.

Крім цього, пунктом 2.3.3 вказаного Договору передбачено, що відповідач зобов'язується щомісячно не пізніше п'яти робочих днів після виплати заробітної плати особі, працевлаштованій з наданням дотації, надавати центру зайнятості довідку про нараховану та виплачену заробітну плату такій особі та сплату страхових внесків відповідно до чинного законодавства.

Виходячи з умов договору, сторони домовилися, що договір набирає чинності з моменту прийняття на роботу ОСОБА_1 та діє протягом двох років.

Згідно наказу ТОВ «Автохіммаркет» №12 від 17.07.2012 р. ОСОБА_1 прийнято на посаду економіста з посадовим окладом 1110,00 грн. (а.с.10).

Як зазначено позивачем в позовній заяві, 20.12.2013 р. до Олександрійського міськрайонного центру зайнятості звернулась ОСОБА_2 РНОКПП3282802808, яка була звільнена з ТОВ «Автохіммаркет» 31.08.2013 р. за п.1 ст.36 КЗпП України (за угодою сторін) (а.с.2-3).

Так, судом встановлено, що 20.12.2013 р. ОСОБА_2 подала до Олександрійського міськрайонного центру зайнятості заяву про надання статусу безробітної з виплатою допомоги по безробіттю, у якій вказала, що вона не зареєстрована як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує (а.с.6).

Відповідно до персональних карток наданих позивачем, суд встановив, що ОСОБА_1 змінила прізвище на ОСОБА_2, оскільки РНОКПП НОМЕР_1 не змінився (а.с.55, 56).

Відповідно до п.7 вищевказаного Порядку, у разі звільнення працівника, працевлаштованого з наданням дотації або особи, яка працює за професією (спеціальністю), за якою працевлаштувався безробітний, роботодавець протягом 5 робочих днів надає центру зайнятості копію наказу про його звільнення.

Також пунктом 8 Порядку передбачено, що у разі розірвання трудового договору з працівником, працевлаштованим за направленням державної служби зайнятості, до закінчення двох років з дня працевлаштування, зокрема, за угодою сторін центр зайнятості припиняє виплату дотації.

Згідно з абз.10 п. 15 Порядку, роботодавець повертає суму одержаної дотації в повному обсязі з урахуванням індексації на рівень інфляції (обчислюється шляхом множення суми отриманої дотації на добуток індексу зростання цін на споживчі товари від місяця початку отримання дотації до місяця, що передує місяцю її повернення, поділених на 100) (щомісячні індекси споживчих цін публікуються Держкомстатом).

З матеріалів справи судом встановлено, що відповідачем, в порушення норм законодавства чинного на момент виникнення правовідносин, не надано до центру зайнятості копію наказу про його звільнення ОСОБА_1

Перерахування Олександрійським міськрайонним центром зайнятості ТОВ «Автохіммаркет» коштів (дотацій) з липня 2012 р. по січень 2013 р. підтверджується наданими до суду платіжними дорученнями (а.с.28-33).

Відповідно до повідомлення №05-09/4990/05 від 24.12.2013 р. Олександрійським міськрайонним центром зайнятості повідомлено відповідача про порушення ним законодавства про працевлаштування безробітних, необхідність повернення отриманих коштів (дотацій) та про те, що у випадку не повернення коштів в добровільно, вони будуть стягнені в судовому порядку (а.с.11).

05.02.2014 р. Олександрійським міськрайонним центром зайнятості складено претензію №03-08/400103, в якій зазначено, що ТОВ «Автохіммаркет» зобов'язане повернути компенсацію за дотацію по ОСОБА_2 за період з липня 2012 р. по січень 2013 р. в розмірі 10227,09 грн. (а.с.12).

На підставі вищевказаної претензії позивачем винесено наказ № 140205 Р1 від 05.02.2014 р. про відшкодування коштів ТОВ «Автохіммаркет» отриманих як компенсація за працевлаштування з наданням дотації по ОСОБА_2 (а.с.13), який направлено відповідачу у встановленому законом порядку (а.с.54).

Згідно довідки розрахунку витрат на дотаційне робоче місце поверненню підлягає сума отриманої дотації (з урахуванням індексу зростання цін на споживчі товари) у розмірі 10227,09 грн., у тому числі:

- за липень 2012 року - у розмірі 762,28 грн.;

- за серпень 2012 року - у розмірі 1529,11 грн.;

- за вересень 2012 року - у розмірі 1527,59 грн.;

- за жовтень 2012 року - у розмірі 1555,12 грн.;

- за листопад 2012 року - у розмірі 1556,66 грн.;

- за грудень 2012 року - у розмірі 1649,81 грн.;

- за січень 2013 року - у розмірі 1646,52 грн. (а.с.14).

В добровільному порядку Товариством з обмеженою відповідальністю В«АвтохіммаркетВ» кошти повернуті не були, що підтверджується наданою довідкою (а.с.45).

Згідно 4. ст.37 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом та Законом України "Про зайнятість населення", адміністративних штрафів, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.

З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що позивач має всі підстави передбачені законом, для звернення до суду з адміністративним позовом до відповідача про стягнення безпідставно отриманої дотації на створення додаткового робочого місця для працевлаштування безробітної, тож позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 86, 94, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю В«АвтохіммаркетВ» , код ЄДРПОУ 37248455 (28008, м. Олександрія, Кіровоградської обл., вул. Нагорна, 106) на користь Олександрійського міськрайонного центру зайнятості в Кіровоградській області виплачену дотацію на створення додаткового робочого місця для працевлаштування безробітного в сумі 10227,09 грн. (десять тисяч двісті двадцять сім грн. 09 коп.).

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10- денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України - з дня отримання копії постанови у повному обсязі, апеляційної скарги.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_3

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2015
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50618408
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/811/2609/15

Постанова від 14.09.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

Ухвала від 26.08.2015

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні