Постанова
від 15.09.2015 по справі 802/2201/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

15 вересня 2015 р. Справа № 802/2201/15

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Дмитришеної Р.М.,

за участю:

секретаря судового засідання: Волощук Анастасія Миколаївна

представника позивача: ОСОБА_1

представника відповідача: ОСОБА_2

без участі представника третьої особи

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_3

до: реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Утс-Транснет"

про: скасування державної реєстрації змін до установчих документів

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась ОСОБА_3 з позовом до реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "УТС-Транснет" про скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, вносячи зміни до складу засновників ТОВ «УТС-Транснет», грубо порушив вимоги законодавства, зокрема реєстраційною службою Вінницького міського управління юстиції було внесено реєстраційні записи до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців щодо зміни складу засновників товариства без наявності документів передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», в зв'язку з чим позивач просить суд прийняти рішення, яким:

- скасувати реєстраційний запис внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців державним реєстратором Реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції, щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи щодо виключення ОСОБА_3 зі складу учасників (засновників) ТОВ «УТС-Транснет» та повернення її в попередній стан.

- скасувати реєстраційний запис внесений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 02.06.2015 р. державним реєстратором Реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції щодо припинення ТОВ «УТС-Транснет» за рішенням засновників.

Представник позивача позовні вимоги підтримав та, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві, просив позов задовольнити повністю.

Відповідач у судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову, вказувала на те, що при здійснені державної реєстрації змін в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців були додержані вимоги Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» .

Представник ТОВ «УТС-Транснет» у судове засідання не з'явився, хоча судом були здійсненні всі відповідні дії для повідомлення товариства про розгляд справи, що підтверджується матеріалами справи.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача, дослідивши докази, які містяться в матеріалах справи, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до висновку про відмову в задоволенні позову з огляду на наступне.

Згідно матеріалів справи 14.05.2014р. державним реєстратором реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції Вінницької області ОСОБА_2 вчинено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців реєстраційну дію, а саме: державну реєстрацію внесення змін до Статуту ТОВ «УТС-Транснет», які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) товариства, номер запису 11741050012001524 (а. с. 206).

Дані дії були вчинені на підставі поданих ОСОБА_4, директором ТОВ «УТС-Транснет», документів, а саме:

- реєстраційної картки на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (а. с. 197-201), підписаної 14.05.2014 р. ОСОБА_4;

- протоколу загальних зборів ТОВ «УТС-Транснет» № 6 від 14.05.2014 р. (а. с. 202-204);

- протоколу №6-А реєстрації учасників загальних зборів ТОВ «УТС-Транснет» від 14.05.2014 р. (а. с. 205);

- примірника Статуту ТОВ «УТС-Транснет» та додатків до установчих документів (два примірники);

- квитанції про оплату послуг державного реєстратора (а. с. 208);

- нотаріально посвідченої заяви ОСОБА_3 про вихід із складу учасників ТОВ «УТС-Транснет» та передачі у повному обсязі прав на користь ОСОБА_4 (а. с. 207).

Визначаючись щодо заявленого адміністративного позову суд виходив з наступного.

Порядок здійснення державної реєстрації всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб підприємців визначено Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV (далі - Закон №755).

Особливості здійснення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи визначено статтею 29 Закону №755.

Так, відповідно частини 1 зазначеної статті для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи:

- заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи;

- примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів.;

- документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів;

оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів;

два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції;

документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Частиною 3 статті 29 Закону №755 визначено, що у разі внесення змін до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи, крім документів, які передбачені частиною першою цієї статті, додатково подається або копія рішення про вихід юридичної особи із складу засновників (учасників), завірена в установленому порядку, або нотаріально засвідчена копія заяви фізичної особи про вихід зі складу засновників (учасників), або нотаріально засвідчена копія документа про перехід чи передання частки учасника у статутному капіталі товариства, або нотаріально посвідчений договір про такий перехід чи передання, або рішення уповноваженого органу юридичної особи про примусове виключення засновника (учасника) зі складу засновників (учасників) юридичної особи, якщо це передбачено законом або установчими документами юридичної особи.

Як видно з позовної заяви та пояснень представника позивача, позивач участі в Загальних зборах не приймала та жодних договорів про продаж/передачу частки у статутному капіталі ТОВ «УТС-Транснет» не укладала, а тому вважає дії відповідача щодо проведення державної реєстрації без надання зазначеного вище рішення протиправними.

Суд не може погодитись з даним твердженням виходячи з наступного.

Частиною 2 статті 4 Закону №755 визначено, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців включає, зокрема:

- перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці;

- перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації;

- внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру;

- оформлення і видачу свідоцтва про державну реєстрацію та виписки з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 11 Закону №755 державний реєстратор має право залишити без розгляду документи, які подані для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо:

- документи подані за неналежним місцем проведення державної реєстрації;

- документи не відповідають вимогам, які встановлені частинами першою, другою, четвертою, п'ятою та сьомою статті 8, частиною п'ятою статті 10 та частиною двадцять першою статті 22 Закону №755;

- документи подані не у повному обсязі;

- документи подані з порушенням строку, який встановлено частиною одинадцятою статті 37 Закону №755;

- документи подано особою, яка не має на це повноважень.

Згідно частини1 статті 31 Закону №755 у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.

Що стосується реєстраційної дії, вчиненої відповідачем 14.05.2014 року, то як видно з матеріалів справи (а. с. 196) для проведення державної реєстрації уповноваженою особою ТОВ «УТС-Транснет» було подано пакет документів, що відповідав вимогам частин 1 та 3 статті 29 Закону №755, а тому 14.05.2014 року було проведено державну реєстрацію змін до установчих документів ТОВ «УТС-Транснет». Будь яких обґрунтувань на підтвердження протиправності зазначеної реєстраційної дії позивачем в позовній заяві, письмових доказах, долучених до матеріалів справи та усних поясненнях представника позивача наведено не було.

Суд, зазначає, що в матеріалах справи містяться копії всіх необхідних документів, які підтверджують право відповідача на внесення реєстраційного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців щодо державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "УТС-Транснет" про виключення ОСОБА_3 зі складу учасників даного товариства.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно та з додержанням вимог Закону №755 проведено 14 травня 2014 року державну реєстрацію та відсутні підстави для внесення запису про її скасування.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням викладеного, оцінивши надані сторонами докази та матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що викладені вище критерії при вчинені оскаржуваної дії відповідачем дотримані.

Що стосується другої вимоги позивача щодо скасування реєстраційного запису внесеного до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 02.06.2015р. державним реєстратором Реєстраційної служби Вінницького міського управління юстиції щодо припинення ТОВ «УТС-Транснет» за рішенням засновників, то вона є похідною від першої. Оскільки підстави для задоволення такої відсутні, суд відмовляє і в задоволенні останньої.

Відповідно до ст.ст.71, 86 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, оцінивши надані сторонами докази та матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. З огляду на те, що в процесі розгляду даної справи свідки не залучалися і не призначалася судова експертиза та, зважаючи на відсутність в матеріалах справи документів на підтвердження відповідних судових витрат, судові витрати відшкодуванню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя./підпис/. ОСОБА_5

Копія вірна.

Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2015
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50790712
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2201/15-а

Постанова від 15.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 28.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні