ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
16 вересня 2015 рокусправа № 804/7802/13-а
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Семененка Я.В.
суддів: Добродняк І.Ю Бишевської Н.А.
за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Дніпропетровську апеляційну скаргу Конфедерації вільних профспілок Дніпропетровської області
на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2013 року по справі № 804/7802/13-а за позовом Державної податкової інспекції у Жовтневому районі м. Дніпропетровська до Конфедерації вільних профспілок Дніпропетровської області про припинення юридичної особи,-
в с т а н о в и В:
Державна податкова інспекція у Жовтневому районі м.Дніпропетровська звернулася до суду з позовом, в якому просила припинити юридичну особу Конфедерація вільних профспілок Дніпропетровської області. Підставою для припинення юридичної особи ДПІ зазначала те, що відповідач не подає звітності у податковий орган більше одного року, а саме з моменту реєстрації.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2013 року адміністративний позов Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Дніпропетровська задоволено. Постанова суду мотивована наявністю правових підстав для припинення юридичної особи Конфедерація вільних профспілок Дніпропетровської області, які передбачені ч.2 ст.38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб-підприємців», а саме неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Не погодившись з постановою суду, Конфедерація вільних профспілок Дніпропетровської області, посилаючись на порушення норм матеріального права, подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову у задоволенні позову. Апеляційна скарга обґрунтована тим, що суд першої інстанції не звернув уваги на особливий порядок створення та припинення діяльності профспілок та дійшов безпідставного висновку про наявність правових підстав для припинення юридичної особи Конфедерація вільних профспілок Дніпропетровської області.
Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Конфедерація вільних профспілок Дніпропетровської області зареєстрована як юридична особа, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Основним видом діяльності Конфедерація вільних профспілок Дніпропетровської області є діяльність професійних спілок.
Згідно довідки ДПІ в Жовтневому районі м. Дніпропетровська №187 від 30.05.2013р., починаючи з моменту реєстрації Конфедерація вільних профспілок Дніпропетровської області не надає до ДПІ податкові декларації та інші документи, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів.
Вказані обставини стали підставою для звернення податковою службою з позовом про припинення юридичної особи до суду.
Розглядаючи справу та задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що відповідач більше одного року не звітує до податкового органу, що відповідно до ч.2 ст.38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.
З такими висновками суду першої інстанції суд апеляційної інстанції не погоджується з наступних підстав.
Так, судом першої інстанції під час розгляду справи не звернуто увагу на те, що відповідачем у справі є громадська організація і спеціальним Законом, який регулює діяльність таких організацій, є Закон України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності». Вказаним Законом визначено, зокрема, підстави та спосіб ліквідації громадської організацій - профспілкової організації, і цим Законом передбачено інший порядок припинення юридичних осіб, що відносяться до вказаних категорій громадських організації.
Відповідно до ч.1 ст.4 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» законодавство про профспілки складається з Конституції України, Закону України "Про об'єднання громадян" , цього Закону, Кодексу законів про працю України та інших нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до них.
Згідно із ч.5 ст.29 Закону України «Про громадські об'єднання» у разі прийняття судом рішення про припинення юридичної особи громадського об'єднання з підстав, зазначених у Законі України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" , громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному пунктом 3 частини другої статті 16 цього Закону.
Тобто, вказана норма права передбачає можливість прийняття рішення про припинення громадського об'єднання з підстав передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
В той же час, ч.3 ст.4 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» передбачено, що Закон України "Про об'єднання громадян" застосовується до профспілок, якщо інше не передбачено цим Законом.
Особливості припинення діяльності профспілок визначено ст.18 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності».
Так, відповідно до ст.18 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» профспілки, їх об'єднання можуть припинити свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску, примусового розпуску).
Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається з'їздом (конференцією), загальними зборами відповідно до статуту (положення) профспілки, об'єднання профспілок. Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція), загальні збори приймають рішення про використання майна та коштів профспілок, їх об'єднань, що залишилися після проведення всіх необхідних розрахунків, на статутні чи благодійні цілі.
Діяльність профспілок, їх об'єднань, яка порушує Конституцію України та закони України, може бути заборонена лише за рішенням місцевого суду, а профспілок зі статусом всеукраїнських і республіканських та об'єднань профспілок з відповідним статусом - лише за рішенням Верховного Суду України.
Не допускається примусовий розпуск, припинення, а також заборона діяльності профспілок, їх об'єднань за рішенням будь-яких інших органів.
Рішення про примусовий розпуск об'єднання профспілок не тягне за собою розпуску профспілок, які входять до цього об'єднання.
Примусовий розпуск профспілки чи об'єднання профспілок тягне за собою анулювання свідоцтва про реєстрацію та виключення з Реєстру об'єднань громадян України, втрату прав юридичної особи з обов'язковим повідомленням про це в засобах масової інформації.
Таким чином, судом першої інстанції не враховано особливості припинення діяльності профспілок, у зв'язку з чим суд дійшов необґрунтованого висновку про наявність правових підстав для задоволення позову податкової служби.
На підставі викладеного, керуючись п.3 ч.1 ст. 198, ст. 202, 205, 207 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Конфедерації вільних профспілок Дніпропетровської області - задовольнити.
Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26 серпня 2013 року по справі № 804/7802/13-а - скасувати та прийняти нову постанову.
В задоволенні позову Державної податкової інспекції в Жовтневому районі м.Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області- відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення але може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України в порядку, передбаченому ст..212 КАС України.
(Повний текст постанови виготовлено 17.09.2015р.)
Головуючий: Я.В. Семененко
Суддя: І.Ю. Добродняк
Суддя: Н.А. Бишевська
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2015 |
Оприлюднено | 24.09.2015 |
Номер документу | 50799591 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Семененко Я.В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні