Постанова
від 15.06.2009 по справі 2а-346/09/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

Іменем України

15 червня 2009 р. м. Чернівці Справ а № 2а-346/09/2470

13 год.12 хв.

Чернівецький окружний адміністративний суд в скла ді:

головуючого судді: Левиць кого В.К.,

при секретарі судового зас ідання: Герасиму Андрію Штеф ановичу

за участю сторін:

від позивача - представн ик Сокирянської об' єднаної Державної податкової інспек ції Чернівецької області Сап ожнік С.В. (доручення № 1798/9/10-010 від 07.02.2009 р.);

представник відповідача - не з' явився,

розглянув у від критому судовому засіданні а дміністративну справу за поз овом Сокирянської об' єднан ої державної податкової інсп екції Чернівецької області д о Сокирянського виробничог о житлово-комунального госпо дарства про стягнення подат кового боргу,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з а дміністративним позовом до Ч ернівецького окружного адмі ністративного суду про стягн ення з Сокирянського виробни чого житлово-комунального го сподарства податкового борг у в сумі 668470,54 грн.

Позов мотивовано тим, що ста ном на 13.03.2009 р. за відповідачем о бліковується заборгованіст ь з податку на прибуток 53633,98 грн ., податку на додану вартість 4 20099,98 грн., податку з доходів фізи чних осіб 19604,64 грн., земельного п одатку 6482,62 грн., податку з власн иків транспортних засобів 16303 ,29 грн., збір на спеціальне вико ристання природних ресурсів 5951,65 грн., плати за геологорозві дувальні роботи 2120,17 грн., збір з а забруднення навколишнього природного середовища 143751,35 гр н., комунального податку 522,81 гр н., всього на загальну суму 6668470,5 4 грн. Оскільки заборгованіст ь в добровільному порядку ві дповідачем не сплачена зверн улись до суду з вимогою про ст ягнення вказаної заборгован ості.

В судовому засіданні предс тавник Сокирянської об' єдн аної державної податкової ін спекції Чернівецької област і підтримав позов та просив с уд задовольнити його у повно му обсязі, посилаючись на обс тавини, викладені в позовній заяві.

Відповідач в судове засіда ння не з' явився, проте напра вив на адресу суду заяву про р озгляд справи за відсутност і його представника (а.с. 29 том 2 ). За таких обставин суд вважає , що розгляд справи по суті мож ливий за наявними в справі ма теріалами.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши матеріали справи, встанов ивши фактичні обставини в сп раві, на яких ґрунтуються поз овні вимоги, дослідивши та оц інивши надані докази в сукуп ності, проаналізувавши закон одавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов в исновку, що позов підлягає за доволенню повністю.

Судовим розглядом встанов лено, що Сокирянське виробни чо-комунальне господарство ( 60200, м. Сокиряни, в ул. Центральна, 44, Чернівецька область, ідентифікаційний к од 03357352) створене та зареєстров ане рішенням Сокирянської ра йонної ради народних депутат ів від 15.01.1992 р. № 6 та взято на облі к Сокирянською ОДПІ 17.01.1992 р.

Як вбачається з матеріалів справи за відповідачем облі ковується податковий борг в сумі 668470,54 грн., в т.ч. з податку на прибуток 53633,98 грн., податку на д одану вартість 420099,98 грн., податк у з доходів фізичних осіб 19604,64 г рн., земельного податку 6482,62 грн ., податку з власників транспо ртних засобів 16303,29 грн., збір на спеціальне використання при родних ресурсів 5951,65 грн., плати за геологорозвідувальні роб оти 2120,17 грн., збір за забрудненн я навколишнього природного с ередовища 143751,35 грн., комунально го податку 522,81 грн.

Вказана заборгованість пі дтверджується деклараціями , поданими відповідачем до Со кирянської об' єднаної ДПІ т а актами звірки станом на 01.06.2009 р. Податкове зобов' язання в изначене самостійно відпові дач не погасив, а визначене ко нтролюючим органом в адмініс тративному (апеляційному) та судовому порядку не оскаржу вав.

Статтею 9 Закону України «Пр о систему оподаткування» виз начено, що платники податків і зборів (обов' язкових плат ежів) зобов' язанні сплачува ти належні суми податків (обо в' язкових платежів) у встан овлені законами терміни.

Законом України «Про опода ткування прибутку підприємс тв» встановлено, що платники податку самостійно визначаю ть суми податку на прибуток, щ о підлягають сплаті. Податок за звітній період сплачуєть ся у строк, визначений законо м для квартального податково го періоду.

Законом України «Про подат ок на додану вартість» устан овлено, що сплата податку на д одану вартість проводиться н е пізніше 20 числа місяця, що на стає за звітним періодом.

Відповідно до ст. 8 Закону Ук раїни «Про податок з доходів фізичних осіб» податковий а гент, який нараховує (виплачу є) оподатковуваний дохід на к ористь платника податку, утр имує податок від суми такого доходу за його рахунок, викор истовуючи ставку податку, ви значену у відповідних пункта х статті 7 цього Закону. Подато к підлягає сплаті (перерахув анню) до бюджету під час випла ти оподатковуваного доходу є диним платіжним документом. Якщо оподатковуваний дохід н араховується, але не виплачу ється платнику податку особо ю, що його нараховує, то подато к, який підлягає утриманню з т акого нарахованого доходу, п ідлягає сплаті (перерахуванн ю) до бюджету у строки, встанов лені законом для місячного п одаткового періоду.

Статтею 17 Закону України «П ро плату за землю» передбаче но, що податкове зобов'язання по земельному податку, а тако ж по орендній платі за землі д ержавної та комунальної влас ності, визначене у податкові й декларації на поточний рік , сплачується рівними частка ми власниками та землекорист увачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельно ї ділянки за базовий податко вий (звітний) період, який дорі внює календарному місяцю, що місячно протягом 30 календарн их днів, наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця.

Згідно ст. 15 Декрету Кабінет у Міністрів України «Про міс цеві податки та збори» від 20.05.1 993р. № 56-93 комунальний податок сп равляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, орга нізацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських пі дприємств. Його граничний ро змір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду опл ати праці, обчисленого виход ячи з розміру неоподатковува ного мінімуму доходів громад ян. Заборгованість відповіда ча по комунальному податку - 52 2,81 грн.

Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України «Пр о затвердження Порядку встан овлення нормативів збору за забруднення навколишнього п риродного середовища і стягн ення цього збору» від 01.03.1999 р. № 30 3 базовий податковий (звітний ) період збору дорівнює кален дарному кварталу. Платники з бору складають податкові роз рахунки за формою, затвердже ною центральним органом держ авної податкової служби, нар остаючим підсумком за кварта л, півріччя, дев'ять місяців та рік і подають їх протягом 40 ка лендарних днів, що настають з а останнім календарним днем податкового (звітного) кварт алу, до органів державної под аткової служби: 1) за місцем зн аходження стаціонарних джер ел забруднення - у разі здійсн ення викидів стаціонарними д жерелами забруднення та скид ів; 2) за місцем знаходження сп еціально відведених для розм іщення відходів місць чи об'є ктів - у разі розміщення відхо дів; 3) за місцем перебування п латника збору на податковому обліку - у разі здійснення вик идів пересувними джерелами з абруднення; 31) за місцем переб ування платника збору на под атковому обліку - в разі утвор ення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) та тимчасового зберігання раді оактивних відходів їх виробн иками. Платники перераховуют ь суми збору одним платіжним дорученням на рахунки, відкр иті в територіальних органах Державного казначейства, як і здійснюють розподіл цих ко штів у співвідношенні, визна ченому законом.

Законом України «Про подат ок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» встановл ено, що податок з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в обчислюється юридичними ос обами на підставі звітних да них про кількість транспортн их засобів та інших самохідн их машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обч ислення податку з власників наземних транспортних засоб ів провадиться виходячи з об 'єму циліндрів або потужност і двигуна кожного виду і марк и транспортних засобів, а под атку з власників водних тран спортних засобів - виходячи з довжини транспортного засоб у за ставками, зазначеними у с татті 3 цього Закону. Юридичні особи на основі бухгалтерсь кого звіту (балансу) у строки, визначені законом для річног о звітного періоду, подають в ідповідному органу державно ї податкової служби за місце м реєстрації транспортних за собів розрахунок суми податк у з власників транспортних з асобів та інших самохідних м ашин і механізмів на поточни й рік за формою, затвердженою центральним податковим орга ном України.

Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України «Пр о затвердження Порядку справ ляння збору за спеціальне ви користання водних ресурсів з а збору за користування вода ми для потреб гідроенергетик и і водного транспорту» від 16. 08.1999 р. № 1494 водокористувачі, які в икористовують у встановлено му законодавством порядку во ду, отриману від інших водоко ристувачів, справляють збір до відповідних бюджетів за о бсяги фактично використаної води з урахуванням обсягу вт рат води в їх системах водопо стачання відповідно до встан овлених нормативів. Збір спл ачується водокористувачами протягом 10 календарних днів, наступних за останнім днем г раничного терміну подання ро зрахунку збору за місцем под аткової реєстрації.

Постановою Кабінету Мініс трів України «Про затверджен ня Порядку встановлення норм ативів збору за геологорозві дувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, та його справляння» від 29.01.1999 р . № 115 збір за виконані геолого розвідувальні роботи обчисл юється надрокористувачами с амостійно відповідно до вимо г Інструкції про порядок спр авляння зборів за геологороз відувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджет у. Розрахунки збору, базовий п одатковий (звітний) період дл я якого дорівнює календарном у кварталу, подаються надрок ористувачами протягом 40 кале ндарних днів, наступних за ос таннім календарним днем звіт ного (податкового) кварталу, о рганам державної податкової служби за місцезнаходженням родовища корисних копалин. Н адрокористувач, зареєстрова ний в органах державної пода ткової служби іншого району (міста), ніж місцезнаходження родовища корисних копалин, щ о ним експлуатується, протяг ом 40 календарних днів, наступн их за останнім календарним д нем звітного (податкового) кв арталу, додатково подає (надс илає) до органу державної под аткової служби, в якому він за реєстрований, копію розрахун ку збору за геологорозвідува льні роботи з відміткою орга ну державної податкової служ би, яка прийняла розрахунок. З бір сплачується протягом 10 ка лендарних днів, наступних за останнім днем граничного те рміну подання розрахунку збо ру. Надрокористувачі сплачую ть авансові квартальні внеск и збору до 20 числа третього мі сяця звітного кварталу і до 20 числа місяця, наступного за з вітним кварталом, у розмірі о днієї третини суми збору, виз наченої у попередньому розра хунку.

Законом України «Про систе му оподаткування» встановле ний вичерпний перелік загаль нодержавних та місцевих пода тків, зборів (обов' язкових п латежів), до якого в т. ч. включе но: податок на додану вартіст ь; податок на прибуток підпри ємств; податок на доходи фізи чних осіб; плата за землю (земе льний податок, а також орендн а плата за земельні ділянки д ержавної і комунальної власн ості); податок з власників тра нспортних засобів та інших с амохідних машин і механізмів ; збір за геологорозвідуваль ні роботи, виконані за рахуно к державного бюджету; збір за спеціальне використання при родних ресурсів; збір за забр уднення навколишнього приро дного середовища та комуналь ний податок. Саме з вказаних в идів загальнодержавних та мі сцевих податків, зборів (обов ' язкових платежів) має забо ргованість відповідач.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлює порядок погашення зобо в'язань юридичних або фізичн их осіб перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язков их платежів), включаючи збір н а обов'язкове державне пенсі йне страхування та внески на загальнообов'язкове державн е соціальне страхування, нар ахування і сплати пені та штр афних санкцій, що застосовую ться до платників податків к онтролюючими органами, у том у числі за порушення у сфері з овнішньоекономічної діяльн ості, та визначає процедуру о скарження дій органів стягне ння, є Закон України «Про поря док погашення зобов'язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами» (далі - Закон № 2181-III).

Згідно п.п. 1.2 - 1.4 ст. 1 Закону № 2181-I II податкове зобов'язання - це з обов'язання платника податкі в сплатити до бюджетів або де ржавних цільових фондів відп овідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Зак оном або іншими законами Укр аїни; податковий борг (недоїм ка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкці й за їх наявності), самостійно узгоджене платником податкі в або узгоджене в адміністра тивному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлен ий строк, а також пеня, нарахов ана на суму такого податково го зобов'язання.

Платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, за значену у поданій ним податк овій декларації, протягом де сяти календарних днів, насту пних за останнім днем відпов ідного граничного строку, пе редбаченого п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 цьог о Закону для подання податко вої декларації; у разі, коли пл атник податків не сплачує уз годжену суму податкового зоб ов'язання в установлені стро ки, податковий орган надсила є такому платнику податків п одаткові вимоги (пп. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5, п п. 6.2.1 п. 6.2 ст. 6 зазначеного Закону ).

Абзацом 3 п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 Закону № 2181 - ІІІ встановлено, що у ра зі визначення податкового зо бов'язання контролюючим орга ном за підставами, зазначени ми у підпунктах "а" - "в" підпункт у 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник п одатків зобов'язаний погасит и нараховану суму податковог о зобов'язання протягом деся ти календарних днів від дня о тримання податкового повідо млення, крім випадків коли пр отягом такого строку такий п латник податків розпочинає п роцедуру апеляційного узгод ження.

Відповідно до підпункту 5.2.1. пункту 5.2. ст. 5 Закону № 2181-ІІІ, под аткове зобов'язання платника податків, нараховане контро люючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього За кону, вважається узгодженим у день отримання платником п одатків податкового повідом лення, за винятком випадків, в изначених підпунктом 5.2.2 цьог о пункту. У випадку оскарженн я податкового зобов' язання нарахованого контролюючим о рганом в адміністративному п орядку чи до суду сума такого податкового зобов'язання вв ажається неузгодженою (п.п. 5.2.3 п. 5.2 ст. 5 Закону).

На момент розгляду справи, п одаткове зобов' язання на за гальну суму 668470,54 грн., в т.ч. з под атку на прибуток 53633,98 грн., подат ку на додану вартість 420099,98 грн., податку з доходів фізичних о сіб 19604,64 грн., земельного податк у 6482,62 грн., податку з власників т ранспортних засобів 16303,29 грн., з бір на спеціальне використан ня природних ресурсів 5951,65 грн. , плати за геологорозвідувал ьні роботи 2120,17 грн., збір за забр уднення навколишнього приро дного середовища 143751,35 грн., кому нального податку 522,81 грн., відп овідачем в добровільному пор ядку не сплачене, що тягне за с обою ненадходження коштів до Державного бюджету України та суттєво порушує інтереси держави.

Згідно ст. 3.1.1 Закону України «Про порядок погашення зобо в' язань платників податків перед бюджетами та держаним и цільовими фондами» активи платника податків можуть бут и примусово стягнені в рахун ок погашення його податкових зобов' язань.

Судом з достовірністю вста новлено наявність з боку від повідача порушень вимог Зако ну України «Про порядок пога шення зобов' язань платникі в податків перед бюджетами т а держаними цільовими фондам и», тому суд приходить до висн овку про обґрунтованість поз овних вимог та вважає їх таки ми, що підлягають задоволенн ю.

Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституці ї України та ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповід ач не надав доказів відсутно сті заборгованості в сумі 668470,5 4 грн. або погашення ним податк ового боргу.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються. Том у судом не вирішується питан ня про судові витрати.

На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158, 160 - 167 КАС України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Сокирянського виробничого житлово-комунал ьного господарства (60200, м. Соки ряни, вул. Центральна, 44, Чернів ецька область, ідентифікацій ний код 03357352) податковий борг у с умі 668470,54 грн., в т.ч. з податку на п рибуток 53633,98 грн., податку на дод ану вартість 420099,98 грн., податку з доходів фізичних осіб 19604,64 гр н., земельного податку 6482,62 грн., податку з власників транспор тних засобів 16303,29 грн., збір на с пеціальне використання прир одних ресурсів 5951,65 грн., плати з а геологорозвідувальні робо ти 2120,17 грн., збір за забруднення навколишнього природного се редовища 143751,35 грн., комунальног о податку 522,81 грн.

Постанова, набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано.

Якщо було подано заяву про а пеляційне оскарження, але ап еляційна скарга не була пода на у строк, встановлений цим К одексом, постанова суду перш ої інстанції набирає законно ї сили після закінчення цьог о строку.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Львівського апеляційного а дміністративного суду протя гом десяти днів з дня складан ня її в повному обсязі за прав илами, встановленими ст. ст. 185-1 87 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції з аяви про апеляційне оскаржен ня з наступним поданням прот ягом 20 днів апеляційної скарг и. Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.

Повний текст постанови виг отовлено 20 червня 2009 р.

Суддя В.К. Левицьки й

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2009
Оприлюднено06.11.2009
Номер документу5085399
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-346/09/2470

Ухвала від 24.02.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 20.02.2012

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Постанова від 15.06.2009

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні