ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Київська, 150, м. Сімферо поль, Автономна Республіка К рим, Україна, 95493
ПОСТАНОВА
Іменем України
28.09.09 Справа №2а-6559/09/10/0170
11:11 м. Сімферопо ль
Окружний адміністративни й суд Автономної Республіки Крим у складі:
головуючого судді - Кудряшової А.М. ,
при секретарі судового зас ідання - Дєрюшкової І.А.
за участю представників:
прокурора - Горна К.В., посвід чення №08059;
від позивача - Євтодієва Г .В., представник по довіреност і №7285/1010-0 від 20.08.2009 р.;
від відповідача - не з' яв ився;
розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу
за позовом Прокурора м. Євп аторії АР Крим в інтересах д ержави в особі Державної по даткової інспекції в м. Євпат орії АР Крим
до Комунального підприєм ства "ЕКО-ВТОРМА"
про стягнення
ВСТАНОВИВ:
Прокурор м. Євпаторії АР Крим звернувся до Окружного адміністративного суду Авто номної Республіки Крим з адм іністративним позовом в інте ресах держави в особі Держав ної податкової інспекції в м . Євпаторії АР Крим про стягне ння з Комунального підприємс тва "ЕКО-ВТОРМА" - відповідач - з аборгованості по податку на додану вартість в сумі 13836грн.28 коп., по податку з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в в сумі 2489грн.79коп., комунально му податку в сумі 332грн.48коп., по земельному податку в сумі 19946г рн.53коп. та по збору за забрудн ення навоклишнього природно го середовища в сумі 11грн.43коп ., а взагалі - в сумі 36616грн.46коп. По зовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем до ДПІ в м. Єв паторії АР Крим надавались п одаткові декларації (розраху нки) по зазначеним податкам т а зборам, в яких самостійно ви значено суму податкового зоб ов' язання. Зазначене податк ове зобов' язання узгоджене відповідачем у встановленом у порядку, однак на час розгля ду справи до бюджету не сплач ено. Крім того, за несвоєчасну сплату податкового зобов' я зання по податку на додану ва ртість та земельному податку до відповідача були застосо вані штрафні санкції та нара хована пеня. Податкові повід омлення-рішення про застосув ання штрафних санкцій отрима ні відповідачем у встановлен ому порядку, однак заборгова ність по штрафним санкціям т а по пені до бюджету теж не спл ачена. У зв' язку з викладени м, позивач просить стягнути з відповідача зазначену подат кову заборгованість у судово му порядку.
Відповідач явку свого пред ставника у судове засідання не забезпечив, про день, час та місце його проведення був по відомлений належним чином - оголошенням в газеті "Городс кая газета" №30 (359) від 20.08.2009 року (а.с .180), заперечення на позов до суд у не надав.
Суд, приймаючи до уваги, нен адання відповідачем доказів неможливості участі його пр едставника у судовому засіда нні з поважних причин, відсут ність в матеріалах справи кл опотання про неможливість ро згляду справи без участі пре дставника відповідача, з вра хуванням думки представника позивача, керуючись ст.128 КАС У країни, вважає можливим розг лянути справу на підставі на явних доказів.
Прокурор у судовому засіда нні позовні вимоги підтримав у повному обсязі з підстав, за значених у позовній заяві, та просив стягнути з відповіда ча зазначену суму заборгован ості.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги також підтримав у повному обсязі, пояснив, що вказана в позовній заяві сума заборгов аності станом на день розгля ду справи не сплачена, у зв' я зку з чим просив стягнути її з відповідача.
Розглянувши подані докуме нти та матеріали справи, всеб ічно і повно з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґ рунтуються позовні вимоги, о б' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і виріше ння спору по суті, судом встан овлене наступне.
Комунальне підприємство « Еко-вторма» (код ЄДРПОУ 30439139, юри дична адреса: 97405, АР Крим, м. Євпа торії, вул. Немічевих, буд.49) 28.12.200 1 року зареєстровано Управлі нням економіки Євпаторійськ ої міської ради АР Крим як юри дична особа, про що в журналі о бліку реєстраційних справ зр облено запис №24861882Ю0020514 (а.с.11-16). Згі дно з довідкою з Єдиного держ авного реєстру юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів відповідач станом на 26.03.2009 р. перебуває на обліку (а.с.9-10). КП « Еко-вторма» є платником пода тків та зборів, передбачених Законом України “Про систем у оподаткування” та перебува є на обліку в ДПІ в м. Євпаторі ї АР Крим як платник податків та зборів (обов'язкових плате жів).
Суд зазначає, що відповідно до ст. 67 Конституції України к ожен зобов' язаний сплачува ти податки і збори в порядку і розмірах, встановлених зако ном.
Пунктом 3 частини першої ста тті 9 Закону України “Про сист ему оподаткування” від 25.06.1991 р. №1251-XII встановлено, що платники податків і зборів (обов'язков их платежів) зобов'язані спла чувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платеж ів) у встановлені законами те рміни.
Пунктом 4.1 статті 4 Закону Укр аїни “Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” від 21.12.2000 року №2181-ІІІ (надалі - Зако н №2181) встановлено, що платник п одатків самостійно обчислює суму податкового зобов' яза ння, яку вказує у податковій д екларації. Пунктом 1.11 статті 1 д аного Закону визначено, що по даткова декларація, розрахун ок - документ, що подається пла тником податків до контролюю чого органу у строки, встанов лені законодавством, на підс таві якого здійснюється нара хування та/або сплата податк у, збору (обов'язкового платеж у).
Згідно з пунктом 5.1 статті 5 З акону №2181 податкове зобов'яза ння, самостійно визначене пл атником податків у податкові й декларації, вважається узг одженим з дня подання такої п одаткової декларації. Зазнач ене податкове зобов'язання н е може бути оскаржене платни ком податків в адміністратив ному або судовому порядку. Як що у майбутніх податкових пе ріодах (з урахуванням строкі в давності, визначених статт ею 15 цього Закону) платник под атків самостійно виявляє пом илки у показниках раніше под аної податкової декларації, такий платник податків має п раво надати уточнюючий розра хунок.
Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статт і 4 Закону №2181 встановлені базо ві податкові (звітні) періоди . Згідно пункту "а" пп.4.1.4 п.4.1 даної статті податкові декларації за податковий (звітний) періо д, що дорівнює календарному м ісяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків) , подаються протягом 20 календа рних днів, наступних за остан нім календарним днем звітног о (податкового) місяця; згідно пункту "б" пп.4.1.4 п.4.1 даної статті податкові декларації за под атковий (звітний) період, що до рівнює календарному квартал у (у тому числі при сплаті квар тальних авансових внесків), п одаються протягом 40 календар них днів, наступних за останн ім календарним днем звітного (податкового) кварталу.
Відповідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Зак ону №2181 платник податків зобо в'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язан ня, зазначену у поданій ним по датковій декларації, протяго м десяти календарних днів, на ступних за останнім днем від повідного граничного строку , передбаченого підпунктом 4.1. 4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декл арації.
Крім того, зазначеним підпу нктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закон у №2181 встановлено, що у разі виз начення податкового зобов'яз ання контролюючим органом, з окрема, за результатами пров еденої документальної перев ірки, платник податків зобов 'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язанн я протягом десяти календарни х днів від дня отримання пода ткового повідомлення, крім в ипадків коли протягом такого строку такий платник податк ів розпочинає процедуру апел яційного узгодження.
Відповідно до абзацу 1 підпу нкту 7.8.1 пункту 7.8 статті 7 Закону України “Про податок на дода ну вартість” від 03.04.1997 року №168/97-В Р (надалі - Закон про ПДВ) под атковим періодом є один кале ндарний місяць, у випадках, ос обливо визначених цим Законо м, календарний квартал. Згідн о з підпунктом 7.7.1 пункту 7.7 стат ті 7 зазначеного Закону сума п одатку, що підлягає сплаті (пе рерахуванню) до бюджету або б юджетному відшкодуванню, виз начається як різниця між сум ою податкового зобов'язання звітного податкового період у та сумою податкового креди ту такого звітного податково го періоду. При позитивному з наченні суми, розрахованої з гідно з підпунктом 7.7.1 цього пу нкту, така сума підлягає спла ті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законо м для відповідного податково го періоду.
Судом встановлено, що відпо відачем до ДПІ в м. Євпаторії А Р Крим подано податкові декл арації з податку на додану ва ртість: за січень 2007 року, в які й вказано самостійно обчисле ну суму податкового зобов' я зання по податку на додану ва ртість - 1375грн.00коп. (а.с.17-18), за лю тий 2007 р. - 613грн.00коп. (а.с.19-20), за ли пень 2007 р. - 2467грн.00коп. (а.с.29-32), за с ерпень 2007 р. - 7088грн.00коп. (а.с.33-36), з а вересень 2007 р. - 3401грн.00коп. (а.с .37-40), за жовтень 2007 р. - 1865грн.00коп. (а.с.41-42), за грудень 2007 р. - 1086грн.00к оп. (а.с.43-46).
В матеріалах справи також н аявна заява відповідача від 17.01.2008 року (а.с.47) про вибір кварта льного звітного (податкового ) періоду, згідно з якою зазнач ений звітний період вибрано з 01.01.2008 року.
Відповідачем до ДПІ в м. Євп аторії АР Крим за 2008 рік подані податкові декларації з пода тку на додану вартість: за 1 кв артал 2008 р., в якій вказано само стійно обчислену суму податк ового зобов' язання по подат ку на додану вартість - 2036грн .00коп. (а.с.48-50), за 2 квартал 2008 р. - 809г рн.00коп. (а.с.51-53), за 3 квартал 2008 р. - 671грн.00коп. (а.с.54-57), а взагалі - на суму 21411грн.00коп.
Згідно з пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону № 2181 у разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов'язання прот ягом граничних строків, визн ачених цим Законом, такий пла тник податку зобов'язаний сп латити штраф у таких розміра х: при затримці до 30 календарн их днів, наступних за останні м днем граничного строку спл ати узгодженої суми податков ого зобов'язання, - у розмірі д есяти відсотків погашеної су ми податкового боргу; при зат римці від 31 до 90 календарних дн ів включно, наступних за оста ннім днем граничного строку сплати узгодженої суми подат кового зобов'язання, - у розмір і двадцяти відсотків погашен ої суми податкового боргу; пр и затримці, що є більшою 90 кале ндарних днів, наступних за ос таннім днем граничного строк у сплати узгодженої суми под аткового зобов'язання, - у розм ірі п'ятдесяти відсотків пог ашеної суми податкового борг у. Платник податків сплачує о дин із зазначених у цьому під пункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були за стосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункт у, чи ні.
Пунктом 11 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” передбаче но, що органи державної подат кової служби мають право зас тосовувати до платників пода тків фінансові (штрафні) санк ції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів с уми недоїмки, пені у випадках , порядку і розмірах, встановл ених законами України.
Державною податковою інсп екцією в м. Євпаторії АР Крим 1 8.04.2007 р. проведено невиїзну доку ментальну перевірку відпові дача з питання своєчасності сплати узгоджених сум податк ового зобов' язання по подат ку на додану вартість, в ході я кої виявлені порушення пп.5.3.1 п .5.3 ст.5 Закону №2181 та пп.7.7.1 п.7.1 ст.7 За кону про ПДВ, а саме: несвоєчас на сплата узгодженої суми по даткових зобов' язань по под атку на додану вартість.
Результати перевірки знай шли відображення в акті №610/15-02 в ід 18.04.2007 року (а.с.64-65). Зазначений а кт перевірки відповідачем от римано 20.04.2007 р., що підтверджено поштовим повідомленням (а.с.68 ).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийняте п одаткове повідомлення-рішен ня №0000631502/0 від 24.04.2007 року (а.с.69) про за стосування штрафних санкцій по податку на додану вартіст ь в сумі 234грн.48коп. (у розмірі 50% п огашеної суми податкового бо ргу).
Зазначене податкове повід омлення-рішення вручено відп овідачу 28 квітня 2007 року, що під тверджено поштовим повідомл енням (а.с.72).
Державною податковою інсп екцією в м. Євпаторії АР Крим 0 8.08.2007 р. проведено невиїзну доку ментальну перевірку відпові дача з питання своєчасності сплати узгоджених сум податк ового зобов' язання по подат ку на додану вартість, в ході я кої виявлені порушення пп.5.3.1 п .5.3 ст.5 Закону №2181 та пп.7.7.1 п.7.1 ст.7 За кону про ПДВ, а саме: несвоєчас на сплата узгодженої суми по даткових зобов' язань по под атку на додану вартість по по датковій декларації за липен ь 2006 року.
Результати перевірки знай шли відображення в акті №856/15-02 в ід 08.06.2007 року (а.с.80-81). Зазначений а кт перевірки вручено відпові дачу 14.06.2007 р., що підтверджено по штовим повідомленням (а.с.77).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийняте п одаткове повідомлення-рішен ня №0000861502/0 від 18.06.2008 року (а.с.76) про за стосування штрафних санкцій по податку на додану вартіст ь в сумі 1024грн.00коп. (у розмірі 50% п огашеної суми податкового бо ргу).
Зазначене податкове повід омлення-рішення вручено відп овідачу 21 червня 2007 року, що під тверджено поштовим повідомл енням (а.с.73).
Державною податковою інсп екцією в м. Євпаторії АР Крим 1 5.11.2007 р. проведено невиїзну доку ментальну перевірку відпові дача з питання своєчасності сплати узгоджених сум податк ового зобов' язання по подат ку на додану вартість, в ході я кої виявлені порушення пп.5.3.1 п .5.3 ст.5 Закону №2181 та пп.7.7.1 п.7.1 ст.7 За кону про ПДВ, а саме: несвоєчас на сплата узгодженої суми по даткових зобов' язань по под атку на додану вартість по по датковим деклараціям за серп ень та вересень 2006 року.
Результати перевірки знай шли відображення в акті №1654/15-02 в ід 15.11.2007 року (а.с.88-89). Зазначений а кт перевірки вручено відпові дачу 21.11.2007 р., що підтверджено по штовим повідомленням (а.с.87).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийняте п одаткове повідомлення-рішен ня №0001731502/0 від 26.11.2007 року (а.с.86) про за стосування штрафних санкцій по податку на додану вартіст ь в сумі 2358грн.00коп. (у розмірі 50% п огашеної суми податкового бо ргу).
Зазначене податкове повід омлення-рішення вручено відп овідачу 30 листопада 2007 року, що підтверджено поштовим повід омленням (а.с.85).
Державною податковою інсп екцією в м. Євпаторії АР Крим 0 8.04.2008 р. проведено невиїзну доку ментальну перевірку відпові дача з питання своєчасності сплати узгоджених сум податк ового зобов' язання по подат ку на додану вартість, в ході я кої виявлені порушення пп.5.3.1 п .5.3 ст.5 Закону №2181 та пп.7.7.1 п.7.1 ст.7 За кону про ПДВ, а саме: несвоєчас на сплата узгодженої суми по даткових зобов' язань по под атку на додану вартість по по датковим деклараціям за жовт ень та листопад 2006 року.
Результати перевірки знай шли відображення в акті №732/15-02 в ід 08.04.2008 року (а.с.94-95). Зазначений а кт перевірки вручено відпові дачу 12.04.2008 р., що підтверджено по штовим повідомленням (а.с.92).
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 від носно відповідача прийняте п одаткове повідомлення-рішен ня №0000571502/0 від 15.04.2008 року (а.с.92) про за стосування штрафних санкцій по податку на додану вартіст ь в сумі 4003грн.01коп. (у розмірі 50% п огашеної суми податкового бо ргу).
Зазначене податкове повід омлення-рішення вручено відп овідачу 21 квітня 2008 року, що під тверджено поштовим повідомл енням (а.с.91).
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що ві дповідачем узгоджено податк ове зобов' язання по податку на додану вартість в загальн ій сумі 29030грн.49коп. (21411,00+4003,01+2358,00+1024,00+234,48 ).
Згідно із пп.16.1.1 п.16.1 ст.16 Закону №2181 після закінчення встанов лених строків погашення узго дженого податкового зобов'яз ання на суму податкового бор гу нараховується пеня. Пункт ом 16.4 статті 16 цього Закону вст ановлено, що пеня нараховуєт ься на суму податкового борг у (включаючи суму штрафних са нкцій за їх наявності) із розр ахунку 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податково го боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті. Зазначений розм ір пені діє щодо всіх видів по датків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо пору шення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюєть ся окремим законодавством.
На суму податкового боргу в ідповідача по податку на дод ану вартість нараховано пеню у загальній сумі 1643грн.26коп., що підтверджено копією особово го рахунку відповідача за 2009 р ік (а.с.138).
Згідно даних особового рах унку (а.с.132-138), розрахунку суми з аборгованості (а.с.131) та адміні стративного позову відповід ачем з урахуванням часткової сплати не сплачена заборгов аність по податку на додану в артість по зазначеним податк овим деклараціям та податков им повідомленням-рішенням в сумі 13836грн.28коп.
Законом України “Про подат ок на додану вартість”, зокре ма пунктом 10.2 статті 10 встановл ено, що платники податку відп овідають за дотримання досто вірності та своєчасності виз начення сум податку, а також з а повноту та своєчасність йо го внесення до бюджету відпо відно до закону.
Суд зазначає, що розміри та порядок плати за використанн я земельних ресурсів, а також напрями використання коштів , що надійшли від плати за земл ю, відповідальність платникі в та контроль за правильніст ю обчислення і справляння зе мельного податку визначені З аконом України “Про плату за землю” від 03.07.1992 року №2535-XII зі змі нами та доповненнями.
Частиною першою статті 4 заз наченого Закону встановлено , що розмір земельного податк у не залежить від результаті в господарської діяльності в ласників землі та землекорис тувачів.
Згідно зі статтею 5 Закону У країни “Про плату за землю” о б'єктом плати за землю є земел ьна ділянка, а також земельна частка (пай), яка перебуває у в ласності або користуванні, у тому числі на умовах оренди. С уб'єктом плати за землю (платн иком) є власник земельної діл янки, земельної частки (паю) і землекористувач, у тому числ і орендар.
Положеннями частини першо ї статті 14 Закону України “Про плату за землю” визначено, що платники земельного податку , а також орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислю ють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. С таття 17 Закону України “Про пл ату за землю” передбачає, що п одаткове зобов'язання по зем ельному податку, а також по ор ендній платі за землі держав ної та комунальної власності , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.
Податкове зобов'язання по з емельному податку, а також по орендній платі за землі держ авної та комунальної власнос ті, визначене у новій звітній податковій декларації, у том у числі і за нововідведені зе мельні ділянки, сплачується власниками та землекористув ачами земельних ділянок за м ісцезнаходженням земельної ділянки за базовий податков ий (звітний) період, який дорів нює календарному місяцю, щом ісячно протягом 30 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця.
Судом встановлено, що відпо відач самостійно надав до Де ржавної податкової інспекці ї в м. Євпаторія АР Крим податк ові розрахунки земельного по датку за 2007 рік (а.с.110-112), згідно з я ким відповідачем самостійно нараховано податок за рік у з агальній сумі 9379грн.06коп., який підлягає сплаті на протязі р оку щомісячно з січня по лист опад включно рівними часткам и по 781грн.59коп. та за грудень - 781грн.57коп. Також відповідачем до ДПІ в м. Євпаторії АР Крим н адано податковий розрахунок земельного податку на 2008 рік (а .с.106-109), згідно з яким відповідач ем самостійно нараховано под аток за рік у загальній сумі 96 41грн.67коп., який підлягає сплат і на протязі року щомісячно з січня по листопад включно рі вними частками по 803грн.47коп. та за грудень - 803грн.50коп.
Таким чином, загальна сума п одаткового зобов' язання по земельному податку по розра хункам за 2007-2008 року, що узгоджен а відповідачем та підлягає с платі, складає 19020грн.73коп.
Згідно статті 27 Закону Укра їни “Про плату за землю”№2535-ХІ І від 03.07.1992 року контроль за пра вильністю обчислення і справ ляння земельного податку, а т акож орендної плати за земел ьні ділянки державної та ком унальної власності здійснює ться органами державної пода ткової служби.
Крім того, ДПІ в м. Євпаторія АР Крим 28.03.2007 р. проведено невиї зну документальну перевірку відповідача з питання своєч асності сплати відповідачем земельного податку, в ході як ої виявлені порушення ст.17 Зак ону України «Про плату за зем лю» та пп.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону №2181, а с аме: несвоєчасна сплата узго дженої суми податкових зобов ' язань по земельному податк у по розрахунку за 2006 рік (№776 від 30.01.2006 р.) по строкам сплати 30.08.2006 ро ку та 02.10.2006 року.
Результати перевірки знай шли відображення в акті №528/15-3 в ід 28.03.2007 року (а.с.59-60), що вручений у повноваженій особі відповід ача.
За порушення податкового з аконодавства, на підставі за значеного акту перевірки, зг ідно пп.17.1.7 п.17.1 ст.17 Закону №2181 сто совно відповідача прийняте п одаткове повідомлення-рішен ня №0001551503/0 від 30.03.2007 року (а.с.58) про за стосування штрафних санкцій по земельному податку в сумі 389рн.70коп. (у розмірі 50% погашено ї суми податкового боргу).
Зазначене податкове повід омлення-рішення вручено відп овідачу 30 березня 2007 року, що пі дтверджено підписом уповнов аженої особи відповідача на корінці податкового повідом лення-рішення (а.с.58).
На підставі викладеного, су д приходить до висновку, що ві дповідачем узгоджено податк ове зобов' язання по земельн ому податку в загальній сумі 19410грн.43коп. (19020,73+389,70).
Згідно із пп.16.1.1 п.16.1 ст.16 Закону №2181 після закінчення встанов лених строків погашення узго дженого податкового зобов'яз ання на суму податкового бор гу нараховується пеня. Пункт ом 16.4 статті 16 цього Закону вст ановлено, що пеня нараховуєт ься на суму податкового борг у (включаючи суму штрафних са нкцій за їх наявності) із розр ахунку 120 відсотків річних обл ікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податково го боргу або на день його (його частини) погашення, залежно в ід того, яка з величин таких ст авок є більшою, за кожний кале ндарний день прострочення у його сплаті. Зазначений розм ір пені діє щодо всіх видів по датків і зборів (обов'язкових платежів), крім пені щодо пору шення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності, що встановлюєть ся окремим законодавством.
На суму податкового боргу в ідповідача по податку на дод ану вартість нараховано пеню у загальній сумі 1325грн.10коп., що підтверджено копією особово го рахунку відповідача за 2009 р ік (а.с.160).
Згідно даних особового рах унку (а.с.154-160), розрахунку суми з аборгованості (а.с.153) та адміні стративного позову відповід ачем з урахуванням часткової сплати не сплачена заборгов аність по земельному податку по зазначеним податковим де клараціям та податковому пов ідомленню-рішенню в сумі 19946гр н.53коп., зокрема, основний борг - 18644грн.25коп., пеня - 1302грн.28коп .
Відповідно до статті 1 Закон у України “Про податок з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів” від 11.12.1991 р. №1963-XII платн иками податку з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в є підприємства, установи та організації, які є юридичним и особами, іноземні юридичні особи (далі - юридичні особи), а також громадяни України, іно земні громадяни та особи без громадянства (далі - фізичні о соби), які здійснюють першу ре єстрацію в Україні, реєстрац ію, перереєстрацію транспорт них засобів та/або мають заре єстровані в Україні згідно з чинним законодавством власн і транспортні засоби, які від повідно до статті 2 цього Зако ну є об'єктами оподаткування .
Статтею 5 даного Закону визн ачені строки сплати податку з власників транспортних зас обів та інших самохідних маш ин і механізмів: згідно части ни 1 статті 5 юридичними особам и податок сплачується щоквар тально рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за зв ітним кварталом.
Відповідачем до ДПІ в м. Євп аторії АР Крим були надані Ро зрахунки суми податку з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів на 2007 та 2008 роки (надані відповідно 30.01.2007 року та 16.01.2008 рок у), згідно яких ним самостійно нараховано податкове зобов' язання, що підлягало сплаті р івними частками у строк до 15 к вітня, до 15 липня, до 15 жовтня по точного року та до 15 січня нас тупного року: на 2007 рік - у загал ьній сумі 1458грн.00коп. (а.с.97), на 2008 р ік - у загальній сумі 1458грн.00коп . (а.с.99). Крім того, відповідачем до ДПІ в м. Євпаторії АР Крим 19. 04.2007 року було надано до ДПІ уто чнюючий розрахунок (а.с.98), згід но з яким сума податку за 2007 рік зменшена до 1093грн.00коп. Згідно даних особового рахунку (а.с.1 40-143) та розрахунку суми заборго ваності (а.с.139) відповідачем на день розгляду справи з ураху ванням переплати в сумі 62грн.2 6коп. не сплачена заборговані сть по податку з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в у загальній сумі 2489грн.74коп., щ о нарахована по строку 16.07.2007 р. у сумі 301грн.74коп., по строку 15.10.2007 р . - 365грн.00коп., по строку 14.01.2008 р. - 365грн.00коп., по строку 14.04.2008 р. - 365г рн.00коп., по строку 14.07.2008 р. - 365грн .00коп., по строку 14.10.2008 р. - 364грн.00к оп., по строку 14.01.2009 р. - 364грн.00коп .
Згідно з частиною 3 статті 7 З акону України “Про податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів” недоїмки із с плати податку, а також суми шт рафів, пеня стягуються з плат ників податку згідно із зако нодавством.
Відповідно до статті 1 Декре ту Кабінету Міністрів Україн и “Про місцеві податки і збор и” від 20.05.1993 р. №56-93 одним із видів місцевих податків і зборів є комунальний податок. Згідно зі статтею 15 зазначеного Декр ету комунальний податок спра вляється з юридичних осіб, кр ім бюджетних установ, органі зацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підп риємств. Його граничний розм ір не повинен перевищувати 10 в ідсотків річного фонду оплат и праці, обчисленого виходяч и з розміру неоподатковувано го мінімуму доходів громадян . Статтею 19 Декрету КМУ “Про мі сцеві податки і збори” встан овлено, що місцеві податки і з бори перераховуються до бюдж етів місцевого самоврядуван ня в порядку, визначеному Рад ами народних депутатів, яким и вони встановлюються. Стягн ення не внесених в установле ний термін місцевих податків і зборів здійснюється згідн о з чинним законодавством.
Відповідачем до ДПІ в м. Євп аторії АРК подані податкові розрахунки комунального под атку за 2 квартал 2007 р., в якому ві дповідачем самостійно визна чено податкове зобов'язання в сумі 73грн.10коп. (а.с.100), за 3 кварт ал 2007 р. - 73грн.10коп. (а.с.101), за 4 ква ртал 2007 р. - 71грн.40коп. (а.с.102), за 1 к вартал 2008 р. - 71грн.40коп. (а.с.103), за 2 квартал 2008 р. - 61грн.20коп. (а.с.104), за 3 квартал 2008 р. - 56грн.10коп. (а.с .105). Згідно даних особового рах унку (а.с.145-148) та розрахунку суми заборгованості (а.с.144) відпові дачем з урахуванням переплат и в сумі 0грн.72коп. не сплачена з аборгованість по комунально му податку в сумі 332грн.48коп.
Відповідно до статті 22 Декр ету КМУ “Про місцеві податки і збори” відповідальність з а правильність обчислення, с воєчасність сплати місцевих податків і зборів до бюджету місцевого самоврядування по кладається на платників відп овідно до чинного законодавс тва. Контроль за сплатою місц евих податків і зборів здійс нюється державними податков ими інспекціями.
Суд зазначає, що правові, ек ономічні та соціальні основи організації охорони навколи шнього природного середовищ а в інтересах нинішнього і ма йбутніх поколінь визначені З аконом України «Про охорону навколишнього природного се редовища» від 25.06.1991 року №1264-XII.
Статтею 24 зазначеного Закон у передбачено, що об'єкти, які шкідливо впливають або можут ь вплинути на стан навколишн ього природного середовища, види та кількість шкідливих речовин, що потрапляють у нав колишнє природне середовище , види й розміри шкідливих фіз ичних та біологічних впливів на нього підлягають державн ому обліку.
Підприємства, установи та о рганізації проводять первин ний облік у галузі охорони на вколишнього природного сере довища і безоплатно подають відповідну інформацію орган ам, що ведуть державний облік у цій галузі.
Єдині на території України правила встановлення нормат ивів збору за забруднення на вколишнього природного сере довища, а також його стягненн я передбачені Постановою Каб інету Міністрів України «Про затвердження Порядку встано влення нормативів збору за з абруднення навколишнього пр иродного середовища і стягне ння цього збору» від 01.03.1999 року №303, в пункті 2 якої зазначено, щ о збір за забруднення навкол ишнього природного середови ща справляється за: викиди в а тмосферне повітря забруднюю чих речовин стаціонарними та пересувними джерелами забру днення; скиди забруднюючих р ечовин безпосередньо у водні об'єкти; розміщення відходів .
Територіальні органи Мінп рироди подають до органів де ржавної податкової служби пе релік підприємств, установ, о рганізацій, громадян - суб'єкт ів підприємницької діяльнос ті, яким в установленому поря дку видано дозволи на викиди , спеціальне водокористуванн я та розміщення відходів.
Невключення підприємств, у станов, організацій, громадя н - суб'єктів підприємницької діяльності до зазначеного п ереліку не звільняє їх від сп лати збору.
Безпосередньо порядок обч ислення і сплати збору за заб руднення навколишнього прир одного середовища (далі - збір ), а також відповідальність пл атників за достовірність дан их про обсяги викидів в атмос ферне повітря забруднюючих р ечовин, скиди забруднюючих р ечовин безпосередньо у водні об'єкти, розміщені відходи та за правильність обчислення, повноту і своєчасність спла ти збору передбачено Інструк цією про порядок обчислення та сплати збору за забруднен ня навколишнього природного середовища, затвердженою сп ільним наказом Міністерства охорони навколишнього приро дного середовища та ядерної безпеки України, Державною п одатковою адміністрацією Ук раїни від 19 липня 1999 року №162/379 (за реєстровано в Міністерстві ю стиції України 09.08.1999 р. за №544/3837).
Згідно з п.2.1. Інструкції плат никами збору є суб'єкти госпо дарювання, незалежно від фор м власності, включаючи їх об'є днання, філії, відділення та і нші відокремлені підрозділи , що не мають статусу юридично ї особи, розташовані на терит орії іншої територіальної гр омади; бюджетні, громадські т а інші підприємства, установ и і організації; постійні пре дставництва нерезидентів, як і отримують доходи в Україні ; громадяни, які здійснюють на території України і в межах ї ї континентального шельфу та виключної (морської) економі чної зони викиди і скиди забр уднюючих речовин у навколишн є природне середовище та роз міщення відходів.
Відповідно до п.7.1. Інструкці ї платники збору складають п одатковий розрахунок збору з а забруднення навколишнього природного середовища і под ають його до органу державно ї податкової служби за місце м податкової реєстрації (міс цеперебуванням на податково му обліку в органах державно ї податкової служби).
Пунктом 7.2. Інструкції встан овлено, що базовий податкови й (звітний) період збору за заб руднення навколишнього прир одного середовища дорівнює к алендарному кварталу. Податк ові розрахунки збору подають ся платниками органам держав ної податкової служби протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу, за місцем податкової реєстрації платника (місцем перебування на податковому обліку в органах державної п одаткової служби).
Збір сплачується платника ми за місцем податкової реєс трації (місцем перебування н а податковому обліку в орган ах державної податкової служ би) протягом 10 календарних дні в, наступних за останнім днем граничного строку подання п одаткового розрахунку збору , тобто протягом 50 календарних днів, наступних за останнім к алендарним днем звітного (по даткового) кварталу.
Згідно з п.8.2. Інструкції конт роль за правильністю обчисле ння, повнотою та своєчасніст ю сплати збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища до бюджету, а також своєчасністю подання податк ових розрахунків цього збору здійснюється органами держа вної податкової служби.
Крім того, в п.9.2. Інструкції з азначено, що платники несуть відповідальність за правиль ність обчислення, повноту та своєчасність сплати, а також за правильність складання і своєчасність подання розрах унків органам державної пода ткової служби та органам Мін природи України згідно з зак онодавством.
Судом встановлено, що відпо відачем до ДПІ в м. Євпаторії А Р Крим надано податковий роз рахунок збору за забруднення навколишнього природного се редовища за 2007 рік, в якому визн ачено суму податкового зобов ' язання у розмірі 11грн.80коп. (а .с.113). Згідно даних особового ра хунку (а.с.150-152) та розрахунку сум и заборгованості (а.с.149) відпов ідачем з урахуванням перепла ти в сумі 0грн.37коп. не сплачена заборгованість по збору за з абруднення навколишнього пр иродного середовища в сумі 11г рн.43коп.
Відповідно до п.1.3 ст.1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка ) - податкове зобов'язання (з ур ахуванням штрафних санкцій з а їх наявності), самостійно уз годжене платником податків а бо узгоджене в адміністратив ному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений с трок, а також пеня, нарахована на суму такого податкового з обов'язання.
Згідно з пп.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону № 2181 у разі коли платник податкі в не сплачує узгоджену суму п одаткового зобов'язання в ус тановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и. Податкові вимоги надсилаю ться: а) перша податкова вимог а - не раніше першого робочого дня після закінчення гранич ного строку сплати узгоджено ї суми податкового зобов'яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в'язання та виникнення права податкової застави на актив и платника податків. обов'язо к погасити суму податкового боргу та можливі наслідки не погашення його у строк; б) друг а податкова вимога - не раніше тридцятого календарного дня від дня направлення (врученн я) першої податкової вимоги, у разі непогашення платником податків суми податкового бо ргу у встановлені строки. Дру га податкова вимога додатков о до відомостей, викладених у першій податковій вимозі, мо же містити повідомлення про дату та час проведення опису активів платника податків, щ о перебувають у податковій з аставі, а також про дату та час проведення публічних торгів з їх продажу (пп.6.2.3 п.6.2 ст.6 Закон у №2181).
На адресу відповідача пози вачем були направлені перша податкова вимога №1/380 від 12.09.2006 р . (а.с.115), яка отримана відповіда чем 13.09.2006 року, що підтверджено підписом уповноваженої особ и відповідача на корінці под аткової вимоги, та друга пода ткова вимога №2/414 від 13.10.2006 р., яка згідно поштового повідомлен ня отримана 21.10.2006 року (а.с.116).
Суд вважає необхідним зазн ачити, що прийняті позивачем податкові повідомлення-ріше ння та податкові вимоги у суд овому порядку відповідачем н е оскаржувались, на час розгл яду справи не визнані неправ омірними та не скасовані, буд ь-які документи, що підтвердж ують необґрунтованість та не правомірність застосування штрафних санкцій відповідач ем під час розгляду справи у с уді не надано. У зв' язку з вик ладеним, суд зазначає, що на ча с розгляду справи в матеріал ах справи відсутні будь-які в ідомості, що дають підстави в важати дії та прийняті позив ачем податкові повідомлення -рішення і податкові вимоги н еправомірними та необґрунто ваними.
З огляду на вищенаведене, су д дійшов висновку, що відпові дачем узгоджене податкове зо бов'язання в загальній сумі 366 16грн.46коп., зокрема по податку н а додану вартість в сумі 13836грн .28коп., по податку з власників т ранспортних засобів, самохід них машин та механізмів в сум і 2489грн.79коп., по комунальному п одатку в сумі 332грн.48коп., по зем ельному податку в сумі 19946грн.53 коп. та по збору за забрудненн я навколишнього природного с ередовища в сумі 11грн.43коп.
Відповідно до п.11 ч.1 ст.10 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні” держ авні податкові інспекції в р айонах, містах без районного поділу, районах у містах, міжр айонні та об`єднані державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємс тв, установ, організацій та гр омадян про визнання угод нед ійсними і стягнення в доход д ержави коштів, одержаних ним и за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних б ез установлених законом підс тав, а також про стягнення заб оргованості перед бюджетом і державними цільовими фондам и за рахунок їх майна.
У порядку ст. 71 КАС України ві дповідачем не надано доказів сплати заборгованості у пов ному обсязі або оскарження з азначених податкових повідо млень-рішень та податкових в имог.
За таких обставин, суд вважа є, що позовні вимоги є обґрунт ованими та підлягають задово ленню у повному обсязі.
У судовому засіданні 28 вере сня 2009 року оголошено вступну та резолютивну частини пост анови. Повний текст постанов и виготовлений та підписаний 05 жовтня 2009 року.
З урахуванням викладеного , керуючись ст. ст. 160-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Комунального п ідприємства «Еко-вторма» (ко д ЄДРПОУ 30439139, юридична адреса: 9 7405, АР Крим, м. Євпаторії, вул. Нем ічевих, буд.49) заборгованість в загальній сумі 36616 (тридцять ш ість тисяч шістсот шістнадця ть) гривень 46 копійок:
- на користь Державного бюдж ету м. Євпаторії (р/р №3111202970015, код п латежу 1401010030, в УДК м. Євпаторії Г У ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь , МФО 824026, ЄДРПОУ 34740798) заборговані сть з податку на додану варті сть у сумі 13836 (тринадцять тисяч вісімсот тридцять шість) гри вень 28 копійок,
- на користь Державного бюдж ету м. Євпаторії (р/р №3321380770015, код п латежу 1601020053, в УДК м. Євпаторії Г У ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь , МФО 824026, ЄДРПОУ 34740798) заборговані сть з податку з власників тра нспортних засобів та інших с амохідних машин і механізмів у сумі 2489 (дві тисячі чотириста вісімдесят дев'ять) гривень 74 копійки,
- на користь Державного бюдж ету м. Євпаторії (р/р №3111202970015, код п латежу 5008020030, в УДК м. Євпаторії Г У ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь , МФО 824026, ЄДРПОУ 34740798) заборговані сть зі збору за забруднення н авколишнього природного сер едовища у сумі 11 (одинадцять) г ривень 43 копійки,
- на користь Місцевого бюдже ту м. Євпаторії (р/р №3324828700015, код пл атежу 1601020053, в УДК м. Євпаторії ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, М ФО 824026, ЄДРПОУ 34740798) заборгованіс ть по комунальному податку у сумі 332 (триста тридцять дві) гр ивні 48 копійок,
- на користь Місцевого бюдже ту м. Євпаторії (р/р №3321380770015, код пл атежу 1305010053, в УДК м. Євпаторії ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, М ФО 824026, ЄДРПОУ 34740798) заборгованіс ть по земельному податку у су мі 19946 (дев'ятнадцять тисяч дев' ятсот сорок шість) гривень 53 к опійки.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня склад ення у повному обсязі у разі н еподання заяви про апеляційн е оскарження (апеляційної ск арги).
Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження апеля ційна скарга не подана, поста нова набирає законної сили ч ерез 20 днів після подання заяв и про апеляційне оскарження.
Протягом 10 днів з дня прогол ошення постанови до Севастоп ольського апеляційного адмі ністративного суду через Окр ужний адміністративний суд А втономної Республіки Крим мо же бути подана заява про апел яційне оскарження, після под ачі якої протягом 20 днів може бути подана апеляційна скарг а.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться в строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Суддя Окружного
адміністративного суду
Автономної Республіки Кри м Кудряшова А.М.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 28.09.2009 |
Оприлюднено | 06.11.2009 |
Номер документу | 5067074 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Кудряшова А.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні