А-16/296
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 березня 2007 р. Справа № 16/296
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Фарма-Сток"
м.Івано-Франківськ, Короля Данила,11, 76000
Відповідач:Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська
м.Івано-Франківськ, вул.Л.Курбаса,2,76000
3-тя особа на стороні відповідача: Івано-Франківська міська рада
м.Івано-Франківськ, вул.Грушевського,21.
Представники:
Від позивача: Курій В.І. - директор, (паспорт серії СС № 654517, виданий 05.11.1998р.).
Від відповідача:не з"явився.
3-тя особа на стороні відповідача: Сегін І.Р.- гол.спец. юридичного відділу (довіреність №1172/05-17/07-в від 02.08.2006р.)
Сторонам роз"яснено права і обов"язки, передбачені ст. 22 ГПК України.
СУТЬ СПРАВИ: заявлено позов про спонукання до укладення договору купівлі-продажу.
Розглянувши в судовому засіданні матеріали справи, з"ясувавши її фактичні обставини, суд-
ВСТАНОВИВ:
Між Позивачем, ТзОВ фірма "Фарма-Сток", та виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, 28.12.2004 року, укладено договір оренди № ДО-2501 нежитлових приміщень площею 79,3 кв.м., розташованих в підвальному приміщенні будинку по вул.К.Данила,11 в м.Івано-Франківську.
Відповідно до Угоди № УО-2501-2 від 22.12.2005 року про внесення змін до Договору оренди нежитлових приміщень № ДО-2501 від 28.12.2004 року, цей договір діє до 30.11.2006 року.
Таким чином, на час подання позовної заяви договір був чинним.
Відповідно до п.6.4.4. Договору оренди, дія договору припиняється в зв"язку з приватизацією об"єкта оренди в порядку, визначеному чинним законодавством.
В період дії договору оренди, Позивач звернувся з заявою за № 13 від 15.04.2004 р. до Відповідача про надання йому дозволу на проведення капітального ремонту орендованих приміщень по вул.К.Данила,11.
Відповідач надав Позивачу дозвіл на проведення капітального ремонту цих приміщень, про що свідчить лист Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська № ФКВ-02/1906 від 14.05.2004 р.
Виходячи з умов договору оренди та зазначеного листа Фонду, Позивач провів ремонтні роботи орендованих приміщень за власні кошти та створив невід"ємні покращення, вартість яких перевищує 25 відсотків залишкової вартості переданого йому в оренду майна.
В лютому 2004 року, Позивач звернувся з заявою до Відповідача про надання йому дозволу на приватизацію орендованих нежитлових приміщень, розташованих по вул.К.Данила,11, в м.Івано-Франківську.
29.06.2005 року , Івано-Франківською міською радою прийнято рішення про перелік об"єктів комунальної власності міста щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості. До зазначеного переліку увійшли нежитлові приміщення в будинку по вул.К.Данила,11, площею 79,3 кв.м.
Метою проведення такої експертної оцінки було визначення їх ринкової вартості.
Відповідно до договору № 460/08-05 від 01.08.2005 року, експертом Івано-Франківського ОБТІ проведена експертна оцінка та підготовлено висновок про ринкову вартість нежитлових приміщень вбудованих в цокольний поверх по вул.К.Данила,11 в м.Івано-Франківську, які орендує Позивач.
Згідно вказаного висновку, ринкова вартість об"єкта без покращень становить 45 435,00 грн. без ПДВ, а вартість невід"ємних покращень, складає 11439,00 грн. без ПДВ.
Після проведення незалежної експертної оцінки, експертний висновок було подано на розгляд сесії Івано-Франківської міської ради.
На запит Позивача, листом за № ФКВ-03/137 від 20.01.2006 р., Відповідач повідомив Позивача, що згідно "Концепції програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2005 рік", об"єкт вважається таким, що підлягає приватизації у випадку затвердження сесією міської ради висновку про вартість об"єкта комунальної власності.
Оскільки, питання про затвердження висновку оцінювача двічі виносилась на розгляд сесії міської ради, але жодного разу не було прийнято рішення, то Фонд комунальної власності не може укласти з Позивачем договір купівлі-продажу орендованого ним майна.
Постановою господарського суду Івано-Франківської області від 03.03.2006 року у справі №А-5/5 задоволено позов ТзОВ фірма "Фарма-Сток" до Відповідача, Івано-Франківська міська рада відповідно до якої визнано неправомірною бездіяльність Івано-Франківської міської ради щодо вирішення питання про затвердження висновку оцінювача Івано-Франківського ОБТІ про вартість орендованих Позивачем нежитлових приміщень, вбудованих в цокольний поверх загальною площею 79,3 кв.м. по вул. К.Данила,11 в м.Івано-Франківську.
Цією ж постановою зобов"язано Івано-Франківську міську раду, до 20.03.2006 року, затвердити висновок Івано-Франківського ОБТІ про вартість орендованих Позивачем нежитлових приміщень.
Однак, станом на 20.10.2006 р. зазначена постанова господарського суду залишена Івано-Франківською міською радою без виконання.
Оскільки, міська рада безпідставно не виконує рішення господарського суду, Позивач звернувся до Відповідача з листом № 18 від 18.05.2006 року та подав йому пропозиції щодо укладення договору купівлі-продажу орендованих нежитлових приміщень, надіславши два примірника проекту договору.
Умови направленого Відповідачу проекту договору купівлі-продажу, на думку Позивача відповідають вимогам чинного законодавства та містять всі необхідні істотні умови необхідні для укладення договорів даного виду.
Однак, Відповідач договір купівлі-продажу не підписав та повідомив Позивача про те , що укладення договору можливе після затвердження міською радою Висновку експертної оцінки.
В зв"язку з цим, та з метою захисту порушеного права, Позивач звернувся до господарського суду з позовом про зобов"язання Відповідача укласти з Позивачем договір купівлі-продажу нежитлових приміщеннь, вбудованих в цокольний поверх будинку №11 по вул. К.Данила в м. Івано-Франківську, площею 73,9 кв.м.на запропонованих ним умовах.
В судовому засіданні представник Позивача позовні вимоги підтримав, просить суд позов задоволити.
Відповідач позовні вимоги не визнав, вважає їх безпідставними, а позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.
Представник Відповідача в судовому засідання пояснив, що відповідно до п.51 Закону України "Про державну програму приватизації", орендар отримує право на викуп орендованого ним об"єкта лише за умови прийняття рішення про приватизацію орендованого майна. Таке рішення, згідно із ст.7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", приймають місцеві ради народних депутатів, які за поданням органів приватизації затверджують переліки об"єктів, які пребувають у комунальній власності і підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом або викупу.
За відсутності такого рішення сесії Івано-Франківської міської ради, у Позивача не може виникнути права на викуп орендованого об"єкту навіть при умові проведення ним належного об"єму робіт.
Крім цього, незалежна оцінка Івано-Франківського ОБТІ про вартість нежитлових приміщень по вул.К.Данила,11, була виконана станом на 31.07.2005 року, а згідно з п.64 Методики оцінювання майна, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України №1891 від 10.12.2003 року, незалежна оцінка окремого, індивідуально визначеного майна, що приватизується, проводиться у двохмісячний строк від дати оцінки. При цьому звіт про оцінку та висновок про вартість подаються до державного органу приватизації на рецензування та затвердження не пізніше ніж за 15 календарних днів до закінчення вищезазначеного строку.
З наведеної норми Відповідач вбачає, що висновок про вартість майна мав бути затверджений не пізніше 31.09.2005 р. Оскільки, вказаний термін був прострочений, то на підставі п.58 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за № 1440 від 10.09.2003 р., міська рада прийняла рішення про доопрацювання (актуалізацію) оцінки.
Така актуалізація була здійснена міською радою, та прийнято рішення про надання дозволу Позивачу на викуп орендованих ним приміщень за новою ціною.
Крім цього, Фонд не може погодитись на укладення договору купівлі-продажу на умовах запропонованих Позивачем, оскільки Позивач пропонує викупити спірні приміщення за ціною встановленою на підставі незалежної оцінки Івано-Франківського ОБТІ від 31.07.2005 р., що є неможливим, оскільки термін її дії минув.
Враховуючи наведені обставини, Відповідач просить суд в позові відмовити.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні Відповідача підтримав заперечення Відповідача стосовно позовних вимог та вважає позовні вимоги безпідставними і необгрунтованими. Свої заперечення обгрунтовує з посиланням на нормативно-правові акти, згідно яких Відповідач наводив обгрунтування своїх заперечень.
Заслухавши в судовому засіданні доводи представників сторін та учасників судового процесу, дослідивши обставини у справі і подані ним докази, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог виходячи з наступних обставин:
Відповідно до п.2 ст.8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", строк підготовки об"єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об"єктів, що підлягають приватизації.
Рішення сесії Івано-Франківської міської ради, яким схвалено перелік об"єктів комунальної власності міста щодо яких Фондом комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежну оцінку їх вартості, прийнято 29.06.2005 року.
При прийнятті зазначеного рішення, сесія керувалась Законами України "Про державну програму приватизації", "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
В зв"язку з цим, суд прийшов до висновку, що зазначене рішення Івано-Франківської міської ради від 29.06.2005 року по своїй суті є рішенням власника про приватизацію невеликих державних підприємтсв.
На підставі даного рішення, та у відповідності до договору № 460/08 - 05 від 01.08.2005 року, на замовлення Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, експертом Івано-Франківського ОБТІ, проведена незалежна оцінка ринкової вартості об"єкта приватизації, а саме нежитлових приміщень, вбудованих в цокольний поверх на вул.Короля Данила,11 в м.Івано-Франківську, які орендує Позивач.
Питання щодо затвердження висновку оцінювача про вартість нежитлових приміщень по вул. К.Данила,11 та надання дозволу на їх приватизацію, неодноразово виносилось на розгляд сесії Івано-Франківської міської ради, але жодного разу позитивного рішення не було прийнято, про що свідчить також лист Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська за № ФКВ -03/137 від 20.01.2006 р.
Згідно п.2 ст.8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", строк підготовки об"єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення його до відповідного переліку об"єктів, що підлягають приватизації.
Однак, дане питання не вирішено сесією міської ради і на день розгляду справи судом.
В зв"язку з цим, суд вважає доводи Відповідача про порушення термінів затвердження висновку експерта оцінювача об"єкту приватизації такими, що не можуть бути прийняті судом, оскільки прострочення цих термінів допущено не з вини Позивача.
Крім цього, договором оренди нежитлових приміщень за № ДО-2501 від 28.12.2004 р., укладеного між Позивачем та виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради, зокрема в розділі 9 "Особливі умови Договору оренди" передбачено, що орендар зобов"язується виконати особливі умови Договору, встановлені орендодавцем.
До таких особливих умов, договором визначено завершення ремонту фасаду, даху та водозливних елементів будинку на вул.К.Данила,11, а також здійснення благоустрою прилеглої до буинку на вул.К.Данила,11, території згідно з вимогами архітектури та містобудування міськвиконкому.
Незважаючи на зазначені особливі договірні умови, Позивач звернувся до Відповідача з заявою про надання дозволу на капітальний ремонт орендованих приміщень, на що отримав згоду Фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська, який міститься в листі № ФКВ-02/1906 від 14.05.2004 р.
Позивачем виконані договірні зобов"язання в частині їх особливих умов та здійснено ремонт орендованих нежитлових приміщень.
Згідно експертного висновку вартість невід"ємних покращень складає 11439,00 грн. без ПДВ, що перевищує 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу ) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення).
Відповідно до п.51 Закону України "Про державну програму приватизації на 2000-2002 роки", у разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення), орендар отримує право на викуп цього майна, якщо орендар за згодою орендодавця здійснює за рахунок власних коштів поліпшення орендованого майна, яке неможливо відокремити від відповідного об"єкта без завдання йому шкоди, вартістю не менше 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу ) вартості майна (будівлі, споруди, приміщення).
Відповідно до ст.8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", як необхідні заходи після прийняття рішення про приватизацію конкретного об"єкта, є підготовка його до продажу.
Перевівши орендований об"єкт фактично в стадію підготовки до приватизації своїм рішенням про перелік об"єктів щодо яких необхідно здійснити оцінку майна, міська рада та Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська, неправомірно намагаються повернути процес приватизації до положень ст.7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", яка передбачає прийняття рішення про приватизацію та визначення способу приватизації.
Відповідач пояснює свої доводи, тим, що такий порядок приватизації закладений в "Концепцію програми приватизації в м.Івано-Франківську на 2005 рік".
Однак, Концепція навпаки містить положення, згідно якого у випадку затвердження висновку про вартість об"єкта комунальної власності сесією міської ради, об"єкт вважається таким, що підлягає приватизації.
Неприйняття сесією міської ради рішення про затвердження оцінки об"єкту приватизації, є фактично відмовою від укладення договору купівлі-продажу.
Про це свідчить і лист Фонду комунальної власності за № ФКВ-03/137 від 20.09.2006 р. в якому сказано, що питання про затвердження висновків оцінювача про вартість орендованих Позивачем нежитлових приміщень на вул.К.Данила, 11 і надання дозволу на їх приватизацію двічі виносилось на розгляд сесії міської ради (11.10.2005 р. та 13.12.2005 р.), але жодного разу не було прийнято позитивного рішення.
З метою захисту свого порушеного права, Позивач звернувся до господарського суду в порядку адміністративного судочинства з вимогою визнання неправомірною бездіяльність Івано-Франківської міської ради щодо вирішення питання про затвердження висновку оцінювача Івано-Франківського ОБТІ про вартість орендованих ним приміщень по вул.К.Данила,11 в м.Івано-Франківську, площею 79,3 кв.м.
Постановою господарського суду від 03.03.2006 року у справі №А-5/5 позов задоволено та визнано певні дії Відповідача неправомірними.
Цією ж постановою зобов"язано Івано-Франківську міську раду затвердити висновок Івано-Франківського ОБТІ про вартість цих нежитлових приміщень.
Статтею 255 КАС України визначено, що Постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов"язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Враховуючи наведені обставини, а також відмову Фонду комунальної власності від укладення договору купівлі-продажу нежитлових приміщень, спонукало Позивача звернутись до господарського суду з позовом в порядку ст.187 ГК України з вимогою зобов"язання Відповідача укласти договір в судовому порядку.
Приймаючи рішення у даній справі, суд виходить з того, що виконавши договірні зобов"язання щодо здійснення невід"ємних покращень орендованих приміщень, які покладені на нього умовами договору оренди нежитлових приміщень, і вартість цих покращень складає більше 25 відсотків навіть від ринкової вартості майна, Позивач фактично набув право приватизації цього майна шляхом його викупу.
Своє право на укладення договору купівлі-продажу орендованого приміщення, відповідно до положень ст.181,187 Господарського кодексу України, Позивач вирішує, шляхом звернення до суду із позовом про зобов"язання органу приватизації укласти договір купівлі-продажу в запропонованій редакції.
Суд вважає такі дії Позивача обгрунтованими та законними, а тому приходить до висновку про необхідність задоволення позовних вимог та визнання за ним права на приватизацію орендованих приміщень шляхом викупу, а також зобов"язання органу приватизації укласти з Позивачем договір купівлі-продажу.
Судові витрати, відповідно до ст.49 ГПК України слід стягнути з Відповідача на користь Позивача.
На підставі викладеного, у відповідності до ст. 124 Конституції України, ст.181,187 Господарського Кодексу України, Законів України "Про державну програму приватизації на 2000-2002 роки", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", керуючись ст.33, 49, 82-85 ГПК України,суд-
ВИРІШИВ:
Позов задоволити.
1.Визнати право Позивача, Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Фарма-Сток" (м.Івано-Франківськ, вул.К.Данила,11, код 22168214) на приватизацію нежитлових приміщень вбудованих в цокольний поверх будинку №11 по вул.К.Данила в м.Івано-Франківську, площею 79,3 кв.м. шляхом викупу.
2.Зобов"язати Відповідача, Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська (м.Івано-Франківськ, вул.Л.Курбаса,2, код 25698131) укласти з Позивачем , Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Фарма-Сток" (м.Івано-Франківськ, вул.К.Данила,11, код 22168214) договір купівлі - продажу орендованих приміщень площею 79,3 кв.м. вбудованих в цокольний поверх будинку №11 по вул.К.Данила в м.Івано-Франківську, відповідно до вимог чинного законодавства , в редакції запропонованій Позивачем, з врахуванням експерного висновку Івано-Франківського ОБТІ про ринкову вартість цих приміщень, складеного на підставі договору №460/08-05 від 01.08.2005 року.
Стягнути з Відповідача, Фонд комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська (м.Івано-Франківськ, вул.Л.Курбаса,2, код 25698131) на користь Позивача Товариство з обмеженою відповідальністю фірма "Фарма-Сток" (м.Івано-Франківськ, вул.К.Данила,11, код 22168214) 85,00 грн. державного мита і 118,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили та направити Позивачу.
рішення підписане 15.03.2007 р.
Виготовлено в АС "Діловодство суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 508744 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Калашник В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні