Постанова
від 17.09.2015 по справі 818/2950/15
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 вересня 2015 р.                                                             Справа № 818/2950/15

Сумський окружний адміністративний суд у складі судді - Гелети С.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Конотопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області до Конотопської міської організації партії регіонів про припинення юридичної особи, -

                                                   В С Т А Н О В И В:

Конотопська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Сумській області звернулась до суду з позовною заявою, в якій просить припинити державну реєстрацію відповідача - Конотопської міської організації партії регіонів. Свої вимоги мотивує тим, що відповідач більше року не подає до податкового органу податкову звітність.

Про відкриття скороченого провадження у справі відповідач повідомлявся за останнім відомим місцезнаходженням за адресою, зазначеною у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а саме: 41600, Сумська область, м. Конотоп, вул. Братів Радченків, 43 та зважаючи на норми ст. ст. 35, 40 КАС України, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд задовольняє позовні вимоги, виходячи із наступного.

Відносини припинення юридичної особи та скасування її державної реєстрації регулюються Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та іншими законодавчими актами.

При цьому, саме Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є спеціальним законодавчим актом, який регулює відносини державної реєстрації та припинення юридичних осіб та встановлює наслідки за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності у вигляді припинення юридичної особи.

За вказаних обставин, саме норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підлягають застосуванню до спірних відносин між позивачем і відповідачем щодо припинення юридичної особи відповідача за неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності.

Судом встановлено, що відповідач зареєстрований як юридична особа 02.07.2001 року, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с.4-6).

Із довідок Конотопської ОДПІ від 14.08.2015 року № 6660/9/18-05-15-02 та від 14.08.2015 року № 6659/9/18-05-15-02 (а.с.7, 8) вбачається, що відповідач податкової заборгованості перед бюджетом не має та не подає податкову звітність до позивача починаючи з 27.02.2014 року, тобто більше одного року, що є підставою для застосування судом до відповідача абз. 5 ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Відповідно до ч.1 – 3 ст.3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" дія цього Закону поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.

Законом можуть бути встановлені особливості державної реєстрації об'єднань громадян (у тому числі професійних спілок, організацій роботодавців, їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, асоціацій органів місцевого самоврядування, банків, торгово-промислових палат, фінансових установ (у тому числі кредитних спілок), бірж, а також інших установ та організацій.

Об'єднання громадян, благодійні організації, політичні партії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, асоціації органів місцевого самоврядування, банки, торгово-промислові палати, фінансові установи (у тому числі кредитні спілки), біржі, інші установи та організації, для яких законом встановлені особливості державної реєстрації, набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом.

Частиною 4 ст. 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" передбачено, що після реєстрації політична партія набуває статусу юридичної особи.

Аналіз положень вказаних норм законодавчих приписів дає підстави для висновку про те, що норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" є загальними відносно спеціальних норм Закону України «Про політичні партії в Україні», які регулюють питання реєстрації політичних партій, припинення їх діяльності та не суперечать загальним нормам.

Таким чином, підстави припинення юридичної особи, визначені ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", є незалежними від випадків заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва, передбачених додатково ст.23 Закону України "Про політичні партії в Україні" для осіб, що підпадають під дію вказаного Закону.

Відповідно до п.п. 16.1.2, 16.1.3. п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до пункту 1.3 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року № 1588, взяттю на облік або реєстрації у контролюючих органах підлягають усі платники податків, а взяття на облік у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів, а також самозайнятих осіб здійснюється незалежно від наявності обов'язку щодо сплати того чи іншого податку та збору.

Ведення обліку платників податків підпунктом 62.1.1 пункту 62.1 статті 62 ПК України визначено одним із шляхів здійснення податкового контролю.

За змістом пункту 67.2 статті 67 ПК України у межах здійснення контрольних функцій органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців.

Відповідно до частини 2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи є, зокрема, неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Як зазначено вище, матеріалами справи підтверджується факт того, що відповідач більше року, тобто з 27.02.2014 року, не подає до податкового органу декларації, відомості та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) .

Таким чином, оскільки судом встановлено, що відповідач не подає протягом року органам державної податкової служби податкові декларації та інші документи фінансової звітності відповідно до закону, позовні вимоги визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Дана позиція суду узгоджується із практикою Вищого адміністративного суду по аналогічних спорах, викладена в ухвалі від 16.09.2014 р. по справі № К/9991/76661/12, від 24.06.2014 р. по справі № К/9991/5204/11.

Згідно ч. 1 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємця" суд, який постановив рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження підлягають виконанню негайно.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

                                                  П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Конотопської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Сумській області до Конотопської міської організації партії регіонів про припинення юридичної особи – задовольнити.

Припинити державну реєстрацію юридичної особи - Конотопської міської організації партії регіонів (41600, Сумська область, м. Конотоп, вул. Братів Радченків, 43, ідентифікаційний код 24018312), зареєстрованої 02.07.2001 року.

Копію постанови направити державному реєстратору за місцезнаходженням відповідача для внесення відомостей про судове рішення до Єдиного державного реєстру.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду в десятиденний строк з дня отримання постанови в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження, набрання законної сили рішення за наслідками апеляційного провадження, закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя                                                   С.М. Гелета

                                                                                

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2015
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50628324
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/2950/15

Постанова від 17.09.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Ухвала від 26.08.2015

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні