Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 вересня 2015 р. № 820/7881/15
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді - Сагайдака В.В.
за участі секретаря судового засідання - Абояна І.І.,
за участю представників сторін:
позивача - ОСОБА_1,
відповідача - ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Чугуївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технояр" про надання дозволу на проведення позапланової перевірки, -
В С Т А Н О В И В:
До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач, Чугуївська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Харківській області з адміністративним позовом до ТОВ "Технояр", в якому просить суд надати дозвіл на проведення позапланової перевірки відповідача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що контролюючим органом була отримана інформація про порушення відповідачем термінів розрахунків у сфері ЗЕД, які потребують негайного усунення, шляхом проведення документальної позапланової перевірки, у зв'язку із чим просить суд надати дозвіл на проведення вказаної перевірки.
У судовому засіданні позивач підтримав позовні вимоги, просив позов задовольнити у повному обсязі
Представник відповідача проти позову заперечував, зазначив, що законодавчо у позивача відсутнє право на звернення до суду із даними позовними вимогами.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд дійшов наступного висновку.
Судовим розглядом встановлено, що відповідач пройшов передбачену законом процедуру державної реєстрації, набув статусу юридичної особи з ідентифікаційним номером 38459791 та знаходиться на обліку в Чугуївській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Харківській області.
Судом встановлено, що відповідно до вимог Постанови Правління НБУ від 24.03.1999 року № 136 «Про затвердження Інструкції про порядок здійснення контролю і отримання ліцензій за експортними, імпортними та лізинговими операціями» контролюючим органом від ФПАТ «Державний експортно - імпортний банк України» в м. Харкові отримана інформація про порушення ТОВ "Технояр" термінів розрахунків за укладеними експортними угодами ( а.с.5).
За таких обставин контролюючим органом на адресу відповідача був направлений запит від 16.02.2015 року № 878/10/20-28-22 про надання пояснень та їх документального підтвердження ( а.с.7).
На даний запит ТОВ "Технояр" було надано пояснення та витребувані докази листом від 25.02.2015 р. № 25/02-15 ( а.с.8-15).
Представник позивача у судовому засіданні пояснив, що з відповіді на запит та наданих документів вбачається наявність простроченої дебіторської заборгованості у сумі 183688,50 руб. РФ за контрактом ЗЕД № 306/14-ЭК від 03.06.2014 року. Отже, в діях відповідача вбачається порушення термінів розрахунків у сфері ЗЕД, що відповідно до статті 4 Закону України В«Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті В» за порушення резидентами строків, передбачених статтями 1 і 2 цього Закону або встановлених Національним банком України відповідно до статей 1 і 2 цього Закону, тягне за собою стягнення пені за кожний день прострочення у розмірі 0,3 відсотка від суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару) в іноземній валюті, перерахованої у грошову одиницю України за валютним курсом Національного банку України на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаної виручки (вартості недопоставленого товару). Тобто, у контролюючого органу виникло право на проведення документальної позапланової перевірки в силу приписів ст. 78 Податкового кодексу України.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Пунктом 3 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" від 28.12.2014 р. № 71-VIII, встановлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.
З аналізу вищевказаних норм законодавства вбачається, що дозвіл на перевірку контролюючими органами підприємств надається, зокрема, згідно з рішенням суду.
Отже, законодавчо встановлено право органу ДПІ проводити перевірку виключно за наведених підстав, зокрема за судовим рішенням.
Суд дійшов висновку, що орган ДПІ звернувся з позовом правомірно, в рамках передбачених ПК України повноважень. Позовні вимоги суд вважає правомірними та такими, що підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 159- 163, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Чугуївської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Технояр" про надання дозволу на проведення позапланової перевірки - задовольнити у повному обсязі.
Надати дозвіл Чугуївській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Харківській області на проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Технояр" ( код ЄДРПОУ 38459791, 63512, Харківська область, Чугуївський район, с. Кам'яна Яруга, вул. Харківська, б. 45-А).
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови виготовлено 17.09.2015 року.
Суддя Сагайдак В.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.09.2015 |
Оприлюднено | 24.09.2015 |
Номер документу | 50633785 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Сагайдак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні