ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
22.06.10р. Справа № 16/117-10 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма «Інтервторпром», м. Харків
до Приватного підприємства «Селеан», м. Дніпропетровськ
про стягнення 438 817 грн. 50 коп.
Суддя ЗАГИНАЙКО Т.В.
Представники:
від позивача: ОСОБА_1 - представник, дов. від 26.05.2010;
від відповідача: не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином .
СУТЬ СПОРУ:
Позивач просить стягнути з відповідача 438 817 грн. 50 коп., що складає 401 500 грн. 00 коп. -попередньої оплати, здійсненої на виконання умов договору від 03.10.2007р. №031007, 28 506 грн. 50 коп. -інфляції та 8 811 грн. 00 коп. - 3% річних.
Відповідач відзиву на позов та інших витребуваних господарським судом документів не надав, його представник у судове засідання не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.
Оригінали документів, оглянуті у судових засіданнях, відповідають копіям, залученим до матеріалів справи.
Клопотання про технічну фіксацію судового процесу за допомогою технічних засобів представником позивача заявлено не було.
За згодою представника позивача у судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
- 03.10.2007р. між відповідачем -Приватним підприємством В«СелеанВ» (продавцем) та позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтервторпром" (покупцем) було укладено договір №031007 (надалі -Договір), згідно із пунктами 1.1, 1.2 якого продавець зобов'язується передати у власність покупця бункер на 85 тонн, раму, грохот (2 шт.), конвейер лєнточний Кл 800/10м, конвейер лєнточний Кл 1400, конвейер лєнточний Кл 1400, конвейер лєнточний Кл 1000, конвейер лєнточний КЛ 650 (2 шт.), а покупець зобов'язується прийняти і оплатити товар; продавець здійснює роботи по комплексному монтажу товару на площадці покупця за адресою: м. Дніпропетровськ, вул.. Комісара Крилова і ремонту залізовідокремлювача, що належить покупцю;
- відповідно до пунктів 2.1, 2.2 Договору ціна товару становить 537 740 грн. 00 коп.; вартість робіт по монтажу становить 56 800 грн. 00 коп.; вартість робіт по ремонту залазовідокремлювача становить 32 460 грн. 00 коп.; загальна сума Договору становить 627 000 грн. 00 коп.;
- пунктом 2.3 Договору встановлений такий порядок оплати:
1-ий етап. Вартість бункера становить 95 140 грн. 00 коп.; вартість рами становить 55 800 грн. 00 коп.; загальна сума 1-го етапу становить 150 940 грн. 00 коп.; покупець протягом 3-х банківських днів з моменту отримання рахунку здійснює передоплату 80% вартості 1-го етапу, що становить 120 752 грн. 00 коп. ; строк поставки -протягом 30-ти календарних днів з моменту передоплати 80% вартості;
2-ий етап. Вартість 1-го грохота становить 42 300 грн. 00 коп.; вартість 2-го грохота становить 42 300 грн. 00 коп.; загальна сума 2-го етапу становить 84 600 грн. 00 коп.; покупець протягом 3-х банківських днів з моменту отримання рахунку здійснює передоплату 80% вартості 2-го етапу, що становить 67 680 грн. 00 коп .; строк поставки -протягом 30-ти календарних днів з моменту передоплати 80% вартості;
3-ий етап. Вартість конвейера лєнточного Кл 800/10м становить 42 25; вартість 1-го конвейера лєнточного Кл 1400 становить 48 400 грн. 00 коп. вартість 2-го конвейера лєнточного Кл 1400 становить 48 400 грн. 00 коп.; вартість конвейера лєнточного Кл 1000 становить 67 680 грн. 00 коп.; вартість 1-го конвейера лєнточного Кл 650 становить 46 235 грн. 00 коп.; вартість 2-го конвейера лєнточного Кл 650 становить 46 235 грн. 00 коп.; загальна сума 3-го етапу становить 302 200 грн. 00 коп.; покупець протягом 3-х банківських днів з моменту отримання рахунку здійснює передоплату 80% вартості 3-го етапу, що становить 241 760 грн. 00 коп .; строк поставки -протягом 30-ти календарних днів з моменту передоплати 80% вартості;
4-ий етап. Вартість монтажу переліченого товару становить 56 800 грн. 00 коп.; вартість ремонту відокремлювача становить 32 460 грн. 00 коп.; загальна сума 4-го етапу становить 89 260 грн. 00 коп.; покупець протягом 3-х банківських днів з моменту отримання рахунку здійснює передоплату 80% вартості 4-го етапу, що становить 7 1 408 грн. 00 коп. ; строк виконання робіт -протягом 30-ти календарних днів з моменту передоплати 80% вартості;
- як вбачається на виконання умов Договору позивачем було перераховано відповідачу попередню оплату у сумі 401 500 грн. 00 коп., що підтверджується платіжними дорученнями від 04.10.2007р. №2847 на суму 60 000 грн. 00 коп., від 05.10.2007р. №2870 на суму 52 000 коп. 00 коп., від 09.10.2007р. №2898 на суму 98 500 грн. 00 коп., від 23.10.2007р. №3066 на суму 50 000 грн. 00 коп., від 24.10.2007р. №3084 на суму 80 000 грн. 00 коп., від 13.12.2007р. №3759 на суму 61 000 грн. 00 коп.;
- отже, враховуючи дату останнього перерахування грошових коштів в рахунок попередньої оплати, тобто 13.12.2007р., відповідач повинен був поставити товар позивачу протягом 30-ти календарних днів, тобто до 12.01.2008р. включно;
- відповідач зобов'язання щодо поставки позивачу товару не виконав;
- на момент розгляду справи доказів поставки товару позивачу відповідачем не надано;
- відповідно до частини 2 пункту 5.1 Договору поставки у разі не поставки товару продавець зобов'язаний протягом 3-х банківських днів з моменту письмової вимоги покупця повернути суму передплати за непоставлений товар;
- згідно пункту 2 статті 693 Цивільного кодексу України, якщо продавець, який одержав суму попередньої оплати, не передав товар у встановлений строк, покупець має право вимагати передання оплачених товарів або повернення суми попередньої оплати;
- як вбачається позивачем відповідачу було спрямовано вимогу від 10.07.2009р. №147 про повернення суми попередньої оплати, в якій вимагалося повернення суми попередньої оплати у розмірі 401 500 грн. 00 коп.;
- про направлення письмової вимоги відповідачу свідчить фіскальний чек «Укрпошти»від 10.07.2009р. №3738;
- отже з врахуванням поштового пробігу зазначеної вимоги відповідач повинен був повернути грошові кошти до 22.07.2009р.;
- на момент розгляду справи доказів повернення позивачу здійсненої ним попередньої оплати у розмірі 401 500 грн. 00 коп. відповідачем не надано;
- згідно статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до вимог договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться;
- згідно статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання);
- статтею 611 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом;
- статтею 625 Цивільного кодексу України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання; боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом;
- таким чином, сума боргу з урахуванням індексу інфляції становить 430 006 грн. 50 коп. (серпень 2009р. -лютий 2010р.), а річні - 8 811 грн. 00 коп. (з 23.07.2009р. по 15.04.2010р.).
З урахуванням викладеного позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до статті 49 Господарського процесуального кодексу України судові витрати у справі слід покласти на відповідача.
Керуючись статтями 49, 82-85, 116 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємства «Селеан" (49000, АДРЕСА_1; код ЄДРПОУ 34498287; п/р 2600900014370 у філії ТОВ В«УкрексімбанкВ» , м. Дніпропетровськ, МФО 305675) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Фірми «ІнтервторпромВ» (61046, м. Харків, пр. Московський, 275; код ЄДРПОУ 32082744; п/р 2600530199401 в АБ «Кредит-Дніпро», м. Дніпропетровськ, МФО 307549) 430 006 грн. 50 коп. -боргу з урахуванням індексу інфляції, 8 811 грн. 00 коп. -річних, 4 388 грн. 18 коп. -витрати по сплаті держмита та 236 грн. 00 коп. -витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу, видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання
СУДДЯ Т.В. ЗАГИНАЙКО
Дата підписання рішення,
оформленого відповідно до статті 84 ГПК України,
«23»червня 2010р.
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2010 |
Оприлюднено | 24.09.2015 |
Номер документу | 50704299 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні