ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.09.2015 року Справа № 904/1492/15
Дніпропетровський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого судді Чус О.В. - (доповідача),
судді: Дармін М.О., Березкіна О.В.
Секретар судового засідання: Назаренко С.Г.
За участю представників сторін:
від боржника: ОСОБА_1, представник, довіреність б/н від 01.05.15р.
інші учасники провадження у справі в судове засідання не з'явились, про час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу прокурора Довгинцівського району м.Кривого Рогу на постанову господарського суду Дніпропетровської області від 19.03.2015 року у справі №904/1492/15
за заявою ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС", м.Кривий Ріг,
до боржника ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС", м. Кривий Ріг,
про визнання банкрутом, -
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Дніпропетровської області від 19.03.2015 року у справі №904/1492/15 (суддя Примак С.А.) визнано ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС" банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 3 місяці до 19.06.15р. Ліквідатором ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС" призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3. Зобов'язано ліквідатора вчинити певні дії.
Ухвалою господарського суду Дніпропетровської області від 28.04.15р. затверджено реєстр вимог кредиторів ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС" з вимогами кредитора: Криворізька центральна ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області на суму 1 367 998,00 грн. - 3 черга задоволення; 582 267,59 грн. - 6 черга задоволення.
Не погодившись з зазначеною постановою, прокурор Довгинцівського району м.Кривого Рогу звернувся до Дніпропетровського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вказану постанову, як прийняту з порушенням норм матеріального та процесуального права, а саме ст.95, ст.114 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та ст.111 Цивільного кодексу України.
В апеляційній скарзі зазначено, що судом першої інстанції неправомірно призначено ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3 без вчинення електронного запиту на автоматичне визначення кандидатури ліквідатора у даній справі з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України в порядку, передбаченому Положенням про автоматизовану систему з відбору кандидатів на призначення арбітражного керуючого у справах про банкрутство, затвердженого Постановою Пленуму Вищого господарського суду України №1 від 16.01.2013 року.
У відзиві на апеляційну скаргу ліквідатор ОСОБА_3 зазначив, що оскільки прокурором Довгинцівського району м.Кривого Рогу не надано доказів попереднього повідомлення Криворізької центральної ОДПІ ГУ Міндоходів у Дніпропетровській області, в порядку передбаченому ч.4 ст.23 «Про прокуратуру», про представництво інтересів держави в суді, отже апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення.
Від Криворізької центральної ОДПІ Головного управління Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника податкового органу з урахуванням правової позиції, викладеної в апеляційній скарзі.
Прокурор у судовому засіданні 27.07.15р. підтримав доводи викладенні в апеляційній скарзі та просив суд апеляційну скаргу задовольнити.
Перевіривши законність та обґрунтованість оскаржуваної постанови місцевого господарського суду, дослідивши та проаналізувавши матеріали справи, перевіривши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представника боржника, колегія суддів вважає, що оскаржувану постанову слід залишити без змін, з огляду на викладене нижче.
Відповідно до частини 2 статті 4 1 ГПК України, провадження у справах про банкрутство здійснюється у порядку, передбаченому цим кодексом з врахуванням вимог Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", норми якого, як спеціальні норми права, превалюють у застосуванні над загальними нормами Господарського процесуального кодексу України.
Частиною 1 статті 95 Закону про банкрутство передбачено, що якщо вартості майна боржника-юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство такої юридичної особи. Обов'язковою умовою звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство є дотримання боржником порядку ліквідації юридичної особи відповідно до законодавства України.
Згідно з частинами 1 - 3, 5 статті 105 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України), учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію. Після внесення запису про прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців повідомлення про внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців щодо прийняття рішення засновників (учасників) юридичної особи, суду або уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи. Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.
Відповідно до пункту 1 частини 1 та частини 3 статті 110 ЦК України, юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі, у зв'язку з закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами. Якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом .
Згідно з частиною 8 статті 111 ЦК України, ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи .
Отже, враховуючи зазначені вимоги Закону про банкрутство, необхідними передумовами для звернення зі заявою про порушення провадження у справі про банкрутство боржника у порядку статті 95 цього Закону є: оцінка вартості наявного майна боржника ліквідаційною комісією, публікація оголошення згідно з вимогами статті 105 ЦК України з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства, складення проміжного ліквідаційного балансу за наслідком проведених ліквідаційною комісією дій в ліквідаційній процедурі та затвердження його компетентним органом юридичної особи боржника.
Розглядаючи заяву про порушення провадження у справі про банкрутство за спеціальною процедурою відповідно до статті 95 Закону про банкрутство, суд першої інстанції встановив, що Протоколом №12 загальних зборів учасників ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС" прийнято рішення про припинення діяльності підприємства шляхом ліквідації та призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1 (а.с.10, т.1).
Протоколом №2 загальних зборів учасників ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС" від 28.02.15р. звільнено ОСОБА_1 з посади голови ліквідаційної комісії та призначено на посаду голови ліквідаційної комісії ОСОБА_3 (а.с.41, т.1).
Судом встановлено, що на виконання вимог ст. 105 Цивільного кодексу України боржник звернувся до державного реєстратора виконавчого комітету Дніпропетровської міської ради для здійснення реєстраційної дії по внесенню відомостей про припинення юридичної особи, про що свідчить Виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 05.03.15р., та ліквідатором боржника розміщено оголошення про припинення ОСОБА_2 з обмеженою відповідальністю "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС" шляхом ліквідації в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації - Бюлетені державної реєстрації юридичних та фізичних осіб - підприємців №297(27) 2014р. (а.с.12, т.1).
Також, суд встановив, що ліквідатором, на виконання вимог підпункту 11.1.1. пункту 11 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.11р. № 1588, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 04.03.13р. за №04/03-2, направлено до Криворізької центральної ОДПІ Головного Управління Міндоходів у Дніпропетровській області, в якій платник перебуває на обліку, заяву про припинення платника податків за формою № 8-ОПП (24,25, т.1).
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, за результатами розгляду пред'явлених кредиторських вимог до боржника, проведеної інвентаризації активів і зобов'язань, складено проміжний ліквідаційний баланс ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧЕ ПІДПРИЄМСТВО "ДНІПРОГАЗСЕРВІС", станом на 23.02.15р., згідно до якого кредиторська заборгованість становить 1709998,00 грн.; основні засоби, товарно - матеріальні цінності - відсутні, дебіторська заборгованість - 230 000,00 грн., нематеріальні активи - 753,00 грн., грошові кошти - 157,00грн. (а.с.35, т.1).
З огляду на встановлене та враховуючи те, що наявних у боржника майнових активів недостатньо для погашення кредиторської заборгованості, суд першої інстанції постановою від 19.03.15 року визнав боржника банкрутом, відкрив відносно нього ліквідаційну процедуру за особливостями провадження згідно статті 95 Закону про банкрутство та призначив ОСОБА_3 ліквідатором у справі та зобов'язав здійснити ліквідаційну процедуру боржника .
Переглядаючи справу в повному обсязі, апеляційний суд погоджується з висновками суду першої інстанції про належне виконання боржником процедури самоліквідації відповідно до положень статей 105, 110, 111 ЦК України та наявність правових підстав для визнання боржника банкрутом та призначення його ліквідатором особи, яка виконувала повноваження голови ліквідаційної комісії з припинення підприємства-боржника як юридичної особи в досудовому порядку.
Доводи прокурора Довгинцівського району м.Кривого Рогу за змістом апеляційної скарги щодо неправомірності призначення ліквідатором банкрута голови ліквідаційної комісії ОСОБА_3 з посиланням на не вчинення судом першої інстанції електронного запиту на автоматизований відбір кандидатури арбітражного керуючого відповідно до положень частини 1 статті 114 Закону про банкрутство з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України, суд апеляційної інстанції відхиляє, оскільки відповідно до вимог ст. 95 Закону про банкрутство, обов'язки ліквідатора можуть бути покладені на голову ліквідаційної комісії (ліквідатора) незалежно від наявності у нього статусу арбітражного керуючого. Вирішення питання щодо визнання боржника банкрутом здійснюється в судовому засіданні, що проводиться не пізніше чотирнадцяти днів після порушення провадження у справі в загальному порядку, визначеному цим Законом.
Оскільки кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_4 судом першої інстанції правомірно відхилено з посиланням на найбільшу завантаженість у справах про банкрутство, тому за відсутності інших пропозицій щодо кандидатури ліквідатора, на думку суду апеляційної інстанції, суд першої інстанції правомірно призначив ліквідатором банкрута голову ліквідаційної комісії ОСОБА_3, з урахуванням відсутності підстав вважати дану особу заінтересованою стосовно боржника у розумінні визначення такої особи, яке викладено у ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанцій про наявність правових підстав для відкриття щодо боржника ліквідаційної процедури за особливостями провадження згідно статті 95 Закону про банкрутство, а доводи заявника апеляційної скарги про недодержання процедури призначення ліквідатора, вважає необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Керуючись ст.101-103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу прокурора Довгинцівського району м.Кривого Рогу залишити без задоволення.
Постанову господарського суду Дніпропетровської області від 19.03.2015 року у справі №904/1492/15 залишити без змін.
Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.
Повний текст постанови складено 17.09.2015 року.
Головуючий суддя О.В. Чус
Суддя О.В. Березкіна
Суддя М.О. Дармін
Суд | Дніпропетровський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 14.09.2015 |
Оприлюднено | 25.09.2015 |
Номер документу | 50706324 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чус Оксана Володимирівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чус Оксана Володимирівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чус Оксана Володимирівна
Господарське
Дніпропетровський апеляційний господарський суд
Чус Оксана Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Примак Сергій Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні