ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
"04" грудня 2013 р.Справа № 14/65/5022-1026/2012 УХВАЛА
Господарський суд Тернопільської області
у складі судді Руденка О.В.
розглянув заяву ТОВ "Тернопільбуд" в інтересах Спеціалізованого будівельного управління "Спецбуд" ТОВ "Тернопільбуд" № 01/1557 від 25.11.2013р. про роз'яснення ухвали господарського суду Тернопільської області від 18.02.2013р. у справі № 14/65/5022-1026/2012:
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" проспект С. Бандери, 38, м.Тернопіль, 46002 в особі Спеціалізованого будівельного управління "Спецбуд" Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" вул. Галицька, 7а, м. Тернопіль, 46021
до відповідача ОСОБА_1 підприємства Тернопільської обласної ради "Архбудсервіс" вул.Грушевського, 8, м. Тернопіль, 46021
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 капітального будівництва Тернопільської обласної державної адміністрації вул. М.Грушевського, 8, м. Тернопіль, 46021.
про стягнення заборгованості в сумі 98101,40 грн.
За участю представників сторін від:
позивача: ОСОБА_3 довіреність від 26.12.12р.
відповідача: ОСОБА_4 довіреність № 01-570 від 18.12.12р.
третьої особи : не з'явився
Учасникам судового процесу роз'яснено їх процесуальні права та обов'язки згідно ст.ст. 20,22, 81-1 Господарського процесуального кодексу України.
У відповідності до ст. 81-1 господарського процесуального кодексу України, технічна фіксація (звукозапис) судового засідання не здійснювалася за відсутності відповідних клопотань представників сторін.
Суть справи: 18.02.2013р. господарським судом прийнято ухвалу № 14/65/5022-1026/2012 якою затверджено мирову угоду від 15.02.2013р. укладену між Товариством з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" в особі Спеціалізованого будівельного управління "Спецбуд" Товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" - позивачем та ОСОБА_1 підприємством Тернопільської обласної ради "Архбудсервіс" - відповідачем.
25.11.2013р. ТОВ "Тернопільбуд" в інтересах Спеціалізованого будівельного управління "Спецбуд" ТОВ "Тернопільбуд" звернулося із заявою № 01/1557 від 25.11.2013р. про роз'яснення ухвали господарського суду Тернопільської області від 18.02.2013р. у справі № 14/65/5022-1026/2012.
Ухвалою суду розгляд заяви № 01/1557 від 25.11.2013р. призначено на 04.12.2013р. на 11 год. 30 хв.
У судовому засіданні представник позивача пояснює, що чіткої норми "про стягнення грошових коштів" за умовами Мирової угоди не передбачено. Просить роз'яснити чи підлягають стягненню у примусовому порядку грошові кошти в розмірі 98 101 (дев'яносто вісім тисяч сто одна) гривень 40 копійок з комунального підприємства Тернопільської обласної ради "Архбудсервіс" на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" в інтересах Спеціалізованого будівельного управління В«СпецбудВ» товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" на основі даної ухвали, як виконавчого документа.
Представник відповідача у судове засідання прибув та підтримав подану заяву позивачем. При цьому у роз'ясненні питань викладених у ній покладається на думку суду.
Третя особа явку повноважного представника в судове засідання не забезпечила, хоча про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином, в порядку ст. 64 ГПК України, ухвалою суду від 27.11.2013р., яка нею отримана 29.11.2013р. про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення, яке знаходиться в матеріалах справи.
Разом з цим, згідно умов ч. 4 ст. 89 ГПК України заява про роз'яснення рішення суду розглядається протягом десяти днів. Неявка осіб, які брали участь у справі, і (або) державного виконавця не перешкоджає розгляду питання про роз'яснення рішення суду.
Враховуючи зазначене, розглянувши заяву позивача № 01/1557 від 25.11.2013р. про роз'яснення ухвали господарського суду Тернопільської області від 18.02.2013р. у справі № 14/65/5022-1026/2012, суд встановив.
Статтею 89 ГПК України передбачено, що суддя за заявою сторони чи державного виконавця роз'яснює рішення, ухвалу, не змінюючи при цьому їх змісту, а також за заявою сторони або за своєю ініціативою виправляє допущені в рішенні, ухвалі описки чи арифметичні помилки, не зачіпаючи суті рішення.
Відповідно до п. 17. Постанови Пленуму ВГСУ від 23.03.2012 № 6 "Про судове рішення", здійснюючи роз'яснення судового рішення, суд викладає більш повно і зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не вносячи змін до рішення по суті і не торкаючись тих питань, які не були предметом судового розгляду. Якщо фактично порушується питання про зміну рішення, або про внесення до нього нових даних, або про роз'яснення мотивів прийняття рішення, господарський суд відмовляє в роз'ясненні рішення. Роз'яснено може бути лише таке судове рішення, яке набрало законної сили та не змінене й не скасоване на момент звернення по його роз'яснення. В іншому разі господарський суд відмовляє в його роз'ясненні, а якщо рішення змінено чи скасовано в певній частині, - роз'яснює його в тій частині, в якій рішення залишено без змін, а в решті відмовляє у роз'ясненні. Місцевий господарський суд також не вправі роз'яснювати судові рішення апеляційної і касаційної інстанцій, в тому числі про зміну чи скасування рішень названого суду.
Одним із способів вирішення господарського спору є мирова угода сторін, яка може стосуватися лише прав і обов'язків сторін щодо предмета позову (частини перша і третя статті 78 ГПК). Мирова угода підписується особами, уповноваженими представляти сторони в господарському суді (стаття 28 ГПК).
У межах даної справи 18.02.2013р. прийнято ухвалу № 14/65/5022-1026/2012, якою затверджено мирову угоду, укладену 15.02.2013р. між ТОВ "Тернопільбуд", Проспект С. Бандери, 38, м. Тернопіль, в особі Спеціалізованого будівельного управління "Спецбуд" ТОВ "Тернопільбуд", вул. Галицька, 7а, м. Тернопіль, та КП Тернопільської обласної ради "Архбудсервіс", вул. Грушевського, 8, м. Тернопіль.
Із змісту п. 1 Мирової угоди КП Тернопільської обласної ради "Архбудсервіс" зобов'язується сплатити ТОВ "Тернопільбуд" в інтересах Спеціалізованого будівельного управління "Спецбуд" ТОВ "Тернопільбуд" заборгованість за охорону об'єкту - Каналізаційна насосна станція обласного протитуберкульозного диспансера. Охорона будмайданчика у розмірі 98 101 (дев'яносто вісім тисяч сто одна) гривень 40 копійок до 01 грудня 2013 року.
Пунктом 2 Мирової угоди передбачено, що сплата заборгованості відповідачем буде здійснюватися шляхом перерахування коштів у розмірі передбаченому п.1 цієї Мирової угоди, на банківський рахунок Сторони-1 № 26005301039811, відкритий у ПАТ "Терра Банк", МФО 380601, код 01268986.
Відповідно до ст. 1 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню (далі - рішення).
У відповідності до п. 1 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р.№ 845 (далі по тексту також - Порядок) порядок визначає механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників (далі - рішення про стягнення коштів), прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
Згідно п. 3 Порядку рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
Із визначення терміну даного у п. 2 Порядку виконавчі документи - оформлені в установленому порядку виконавчі листи судів та накази господарських судів, видані на виконання рішень про стягнення коштів, а також, інші документи, визначені Законом України "Про виконавче провадження".
Види виконавчих документів передбачено у ст. 17 Закону України "Про виконавче провадження", п 2. ч. 2, якої відносить до таких також і ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, кримінальних провадженнях та справах про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.
Із змісту п.п.7.9. Постанови Пленуму ВГСУ від 17.10.2012 № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" ухвала про затвердження мирової угоди є виконавчим документом, згідно з пунктом 2 частини другої статті 17 Закону України "Про виконавче провадження", і як виконавчий документ повинна містити у своїй резолютивній частині не лише вказівку про затвердження мирової угоди, а й інші передбачені законодавством (статтею 86 ГПК та статтею 18 названого Закону) ознаки та відомості, зокрема, щодо умов, розміру і строків виконання зобов'язань сторін тощо. У випадках невиконання зобов'язаною стороною умов мирової угоди, укладеної в процесі виконання судового рішення і затвердженої господарським судом, заінтересована сторона може звернутися до державного виконавця на підставі статті 19 Закону України "Про виконавче провадження" із заявою про примусове виконання ухвали, якою затверджено цю угоду.
Згідно до п.п. 3.19. Постанови Пленуму ВГСУ від 26.12.2011 № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" наказ господарського суду про примусове виконання мирової угоди не може бути видано, оскільки провадження у справі припинено. Якщо ухвала господарського суду про затвердження мирової угоди відповідає вимогам ст. 18 Закону України "Про виконавче провадження", то вона є виконавчим документом у розумінні п. 2 ч. 2 ст. 17 названого Закону і підлягає виконанню державною виконавчою службою. У разі ж ухилення однієї зі сторін від виконання мирової угоди, позовна заява про спонукання до виконання мирової угоди не підлягає розгляду в господарських судах.
Отже, із змісту вказаних положень ухвала про затвердження мирової угоди є виконавчим документом і підлягає примусовому виконанню.
У п. 2 Порядку передбачено, що інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Бюджетному кодексі України, Податковому кодексі України, Законах України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" та "Про виконавче провадження".
Відповідно до ст. 32 Закону України "Про виконавче провадження" заходами примусового виконання рішень є: 1) звернення стягнення на кошти та інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб; 2) звернення стягнення на заробітну плату (заробіток), доходи, пенсію, стипендію боржника; 3) вилучення в боржника і передача стягувачу певних предметів, зазначених у рішенні; 4) інші заходи, передбачені рішенням.
При цьому, як уже зазначалось за умовами п. 1, 2 затвердженої судом мирової угоди передбачалась сплата коштів.
Враховуючи зазначене, примусове виконання ухвали суду від 18.02.2013 року по справі № 14/65/5022-1026/2012 передбачає стягнення коштів та інші дії необхідні для її виконання.
Згідно ч. 3 п. 6 Порядку виконавчі документи пред'являються до виконання протягом одного року з дня, що настає за днем набрання рішенням про стягнення коштів законної сили, якщо інше не передбачено законом.
У свою чергу, з аналізу змісту ст. 22 Закону України "Про виконавче провадження" ухвала суду як виконавчий документи може бути пред'явлена до виконання протягом року з наступного дня після набрання нею законної сили чи закінчення строку, встановленого у разі відстрочки чи розстрочки виконання ухвали.
Враховуючи зазначене, а також умови мирової угоди затвердженої між сторонами, згідно якої вони передбачили відстрочку платежу у розмірі 98 101 (дев'яносто вісім тисяч сто одна) гривень 40 копійок до 01 грудня 2013 року, у випадку невиконання зобов'язаною стороною відповідачем - комунальним підприємством Тернопільської обласної ради "Архбудсервіс", умов затвердженої судом мирової угоди, заінтересована сторона позивач - товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" вправі звернутися до державного виконавця чи іншого органу уповноваженого здійснювати примусове виконання виконавчих документів протягом року з 01.12.2013р. по 01.12.2014р. із заявою про примусове виконання ухвали господарського суду Тернопільської області від 18.02.2013р. № 14/65/5022-1026/2012, яка є виконавчим документом і на підставі якої повинно в такому випадку здійснюватись стягнення коштів у примусовому порядку.
Беручи до уваги все вище викладене, керуючись ст. 89 ГПК України, суд вважає, що заява товариства з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" № 01/1557 від 25.11.2013р. про роз'яснення ухвали господарського суду Тернопільської області від 18.02.2013р. у справі № 14/65/5022-1026/2012 підлягає до задоволення.
Відповідно до п. 29 Інформаційного листа ВГСУ від 14.08.2007р. № 930/14197 ухвали господарського суду набирають чинності в день їх винесення судом.
Враховуючи наведене, керуючись ст. ст. 86, 87, 89 ГПК України, господарський суд,-
УХВАЛИВ:
1. Заяву ТОВ "Тернопільбуд" в інтересах Спеціалізованого будівельного управління "Спецбуд" ТОВ "Тернопільбуд" № 01/1557 від 25.11.2013р. про роз'яснення ухвали господарського суду Тернопільської області від 18.02.2013р. у справі № 14/65/5022-1026/2012 задовольнити.
2. Роз'яснити ухвалу від 18.02.2013р. у справі № 14/65/5022-1026/2012 таким чином:
У відповідності до п. 2 ч. 2 ст. 17, ст. 18, ст. 22 Закону України "Про виконавче провадження", п.п. 1,2,3,6 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011р. № 845, п.п.7.9. Постанови Пленуму ВГСУ від 17.10.2012 № 9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України", п.п. 3.19. Постанови Пленуму ВГСУ від 26.12.2011 № 18 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" ухвала про затвердження мирової угоди є виконавчим документом та у випадку невиконання зобов'язаною стороною умов мирової угоди, заінтересована сторона може звернутися про примусове виконання ухвали, якою затверджено цю угоду. При цьому ухвала суду як виконавчий документ може бути пред'явлена до виконання протягом року з наступного дня після набрання нею законної сили чи закінчення строку, встановленого у разі відстрочки чи розстрочки виконання ухвали.
А тому, у випадку невиконання зобов'язаною стороною відповідачем - ОСОБА_1 підприємством Тернопільської обласної ради "Архбудсервіс", умов затвердженої судом мирової угоди від 15.02.2013р., в частині зобов'язання сплати товариству з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" 98 101 (дев'яносто вісім тисяч сто одна) гривень 40 копійок до 01 грудня 2013 року, заінтересована сторона - товариство з обмеженою відповідальністю "Тернопільбуд" вправі звернутися протягом року з 01.12.2013р. по 01.12.2014р. із заявою про примусове виконання ухвали господарського суду Тернопільської області від 18.02.2013р. № 14/65/5022-1026/2012, як виконавчого документа на підставі якого повинно здійснюватись стягнення коштів у примусовому порядку.
Суддя О.В. Руденко
Суд | Господарський суд Тернопільської області |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2013 |
Оприлюднено | 25.09.2015 |
Номер документу | 50662504 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Тернопільської області
Руденко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні