ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
У Х В А Л А
17.12.2013р. Справа № 905/3956/13
за заявою боржника ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФАГОС ТРЕЙД», м.Донецьк
ліквідатор - голова ліквідаційної комісії ОСОБА_2
про визнання банкрутом
Суддя О.В.Попов
Ухвалою від 17.06.13 за заявою ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФАГОС ТРЕЙД», м. Донецьк господарським судом відносно нього порушена справа про банкрутство на підставі ст. 95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», в редакції Закону України від 22.12.11 №4212-VI.
Постановою суду від 26.06.13 боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура на 12 місяців до 26.06.14 та покладений обов'язок ліквідатора на голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ФАГОС ТРЕЙД», м. Донецьк Кірілліну ОСОБА_3.
06.12.13 до господарського суду Донецької області надійшло клопотання Головного управління юстиції у Донецькій області від 06.12.13 №12-4-1702 про ознайомлення з матеріалами справи №905/3956/13, а також справ №905/5541/13, №905/5672/13, №905/5735/13, №905/5861/13, №905/6328/13, №905/6890/13.
Розглянувши клопотання Головного управління юстиції у Донецькій області від 06.12.13 №12-4-1702, суд на підставі приписів чинного законодавства, дослідивши матеріали справи, встановив, що зазначене клопотання задоволенню не підлягає, з огляду на наступне:
Згідно приписів ст. 4 -1 ГПК України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».
За змістом вказаних нормативних актів провадження у справі про банкрутство є формою господарського процесу, що здійснюється окремо по кожному з боржників в окремій справі.
Відповідно до приписів процесуального законодавства, а також Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в клопотанні щодо ознайомлення з матеріалами однієї справи не можуть міститися клопотання відносно цілого переліку справ.
Крім того, заявляючи клопотання про ознайомлення з матеріалами справи Головне управління юстиції у Донецькій області обґрунтовуючи наявність прав для ознайомлення з матеріалами справи посилається на приписи ст. 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», якою визначено, що учасником провадження у справі про банкрутство є, зокрема, державний орган з питань банкрутства.
Ч1 ст. 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» визначено, що сторони у справі про банкрутство - це конкурсні кредитори (представник комітету кредиторів), боржник (банкрут); учасники у справі про банкрутство - це сторони, забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.
В силу ч.2 ст. 22 ГПК України правом знайомитися з матеріалами справи, робити з них витяги, знімати копії, брати участь в господарських засіданнях, подавати докази, брати участь у дослідженні доказів, заявляти клопотання, давати усні та письмові пояснення господарському суду, наводити свої доводи і міркування з усіх питань, що виникають у ході судового процесу, заперечувати проти клопотань і доводів інших учасників судового процесу, оскаржувати судові рішення господарського суду в установленому цим Кодексом порядку, а також користуватися іншими процесуальними правами, наданими їм цим Кодексом, наділені виключно сторони.
Отже, виходячи з аналізу наведених норм державний орган з питань банкрутства - Головне управління юстиції у Донецькій області є учасником у справах про банкрутство та не наділений правами визначеними ст. 22 ГПК України для сторін.
Також, що стосується посилань Головного управління юстиції у Донецькій області на повноваження державного органу з питань банкрутства, які визначені ч.1 ст. 3 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», господарський суд зауважує:
В силу ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно приписів ч. 1 ст. 3 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» державний орган з питань банкрутства сприяє створенню організаційних, економічних, інших умов, необхідних для реалізації процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, у тому числі процедур банкрутства державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків.
Форми реалізації зазначених повноважень містяться в положеннях Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», а саме щодо
- розміщення оголошення про проведення загальних зборів кредиторів, зокрема, на веб-сайті державного органу з питань банкрутства (ст. 6);
- направлення судом до державного органу з питань банкрутства ухвали про відкладення проведення підготовчого засідання суду у разі необхідності оформлення допуску до державної таємниці арбітражному керуючому (ст. 16);
- надання розпорядником майна державному органу з питань банкрутства відомостей, необхідних для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено справу про банкрутство (ст. 22);
- зобов'язання ліквідатора, зокрема, на вимогу державного органу з питань банкрутства надавати необхідні відомості щодо проведення ліквідаційної процедури (ст. 41);
- розміщення оголошення стосовно аукціону на веб-сайті державного органу з питань банкрутства (ст.ст. 53,58, 69).
Отже, з огляду на вище викладене державний орган з питань банкрутства не позбавлений можливості звернутися до ліквідатора або розпорядника майна для надання інформації, передбаченої законодавством.
Крім того, господарський суд зауважує, що відповідно до матеріалів справ №905/3956/13, №905/5541/13, №905/5672/13, №905/5735/13, №905/5861/13, №905/6328/13, №905/6890/13 боржники не є державними підприємствами та підприємствами, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків, також обов'язки ліквідаторів по зазначеним справам покладені на голів ліквідаційної комісії.
Таким чином, виходячи з аналізу наведених норм чинного законодавства у господарського суду відсутні правові підстави для задоволення клопотання Головного управління юстиції у Донецькій області від 06.12.13 №12-4-1702 та відповідно надання матеріалів справв №905/3956/13, №905/5541/13, №905/5672/13, №905/5735/13, №905/5861/13, №905/6328/13, №905/6890/13 для ознайомлення.
Керуючись ст.ст. 1, 3, 16, 22, 41, 53, 58, 69 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», ст. 4 -1 , ст. 86 ГПК України, господарський суд
У Х В А Л И В :
Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління юстиції у Донецькій області від 06.12.13 №12-4-1702 про ознайомлення з матеріалами справи №905/3956/13, а також справ №905/5541/13, №905/5672/13, №905/5735/13, №905/5861/13, №905/6328/13, №905/6890/13.
Суддя О.В. Попов
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2013 |
Оприлюднено | 25.09.2015 |
Номер документу | 50648579 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
О.В. Попов
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні