Постанова
від 14.02.2011 по справі 10687/10/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 10687/10/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2011 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Білостоцького О.В.

при секретарі Болотовій К.С.,

За участю сторін:

прокурора: Косовської К.О.

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом першого заступника прокурора Малиновського району м. Одеса в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області до приватного підприємства «Автобаза-Сервіс»про стягнення 1700 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Перший заступник прокурора Малиновського району м. Одеса в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою до приватного підприємства «Автобаза-Сервіс»про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1700 грн., зазначивши в позові, що 11.03.2010 року було встановлено факт порушення відповідачем вимог законодавства про автомобільний транспорт на 41 км ділянці а/д Севастополь -Сімферополь, а саме надання послуг з вантажних перевезень без ліцензійної картки на тягач на напівпричіп, що є порушенням Закону України «Про автомобільний транспорт», про що складено акт № 152977 від 11.03.2010 року. За надання послуг з вантажних перевезень без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 Закону України „Про автомобільний транспортВ» встановлено штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. На підста ві цього постановою територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області № 104510 від 07.04.2010 року до ПП «Автобаза -Сервіс» застосовано фінансові санкції у розмірі 1700,00 грн. Однак, в добровільному порядку штраф відповідачем не сплачено.

Представники прокуратури та позивача у судовому засіданні підтримали позовні вимоги викладені в позовній заяві та просили задовольнити їх в повному обсязі.

Відповідач про дату, час та місце слухання справи повідомлявся, але в судове засідання не з`явився, про причини неявки суду не повідомив, а тому, на підставі положень ст.ст. 33, 35, 128 КАС України справа розглядалась за його відсутності за наявними в справі доказами.

Заслухавши пояснення представника позивача та дослідивши наявні в справі письмові докази, суд доходить висновку про необхідність задоволення позовних вимог з наступних підстав.

Згідно з п. 1 ст. 60 КАС України у випадках, встановлених законом, прокурор може звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах.

Відповідно до ст. 36-1 Закону України В«Про прокуратуру В» підставою представництва у суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчиняються у відносинах між ними або з державою. Формами представництва є, в тому числі звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб, участь у розгляді судами справ.

Враховуючи, що існування заборгованості зі сплати штрафу тягне за собою ненадходження коштів до Державного бюджету України та відповідно, порушує інтереси держави, суд вважає, що органи прокуратури мають право звертатися з позовами в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті та в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області про стягнення штрафу.

Постановою Кабінету Міністрів України за № 1190 від 08 вересня 2004 року утворено Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті як урядовий орган державного управління у складі Міністерства транспорту та зв'язку та затверджено положення про Головну державну інспекцію на автомобільному транспорті.

У відповідності з вказаним Положенням, Головна державна інспекція на автомобільному транспорті є урядовим органом державного управління з питань контролю на автомобільному транспорті, що діє у складі Мінтрансзв'язку і йому підпорядковується. Основними завданнями Головної державної інспекції на автомобільному транспорті є участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері надання послуг з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним транспортом, а також здійснення відповідно до законодавства ліцензування та контролю у сфері надання послуг з перевезення пасажирів чи вантажів автомобільним транспортом. Головна державна інспекція на автомобільному транспорті для виконання покладених на неї завдань може за погодженням з міністром транспорту та зв'язку утворювати територіальні органи.

Наказом Міністерства транспорту та зв'язку за № 888 від 14 грудня 2005 року, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України за № 1573/11853 28 грудня 2005 року, затверджено положення про територіальні органи Головної державної інспекції на автомобільному транспорті.

З Положення вбачається, що основними завданнями територіальних управлінь у відповідному регіоні є: здійснення відповідно до законодавства державного нагляду за дотриманням правил безпечного функціонування автомобільного транспорту загального користування; здійснення державного контролю за дотриманням суб'єктами господарювання усіх форм власності нормативно-правових актів, стандартів і норм перевезення вантажів і пасажирів автомобільним транспортом загального користування; забезпечення дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування в автомобільному транспорті загального користування.

Відповідно до покладених на них завдань у відповідному регіоні територіальні управління, крім іншого, здійснюють державний контроль за виконанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування, правил перевезень пасажирів і вантажів; дотримання вимог нормативно-правових актів, стандартів і норм, що регулюють перевезення пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; здійснюють державний нагляд за забезпеченням безпеки перевезень суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту загального користування.

Таким чином, територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області є територіальною одиницею центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту, яке забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті згідно Закону України «Про автомобільний транспорт».

Відповідно до ст. 6 Закону України В«Про автомобільний транспортВ» державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Також Постановою Кабінету Міністрів України № 1567 від 08.11.2006 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі Порядок), згідно якого державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок.

Судом встановлено, що 11.03.2010 р. державними інспекторами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на ділянці 41 км а/д Севастополь -Сімферополь проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, а саме - транспортного засобу марки DAF XF 95.380 з напівпричепом-цистерною BSL STCI, номерний знак НОМЕР_1, напивпричіп -ВН 4200 ХР під керуванням водія ОСОБА_4

За результатами вказаної перевірки 11.03.2010 року складено акт № 152977 проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом (а.с.7), яким зафіксовано факт надання послуг з перевезення вантажу без оформлення необхідних документів, перелік яких передбачений ст. 48 Закону України В«Про автомобільний транспортВ» , а саме: відсутня ліцензійна картка на тягач та напівпричіп. Водій транспортного засобу був ознайомлений із вказаним актом та підписав його, зазначивши при цьому, що ліцензійну картку не видавали, так як на автомобіль оформлений тимчасовий техпаспорт.

Згідно ст. 48 Закону України «По автомобільний транспорт»автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для фізичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є:

для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.

Відповідно ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього Закону - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

29.03.2010 року на адресу відповідача було направлено запрошення №1443/02 (а.с.9) про необхідність прибути для розгляду справи про застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про автомобільний транспорт, яке відповідач отримав 01.04.2010 року, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення відповідачу (а.с. 10).

На підставі зазначеного вище акту перевірки, 07 квітня 2010 року начальником Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області винесено постанову № 104510 про застосування фінансових санкцій до відповідача за допущення порушення законодавства про автомобільний транспорті в розмірі 1700,00 грн. (а.с.11).

Вказана постанова була надіслана відповідачу із вимогою сплатити санкції, що підтверджується копією супровідного листа № 1580/02 від 07.04.2010 року (а.с.12).

Відповідно ст. 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються санкції, зокрема, за надання послуг з перевезень вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений ст. 48 цього Закону - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

У встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006р. № 1567 п'ятнадцятиденний строк сума фінансової санкції відповідачем не сплачена. Доказів проведення оплати на час розгляду справи суду також надано не було.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, а також те, що позивачем доведено, що «Автобаза -Сервіс»має заборгованість по штрафним санкціям за допущення порушення законодавства на автомобільному транспорті у розмірі 1700,00грн., суд вважає, що позовні вимоги є законними і обґрунтованими, заснованими на діючому законодавстві, підтверджуються доданими до позову документами, та підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 2, 7-14, 71, 86, 122, 158 - 163 КАС України , суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов першого заступника прокурора Малиновського району м. Одеса в інтересах держави в особі Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в особі Територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Одеській області до приватного підприємства «Автобаза - Сервіс» про стягнення фінансових санкцій у розмірі 1700 грн. - задовольнити повністю.

Стягнути з ПП «Автобаза - Сервіс» (код ЄДРПОУ 32428726) штрафні санкції у розмірі 1700 грн. 00 коп. (одна тисяча сімсот гривень 00 копійок) на користь держави, які спрямувати на розрахунковий рахунок 31117106700002, Банк: ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, отримувач: ГУДКУ в Одеській області, код 23213460, код платежу: 21081100.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі в Одеський окружний адміністративний суд апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України - з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Одеського апеляційного адміністративного суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги на постанову, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний суддею 14 лютого 2011 року.

Суддядпис / ОСОБА_5

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2011
Оприлюднено24.09.2015
Номер документу50626657
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10687/10/1570

Постанова від 14.02.2011

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 09.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

Ухвала від 19.11.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Білостоцький О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні