ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

"25" червня 2010 р.Справа № 10/44-729 УХВАЛА

Господарський суд Тернопільської області у складі

судді Півторака М.Є.

Розглянув матеріали справи

За позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю " Гусятинська пересувна механізована колона ", смт. Гусятин, вул. Б.Лепкого, 42 Тернопільської області

до відповідача: Гусятинської селищної ради, смт. Гусятин, вул. Пушкіна, 1 Тернопільської області

За участю представників:

позивача: ОСОБА_1 - головного економіста ТОВ , довіреність № 37 від 07.05.10 р.; ОСОБА_2- директора, довіреність № 35 від 07.05.10 р.; ОСОБА_3 - головного бухгалтера, довіреність № 36 від 07.05.10 р.

відповідача: ОСОБА_4 -Гусятинського селищного голови, посвідчення; ОСОБА_5- заступника Гусятинського селищного голови , доручення № 298 від 18.05.2010 року.

В судовому засіданні представникам сторін роз'яснено процесуальні права та обов'язки, передбачені статтями 20,22,27,28,81-1 Господарського процесуального кодексу України.

За відсутністю відповідного клопотання сторін технічна фіксація судового процесу не здійснюється.

Суть справи: Товариство з обмеженою відповідальністю " Гусятинська пересувна механізована колона", смт. Гусятин Тернопільської області звернулося до господарського суду Тернопільської області з позовом про стягнення Гусятинської селищної ради, смт. Гусятин Тернопільської області різниці в затверджених розмірах тарифів в розмірі 140 734,00 грн., витрати по сплаті державного мита та судові витрати покласти на відповідача.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 18.12.2009р. товариство на ім'я селищного голови надало подання про перегляд тарифів, згідно висновків Державної інспекції з контролю за цінами у Тернопільській області від 16.12.2009р. та висновки Головного управління економіки від 17.12.2009р. щодо економічно обґрунтованих витрат на виробництво послуг (водопостачання, водовідведення та вивіз твердих відходів та їх знешкодження), яке рішенням виконавчого комітету Гусятинської селищної ради №4 від 03.02.2010р. було погоджено тарифи для підприємств і організацій та знову відтерміновано погодження тарифу для населення.

Ухвалою від 27 квітня 2010 року порушено провадження у справі та призначено її до розгляду о 11 годин 00 хвилин 07 травня 2010 року.

У зв'язку з неприбуттям у судове засідання 07.05.10 року представника відповідача, в порядку статті 77 ГПК справу слуханням було відкладено до 14 год. 30 хв. 18 травня 2010 року.

У своїх запереченнях №299 від 18.05.2010р. Гусятинська селищна рада вказує на те, що зобов'язань щодо відшкодування з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам житлово-комунальних послуг різницю між погодженими розмірами цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на їх виробництво жодним нормативним актом не передбачено, а відповідно і посилання позивача на норми ст. 31 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є безпідставними, предметом договору від 01.04.2009р., на який посилається позивач є управління майно, а не обов'язки з надання послуг; Закон України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" прийнятий Верховною радою 24.04.2010р., набрав чинності з 30 квітня, що унеможливило передбачити в селищному бюджеті будь-які грошові кошти на проведення оплати різниці в тарифах, а саме прийняття рішення Гусятинською селищною радою із спірного питання, а відповідно відсутня вина відповідача, наявність якої є обов'язковою умовою щодо відшкодування збитків; згідно висновку аудиторської фірми ТОВ "Форум" (копія,якого знаходиться в матеріалах справи), виконкомом селищної ради прийнято рішення про погодження тарифів для всіх категорій споживачів, у розмірах, запропонованих позивачем, та погоджено тарифи для населення з урахуванням висновку аудиторської передвіки.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників позивача, заперечення представників відповідача суд встановив наступне:

У судовому засіданні встановлено , що , 31 березня 2009 року позачергова сесія п'ятого скликання Гусятинська селищна рада прийняла рішення №985 "Про визначення виконавця надання послуг із водопостачання та водовідведення, вивезення твердих побутових відходів, обслуговування багатоповерхових будинків і прибудинкових територій для населення, підприємств, установ та організацій селища Гусятин", п. 1 якого вирішила визначити з 01.04.2009р. ТзОВ " Гусятинська ПМК " виконавцем послуг для населення, підприємств, установ і організацій селища Гусятин із водопостачання та водовідведення, вивезення твердих побутових відходів, саночистки, обслуговування багатоповерхових будинків і прибудинкових територій по затверджених діючих тарифах.

Відповідно до ст. 28 Закону України В« Про місцеве самоврядування в Україні В» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових, комунальних, транспортних та інших послуг, які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності відповідної територіальної громади; погодження в установленому порядку цих питань з підприємствами, установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.

28 травня 2009 року дванадцятою сесію п'ятого скликання Гусятинська селищна рада прийняла рішення №1048 "Про розгляд відношення ТзОВ " Гусятинська ПМК", яким надала дозвіл ТОВ " Гусятинська ПМК" на період економічного обґрунтування цін з 01.04.2009р. по 01.10.2010р. надавати послуги з водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів по діючих тарифах, а саме: для населення: водопостачання - 4,00 грн./1 м. куб.; водовідведення - 4,00 грн./м. куб.; вивезення твердих побутових відходів - 3,70 грн./1 чол.; для бюджетних організацій: водопостачання - 5,24 грн./1 м. куб.; водовідведення - 5,50 грн./1 м. куб.; вивезення твердих побутових відходів - 31,99 грн./1 м. куб.; знешкодження твердих побутових відходів - 13,90 грн./1 м. куб.; для інших організацій: водопостачання - 5,47 грн./1 м. куб.; водовідведення - 5,75 грн./1 м. куб.; вивезення твердих побутових відходів - 34,67 грн./1 м. куб.; знешкодження твердих побутових відходів - 15,06 грн./1 м. куб.

У висновку № 71 від 16.12.2009р. щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво житлово-комунальних послуг та додатку до нього, Державна інспекція з контролю за цінами в Тернопільській області визначила, що економічно обґрунтовані витрати на послугу з вивезення твердих побутових відходів в розрахунку на 1 м. куб. без врахування інвестиційної складової та ПДВ будуть становити 22,22 грн.

У висновку № 72 від 16.12.2009р. щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво житлово-комунальних послуг та додатку до нього, Державна інспекція з контролю за цінами в Тернопільській області визначила, що економічно обґрунтовані витрати на послугу із знешкодження твердих побутових відходів в розрахунку на 1 м. куб. без врахування інвестиційної складової та ПДВ будуть становити 20,34 грн.

У висновку № 77 від 16.12.2009р. щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво житлово-комунальних послуг та додатку до нього, Державна інспекція з контролю за цінами в Тернопільській області визначила, що економічно обґрунтовані витрати на послугу водопостачання в розрахунку на 1 м. куб. води без врахування інвестиційної складової та ПДВ будуть становити 5,38 грн.

У висновку № 75 від 16.12.2009р. щодо розрахунку економічно обґрунтованих планових витрат на виробництво житлово-комунальних послуг та додатку до нього, Державна інспекція з контролю за цінами в Тернопільській області визначила, що економічно обґрунтовані витрати на послугу водовідведення в розрахунку на 1 м. куб. стоків без врахування інвестиційної складової та ПДВ будуть становити 4,97 грн.

17 грудня 2009р. Головним управлінням економіки Тернопільської обласної державної адміністрації складено експертний висновок № 05/8-1639 щодо проекту тарифів на житлово-комунальні послуги, які надаються ТзОВ " Густинська ПМК" (на лист ТзОВ " Гусятинська ПМК" від 14 грудня 2009 року №78), згідно якого встановити тарифи, з врахуванням висновків держінспекції в області від 16 грудня 2009 року №№71-76 і постанов Кабінету Міністрів України від 12 липня 2006 року за №959 (із змінами), від 08 липня 2009 року за №692; прийняти рішення, яке би відповідало вимогам діючих нормативно-правових актів, а в рішенні врахувати вищевказані зауваження та пропозиції; тарифи на послуги із вивезення та знешкодження побутових відходів встановити у розмірі економічно обґрунтованих витрат в розрахунку на 1 м. куб. з врахуванням інвестиційної складової для трьох категорій споживачів відповідно до висновків держінспекції в області; тарифи та норми накопичення побутових відходів ввести в дію через ЗМІ.

18 грудня 2009 року ТОВ "Гусятинська ПМК" було направлено лист №85 Виконавчому комітету Гусятинської селищної ради про погодження тарифів на послуги водопостачання, водовідведення, на вивезення -ТПВ та їх знешкодження, на вивезення рідких нечистот.

23 грудня 2009 року двадцять другою сесією п'ятого скликання Гусятинська селищна рада прийняла рішення №1260 "Про розгляд відношення ТОВ "Гусятинська ПМК", яким вирішила інформацію ТОВ "Гусятинська ПМК" взяти до відома: створити комісію для вивчення даного питання з подальшим заслуховуванням результатів її роботи на зборах громади селища Гусятин та сесії Гусятинської селищної ради; питання про затвердження тарифів на надання комунальних послуг ТОВ "Гусятинська ПМК" обговорити на зборах громади селища Гусятин з подальшим розглядом на сесії Гусятинської селищної ради.

03 лютого 2010 року Виконавчим комітетом Гусятинської селищної ради прийнято рішення №4 "Про погодження тарифів на послуги з холодного водопостачання, водовідведення на вивезення ТПВ та їх знешкодження, на вивезення рідких нечистот поданих ТОВ " Гусятинська ПМК", яким вирішила погодити тарифи для бюджетних організацій, для інших споживачів; відтермінувати розгляд клопотання ТОВ " Гусятинська ПМК" від 18.12.2009р. №85 про погодження тарифів для населення до отримання висновку аудиторської передвіки, щодо розрахунку економічно - обґрунтованих планових витрат на виробництво послуг з водопостачання, водовідведення, вивезення ТПВ, знешкодження ТПВ та вивезення рідких нечистот.

Матеріалами справи підтверджується , що 19 лютого 2010 року Управління житлово - комунальним господарством Тернопільської обласної державної адміністрації надсилалось клопотання Гусятинському селищному голові та Прокуратурі Гусятинського району щодо невідкладного затвердження економічно обґрунтованих тарифів на комунальні послуги або передбачити у місцевому бюджеті видатки на відшкодування втрат підприємства, що пов'язані із затвердженням тарифів на житлово - комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

03 березня 2010 року виконавчий комітет Гусятинської селищної ради прийняв рішення № 46 "Про розгляд аудиторського висновку щодо формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення та погодження нових тарифів ТОВ "Гусятинська ПМК" на послуги з холодного волопостачання , водовідведення, на вивезення ТПВ та їх знешкодження, на вивезення рідких нечистот для населення селища Гусятин", яким погодив тарифи ТОВ " Гусятинська ПМК" з врахуванням аудиторського висновку щодо формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення , складеним директором аудиторської фірми ТзОВ " Форум" та рекомендувати сесії Гусятинської селищної ради затвердити тарифи ТОВ " Гусятинська ПМК " на послуги холодного водопостачання, водовідведення, на вивезення ТПВ, знешкодження ТПВ, на вивезення рідких нечистот для населення з врахуванням аудиторського висновку від 22.01.2010 року .

Згідно ст. 31 Закону України В«Про житлово -комунальні послугиВ» органи місцевого самоврядування затверджують ціни/тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. У разі затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво орган, що їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між затвердженим розміром цін/тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг. Видатки на відшкодування втрат підприємств, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, відповідна сільська, селищна, міська рада передбачає у відповідному місцевому бюджеті. Затвердження цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво без відповідного відшкодування не допускається і може бути оскаржено в суді.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Гусятинська ПМК" в період з 01.01.2010р. по 01.04.2010р. надавало послуги з водопостачання та водовідведення, вивезення знешкодження твердих побутових відходів і вважає, що послуги надавалися за затвердженими тарифами, нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво, та надало суду Акт звірки розрахунків за надані населенню послуги на які надається різниця в тарифах між позивачем та відповідачем та відомості по нарахуваннях і оплат по послугах.

У судовому засіданні 17 травня 2010 року відповідач представив Аудиторський висновок щодо формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, який провела Аудиторська фірма "Форум" м. Бучач , і в якому визначила інший рівень витрат на вказані послуги.

Отже , обґрунтовуючи позовні вимоги ТзОВ "Гусятинська ПМК" надало суду Висновки №№ 71,72,75,77 Державної інспекції з контролю за цінами в Тернопільській області та експертний висновок № 05/8-1639 щодо проекту тарифів на житлово-комунальні послуги, які надаються ТОВ "Гусятинська ПМК " Головного управління економіки Тернопільської ОДА; заперечуючи позовні вимоги Гусятинська селищна рада надала Аудиторський висновок щодо формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення , який провела Аудиторська фірма "Форум" м. Бучач .

Враховуючи наведене, господарський суд вважає, що для об'єктивного вирішення спору по суті, з метою повного з'ясування всіх обставин справи, забезпечення захисту прав та інтересів сторін слід зупинити провадження у справі, згідно п.1 ст. 79 ГПК України та призначити по даній справі судову економічну експертизу. Проведення експертизи доручити Тернопільському відділенню Київського науково -дослідного інституту судових експертиз м. Тернопіль.

Статтею 1 Закону України В«Про судову експертизуВ« визначено експертизу як дослідження експертом на основі спеціальних знань матеріальних об'єктів, явищ і процесів, які містять інформацію про обставини справи, що перебуває у провадженні суду.

Статтею 79 Господарського процесуального кодексу України визначено, що господарський суд зупиняє провадження у справі у випадку призначення судом судової експертизи.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 41, 43, п.1 ст.79, 86 Господарського процесуального кодексу України, ст. 1 Закону України В«Про судову експертизуВ« господарський суд,-

У Х В А Л И В:

1.Призначити у справі №10/44-729 судову економічну експертизу, на розгляд якої поставити наступні питання:

-чи є нормативно обґрунтованими тарифи на послуги з централізованого водопостачання , водовідведення , вивезення та знешкодження твердих побутових відходів , які розроблені Товариством з обмеженою відповідальністю " Гусятинська ПМК " смт . Гусятин , якщо ні , то чому ?

-чи є нормативно обґрунтованими тарифи на послуги з централізованого водопостачання , водовідведення , вивезення та знешкодження твердих побутових відходів , які складені Аудиторською фірмою Товариством з обмеженою відповідальністю " ФОРУМ " ОСОБА_6 вул. Галицька ,33 в Аудиторському висновку щодо формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення від 22.02.2010 року , якщо ні , то чому ?

2.Проведення судової економічної експертизи доручити Тернопільському відділенню Київського науково-дослідного інституту судових експертиз, м. Тернопіль, вул. Крушельницької, 18 (тел. 52-35-50 ).

3.Попередити експерта про кримінальну відповідальність, згідно статей 178 та 179 Кримінального Кодексу України та направити йому копію ухвали.

4.Результати експертизи представити в господарський суд негайно після її проведення.

5.Зобов'язати сторони подати на вимогу експерта всі необхідні для проведення експертизи документи.

6.Попередити сторони, що за ухилення від вчинення дій покладених господарським судом на сторону з винної сторони може бути стягнено штраф у розмірі до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

7.До закінчення проведення судової експертизи провадження у справі №10/44-729 -зупинити.

8.Оплату за проведення експертизи покласти пропорційно в рівних частинах на Товариство з обмеженою відповідальністю " Гусятинська пересувна механізована колона ", смт . Гусятин , вул. Б.Лепкого, 42 Тернопільської області та Гусятинської селищної ради, смт . Гусятин , вул. Пушкіна, 1 Тернопільської області .

9.Повний текст ухвали складено та підписано 07 липня 2010 року.

Суддя М.Є. Півторак

Дата ухвалення рішення 25.06.2010
Зареєстровано 21.09.2015
Оприлюднено 25.09.2015

Судовий реєстр по справі 10/44-729

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 30.08.2011 Львівський апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 30.08.2011 Львівський апеляційний господарський суд Господарське
Ухвала від 29.04.2011 Господарський суд Тернопільської області Господарське
Ухвала від 15.03.2011 Господарський суд Тернопільської області Господарське
Ухвала від 25.06.2010 Господарський суд Тернопільської області Господарське
Ухвала від 07.05.2010 Господарський суд Тернопільської області Господарське

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Відстежувати судові рішення та засідання

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм

Опендатабот для телефону