Справа № 461/12786/13-а
Категорія 39
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14.07.2015 року м. Львів
Галицький районний суд м. Львова
в складі :
головуючого судді Юрківа О.Р.
при секретарі Бориславському Р.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Львові справу за адміністративним позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до ОСОБА_3 міської ради, за участю третіх осіб: Департаменту містобудування ОСОБА_3 міської ради, ОСОБА_4, ОСОБА_3 комунального підприємства «Зелений Львів» про визнання неправомірною бездіяльності,-
В С Т А Н О В И В :
позивачі ОСОБА_1, ОСОБА_2 звернулись до суду із позовом до ОСОБА_3 міської ради, за участю третіх осіб: Департаменту містобудування ОСОБА_3 міської ради, ОСОБА_4, ЛКП «Зелений Львів» про визнання неправомірною бездіяльності. Уточнивши позовні вимоги просять визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 міської ради щодо нерозгляду заяви ОСОБА_1, ОСОБА_5 про вилучення земель, як незаконно включені в межі Скнилівського парку у м.Львові.
В обґрунтування позовних вимог, покликаються на те, що вони звернулись до ОСОБА_3 міської ради із заявою про вилучення земель, які незаконно включені в межі Скнилівського парку у м.Львові. У листі ставилось питання про законність користування заявниками земельної ділянки, яка тепер входить в межі Скнилівського парку у м.Львові. За результатами звернення позивачів до ОСОБА_3 міської ради, вони отримали відповідь, згідно якої їм роз'яснено, що ухвалою ОСОБА_3 міської ради від 12.07.2012 року «Про погодження зовнішніх меж та передачу ЛКП «Зелений Львів» земельних ділянок парку «Скнилівський» для збереження та використання» погоджено зовнішні межі земельних ділянок парку «Снилівський» загальною площею 43,9239 га. та передано в постійне користування ЛКП «Зелений Львів» для збереження та використання, за функцією використання - землі рекреаційного призначення. Отже, частину земель вилучено, а земельні ділянки площею 0,1 га і 0,0394 га, посвідченні державним актом на право приватної власності від 04.12.1997 року, зареєстровано в книзі записів державних актів і державним актом на право постійного користування, зареєстрованого в книзі записів державних актів, призначені для обслуговування житлового будинку позивачів, не вилучені з меж парку і їх незаконно переведено до іншої категорії земель - рекреаційного призначення. Вважають, що при наявності не скасованих державних актів рішення відповідача є незаконним.
Представник позивачів в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, дав пояснення аналогічні мотивам позовної заяви. В останнє судове засідання не з'явився, подав суду заяву про розгляд справи у його відсутності, просить позов задовольнити відповідно до уточнених позовних вимог.
Представник відповідача ОСОБА_3 міської ради та третьої особи Департаменту містобудування ОСОБА_3 міської ради в судовому засіданні позовні вимоги заперечив, дав пояснення про те, що ОСОБА_1, ОСОБА_2. ОСОБА_4 ухвалами ОСОБА_3 міської ради надані земельні ділянки на вул.Чувашській,54 у м.Львові площею 0,1000 га у власність та пл..0,0394 га у постійне користування для обслуговування житлового будинку і ці земельні ділянки в межі парку «Скнилівський » не включені. Земельна ділянка площею 0,2274 га використовується ними самовільно, без належно оформлених правовстановлюючих документів. В останнє судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, клопотання про відкладення розгляду справи не подав, про причини своєї неявки суд не повідомив.
Третя особа ОСОБА_4 подав суду заяву про розгляд справи у його відсутності, просить позов задовольнити.
Представник третьої особи ЛКП «Зелений Львів» в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, клопотання про відкладення розгляду справи не подав, про причини своєї неявки суд не повідомив.
Згідно ст.128 КАС України, суд вважає, що справу слід слухати у відсутності сторін, оскільки в матеріалах справи є достатньо належних доказів про їх права, обов'язки та взаємовідносини.
Заслухавши думку сторін, дослідивши інші матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов слід задовольнити повністю.
Судом встановлено, що Ухвалою ОСОБА_3 міської ради №1618 від 12.07.2012 року «Про погодження зовнішніх меж та передачу ЛКП «Зелений Львів» земельних ділянок парку «Скнилівський» для збереження та використання», погоджено зовнішні межі земельних ділянок парку «Скнилівський» у м.Львові. Погоджено передати ЛКП «Зелений Львів» у постійне користування для збереження та використання земельні ділянки парку «Скнилівський» за рахунок земель, що не надані у власність або користування за функцією використання - землі рекреаційного призначення: земельну ділянку 1 площею 38,4620 га, обмежену вул.Любінською - присадибними ділянками на вул.Чуваській та вул. Солом'янці - вул.Дагестанською - присадибними ділянками на вул.Чуваській - вул.І.Виговського - вул.Скнилівською - вул.Ряшівською - присадибними ділянками на вул. Люблінській. Земельну ділянку 2 площею 4,5454 га. Обмежену вул. Любінською - вул. Ряшівською кооперативом багатоповерхових гаражів «Авіатор» - малим ПП «Вулкан» - державним підприємством «Міжнародний аеропорт Львів» - ПП «Атол» та галмодерн. Земельну ділянку 3 площею 0,6409 га , обмеженою вул. Любінською - вул.Ряшівською. Земельну ділянку 4 площею 0,2756 га, обмежену вул.Солом'янкою - вул.Чуваською - присадибними ділянками на вул.Чуваській /а.с.6/.
Згідно ухвали ОСОБА_3 міської ради 33331 від 23.02.2006 року, затверджено відповідно до погодження графічних матеріалів межі земельної ділянки парку «Скнилівський», обмеженої вулицями Любінською, ОСОБА_6, Скнилівською та Щирецькою, орієнтованою площею 58,0 га у межах фактичного землекористування /а.с.6/.
29.04.2013 року позивачі звернулись до ОСОБА_3 міської ради із заявою про те, що земельні ділянки, незаконно включені в межі парку, площею 0,10 га на вул.Чуварській,54 у м.Львові знаходяться у спільній власності ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_4 На земельну ділянку виданий державний акт на право приватної власності, на землю ЛВ №30804010 зареєстрований 04.12.1997 року в книзі записів державних актів на право приватної власності на землю 3-3 №227. Згідно земельно - кадастрових даних земельна ділянка площею 0,0394 га на вул.Чуварській,54 у м.Львові знаходиться у спільному користуванні ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_4 для обслуговування будинку. На земельну ділянку виданий державний акт на право постійного користування землею ІУ-ЛВ №004810, зареєстрований 04.12.1997 року в книзі записів державних актів на право постійного користування землею 4-3 за №56. Згідно архівних даних - довідки державного архіву у Львівській області та довідки ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» за родиною ОСОБА_4 рахується 1,16 га. Згідно заяви просять дати згоду на вилучення земель площею 1,16 га з меж парку «Скнилівський» /а.с.5/.
ОСОБА_3 міської ради від 05.06.2013 року, ОСОБА_1, ОСОБА_2 роз'яснено, що ухвалою ОСОБА_3 міської ради №1618 від 12.07.2012 року «Про погодження зовнішніх меж та передачу ЛКП «Зелений Львів» земельних ділянок парку «Скнилівський» для збереження та використання» погоджено зовнішні межі земельних ділянок парку «Скнилівський» загальною площею 43,9239 га та передано в постійне користування ЛКП «Зелений Львів» для збереження та використання, за функцією використання - землі рекреаційного призначення. Згідно з ст.1 Закону України «Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах» від 17.03.2011 №3159-Л, введено мораторій строком на п'ять років на зміну цільового призначення земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень. Крім того, зазначено, що згідно з п,4 ст.78 Земельного кодексу України земельні ділянки, які були у власності осіб до 15.05.1992 року не повертаються, а ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_4 використали право безоплатної передачі земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку на вул. Чуваській,54 згідно з нормами земельного законодавства /а.с.5/.
Згідно реєстраційних посвідчень, виданих ЛМБ ТІ від 18.02.1981 року, одна четверта будинку №54 на вул.Чуванській зареєстрована за ОСОБА_7Я /а.с.7/, ще одна четверта будинку №54 на вул.Чуванській зареєстрована за ОСОБА_2 /а.с.8/.
Відповідно до державного акту на право приватної власності на землю, виданої ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, які проживають у м. Львові на вул.Чубанській,54, на підставі наказу Департаменту землеустрою та планування забудови міста ОСОБА_3 міської ради народних депутатів №214 від 13.06.1997 року, їм передана у приватну власність земельна ділянка площею 0,1000 га у м.Львові на вул.Чубанській,54. Землю передано для обслуговування житлового будинку /а.с.9/.
Згідно державного акту на право постійного користування землею виданого ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4, які проживають у мЛьвові на вул.Чубанській,54, на підставі наказу Департаменту землеустрою та планування забудови міста ОСОБА_3 міської ради народних депутатів №214 від 13.06.1997 року, їм надано на постійне користування земельну ділянку площею 0,0394 га у м.Львові на вул.Чубанській,54. Землю передано для обслуговування житлового будинку /а.с.10/
Відповідно до довідки виданої ОКП ЛОР «БТІ та ЕО» від 16.09.2009 року, за родиною ОСОБА_4 закріплена земельна ділянка площею 1,16 га у м.Львові на вул.Чушавській,54 на якій розташований житловий будинок /а.с.13/.
Згідно архівної довідки, виданої Державним архівом Львівської області від 24.10.2006 року, в документах переселенського відділу ОСОБА_3 облвиконкому значиться, у списках переселенців, які прибули з Польщі в с.Скнилів Брюховицького району Львівської області значиться, що за родиною ОСОБА_8 було закріплено 1,16 га землі в тому числі 0,16 га для ведення присадибного господарсьва /а.с.14/.
В судовому засіданні встановлено, що згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 13.01.2014 року ЛКП «Зелений Львів» належить право постійного користування земельною ділянкою площею 4,5454 га у м.Львові за кадастровим номером №4610136300:04:016:0012 /а.с.40/, відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 13.01.2014 року ЛКП «Зелений Львів» належить земельна ділянка загальною площею 0,6409 га на праві постійного користування, яка знаходиться на вул. Ряшівській у м.Львові /а.с.41/, згідно витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права від 13.01.2014 року ЛКП «Зелений Львів» належить право постійного користування земельною ділянкою площею 38,4620 га обмежена вул.Любінською - присадибними ділянками на вул.Чуваській та вул.Солом'янці - вул..ОСОБА_6 - вул.Скнилівською - вул.Ряшівською /а.с.42/.
З технічного звіту, виконаного проектно - виробничим архітектурно - планувальним бюро Головного управління архітектури і містобудування м.Львова за 1997 рік «Про виконання робіт для підготовки і видачі державного акта на право приватної власності та на право постійного користування землею» у приватній власності ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_4 перебуває земельна ділянка 0,1000 га та 0,0364 га в постійному користуванні у м.Львові на вул. вул.Чуваській,54. /а.с.121-147/.
Згідно ст.19 Земельного Кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. Земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадян чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі.
Відповідно до положень ст.20 ЗК України, віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення. Види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.
Як встановлено в судовому засіданні, власники земельної ділянки не звертались до департаменту містобудування ОСОБА_3 міської ради із заявами щодо включення їхньої землі до території парку «Скнилівський».
Статтею 117 ЗК України, передбачено, що передача земельних ділянок державної власності у комунальну власність чи навпаки здійснюється за рішеннями відповідних органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування, які здійснюють розпорядження землями державної чи комунальної власності відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.
Встановлено, що ОСОБА_3 міська рада винесла ухвалу про включення спірних земель до території парку «Скнилівський», проте не внесла змін до актів, які надавали позивачам право власності та право користування земельними ділянками.
Крім того, листом ОСОБА_3 міської ради від 05.06.13 року позивачам роз'яснено, що згідно ст. 1 Закону України "Про мораторій на зміну цільового призначення окремих земельних ділянок рекреаційного призначення в містах та інших населених пунктах" №3159-\/1 від 17.03.2011 року, введено мораторій строком на п'ять років на зміну цільового призначення земельних ділянок зелених зон і зелених насаджень.
Натомість, мораторій стосується земельних ділянок, які законним чином віднесені до рекреаційного призначення і не стосується земельних ділянок, які віднесені до рекреаційного призначення в супереч закону, оскільки у позивачів не вилучалися землі, призначені для обслуговування житлового будинку, що є у їх власності.
Також згідно листа, роз'яснено, що згідно з п.4 ст.78 Земельного кодексу України земельні ділянки, які були у власності осіб до 15.05.1992 року не повертаються, а ОСОБА_1, ОСОБА_2 та ОСОБА_4 використали право безоплатної передачі земельної ділянки для будівництва та обслуговування житлового будинку на вул.Чуваській, 54 згідно з нормами земельного законодавства.
Проте, як встановлено в судовому засіданні, за будинковолодінням позивачів з 1980 року рахується земельна ділянка площею 0,2831га., частину якої вони оформили у власність і постійне користування, а іншу частину ще не оформили за іншими дозволеними ЗК України титулами і видами використання, оскільки саме відповідач вчиняє перешкоди своєю бездіяльністю, неправомірним трактуванням та застосуванням норм ЗК України.
Отже, відповідач всупереч вимогам чинного законодавства не виніс питання заявників на розгляд сесії ОСОБА_3 міської ради, як це вимагається ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні".
Статтею 116 ЗКУ в якості підстав набуття права на землю визначено, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Підпунктом а) ч.3 ст.116 регламентується, що безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі приватизації земельних ділянок, які перебувають у користуванні громадян.
Управління та розпорядження комунальним майном є організаційно-правовою діяльністю суб'єктів владних повноважень - органів місцевого самоврядування, які здійснюють її шляхом прийняття актів з дотриманням встановленої процедури, а наявність не скасованих у встановленому законом порядку державних актів та рішень, на підставі яких вони видані, є прямою перешкодою як для ініціювання позивачами питання про вирішення міською радою заяви для одержання у власність чи користування земельної ділянки, яка юридично не є вільною, як і питання щодо правомірності вимог позивача про передачу йому земельної ділянки у власність чи користування. Така процедура є чітко прописана і іншому трактуванню не підлягає.
Рішенням Конституційного Суду України від 1.04.2010 року № 10-рп/2010 у справі за Конституційним поданням ВАСУ щодо офіційного тлумачення положень частини першої статті 43 Конституції України, пунктів "а", "б", "в", "г" статті 12 ЗК України, п.1 ч.1 ст. 17 КАС України ухвалено, що органи місцевого самоврядування у земельних відносинах з громадянами та юридичними особами, в тому числі щодо вирішення питань розпорядження, передачі у власність, у користування земельних ділянок, а також їх вилучення, виступають виключно як суб'єкти владних повноважень.
Земельні спори фізичних чи юридичних осіб з органом місцевого самоврядування як суб'єктом владних повноважень, пов'язані з оскарженням його рішень, дій чи бездіяльності, належать до публічно-правових спорів, на які поширюється юрисдикція адміністративних судів, так зазначено у Постанові Пленуму Вищого Адміністративного суду України №8 від 20.05.2013р. «Про окремі питання юрисдикції адміністративних судів».
Згідно ч.2 ст.71 КАС обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи [бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, а оскільки відповідач відмову у винесенні питання на розгляд сесії вважає законною, прошу суд встановити явку відповідача у судове засідання обов'язковою.
Відповідно до ст.19 Конституції України, ст.24 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Проте відповідачами не було поставлено на розгляд сесії ОСОБА_3 міської ради питання про розгляд заяви позивачів.
Суд не бере до уваги доводи представника відповідача та третьої особи про те, що спірна земельна ділянка використовується позивачами самовільно, оскільки в матеріалах справи міститься достатньо доказів на підтвердження права користування позивачами спірної земельної ділянки.
Враховуючи наведене суд приходить до висновку, що позов слід задовольнити повністю, оскільки відповідач згідно вимог чинного законодавства був зобов'язаний розглянути заяву позивачів про вилучення земель, які незаконно включені в межі парку «Скнилівській» у м.Львові.
Керуючись ст.ст. 7-12, 71, 86, 160, 161, 162, 167 КАС України, суд,-
У Х В А Л И В :
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_3 міської ради щодо нерозгляду заяви ОСОБА_1, ОСОБА_2 про вилучення земель, які незаконно включені в межі Скнилівського парку у м.Львові.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до ОСОБА_3 апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення або з дня отримання копії постанови.
Суддя О.Р.Юрків
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 14.07.2015 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50868930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Галицький районний суд м.Львова
Юрків О. Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні