Рішення
від 09.10.2009 по справі 50/130-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

50/130-09

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,  

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" жовтня 2009 р.                                                            Справа № 50/130-09

вх. № 7316/5-50

Суддя господарського суду  

при секретарі судового засідання

за участю представників сторін:

позивача - Чичотка С.П., президент;  відповідача - Романь О.М., довіренність від 01.09.2009 р.,

розглянувши справу за позовом Асоціації "Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів "Зелена Крапка", м. Київ  

до  Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС", м. Харків  

про визнання недійсним договору,

та за зустрічній позовні заяві Товариства з обмеженою відповідальністю "АСС", м. Харків

до Асоціації "Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів "Зелена Крапка", м. Київ

про надання тлумачення  договору, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач просить суд визнати недійсним договір аутсорсингу №1-Х від 01.08.2009 р. Свої позовні вимоги мотивує наступним:

Договір аутсорсингу 1-Х від 01.08.09 р. під час його укладання суперечив Постанові Кабінету Міністрів України від 26.07.01 № 915 «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини».

01 серпня 2009 року був укладений Договір аутсорсингу 1-Х (Надалі Договір №1) між Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ «АСС» (Код ЄДРПОУ 23914837) (Відповідач) та Асоціація «УКРАЇНСЬКА СПІЛКА ПІДПРИЄМСТВ ЗАГОТІВЕЛЬНИКІВ, ПЕРЕРОБНИКІВ ТА УТИЛІЗАТОРІВ ВІДХОДІВ «ЗЕЛЕНА КРАПКА» (Код ЄДРПОУ 35913287) (Позивач). Відповідно до вступної частини Договору №1, цей договір укладений з метою поліпшення навколишнього середовища шляхом впровадження підприємствами, що використовують тару (упаковку) для пакування і транспортування продукції, заходів із заготівлі та переробки відходів як вторинної сировини, а також зменшення негативного впливу відходів на довкілля, керуючись Постановою КМУ від 26 липня 2001 року № 915 "Про провадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини" (із змінами і доповненнями), Постановою КМУ від 20 травня 2009 року № 508 «Про внесення змін до постанови КМУ від 26 липня 2001 р. № 915», керуючись Цивільним та Господарським Кодексами України, Законом України „Про відходи”, іншими законами та нормативними актами. Предметом цього Договору є згідно пункту 1.1: “Договір укладено з метою оптимізації функціонування Відповідача за рахунок зосередження ним зусиль на здійсненні основної діяльності та дорученнями, переданням Позивачу непрофілюючих функцій з заготівлі та утилізації відходів на підставі ст. 295 Господарського Кодексу України (надалі за текстом - ГК України), глави 68 Цивільного Кодексу України (надалі за текстом - ЦК України).

Відповідно до пункту 1.2., предметом Договору є доручення та передача Виконавцю на умовах аутсорсингу, непрофільних функцій Замовника по впровадженню на території України заходів із заготівлі та переробки відходів як вторинної сировини використаної тари (упаковки) з різноманітних матеріалів у вигляді загальної маси, в якій імпортуються або виробляються товари Замовником та ті що були випущені у вільний товарообіг на території України.

Згідно з пунктом 1.3 Договору №1, під заходами з заготівлі та утилізації відходів на умовах аутсорсингу слід розуміти роботи зі збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів. Надалі за Договором комплекс зазначених робіт визнається як Роботи.

Згідно пункту 1.4 Договору №1, цей Договір є безпосереднім дорученням Замовника на виконання робіт Виконавцем на умовах аутсорсинга, який укладено у письмовій формі, керуючись положеннями глави 68 ЦК України.

Згідно пункту 1.6 Договору, крім головної функції заготівлі та утилізації відходів, враховуючи вимоги ст. 1003 ЦК України, Виконавцю за Договором передаються наступні додаткові функції:

- вивчення оперативної маркетингової інформації та рекламних матеріалів відносно Робіт, що передаються як непрофілюючі на умовах аутсорсингу;

- розробка пропозицій, що стосуються заготівлі та утилізації відходів;

- підготовка до укладення угод з постачальниками та участь у переговорах, вивчення можливості та доцільності встановлення прямих довгострокових зв'язків з постачальниками,

- ведення реєстру контрактів та угод, укладених на виконання Договору, облік їх виконання;

- узгодження з постачальниками змін умов укладених угод;

- узгодження з постачальниками організаційних питань щодо заготівлі та утилізації відходів;

- здійснення моніторингу діючого законодавства України з питань, що стосуються діяльності Замовника;

- здійснення в межах своєї компетенції ведення діловодства, формування та відправку/отримання кореспонденції та іншої інформації по електронним каналам зв'язку;

- оформлення первинної документації з заготівлі та утилізації відходів;

- надання первинної документації Замовнику.

Також між Позивачем і Відповідачем був укладений Договір асоціативної участі від 31.07.09 р., на підставі якого, ТОВ «АСС» стало повноправним членом Асоціації «Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів «Зелена крапка»

Кабінетом Міністрів України 26.07.01 р. була прийнята постанова № 915 «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини», метою якої є створення умов для організації збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини, а також зменшення негативного впливу на довкілля. На підставі пункту 1 даної постанови, Державну компанію з переробки та утилізації використаної тари й упаковки “Укртарапереробка” було перетворено у Державну компанію “Укрекокомресурси” і віднесено її до сфери управління Міністерства економіки, а також на компанію було покладено виконання функцій щодо розроблення і організації впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів, у тому числі використаної тари і пакувальних матеріалів вітчизняного та імпортного виробництва, як вторинної сировини.

Пунктом 4 Постанови Кабміну № 915 було встановлено, що підприємства, установи та організації усіх форм власності, які використовують в Україні тару і пакувальні матеріали або імпортують її разом з продукцією, зобов'язані самостійно з дотриманням вимог законодавства забезпечити приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів відповідно до встановлених пунктом 3 цієї постанови мінімальних норм утилізації або укласти з Компанією (Державна компанія “Укрекокомресурси”) договори про організацію їх збирання, заготівлі та утилізації з оплатою послуг за тарифами затвердженими пунктом 2 цієї постанови.

Позивач зазначає, що Постановою №915 Кабінет Міністрів України встановив, що договір з організації збирання, заготівлі та утилізації використаної тари і пакувальних матеріалів, має бути укладений виключно з Державною компанією «Укрекокомресурси», а з іншими суб'єктами господарювання, в тому числі з Асоціацією «Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів «Зелена Крапка» Кабінетом Міністрів України не було передбачено укладання договору.

Позивач вважає, що самостійно, з дотриманням вимог законодавства забезпечити приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів Асоціація «Зелена крапка» не може, оскільки не має відповідних документів.

Відповідно до пункту 2.5. «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів», затвердженого спільним наказом Міністерства економіки України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Державної митної служби України № 789/414/709 від 30.07.2009 року – одержувач (імпортер) товарів або особа, яку уповноважено на декларування, повинна скласти відомість. Відомість складається за наявності договору з організації збирання, заготівлі та утилізації тари і пакувальних матеріалів з Компанією або за наявності підтверджуючих документів щодо самостійного приймання та утилізації використаної тари і пакувальних матеріалів.

Відповідно до статті 203 Цивільного кодексу України (далі ЦК України), зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства. Особа, яка вчиняє правочин, повинна мати необхідний обсяг цивільної дієздатності.

Згідно зі статтею 215 ЦК України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені в статті 203 цього кодексу. Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

          

          Позивач вважає, що при укладанні договору аутсорсингу, сторонами були порушенні ст. 203,215 Цивільного кодексу України.

В судовому засіданні 16.09.2009 р. представник Відповідача з доводами позовної заяви не погодився, вважає її безпідставною та такою, що не підлягає задоволенню, та зауважив що доводи позивача, щодо підстав визнання недійсним договору аутсорсингу є наслідком неправильного розуміння ним окремих положень договору аутсорсингу та діючого законодавства України і таке розуміння суперечить позиції Відповідача щодо змісту та законності договору. Представник Відповідача надав зустрічний позов (вх.22743 від 17.09.2009 р.),  в якому просить суд дати тлумачення Договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.2009 р., встановивши, що Асоціація «Зелена Крапка», повноправним членом якої є і ТОВ «АСС», в розумінні пункту 2.5. «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» та Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини», є таким суб'єктом що може самостійно забезпечувати приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів, оскільки до Асоціації «Зелена Крапка» увійшли суб'єкти господарювання, що мають необхідні ліцензії й інші дозвільні та підтверджуючі документи щодо можливості приймання та утилізації використаної тари і пакувальних матеріалів. Асоціація «Зелена Крапка» вправі укладати договори щодо надання послуг по заготівлі, переробці та утилізації відходів, з замовниками цих послуг та з виконавцями цих послуг, які мають необхідні підтверджуючі документи, за умови, що вони об'єдналися в цю асоціацію та цим самим централізували свої виробничі функції щодо заготівлі, переробки та утилізації відходів, координуючи цей вид діяльності. На підставі вимог діючого законодавства України, враховуючи факт асоціативного членства в Асоціації «Зелена Крапка», та зміст Договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р., ТОВ «АСС», в розумінні Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709 – є суб'єктом господарювання що може забезпечити самостійне приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів. Договір аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р. не порушує вимог Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709.

          Свої позовні вимоги у зустрічному позові Відповідач мотивує наступним.

При укладанні договору сторони керувалися Постановою КМУ від 26.07.01 р. № 915 «Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини» та іншими законодавчими та нормативно-правовими актами.

На підставі договору асоціативної участі від 31.07.09 р., ТОВ «АСС» набуло членства в Асоціації “Зелена крапка” та стало повноправним учасником Асоціації «Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів «Зелена крапка». Дана Асоціація зареєстрована у встановленому порядку Дніпровською районною у місті Києві державною адміністрацією 29.05.08 р., код ЄДРПОУ 35913287, адреса: 02002, м. Київ, вул. Марини Раскової, 19.

Відповідно до пункту 1. договору асоціативної участі від 31.07.09 р., предметом цього договору є участь асоціативного члена в діях асоціації в галузі збору, заготівлі, транспортування, захоронення, спалювання, переробки, знищення різних відходів на території України. Асоціативне членство передбачає участь члена своїми потужностями по збиранню – переробці відходів, інтелектуальної власністю в створенні системи збирання, заготівлі, переробки окремих видів відходів у якості вторинної сировини. Асоціативний член бере участь в програмах асоціації по мірі своєї технічної та фінансової можливості, в рамках додатково укладених договорів.

Згідно з частиною 2 статті 120 ГК України, асоціація – договірне об'єднання, створене з метою постійної координації господарської діяльності підприємств, що об'єдналися, шляхом централізації однієї або кількох виробничих та управлінських функцій, розвитку спеціалізації і кооперації виробництва, організації спільних виробництв на основі об'єднання учасниками фінансових та матеріальних ресурсів для задоволення переважно господарських потреб учасників асоціації. За рішенням учасників асоціація може бути уповноважена представляти їх інтереси у відносинах з органами влади, іншими підприємствами та організаціями.

Відповідача зазначив, що вступивши до асоціації, та ставши її учасником, ТОВ «АСС» об'єдналося з іншими членами асоціації, централізувало свої виробничі функції щодо заготівлі, переробки та утилізації споживання виробництва тощо, для задоволення переважно господарських потреб учасників асоціації. Члени асоціації уповноважили асоціацію представляти їх інтереси у відносинах з органами влади, іншими підприємствами та організаціями.

Відповідач робить висновок, що Асоціація «Зелена Крапка», повноправним членом якої є і ТОВ «АСС», в розумінні пункту 2.5. «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» та Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини», є таким суб'єктом що може самостійно забезпечувати приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів. Цей висновок пояснюється тим, що до Асоціації «Зелена Крапка» увійшли суб'єкти господарювання, що мають необхідні ліцензії й інші дозвільні та підтверджуючі документи щодо можливості приймання та утилізації використаної тари і пакувальних матеріалів. Асоціація «Зелена Крапка» вправі укладати договори щодо надання послуг по заготівлі, переробці та утилізації відходів, з замовниками цих послуг та з виконавцями цих послуг, які мають необхідні підтверджуючі документи, за умови, що вони об'єдналися в цю асоціацію та цим самим централізували свої виробничі функції щодо заготівлі, переробки та утилізації відходів, координуючи цей вид діяльності.

Пунктом 1.1. Договору №1-Х, встановлено, що цей договір укладено з метою оптимізації функціонування Відповідача за рахунок зосередження ним зусиль на здійсненні основної діяльності та дорученнями, переданням Позивачу непрофілюючих функцій з заготівлі та утилізації відходів на підставі ст. 295 Господарського Кодексу України, глави 68 Цивільного Кодексу України.

Згідно з пунктом 1.2., предметом Договору є доручення та передача Виконавцю на умовах аутсорсингу, непрофільних функцій Замовника по впровадженню на території України заходів із заготівлі та переробки відходів як вторинної сировини використаної тари (упаковки) з різноманітних матеріалів у вигляді загальної маси, в якій імпортуються або виробляються товари Замовником та ті що були випущені у вільний товарообіг на території України.

Ураховуючи вимоги діючого законодавства України, факт асоціативного членства в Асоціації «Зелена Крапка», та зміст Договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р., Відповідач вважає, що ТОВ «АСС», в розумінні Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709 – є суб'єктом господарювання що може забезпечити самостійне приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів.

Також Відповідач у зустрічному позову викладає, що укладений договір аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р. не порушує вимог Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709.

Відповідач важає, що договір №1-х від 01.08.09 р. також повністю відповідає вимогам статті 203 ЦК України, щодо загальних вимог, додержання яких є необхідним для чинності правочину, оскілки зміст договору не суперечить Цивільному кодексу України та іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства, сторони за договором мають необхідний обсяг цивільної дієздатності, волевиявлення сторін договору є вільним і відповідає їх внутрішній волі, договір вчинений у формі, встановленій законом та спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

          В судових засіданнях 05.10.2009 р. позивач пояснив, що доводи відповідача ТОВ «АСС», викладені у зустрічному позові до Асоціації «Зелена Крапка» вважає обгрунтовними та такими, що не суперечать меті її створення і предмету діяльності асоціації та зазначив, що з доводами зустрічної позовної заяви відповідача погоджується і вважає її такою, що підлягає задоволенню. В судовому засіданні 05.10.2009 р. представник відповідача пояснив, що договір аутсорсингу №1-Х від 01.08.2009 р. повністю відповідає вимогам Цивільного кодексу України та не суперечить іншим актам цивільного законодавства.

Ухвалою заступника голови господарського суду Харківської області від 09.10.2009 року справу передано до розгляду судді Погореловій О.В.

До початку судового засідання сторони звернулись до суду з заявою про фіксацію судового процесу за допомогою ведення протоколу судового засідання в паперовій формі. Вказана заява сторін розглянута та задоволена судом як така, що  відповідає нормам чинного законодавства.

В судовому засіданні позивач по первісному позову погодився з доводами позивача за зустрічним позовом,  вважає зустрічний позов обгрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Суд, вислухваши представників сторін, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, 01 серпня 2009 року був укладений Договір аутсорсингу 1-Х між Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ «АСС» та Асоціація «Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів «Зелена Крапка». Відповідно до вступної частини Договору № 1-Х, цей договір укладений з метою поліпшення навколишнього середовища шляхом впровадження підприємствами, що використовують тару (упаковку) для пакування і транспортування продукції, заходів із заготівлі та переробки відходів як вторинної сировини, а також зменшення негативного впливу відходів на довкілля, керуючись Постановою КМУ від 26 липня 2001 року № 915 "Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини" (із змінами і доповненнями), Постановою КМУ від 20 травня 2009 року № 508 «Про внесення змін до постанови КМУ від 26 липня 2001 р. № 915», керуючись Цивільним та Господарським Кодексами України, Законом України „Про відходи”, іншими законами та нормативними актами. Предметом цього Договору є згідно пункту 1.1: “Договір укладено з метою оптимізації функціонування Відповідача за рахунок зосередження ним зусиль на здійсненні основної діяльності та дорученнями, переданням Позивачу непрофілюючих функцій з заготівлі та утилізації відходів на підставі ст. 295 Господарського Кодексу України, глави 68 Цивільного Кодексу України.

Також між Позивачем і Відповідачем був укладений Договір асоціативної участі від 31.07.09 р., на підставі якого, в якому ТОВ «АСС» стало повноправним членом Асоціації «Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів «Зелена крапка».

Причиною виникнення спору стало питання про наявність підстав про визнання недійсним Договір аутсорсингу №1-Х від 01 серпня 2009 року.

Проаналізувавши надані сторонами докази у сукупності, вислухавши представників сторін суд дійшов наступних висновків:

Кабінетом Міністрів України 26.07.01 р. була прийнята постанова № 915 «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини», метою якої є створення умов для організації збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини, а також зменшення негативного впливу на довкілля. На підставі пункту 1 даної постанови, Державну компанію з переробки та утилізації використаної тари й упаковки “Укртарапереробка” було перетворено у Державну компанію “Укрекокомресурси” і віднесено її до сфери управління Міністерства економіки, а також на компанію було покладено виконання функцій щодо розроблення і організації впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів, у тому числі використаної тари і пакувальних матеріалів вітчизняного та імпортного виробництва, як вторинної сировини.

Пунктом 4 Постанови Кабміну №  915 було встановлено, що підприємства, установи та організації усіх форм власності, які використовують в Україні тару і пакувальні матеріали або імпортують її разом з продукцією, зобов'язані самостійно з дотриманням вимог законодавства забезпечити приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів відповідно до встановлених пунктом 3 цієї постанови мінімальних норм утилізації або укласти з Компанією (Державна компанія “Укрекокомресурси”) договори про організацію їх збирання, заготівлі та утилізації з оплатою послуг за тарифами затвердженими пунктом 2 цієї постанови.

При розгляді зустрічного позову про тлумачення змісту договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р. позивач за первісним позовом вважає доводи ТОВ «АСС» є обгрунтовними та такими, що не суперечать меті її створення і предмету діяльності асоціації та зазначив, що з доводами зустрічної позовної заяви відповідача погоджується і вважає її такою, що підлягає задоволенню.

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги у первісному позові не є обґрунтованими, законними і такими, що підлягають задоволенню, бо Асоціація «Зелена Крапка» є таким суб'єктом що може самостійно забезпечувати приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів, оскільки до Асоціації «Зелена Крапка» увійшли суб'єкти господарювання, що мають необхідні ліцензії й інші дозвільні та підтверджуючі документи щодо можливості приймання та утилізації використаної тари і пакувальних матеріалів. Однією з таких є ТОВ «АСС» з якою укладений договір ассоціативної участі. Асоціація «Зелена Крапка» вправі укладати договори щодо надання послуг по заготівлі, переробці та утилізації відходів, з замовниками цих послуг та з виконавцями цих послуг, які мають необхідні підтверджуючі документи, за умови, що вони об'єдналися в цю асоціацію та цим самим централізували свої виробничі функції щодо заготівлі, переробки та утилізації відходів, координуючи цей вид діяльності. На підставі вимог діючого законодавства України, враховуючи факт асоціативного членства в Асоціації «Зелена Крапка», та зміст Договору аутсорсингу № 1-Х від 01.08.09 р., є очевидним що ТОВ «АСС», в розумінні Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709 – є суб'єктом господарювання що може забезпечити самостійне приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів. Договір аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р. не порушує вимог Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709.

01 серпня 2009 року був укладений Договір аутсорсингу 1-Х (Надалі Договір №1) між Товариством з обмеженою відповідальністю ТОВ «АСС» та Асоціація «Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів «Зелена Крапка». Відповідно до вступної частини Договору №1, цей договір укладений з метою поліпшення навколишнього середовища шляхом впровадження підприємствами, що використовують тару (упаковку) для пакування і транспортування продукції, заходів із заготівлі та переробки відходів як вторинної сировини, а також зменшення негативного впливу відходів на довкілля, керуючись Постановою КМУ від 26 липня 2001 року № 915 "Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини" (із змінами і доповненнями), Постановою КМУ від 20 травня 2009 року № 508 «Про внесення змін до постанови КМУ від 26 липня 2001 р. № 915», керуючись Цивільним та Господарським Кодексами України, Законом України „Про відходи”, іншими законами та нормативними актами. Предметом цього Договору є згідно пункту 1.1: “Договір укладено з метою оптимізації функціонування Відповідача за рахунок зосередження ним зусиль на здійсненні основної діяльності та дорученнями, переданням Позивачу непрофілюючих функцій з заготівлі та утилізації відходів на підставі ст. 295 Господарського Кодексу України (надалі за текстом - ГК України), глави 68 Цивільного Кодексу України (надалі за текстом - ЦК України).

Відповідно до пункту 1.2., предметом Договору є доручення та передача Виконавцю на умовах аутсорсингу, непрофільних функцій Замовника по впровадженню на території України заходів із заготівлі та переробки відходів як вторинної сировини використаної тари (упаковки) з різноманітних матеріалів у вигляді загальної маси, в якій імпортуються або виробляються товари Замовником та ті що були випущені у вільний товарообіг на території України.

Згідно з пунктом 1.3 Договору №1-Х, під заходами з заготівлі та утилізації відходів на умовах аутсорсингу слід розуміти роботи зі збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів. Надалі за Договором комплекс зазначених робіт визнається як Роботи.

Згідно пункту 1.4 Договору №1-Х, цей Договір є безпосереднім дорученням Замовника на виконання робіт Виконавцем на умовах аутсорсинга, який укладено у письмовій формі, керуючись положеннями глави 68 ЦК України.

При укладанні договору аутсорсингу сторони керувалися Постановою КМУ від 26.07.01 р. № 915 «Про впровадження системи збирання, сортування, транспортування, переробки та утилізації відходів як вторинної сировини».

Про відсутність в укладеному договорі аутсорсінгу порушень вищезазначених нормативно-правових актів та про неправильність розуміння позивачем окремих положень договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.2009 р. свідчить наступне.

На підставі договору асоціативної участі від 31.07.09 р., ТОВ «АСС» набуло членства в Асоціації “Зелена крапка” та стало повноправним учасником Асоціації «Українська спілка підприємств заготівельників, переробників та утилізаторів відходів «Зелена крапка».

Згідно з частиною 2 статті 120 ГК України, асоціація – договірне об'єднання, створене з метою постійної координації господарської діяльності підприємств, що об'єдналися, шляхом централізації однієї або кількох виробничих та управлінських функцій, розвитку спеціалізації і кооперації виробництва, організації спільних виробництв на основі об'єднання учасниками фінансових та матеріальних ресурсів для задоволення переважно господарських потреб учасників асоціації. За рішенням учасників асоціація може бути уповноважена представляти їх інтереси у відносинах з органами влади, іншими підприємствами та організаціями.

Вступивши до асоціації, та ставши її учасником, ТОВ «АСС» об'єдналося з іншими членами асоціації, централізувало свої виробничі функції щодо заготівлі, переробки та утилізації споживання виробництва тощо, для задоволення переважно господарських потреб учасників асоціації. Члени асоціації уповноважили асоціацію представляти їх інтереси у відносинах з органами влади, іншими підприємствами та організаціями.

За таких умов, Асоціація «Зелена Крапка», повноправним членом якої є і ТОВ «АСС», в розумінні пункту 2.5. «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» та Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини», є таким суб'єктом що може самостійно забезпечувати приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів. Цей висновок пояснюється тим, що до Асоціації «Зелена Крапка» увійшли суб'єкти господарювання, що мають необхідні ліцензії й інші дозвільні та підтверджуючі документи щодо можливості приймання та утилізації використаної тари і пакувальних матеріалів. Асоціація «Зелена Крапка» вправі укладати договори щодо надання послуг по заготівлі, переробці та утилізації відходів, з замовниками цих послуг та з виконавцями цих послуг, які мають необхідні підтверджуючі документи, за умови, що вони об'єдналися в цю асоціацію та цим самим централізували свої виробничі функції щодо заготівлі, переробки та утилізації відходів, координуючи цей вид діяльності.

Враховуючи вимоги діючого законодавства України, факт асоціативного членства в Асоціації «Зелена Крапка», та зміст Договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р., є очевидним що Асоціація «Зелена Крапка», в розумінні Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709 – є суб'єктом господарювання що може забезпечити самостійне приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів.

З огляду на викладене, укладений договір аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р. не порушує вимог Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709.

Також Договір №1-Х від 01.08.09 р. також повністю відповідає вимогам статті 203 ЦК України, щодо загальних вимог, додержання яких є необхідним для чинності правочину, оскілки зміст договору не суперечить Цивільному кодексу України та іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства, сторони за договором мають необхідний обсяг цивільної дієздатності, волевиявлення сторін договору є вільним і відповідає їх внутрішній волі, договір вчинений у формі, встановленій законом та спрямований на реальне настання правових наслідків, що обумовлені ним.

До Асоціації «Зелена Крапка» увійшли і мають входити суб'єкти господарювання, що мають необхідні ліцензії й інші дозвільні та підтверджуючі документи щодо можливості приймання та утилізації використаної тари і пакувальних матеріалів.

Відповідно до статті 213 ЦК України, на вимогу однієї або обох сторін суд може постановити рішення про тлумачення змісту правочину.

Крім того, Указом Президента України № 718/2009 «Про зупинення дії окремих положень постанов Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 року за № 915 та від 20 травня 2009 року за № 508» зупиняється дія абзацу 2 пункту 5 Постанови КМУ від 26 липня 2001 року № 915 «Про впровадження системи зберігання, заготівлі та утилізації відходів та вторинної сировини (зі змінами,внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 508) та абзацу 4 пункту 2 змін, що вносяться до Постанови Кабінету Міністрів України від 26 липня 2001 року № 915, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року № 508.

Згідно ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.

Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги у зустрічному позові є обґрунтованими, законними, підтвердженими матеріалами справи і такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст. 213 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 4, 12, 33, 43, 44-49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, -

    

ВИРІШИВ:

В задоволенні первісного позову відмовити повністю.

Зустрічний позов задовольнити повністю.

Надати тлумачення договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.2009 р., встановивши наступне: Асоціація «Зелена Крапка», повноправним членом якої є і ТОВ «АСС», в розумінні пункту 2.5. «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» та Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини», є таким суб'єктом що може самостійно забезпечувати приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів. Асоціація «Зелена Крапка» вправі укладати договори щодо надання послуг по заготівлі, переробці та утилізації відходів, з замовниками цих послуг та з виконавцями цих послуг, які мають необхідні підтверджуючі документи, за умови, що вони об'єдналися в цю асоціацію та цим самим централізували свої виробничі функції щодо заготівлі, переробки та утилізації відходів, координуючи цей вид діяльності. Враховуючи факт асоціативного членства ТОВ «АСС» в Асоціації «Зелена Крапка», та зміст Договору аутсорсингу №1-Х від 01.08.2009 р., Асоціація «Зелена Крапка» та члени Асоціації «Зелена Крапка» в розумінні Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709 є суб'єктом господарювання, що може забезпечити самостійне приймання та утилізацію використаної тари і пакувальних матеріалів. Договір аутсорсингу №1-Х від 01.08.09 р. не порушує вимог Постанови Кабінету Міністрів України № 915 від 26.07.01 р. «Про впровадження системи збирання, заготівлі та утилізації відходів як вторинної сировини» та «Порядку здійснення митного оформлення імпортних товарів у тарі і пакувальних матеріалів» від 30.07.09 р. №789/414/709.

Суддя                                                                                            

рішення підписане 09 жовтня 2009 року

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення09.10.2009
Оприлюднено22.10.2009
Номер документу5070318
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —50/130-09

Рішення від 09.10.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Погорелова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні