Постанова
від 13.04.2011 по справі 17/615/08-ап
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Запорізької області

ПОСТАНОВА

Іменем України

13.04.11 № 17/615/08-АП

суддя Корсун В.Л.

За позовною заявою: Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області, 69107, м. Запоріжжя, пр. Леніна, 164

до відповідача: відкритого акціонерного товариства “Веселівський завод сухого знежиреного молока”, 72200, Запорізька область, Веселівський район, смт Веселе, вул. Першотравнева, 120

про стягнення 136 084,29 грн. економічних санкцій

Суддя Корсун В.Л.

Секретар судового засідання Семяннікова А.В.

У засіданні приймали участь представники:

від позивача: не з'явився

від відповідача: не з'явився

СУТЬ СПОРУ:

03.12.08 до господарського суду Запорізької області в порядку, передбаченому КАС України, звернулась Державна інспекція з контролю за цінами в Запорізькій області (надалі - Держінспекція) з позовною заявою до відкритого акціонерного товариства “Веселівський завод сухого знежиреного молока” (надалі ВАТ “Веселівський ЗСЗМ”) про стягнення з відповідача 136 084,29 грн. економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

Ухвалою від 03.12.08 судом відкрито провадження в адміністративній справі № 17/615/08-АП, справу призначено до розгляду на 22.12.08. У сторін витребувані документи, які необхідні для всебічного та об'єктивного розгляду і вирішення справи.

В судовому засіданні 22.12.08 оголошувалась перерва до 02.02.09.

Ухвалою від 02.02.09 провадження у справі було зупинено на підставі п. 4 ч. 2 ст. 156 КАС України за обґрунтованим клопотанням представників сторін для надання додаткових доказів у справі до 09.04.09.

Ухвалою від 03.02.09 провадження у справі судом поновлено. Судове засідання призначено на 09.04.09.

Ухвалою від 09.04.09 провадження у справі було зупинено на підставі п. 3 ч. 1 ст. 156 КАС України за обґрунтованим клопотанням представника відповідача, відповідно до змісту якого він просив суд зупинити провадження у справі до розгляду Запорізьким окружним адміністративним судом справи № 2а-856/09/0870 за позовною заявою ВАТ “Веселівський завод сухого знежиреного молока” про визнання не чинним рішення державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

Ухвалою суду від 09.03.11 судом із 13.04.11 поновлено провадження у цій справі за клопотанням позивача за вих. від 02.03.11 № 04/608, відповідно до змісту якого позивач просив суд поновити провадження у справі № 17/615/08-АП у зв'язку з тим, що ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 02.09.10 у справі № 2а-856/09/0870 постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 30.03.09, ухвалену в адміністративній справі за позовом ВАТ “Веселівський завод сухого знежиреного молока” до державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області про визнання рішення про застосування економічних санкцій від 08.07.08 № 118 не чинним, залишено без змін. Судове засідання призначено на 13.04.11.

У зв'язку із надходженням на адресу суду 13.04.11 заяви представників сторін (поданої в порядку ч. 4 ст. 122 КАС України) про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження розпочинаючи із 13.04.11 розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження.

Розгляд справи проводився за допомогою технічних засобів фіксації судового процесу.

У засіданні 13.04.011, на підставі ст. 160 КАС України, судом проголошено вступну і резолютивну частини постанови.

Позивач підтримав вимоги у повному обсязі з підстав викладених у адміністративному позові зазначивши, що Держінспекцією в період з 17.06.08 по 20.06.08 проведено планову перевірку ВАТ “Веселівський ЗСЗМ” з питання формування, встановлення та застосування оптово-відпускних цін на продукції, що вироблялась відповідачем за період з грудня 2007 року по березень 2008 року. За результатами перевірки складено акт від 20.06.08 № 000670, яким зафіксовано порушення вимог чинного законодавства, а також нормативно-правових актів, якими врегульовано механізм декларування оптово-відпускних цін на продовольчі товари, а саме: відповідачем здійснювалась реалізація продовольчих товарів (молока, масла вершкового) без декларування зміни цін. За результатами перевірки Держінспекцією, відповідно до ст. ст. 13, 14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” та п. 1.3 Інструкції про порядок застосування економічних, фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки України та Міністерства фінансів України від 03.12.01 № 298/519, до ВАТ “Веселівський ЗСЗМ” застосовано економічні санкції за порушення державної дисципліни цін про що прийнято рішення від 08.07.08 № 118 на суму 136 084,29 грн. (сума порушення становить 45 361,43 грн. і штраф у розмірі 200% від суми порушення - 90 722,86 грн.) та направлено претензію від 08.07.08 № 01-15/1507. На підставі викладеного, позивач просить суд позов задовольнити та стягнути з відповідача 136 084,29 грн. економічних санкцій.

Відповідач проти позову заперечував з підстав викладених у запереченнях проти адміністративного позову, які надійшли на адресу суду 22.12.08. Просить суд у задоволенні адміністративного позову відмовити.

Розглянувши наявні матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Згідно з пунктами 1, 2, 3 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами в Запорізькій області (затверджено наказом Державної інспекції з контролю за цінами України від 29.03.01 № 9), Державна інспекція з контролю за цінами в Запорізькій області є територіальним органом Державної інспекції з контролю за цінами у складі Міністерства економіки України і підпорядковується їй. В межах своєї компетенції зазначена держінспекція організовує виконання актів законодавства і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією (…). Основними завданнями державної інспекції з контролю за цінами є організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.

Пунктами 5, 6 вказаного Положення передбачено, що держінспекція цін має право приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету необґрунтовано одержаної підприємством, установою та організацією виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу в двохкратному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Начальник держінспекції та його заступник від імені органів державного контролю за цінами приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету всієї необґрунтовано одержаної суми виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу в двохкратному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки (…).

В період з 17.06.08 по 20.06.08 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області проведено планову перевірку в діяльності ВАТ “Веселівський ЗСЗМ” з питання дотримання порядку формування та застосування оптово-відпускних цін на продукцію власного виробництва (перероблення молока, виробництво сухого знежиреного молока, молока пастеризованого, масла вершкового, вершків і т.і.), що вироблялись відповідачем за період з грудня 2007 року по березень 2008 року. За результатами проведеної перевірки складено акт від 20.06.08 № 000670 який свідчить про те, що перевіркою встановлено порушення ВАТ “Веселівський ЗСЗМ” вимог постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.07 № 1222 “Про затвердження Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари” та розпорядження голови обласної державної адміністрації від 09.11.07 № 381 “Про декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари”, згідно з яким підприємством відповідача здійснювалась реалізація молока, масла вершкового за період із грудня 2007 р. по березень 2008 р. за цінами, зміни яких не були задекларовані в головному управлінні економіки Запорізької обласної державної адміністрації. У зв'язку з чим суб'єктом господарювання необґрунтовано отримано виручку в сумі 45 361,43 грн. (розрахунок міститься в додатках до акту перевірки). Акт перевірки від 20.06.08 № 000670 директор та головний бухгалтер ВАТ “Веселівський ЗСЗМ” підписати відмовились.

Згідно з ч. 5 ст. 191 Господарського кодексу України, державне регулювання цін здійснюється шляхом встановлення фіксованих державних та комунальних цін, граничних рівнів цін, граничних рівнів торговельних надбавок і постачальницьких винагород, граничних нормативів рентабельності або шляхом запровадження обов'язкового декларування зміни цін.

Відповідно до п. 3 ст. 116 Конституції України, здійснення ... фінансової, цінової політики в державі покладено на Кабінет Міністрів України.

Статтею 4 Закону України “Про ціни і ціноутворення” передбачено, що Кабінет Міністрів України забезпечує (...) проведення фінансової, цінової політики в державі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.07 № 1222 затверджено Порядок декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари.

Пунктами 1, 2 зазначеного Порядку визначено, що під механізм декларування зміни оптово-відпускних цін підпадають продовольчі товари: борошно пшеничне вищого, першого і другого сорту, борошно житнє обдирне, яловичина, свинина, м'ясо птиці, ковбасні вироби варені, молоко, сир, сметана, масло вершкове, яйця. Декларуванню підлягають зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари, зазначені у пункті 1 цього Порядку, у разі, коли такі ціни збільшуються протягом місяця на 1 відсоток. Суб'єкти господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації продовольчих товарів, у разі зміни їх оптово-відпускних цін подають до Ради Міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій декларацію за встановленою формою.

Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації від 09.11.07 № 381 “Про декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари” виданим з метою виконання постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.07 № 1222 запроваджено проведення декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари (п. 1 розпорядження). Обов'язок з прийому документів, необхідних для декларування зміни цін, покладено на головне управління економіки облдержадміністрації (п. 2). Контроль за додержанням державної дисципліни цін під час реалізації продовольчих товарів, які підлягають декларуванню, покладено на Державну інспекцію з контролю за цінами в Запорізькій області (п. 3).

В порушення вимог зазначених нормативно-правових актів відповідачем здійснювалась реалізація продовольчих товарів, зазначених у пункті 1 Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари без декларування зміни цін.

Відповідно до п. 1.4 Інструкції про порядок застосування економічних, фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами (затв. наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 №298/519 й за реєстр. в Міністерстві юстиції України 18.12.01 № 1047/6238), надалі Інструкція, яка є чинною на час спірних правовідносин, підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін та тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Порушенням порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема, (...) застосування цін (тарифів) з порушенням запровадженого порядку обов'язкового декларування їх зміни.

Статтею 13 Закону України “Про ціни і ціноутворення” від 03.12.90 № 507 встановлено, що державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому, контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до ст. 14 цього Закону, вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

Згідно з п. 1.3. Інструкції, необґрунтовано отримана підприємством, організацією виручка в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки за належністю.

Пунктом 3.8. зазначеної Інструкції визначено, що відповідно до наданих повноважень Державна інспекція з контролю за цінами, державні інспекції з контролю за цінами в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі проведених ними перевірок суб'єктів господарювання приймають рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій за порушення вимог законодавства, яким такі санкції та їх розміри передбачено. Суми за зазначеними санкціями стягуються із суб'єктів господарювання і зараховуються за належністю в порядку визначеному законодавством, з урахуванням вимог цієї Інструкції (п. 3.8.1.). Рішення складається за формою згідно з додатком № 2 у трьох примірниках (...).

Таким чином, на підставі акту від 20.06.08 № 000670 Державною інспекцією з контролю за цінами в Запорізькій області прийнято рішення від 08.07.08 № 118 про застосування до Ват “Веселівський завод сухого знежиреного молока” економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

Згідно з цим рішенням, заступник начальника державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області, розглянувши матеріали перевірки ВАТ “Веселівський ЗСЗМ” встановивши необґрунтоване отримання виручки внаслідок застосування не задекларованих оптово-відпускних цін на молоко та масло вершкове в період з грудня 2007 року по березень 2008 року в сумі 45 361,43 грн. з порушенням Порядку обов'язкового декларування оптово-відпускних цін на продовольчі товари, прийшов до висновку, що ВАТ “Веселівський ЗСЗМ” порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 17.10.07 № 1222 “Про затвердження Порядку декларування зміни оптово-відпускних цін на продовольчі товари”. А тому, керуючись п. 15 ст. 2 Закону України “Про Державний бюджет України на 2008 рік”, ст. 14 Закону України “Про ціни та ціноутворення” та п. 1.3. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами вирішив: вилучити у ВАТ “Веселівський завод сухого знежиреного молока” 136 084,29 грн. в доход державного бюджету Веселівського району Запорізької області. Стягнути 45 361,43 грн., яка є сумою порушення та 90 722,86 грн. штрафу. Рішення направлено для виконання в 10-ти денний термін ВАТ “Веселівський ЗСЗМ”.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем до відповідача також було направлено претензію за вих. від 08.07.08 № 01-15/1507 з вимогою про необхідність перерахування відповідачем в доход державного бюджету Веселівського району Запорізької області суму економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін згідно з рішенням від 08.07.08 № 118. Про виконання рішення слід письмово проінформувати Державну інспекцію з контролю за цінами в Запорізькій області у місячний термін з дня отримання. При цьому, одним із пунктів зазначеної претензії було передбачено, що у разі не виконання рішення матеріали перевірки будуть передані до господарського суду.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 30.03.09 у справі № 2а-856/09/0870 вказаний суд розглянувши адміністративний позов ВАТ “Веселівський завод сухого знежиреного молока” до державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області про визнання не чинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 08.07.08 № 118 постановив: у задоволенні позову ВАТ “Веселівський завод сухого знежиреного молока” до державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області про визнання не чинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 08.07.08 № 118 - відмовити.

Ухвалою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 02.09.10 у справі № 2а-856/09/0870 суд апеляційної інстанції розглянувши апеляційну скаргу ВАТ “Веселівський завод сухого знежиреного молока” залишив без задоволення, а постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 30.03.09 у справі № 2а-856/09/0870 про визнання не чинним рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 08.07.08 № 118 - без змін.

Положеннями чинної станом на час прийняття процесуального рішення у цій справі ч. 3 ст. 254 КАС України визначено, що (…) у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

На підставі викладеного господарський суд прийшов до висновку про те, що постанова Запорізького окружного адміністративного суду від 30.03.09 у справі № 2а-856/09/0870 набрала законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи, тобто з моменту проголошення ухвали суду апеляційної інстанції від 02.09.10 у справі № 2а-856/09/0870.

Згідно з вимогами ч. 1 ст. 72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи, або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Враховуючи зазначене вище суд дійшов висновку, що факт вчинення відповідачем порушення державної дисципліни цін при застосуванні порядку обов'язкового декларування зміни ціни на продовольчі товари у справі № 17/615/08-АП доведений матеріалами справи.

Економічні санкції в сумі 136 084,29 грн. станом на час розгляду справи № 17/615/08-АП, а саме станом на час прийняття процесуального рішення у цій справі по суті спору у добровільному порядку відповідачем не сплачено. Доказів зворотнього відповідач суду не надав.

З огляду на викладене, а також враховуючи положення ч. 1 ст. 11 (розгляді вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи у наданні ними суду своїх доказів і у доведеності перед судом їх переконливості), ч. 1 ст. 71 (кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення), а також ч. 1 ст. 72 КАС України, суд вважає позовні вимоги державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області обґрунтованими, заснованими на нормах чинного законодавства, доведеними, документально підтвердженими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ч.1 ст. 11, ст. 51, ч. 1 ст. 71, ч. 1 ст. 72, ст. 94, ч. 4 ст. 122, ст. ст. 158, 160-163, 167, а також ч. 6 розділу 7 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд                                         

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з відкритого акціонерного товариства “Веселівський завод сухого знежиреного молока” (72200, Запорізька область, Веселівський район, смт Веселе, вул. Першотравнева, 120, код ЄДРПОУ 05383661, р/р 26002000247001 у ВАТ КБ “Надра”, МФО 313968) в доход державного бюджету Веселівського району Запорізької області на рахунок № 31114106700065 в ГУДКУ в Запорізькій області, код ЄДРПОУ 34677077, МФО 813015, стягувач - Державна інспекція з контролю за цінами в Запорізькій області) - 136 084 (сто тридцять шість тисяч вісімдесят чотири) грн. 29 коп. економічних санкцій. Видати виконавчий документ після набрання постановою законної сили.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 10-ти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом 10-ти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга, подана після закінчення строків, установлених цією статтею, залишається без розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка її подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала.

Суддя В.Л. Корсун

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 160 КАС

України оформлена і підписана 15.04.11

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення13.04.2011
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50795067
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/615/08-ап

Постанова від 13.04.2011

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Корсун В.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні