Постанова
від 18.09.2015 по справі 813/5483/15
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 вересня 2015 року 15 год. 10 хв. №813/5483/15

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого-судді Сасевича О.М.

судді Братичак У.В.,

судді Брильовського Р.М.,

за участю секретаря судового засідання Чижук М.М.,

представника позивача ОСОБА_1,

представників відповідача ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівської обласної партійної організації політичної партії «ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7» до Львівської міської виборчої комісії Львівської області про визнання незаконною та скасування в частині постанови №3 від 11.09.2015 року,-

В С Т А Н О В И В :

16 вересня 2015 року на розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Львівської обласної партійної організації політичної партії «ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7» до Львівської міської виборчої комісії Львівської області, в якій позивач просить:

-«визнати незаконною та скасувати Постанову Львівської міської виборчої комісії Львівської області №3 від 11.09.2015 р. в частині формування Винниківської міської у місті Львові виборчої комісії Львівської області»;

-«зобов'язати Львівську міську виборчу комісію Львівської області сформувати склад Винниківської міської виборчої комісії у м.Львові Львівської області відповідно до вимог чинного законодавства України».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено принцип рівного виборчого права усіх його суб'єктів, у тому числі не надано проектів рішень комісій і необхідних матеріалів перед початком розгляду питання щодо формування складу відповідних комісій, оскільки формування складу районних виборчих комісій у місті Львові Львівської області, Винниківської виборчої комісії, Брюховицької селищної виборчої комісії, Рудненської селищної виборчої комісії у місті Львові Львівської області в частині затвердження керівного складу цих комісій відбулось у незаконний спосіб, тобто в порушення положень ст.ст.22, 27 Закону України «Про місцеві вибори».

Таким чином, на думку позивача, оскаржувана постанова була прийнята із грубим порушенням чинного законодавства, а тому така підлягає скасуванню як протиправна.

Ухвалами судді від 17.09.2015 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги, надав пояснення, аналогічні тим, що викладені у позовній заяві та просив суд позовні вимоги задовольнити.

Представники відповідача у судовому засіданні заперечили проти позовних вимог, посилаючись на доводи, викладені у письмових запереченнях. Окрім того, додатково наголосили на відсутності будь-яких порушень відповідачем прав позивача при прийнятті спірної постанови та просили суд у задоволенні адміністративного позову відмовити за безпідставністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши і дослідивши подані документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом із матеріалів справи встановлено, що 11.09.2015 року Львівською міською виборчою комісією Львівської області за розглядом подання місцевих організацій політичних партій, про утворення депутатських фракцій, яких оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_8 України восьмого скликання: ОСОБА_5 «ОСОБА_9 Порошенка «Солідарність», політичної партії «Всеукраїнське об'єднання «Батьківщина», Політичної партії «Народний Фронт», Політичної партії «Опозиційний блок», Політичної партії «Об'єднання «Самопоміч», Радикальної партії ОСОБА_10 щодо кандидатур до складу районних у місті Львові виборчих комісій, кандидатури від яких до складу територіальних виборчих комісій включаються обов'язково та зареєстрованих у встановленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцевих організацій політичних партій, кандидатури від яких до складу територіальних виборчих комісій включаються за результатами жеребкування, проведеного Львівською міською виборчою комісією Львівської області 10 вересня 2015 року було прийнято постанову №3 «Про формування складу районних у місті Львові виборчих комісій, Винниківської міської виборчої комісії у м.Львові Львівської області, Брюховицької селищної виборчої комісії у м.Львові Львівської області, Рудненської селищної виборчої комісії у м.Львові Львівської області, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів».

Організація і порядок проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_8 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост (далі - місцеві вибори) регулюються Конституцією України, Законом України «Про місцеві вибори» від 14.07.2015 року №595-VIII та іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства.

Згідно п.6 ч.1 ст.17 КАС України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.

Спірні відносини є такими, що пов'язані із виборчим процесом по проведенню місцевих виборів, тому справу належить розглядати в порядку, встановленому КАС України.

Відповідно до статті 11 Закону України «Про місцеві вибори», виборчий процес місцевих виборів - це здійснення суб'єктами виборчого процесу відповідних місцевих виборів, визначеними у статті 12 цього Закону, виборчих процедур, передбачених цим Законом.

Одним з етапів виборчого процесу є утворення (у разі необхідності), формування складу територіальних виборчих комісій, утворення дільничних виборчих комісій.

Згідно із ч.1 ст.172 Кодексу адміністративного судочинства України, право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб'єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб'єкти ініціювання референдуму.

Статтею 12 вказаного Закону встановлено, що суб'єктами виборчого процесу на відповідних місцевих виборах є: 1)виборець; 2)Центральна виборча комісія; 3)виборчі комісії, сформовані (утворені) відповідно до цього Закону або інших законів України, які уповноважені забезпечувати організацію та проведення відповідних місцевих виборів; 4)кандидати в депутати, кандидати на посади сільського, селищного, міського голови, старости; 5)місцева організація партії, яка висунула кандидата (кандидатів) для участі у відповідних місцевих виборах; 6)офіційний спостерігач від кандидата, від місцевої організації партії - суб'єкта відповідного виборчого процесу, від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Законом.

Судом встановлено, що Львівська обласна партійна організація політична партія «ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7» на даний час не є суб'єктом виборчого процесу.

Водночас, під час розгляду справи суд з'ясував, що оскаржуваними діями та рішеннями відповідача, можуть бути порушені права позивача - партії, яка вправі висунути кандидата (кандидатів) і має намір взяти участь у виборчому процесі щодо процедури проведення виборчого процесу, зокрема, для участі у відповідних місцевих виборах, що по своїй суті є захистом прав на майбутнє.

Згідно ч.1 ст.19 Закону України «Про місцеві вибори», систему виборчих комісій, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів, становлять: 1)Центральна виборча комісія, яка є виборчою комісією вищого рівня для всіх виборчих комісій з усіх місцевих виборів; 2)територіальні виборчі комісії: а)виборча комісія Автономної Республіки Крим; б)обласні виборчі комісії; в)районні виборчі комісії; г)міські виборчі комісії; ґ)районні у містах виборчі комісії (у містах з районним поділом); д)селищні, сільські виборчі комісії; 3)дільничні виборчі комісії.

Районні у місті виборчі комісії у містах з районним поділом, де не утворені районні у місті ради, утворюються для здійснення передбачених цим Законом повноважень у відповідному виборчому територіальному окрузі стосовно виборів депутатів міських рад та міських голів.

Згідно ч.1 ст.27 Закону України «Про місцеві вибори», Центральна виборча комісія організовує свою роботу відповідно до Закону України «Про Центральну виборчу комісію» та Регламенту Центральної виборчої комісії. Територіальні та дільничні виборчі комісії організовують свою роботу відповідно до вимог цього Закону у формі відкритих засідань.

Виборча комісія є колегіальним органом. Проведення голосування виборців не є засіданням дільничної виборчої комісії.

Як визначено ч.2 цієї статті, основною формою роботи виборчої комісії є засідання.

Засідання виборчої комісії скликається з обов'язковим повідомленням усіх членів комісії про час, місце проведення засідання та його порядок денний.

З метою дотримання при розгляді питань порядку денного права особи на участь у процесі прийняття рішення на засідання виборчої комісії запрошуються заявники та інші заінтересовані особи. Неприбуття на засідання виборчої комісії осіб, які були належним чином повідомлені про нього, не перешкоджає розгляду питань порядку денного (ч.5 ст.27 Закону України «Про місцеві вибори»).

В силу ч.6 ст.27 Закону України «Про місцеві вибори», членам виборчої комісії надаються проекти рішень комісії та необхідні матеріали, як правило, не пізніше останнього дня перед днем проведення засідання комісії, однак не пізніш як до початку засідання.

У позовній заяві позивач зазначив, що жоден член комісії, окрім голови комісії, який представлений за квотою ОСОБА_5 «ОСОБА_9 Порошенка «Солідарність», члена комісії, який виконує обов'язки у ній на платній основі - ОСОБА_11 та, ймовірно, члена комісії, яка виконує обв'язки у ній на платній основі (ОСОБА_2Ю.) - секретаря засідання до початку засідання не був ознайомлений щодо проектних пропозицій про обрання керівного складу територіальних виборчих комісій нижчого рівня, про що також письмово викладено в окремих думках членів Львівської міської виборчої комісії Львівської області ОСОБА_12 та ОСОБА_13, а тому це є однією із підстав для скасування спірної постанови.

У судовому засіданні судом встановлено та підтверджується поясненнями представників відповідача, що жодних проектних рішень і пропозицій про обрання керівного складу територіальних виборчих комісій нижчого рівня до початку засідання не пропонувалось і із протоколів засідання Львівської міської виборчої комісії Львівської області №2 від 10.09.2015 року та №3 від 11.09.2015 року такого не вбачається також.

З огляду на вказане, суд зазначає, що жоден член комісії не був позбавлений права ознайомитись із необхідними проектами рішень, у випадку якщо б такі пропонувались, якби вважав за потрібне. Більш того, суд зауважує, що голосування по вказаних питаннях не було примусовим і кожен міг вимагати такі проекти рішень та голосувати у підтримку тих чи інших кандидатів за власним переконанням.

У відповідності до ч.1 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», склад територіальних виборчих комісій формується за поданнями зареєстрованих у встановленому законом порядку місцевих організацій партій з урахуванням обмежень, встановлених частиною другою статті 12 цього Закону, у кількості не менше 9 і не більше 18 осіб.

Згідно ч.2 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», право подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій мають:

1)місцева організація політичної партії, про утворення депутатської фракції якої оголошено на першій черговій сесії Верховної ОСОБА_8 України поточного скликання;

2)зареєстрована в установленому законом порядку у відповідній адміністративно-територіальній одиниці місцева організація політичної партії.

В силу ч.3 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 1 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по дві кандидатури.

Суб'єкти подання кандидатур, зазначені у пункті 2 частини другої цієї статті, можуть запропонувати до складу відповідної територіальної виборчої комісії не більше ніж по одній кандидатурі.

До складу територіальної виборчої комісії обов'язково включаються кандидатури, запропоновані суб'єктами подання, зазначеними у пункті 1 частини другої цієї статті.

Кандидатури від місцевих організацій партій - по одній кандидатурі від місцевої організації однієї політичної партії, зазначених у пункті 2 частини другої цієї статті, включаються до складу територіальних виборчих комісій за результатами жеребкування, що проводиться виборчою комісією, яка формує склад відповідної територіальної виборчої комісії, у порядку, встановленому Центральною виборчою комісією, перед формуванням складу комісії.

Кандидатури, внесені до складу територіальної виборчої комісії, можуть бути відхилені лише з підстав їх невідповідності вимогам, зазначеним у статті 21 цього Закону, порушення вимог частин другої - одинадцятої цієї статті або застосування механізму жеребкування, передбаченого цією частиною.

Рішення про відхилення кандидатур не приймається.

В силу ч.4 ст.22 цього Закону, Центральна виборча комісія формує склад обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (міст обласного значення, міст Києва, Севастополя), районних у містах Києві, Севастополі територіальних виборчих комісій не пізніш як за 48 днів до дня виборів. Подання кандидатур до складу відповідних територіальних виборчих комісій можуть вносити обласні, районні, міські (у містах обласного значення, містах Києві, Севастополі), районні у містах Києві, Севастополі організації політичних партій, зазначених у частині другій цієї статті. Такі подання вносяться не раніше ніж за 60 днів та не пізніш як за 53 дні до дня виборів.

У даному ж випадку вбачається, що, у відповідності до пункту 1 ч.2 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», було запропоновано 12 осіб суб'єктами подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій:

-Львівською міською організацією Політичної партії «Народний Фронт» - 2 особи, згідно подання №16 від 08.09.2015 року;

-Львівською міською організацією політичної партії «Самопоміч» - 2 особи, згідно подання №145 від 09.09.2015 року;

-Львівською міською організацією ОСОБА_5 «ОСОБА_9 Порошенка «Солідарність» - 2 особи, згідно подання №115 від 09.09.2015року;

-Львівською міською організацією політичної партії «Радикальна партія ОСОБА_10» - 2 особи, згідно подання №174 від 09.09.2015року;

-Територіальною організацією Політичної партії «Опозиційний блок» у м.Львові - 2 особи, згідно подання №123 від 09.09.2015року.

У відповідності до п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори» було запропоновано 6 осіб суб'єктами подання кандидатур до складу територіальних виборчих комісій (визначених за результатами жеребкування):

-Львівською міською організацією політична партія «Самопоміч» - 1 особа, згідно подання №150 від 09.09.2015року;

-Львівською міською організацією ОСОБА_5 «ОСОБА_9 Порошенка «Солідарність» - 1 особа, згідно подання №119 від 09.09.2015року;

-Львівською міською організацією «Народний Рух України» - 1 особа, згідно подання №143 від 09.09.2015 року;

-Львівською міською організацією політичної партії «Українська Галицька ОСОБА_5» - 1 особа, згідно подання №30 від 09.09.2015року;

-Львівською міською організацією політичної партії «Українське Об'єднання Патріотів-Укроп» - 1 особа, згідно подання №19 від 09.09.2015року;

-Львівською міською організацією політичної партії «Громадський Рух «Народний Контроль» - 1 особа, згідно подання №69 від 09.09.2015року.

Матеріалами справи також підтверджується, що до комісії було внесено подання для включення шляхом жеребкування і інших суб'єктів виборчого процесу, а саме:

-Львівська міська організація політична партія «Радикальна ОСОБА_5 ОСОБА_10» - подання № 182 від 09.09.2015року;

-Львівська міська організація політична партія «Удар»- подання № 164 від 09.09.2015року;

-Львівська міська організація політична партія «Наш Край» - подання № 138 від 09.09.2015року;

-Львівська міська організація політична партія «Всеукраїнське Об'єднання «Батьківщина» - подання № 84 від 09.09.2015року;

-Львівська міська організація «Українська ОСОБА_5» - подання № 46 від 09.09.2015року;

-Львівська міська організація «Конгрес Українських Націоналістів» - подання № 52 від 09.09.2015року;

-Львівська міська організація політична партія «Громадянська Позиція» - подання № 32 від 09.09.2015року;

-Львівська міська організація Всеукраїнське об'єднання «Свобода» - подання № 3 від 08.09.2015року;

-Територіальна організація Політична партія «Опозиційний ОСОБА_9» у м.Львові - подання № 124 від 09.09.2015року.

Таким чином, з числа кандидатур (18), обраних до Винниківської міської у місті Львові виборчої комісії Львівської області, які були висунуті партійними осередками, що представлені у ОСОБА_8 України отримали 12 квот, інші 6 - були визначені за результатами жеребкування. При цьому, у жеребкуванні були включені ті кандидати, що визначені п.1.ч.2 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», а саме: від ОСОБА_5 «ОСОБА_9 Порошенка «Солідарність» та політичної партії «Об'єднання «Самопоміч».

Отже, суд не вбачає будь-яких порушень в ході порядку формування складу районних у місті Львові виборчих комісій, Винниківської міської виборчої комісії у м.Львові Львівської області, Брюховицької селищної виборчої комісії у м.Львові Львівської області, Рудненської селищної виборчої комісії у м.Львові Львівської області, що здійснюють підготовку та проведення місцевих виборів з боку відповідача, оскільки п.2 ч.2 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори» не забороняє місцевим організаціям політичних партій, які вже мають свої квоти, відповідно до п.1 ч.2 ст.22 цього Закону, запропонувати до складу відповідної виборчої комісії не більше ніж по одній кандидатурі, яка включається до складу територіальних виборчих комісій за результатами жеребкування.

Щодо тверджень позивача що «більшість посад у керівному складі цих виборчих комісій отримав суб'єкт виборчого права - «Народний фронт» (6 осіб), Політична ОСОБА_5 «ОСОБА_9 Порошенка «Солідарсність» (4 особи)», то такі є голослівними і ґрунтуються лише на припущеннях, адже на вимогу суду жодних підтверджуючих документів щодо таких даних представником позивача не представлено й навпаки, спростовуються наданими представниками відповідача доказами.

У позовній заяві позивач зазначає, що розподіл керівних посад у відповідних комісіях було здійснено виключно за критерієм відбору кандидатур, які уже мають досвід роботи у виборчих комісіях, що, на його думку, є неправомірним.

Суд, критично оцінюючи такі твердження позивача, зазначає наступне.

Згідно із ч.11 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», у поданні щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії повинні зазначатися такі відомості:

1)прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності) особи; 2)число, місяць, рік народження; 3)громадянство особи; 4)освіта; 5)місце роботи (заняття), посада; 6)місце проживання (адреса житла) особи, а також контактні телефони; 7)наявність досвіду роботи у виборчих комісіях, комісіях з референдуму (із зазначенням року проведення виборів, референдуму, посади в комісії); 8)відомості про відсутність у особи судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, злочину проти виборчих прав громадян чи корупційного злочину, яка не погашена або не знята у встановленому законом порядку.

Тобто, суд наголошує, що одним із визначальних критеріїв у розподілі керівних посад у відповідних комісіях все ж досвід роботи у виборчих комісіях має місце.

Більш того, у судовому засіданні представниками відповідача було повідомлено, що керівний склад Винниківської міської виборчої комісії у м.Львові Львівської області дійсно очолюють особи, які мають досвід роботи у виборчих комісіях.

Згідно ч.15 ст.22 Закону України «Про місцеві вибори», голова, заступник голови та секретар територіальної виборчої комісії мають призначатися від різних суб'єктів подання, визначених ч.2 цієї статті.

Судом було досліджено, що у керівний склад Винниківської міської у місті Львові виборчої комісії Львівської області - голова, заступник голови та секретар є представниками різних політичних сил.

Тож, щодо дотримання принципу рівномірності територіального розподілу керівних посад, на якому наголошує позивач, суд зазначає, що даний принцип при формуванні керівного складу територіальних виборчих комісій нижчого рівня було дотримано.

Згідно ч.11 ст.27 Закону України «Про місцеві вибори», на засіданні виборчої комісії ведеться протокол засідання, який веде секретар комісії. За відсутності секретаря комісії чи в разі невиконання ним своїх повноважень на засіданні комісія обирає зі свого складу секретаря засідання, який виконує обов'язки секретаря комісії на відповідному засіданні та при оформленні документів засідання. Протокол засідання комісії підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії (чи секретарем засідання). Протокол засідання комісії надається для ознайомлення членам комісії не пізніше наступного засідання комісії, при цьому член комісії має право його підписати. Протокол засідання комісії надається для ознайомлення суб'єкту виборчого процесу на його вимогу не пізніше наступного засідання комісії.

У відповідності до ч.12 цієї ж статті, з питань поточної діяльності комісія може приймати протокольні рішення, зміст яких заноситься до протоколу виборчої комісії та не оформлюється окремим документом.

Член виборчої комісії, який бере участь у її засіданні та не згоден з рішенням, прийнятим комісією, має право протягом двох днів після засідання, на якому було прийнято рішення, у письмовій формі висловити окрему думку, що додається до відповідного протоколу засідання виборчої комісії (ч.16 ст.27 Закону України «Про місцеві вибори»).

Суд звертає увагу, що у судовому засіданні представниками відповідача надано письмові пояснення з приводу того, що позивачем жодних звернень та заперечень на рішення/протокольні рішення не подавались.

Із позовної заяви вбачається, що позивач вважає протиправними дії і рішення відповідача лише в частині формування керівних посад Винниківської міської у місті Львові виборчої комісії Львівської області, однак фактично просить визнати незаконним склад усієї Винниківської міської у місті Львові виборчої комісії Львівської області.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позовна вимога про скасування спірної постанови не підлягає до задоволення.

Окрім того, позивач у позовній заяві заявив також вимогу про зобов'язання Львівської міської виборчої комісії Львівської області сформувати склад Винниківської міської виборчої комісії у м.Львові Львівської області відповідно до вимог чинного законодавства України.

З даного приводу суд зазначає, що оскільки наведена вимога є похідною, що залежить від вирішення питання про скасування постанови Львівської міської виборчої комісії Львівської області сформувати склад Винниківської міської виборчої комісії у м.Львові Львівської області від 11.09.2015 року №3, то, відповідно, у її задоволенні теж слід відмовити.

За правилами, встановленими ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

З урахуванням встановлених фактичних обставин справи та норм чинного виборчого законодавства, у тому числі Постанови Центральної виборчої комісії від 03.09.2015 року №217 «Про Роз'яснення щодо деяких питань формування нового складу територіальних виборчих комісій та утворення дільничних виборчих комісій, що здійснюють організацію підготовки і проведення виборів депутатів Верховної ОСОБА_8 Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ» (із змінами, внесеними згідно з постановою УВК від 09.09.2015р. №247 та Порядку проведення жеребкування щодо включення кандидатур до складу територіальних виборчих комісій з виборів депутатів обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів та старост сіл, селищ (що є додатком до постанови ЦВК від 10.08.2015 року №163), суд прийшов до висновку про безпідставність позовних вимог, а тому в їх задоволенні слід відмовити повністю.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.9 ст.172 КАС України, суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Статтею 4 Закону України «Про судовий збір» (із відповідними змінами та доповненнями) передбачено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання юридичною особою до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру встановлюється ставка судового збору - 1 розмір мінімальної заробітної плати.

Водночас, мінімальна заробітна плата станом на 1 січня 2015 року визначена у розмірі 1218 грн.

Таким чином, зважаючи на те, що у матеріалах справи відсутній документ, що підтверджує сплату позивачем судового збору, про існування випадків, коли його не належить сплачувати, останнім доказів не надано, а тому суд приходить до висновку про необхідність стягнення з Львівської обласної партійної організації політичної партії «ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7» на користь Державного бюджету України - 2 436,00 грн., як того вимагає ч. 2 ст. 4 Закон України «Про судовий збір».

Керуючись ст.ст.2, 6-12, 17, 18, 19, 50, 69, 71, 86, 94, 138, 143, 158-163, 167, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Стягнути з Львівської обласної партійної організації політичної партії «ОСОБА_5 ОСОБА_6 ОСОБА_7» (код ЄДРПОУ 39950139) на користь Державного бюджету України 2 436 (дві тисячі чотириста тридцять шість) грн. 00 коп. судового збору.

Згідно ч.5 ст.177 КАС України, судові рішення за наслідками розгляду справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, можуть бути оскаржені в апеляційному порядку у дводенний строк з дня їх проголошення, а судові рішення, ухвалені до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до ч.3 ст.177 КАС України, судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 172-175 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції..

Головуючий суддя Сасевич О.М.

Суддя Братичак У.В.

Суддя Брильовський Р.М.

Дата ухвалення рішення18.09.2015
Оприлюднено24.09.2015
Номер документу50620201
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/5483/15

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

Постанова від 18.09.2015

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сасевич Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні