Справа №2а- 10520/10/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 грудня 2010 року Одеський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Левчук О.А.,
при секретарі Мішкевич А.Ю.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі адміністративну справу за позовом Заступника прокурора Київського району міста Одеси в особі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»до Піщанської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, про стягнення штрафу у сумі 5 100 грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду звернувся Заступник прокурора Київського району міста Одеси в інтересах держави (далі прокуратура) в особі Державного підприємства „Національна енергетична компанія „УкренергоВ» до Піщанської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, про стягнення штрафу у сумі 5 100 грн., в якому зазначив, що за порушення законодавства про електроенергетику на відповідача згідно з Положенням «Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. N1312, накладено штраф в сумі 5 100 гривень, що було оформлено постановою № 05/12-0024 від 29.06.2010 року, який відповідач згідно п.10 вищезазначеного Положення повинен був сплатити протягом 30 днів з дня винесення Постанови. Оскільки відповідач у добровільному порядку не сплатив штраф у встановлений термін, заступник прокурора Київського району м. Одеси звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача суми штрафу 5 100 гривень.
У судовому засіданні представник прокуратури та представник ДП „Національна енергетична компанія „УкренергоВ» , посилаючись на обставини викладені у позовній заяві, підтримали позовні вимоги у повному обсязі, просили їх задовольнити та зазначили, що станом на день розгляду справи відповідачем не сплачені штрафні санкції у добровільному порядку.
Представник відповідача у судовому засіданні з позовними вимогами не погодився, проти задоволення адміністративного позову заперечував. В обґрунтування заперечень зазначив, що ним не було виконано вимоги припису від 16.04.2009 року № 05/12-0143/2 року у зазначений термін у зв'язку з тим, що у кошторисі на 2010 рік не було передбачено виконання робіт, визначених у приписі. Також, представник позивача зазначив, що нею було подано клопотання на ім'я начальника Управління освіти та наукової діяльності Одеської обласної державної адміністрації № 213 від 23.06.2010 року щодо виділення коштів для усунення вимог припису, проте кошти не надійшли. Також, представник відповідача зазначила, що Піщанська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, є державним закладом, а тому накладення та стягнення з неї штрафу є необґрунтованим.
Вислухавши пояснення представників позивачів та відповідача, вивчивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.
Указом Президента України «Про зміни у структурі центральних органів виконавчої влади»від 15.12.1999 року, № 1573/99 з метою вдосконалення структури органів виконавчої влади та підвищення ефективності державного управління внесені зміни до структури центральних органів виконавчої влади та затверджена схема організації та взаємодії центральних органів виконавчої влади, якою визначено, що до складу органів виконавчої влади України входить Міністерство палива та енергетики України. Згідно з Указом Президента України «Про Міністерство палива та енергетики України»від 14.04.2000 року, № 598/2000 Міністерство палива та енергетики України є центральним органом виконавчої влади та головним (провідним) органом у системі центральних органів виконавчої влади з питань забезпечення реалізації державної політики в електроенергетичному, ядерно-промисловому, вугільно-промисловому та нафтогазовому комплексах. Національна енергетична компанія «Укренерго»Міністерства палива та енергетики України -це державне підприємство, що здійснює централізоване диспетчерське оперативно-технологічне управління об'єднаною енергетичною системою України.
Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
З 13.04.2009 року по 16.04.2009 року державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_1, відповідно до ст. 9 Закону України «Про електроенергетику»проведено перевірку відповідача, про що складено акт № 05/12-0143 від 16.04.2009 року (а.с.13-14).
На підставі акту обстеження державним інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_1 16.04.2009 року винесено припис № 05/12-0143/2 директору Піщанської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, ОСОБА_2, в якому зазначено про необхідність усунути виявлені порушення (а.с.12). Даним приписом відповідача зобов'язано до 03.06.2010 року повідомити про виконання припису в цілому.
22.06.2010 року інспектором з енергетичного нагляду ОСОБА_3 в присутності уповноваженої особи суб'єкта господарювання -техніка-електрика ОСОБА_4 здійснено перевірку виконання вимог припису № 05/12-0143/2 від 16.04.2010 року та встановлено ухилення від виконання вимог зазначеного припису в частині п. п. 1, 2, про що складено акт перевірки № 05/12-0024 від 22.06.2009 року (а.с.11).
Відповідно до ч.3, та ч.6 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику»№ 575/97-ВР від 16.10.1997 року (зі змінами) суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
29 червня 2010 року старшим державним інспектором Північно-Західного відділення Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Одеській області ОСОБА_5 винесено постанову № 05/12-0024 про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики, згідно якої на Піщанську спеціальну загальноосвітню школу-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, накладено штраф у розмірі 5 100 грн. за ухилення від виконання розпорядчих документів Держенергонагляду, а саме: невиконання пунктів 1, 2 припису від 16.04.2010 року № 05/12-0143/2, що є порушенням згідно статті 27 Закону України «Про електроенергетику»та статті 11 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»(а.с.8).
Судом встановлено, що вищезазначена постанова була отримана відповідачем 09 липня 2010 року та не була оскаржена ним у встановленому законом порядку (а.с. 10).
Відповідно до ст. 10 Положення «Про порядок накладення на суб'єктів господарської діяльності штрафів за порушення законодавства про електроенергетику», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 1999 р. N 1312 суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Суд не приймає до уваги доводи представника відповідача щодо поважності причин невиконання вимог припису від 16 квітня 2009 року, що нею було подано клопотання до Управління освіти і наукової діяльності Одеської обласної державної адміністрації з проханням виділити додаткове фінансування для виконання вимог зазначеного припису та, що в кошторисі на 2010 рік не було передбачено виконання робіт, визначених у приписі, у зв'язку з тим, що зазначений клопотання було подано до Управління освіти і наукової діяльності Одеської обласної державної адміністрації 23.06.2010 року, тобто вже після спливу строку, наданого для виконання вимог припису від 16.04.2010 року (а.с. 25).
Також, суд не приймає до уваги доводи представника відповідача щодо поважності причин невиконання вимог припису від 16 квітня 2009 року, що Піщанська спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, є державним закладом, а тому накладення та стягнення з неї штрафу є необґрунтованим, у зв'язку з тим, що нормами діючого законодавства України не передбачено звільнення спеціальних загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей-сиріт, та дітей, які позбавлені батьківського піклування, від відповідальності за порушення законодавства про електроенергетику, передбаченої Законом України «Про електроенергетику»та Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Даних щодо оплати даної заборгованості на дату розгляду справи відповідачем до суду не надані.
За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів суд вважає, що позивач довів суду ті обставини, на які він посилався в обґрунтування своїх позовних вимог і адміністративний позов підлягає задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 2, 7, 8, 9, 11, 86, 159-164 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов -задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Піщанської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату для дітей-сиріт і дітей, які залишились без піклування батьків, штраф у сумі 5 100 грн. на р/р 31117106700411, банк одержувач: ГУДКУ в Одеській області, м. Одеса, МФО 828011 одержувач Державний бюджет Савранський, ЄДРПОУ 22504557, назва рахунку Савранський 21081100.
Постанову може бути оскаржено в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання в десятиденний строк з дня її проголошення апеляційної скарги. У разі застосування судом частини третьої ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя
06 грудня 2010 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.12.2010 |
Оприлюднено | 24.09.2015 |
Номер документу | 50626451 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Левчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні