Постанова
від 15.03.2010 по справі 4438/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 4438/09/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 березня 2010 року о12год.00хв. м.Одеса

У залі судових засідань №8

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Гречаному В.С.

За участю представників сторін:

Представника позивача: ОСОБА_1 -за довіреністю №944/10/10-00 від 13.01.2010р.

Представника відповідача: не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином та своєчасно.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Котовської Об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області до Державного комунального підприємства «Красноокнянський водоканал»про стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 74 612,56грн., -

ВСТАНОВИВ:

Котовська Об'єднана державна податкова інспекція Одеської області звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про стягнення з Державного комунального підприємства «Красноокнянський водоканал»суми заборгованості по сплаті штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 74 612,56грн. за порушення п.п.3.5, 5.2, 5.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 637 (зі змінами та доповненнями).

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на наявність у Державного комунального підприємства «Красноокнянський водоканал»заборгованості у загальній сумі 74 612,56грн., яка утворилась внаслідок несплати відповідачем суми штрафних (фінансових) санкцій, визначеної рішенням Котовської Об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 11.12.2008р. №0000332370 на суму 74 612,56грн.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 03.02.2009р. було відкрито провадження у справі та запропоновано відповідачу у строк до 27.03.2009р. подати до суду письмові заперечення на позов та докази, які спростовують заявлені позовні вимоги.

Ухвалою суду від 06.04.2009р. у справі закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в засіданні суду на 15.07.2009р.

Відповідач у судові засідання 15.07.2009р., 14.11.2009р., 09.02.2010р. та 10.03.2010р. не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судових засідань повідомлений належним чином, заперечення на позов не надав, у зв'язку з чим справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів, відповідно до ч.6 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та підтверджужться матеріалами справи, Державне комунальне підприємство «Красноокнянський водоканал»зареєстроване Красноокнянською райдержадміністрацією Одеської області 11.10.2001р., про що зроблено запис в журналі обліку реєстраційних справ за №15401200000000105, про що свідчить наявна у справі належним чином засвідчена копія Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №277893.

Відповідача включено до Державного реєстру підприємств та організацій України за ідентифікаційним номером - 21672233, що підтверджується наявною у справі відповідною Довідкою з Єдиного Державного реєстру підприємств та організацій України №119 від 22.08.2007р.

Державне комунальне підприємство «Красноокнянський водоканал»знаходиться на податковому обліку в Котовській ОДПІ Одеської області з 19.10.2001р. за №12940, про що свідчить наявна у справі Довідка №359 від 05.09.2007р.

Так, як вбачається з матеріалів справи, 20.11.2008р. відповідно до Плану контрольно-ревізійної роботи конрольно-ревізійного відділу в Красноокнянському районі Одеської області на ІІІ квартал 2008 року та на підставі направлення на проведення ревізії від 10.09.2008р. №30, №31 від 30.09.2008р. №36, начальником КРВ в Красноокнянському районі ОСОБА_2 та провідними контролерами-ревізорами КРВ в Красноокнянському районі ОСОБА_3 та ОСОБА_4, була проведена планова ревізія фінансово-господарської діяльності Державного комунального підприємства «Красноокнянський водоканал»за період 01.07.2007р. по 01.08.2008р.

За наслідками вказаної перевірки складений Акт №400-20/25 від 20.11.2008р., в п.6.1. розділу 6 якого зафіксовано порушення Красноокнянським водоканалом вимог п.п.3.5,5.2, 5.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 637 (зі змінами та доповненнями), а саме у 9-ти випадках на видаткових касових ордерах відсутні підписи одержувача грошових коштів на загальну суму 843,70грн., а також при наявності готівки на кінець робочого дня в касі, ліміт каси не встановлювався та внутрішнім наказом по Підприємству не затверджувався, що серед іншого підтверджується і Довідкою Красноокнянського водоканалу від 07.10.2008р. №165 про відсутність встановленого ліміту каси.

Відповідно до ч.2 п.5.2 зазначеного Положення, установлений ліміт каси затверджується внутрішніми наказами (розпорядженнями) підприємства.

Згідно з п.5.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні ліміт каси підприємства встановлюють на підставі розрахунку середньоденного надходження готівки до каси або її середньоденної видачі з каси, за рішенням керівника підприємства або уповноваженої ним особи.

Відповідно до вимог 5.9. означеного Положення, якщо підприємством ліміт каси не встановлено (незалежно від причин такого невстановлення), то ліміт такої каси вважається нульовим. У цьому разі вся готівка, що перебуває в його касі на кінець робочого дня і не здана підприємством відповідно до вимог цього Положення, вважається понадлімітною.

Згідно Реєстрів залишків грошових коштів по касі на кінець дня згідно касової книги ДКП «Красноокнянський водоканал»за період з 01.07.2007р. по 01.08.2008р. загальна сума понадлімітної готівки склала 35 251,92грн.

Також при перевірці правильності оформлення первинних касових документів та перевірці їх по суті встановлено порушення відповідачем п.3.5. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, зокрема, у 9-ти випадках на видаткових касових ордерах відсутні підписи одержувача грошових на загальну суму 843,70грн., в 4-х випадках одержувачем, який зазначений у видаткових касових ордерах про отримання грошових коштів на загальну суму 1210,66грн., підпис не підтверджено. Таким чином, встановлено безпідставне списання грошових коштів з каси Красноокнянського водоканалу на загальну суму 2054,36грн.

Відповідно до п.3.5. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні у разі не підтвердження підпису одержувача на видаткових касових ордерах, такі касові ордери не приймаються для виведення залишку готівки в касі.

Відповідно до ст.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» від 12.06.1995р. №436/95, з метою подальшого вдосконалення організації готівкового обігу, зміцнення касової дисципліни, підвищення ефективності контролю за додержанням суб'єктами господарської діяльності встановленого порядку ведення операцій з готівкою у національній валюті, посилення відповідальності за додержання ними норм з регулювання обігу готівки та виконання своїх зобов'язань перед бюджетами і державними цільовими фондами постановлено: у разі порушення юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу готівки у національній валюті, що встановлюються Національним банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу: за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах - у двократному розмірі сум виявленої понадлімітної готівки за кожний день; за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми; за витрачання готівки з виручки від реалізації продукції (робіт, послуг) та інших касових надходжень (крім коштів, отриманих із кас установ банків) на виплати, що пов'язані з оплатою праці (за винятком екстрених (невідкладних) обставин - соціальних виплат громадянам на поховання, допомоги при народженні дитини, одиноким та багатодітним матерям, на лікування в разі хвороби, компенсацій особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи), за наявності податкової заборгованості - в розмірі здійснених виплат; за перевищення встановлених строків використання виданої під звіт готівки, а також за видачу готівкових коштів під звіт без повного звітування щодо раніше виданих коштів - у розмірі 25 відсотків виданих під звіт сум; за проведення готівкових розрахунків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека, квитанції до прибуткового ордера, іншого письмового документа), який би підтверджував сплату покупцем готівкових коштів, - у розмірі сплачених коштів; за використання одержаних в установі банку готівкових коштів не за цільовим призначенням - у розмірі витраченої готівки.

Відповідно до ч.2 ст.1 зазначеного Указу, за невстановлення установами банків лімітів залишку готівки в касах з них стягується штраф у п'ятдесятикратному розмірі неоподатковуваного мінімуму доходів громадян за кожний випадок такого невстановлення.

Згідно з ч.ч.3,4 ст.1 Указу Президента України «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки»правила організації контролю за додержанням норм з регулювання обігу готівки встановлюються Національним банком України за погодженням з Державною податковою адміністрацією України. Передбачені цією статтею штрафи в повному обсязі стягуються до державного бюджету в порядку, встановленому законодавством.

Так, як вбачається з наявних у матеріалах справи письмових доказів, Котовською Об'єднаною державною податковою інспекцією Одеської області на підставі акта перевірки №400-20/25 від 20.11.2008р. та з урахуванням вимог п.2 "Порядку взаємного інформування органів державної контрольно-ревізійної служби України та органів державної податкової служби України про факти фінансових порушень та вжиті заходи" затвердженого спільним наказом Головного контрольно-ревізійного управління України та Державної податкової адміністрації України від 22.12.2001р. №143/514 (із змінами та доповненнями), за поданням Контрольно-ревізійного відділу в Красноокнянському районі від 28.11.2008р. № 400-31/823, було прийнято рішення №0000332370 від 11.12.2008р. про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 74 612,56грн., яке було отримано відповідачем 12.12.2008р., про що свідчить наявна в матеріалах справи належним чином засвідчена копія повідомлення про вручення поштового відправлення з особистим підписом диспетчера Красноокнянського водоканалу ОСОБА_5

Проте, відповідних доказів сплати Державним комунальним підприємством «Красноокнянський водоканал»визначеної рішенням Котовською Об'єднаною державною податковою інспекцією Одеської області №0000332370 від 11.12.2008р. суми штрафних санкцій чи оскарження означеного рішення у законодавчо визначеному порядку суду не надано.

Таким чином, як вбачається з наявної у матеріалах справи облікової картки платника податків станом на 15.01.2009р., яка ведеться в органах державної податкової служби згідно з Інструкцією про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженою Наказом Державної податкової адміністрації України від 18.07.2005р. №276 (зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.08.2005р. за №843/11123), а також Довідки Котовської ОДПІ №41 від 19.01.2009р. за Державним комунальним підприємством «Красноокнянський водоканал» рахується борг по сплаті штрафних (фінансових) санкцій за порушення п.п.3.5, 5.2, 5.3 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року N 637 (зі змінами та доповненнями) у загальній сумі 74612,56грн.

Відповідно до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаються на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Котовської Об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Державного комунального підприємства «Красноокнянський водоканал»до бюджету суми заборгованості по сплаті штрафних (фінансових) санкцій у загальному розмірі 74 612,56грн.

Керуючись ч.6 ст.71, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Котовської Об'єднаної державної податкової інспекції Одеської області до Державного комунального підприємства «Красноокнянський водоканал»про стягнення заборгованості по сплаті штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні у розмірі 74 612,56грн. задовольнити.

2. Стягнути з Державного комунального підприємства «Красноокнянський водоканал»(67900, Одеська область, смт.Красні Окни, вул.Дзержинського, 24, код ЄДРПОУ 31672233) до бюджету (р/р 31110104700313, одержувач: УДК в Красноокнянському районі, код 23215039, банк: ГУДКУ м.Одеса, МФО 828011, код платежу 23215039) заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій у сумі 74612 (сімдесят чотири тисячі шістсот дванадцять)грн.56коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено та підписано «15»березня 2010р.

Суддя Харченко Ю.В.

15 березня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.03.2010
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50687102
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —4438/09/1570

Постанова від 15.03.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні