Постанова
від 27.02.2007 по справі а-16/320
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А-16/320

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2007 р.   Справа № А-16/320   

Позивач:  ТзОВ "Тонус".  

вул. С.Бандери,62, корп.2,  м.Івано-Франківськ,76014

Відповідач:  Івано-Франківська міська  рада.  

вул.Грушевського,21,  м.Івано-Франківськ,76000

Третя особа:  Фонд комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська.

м. Івано-Франківськ, вул. Курбаса, 2.   

 Cуддя  Калашник Володимир Олександрович.   

При секретарі   Гурик Ірина Прокопівна.

Представники:

Від позивача: Боднар Ю.М. - представник, (довіреність  б/№ від 12.10.2006р. ).

Від відповідача: Сєгін Ігор Р. - гол. спеціаліст юрвідділу, (довіреність №1172/05-17/07-в від 02.08.2006р.).

3-тя особа - Фонд комунальної  власності: не з"явився.

Сторонам  роз"яснено права і обов"язки передбачені ст. 49, 51  КАС України.  

СУТЬ СПОРУ:  заявлено позов  про визнання нечинним   рішення  сесії  Івано-Франківської міської ради  від 30.11.2006р. та зобов"язання Відповідача затвердити первісний звіт експерта про незалежну оцінку вбудованих нежитлових приміщень.

          

Розглянувши в судовому засіданні матеріали справи, з»ясувавши її фактичні обставини, суд  -

  Встановив :

          Рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 405 від 23.09.2003р., Позивачу, ТзОВ "Тонус"  надано дозвіл на реєстрацію за ним патенту № 55 від 01.01.1998р. для здійснення права оренди нежитлових приміщень, розташованих в м.Івано-Франківську по вул. С.Бандери, 62/2, площею 294 кв.м. на підставі "Договору купівлі-продажу патенту"  від 26.08.2003р., а також надано дозвіл на укладення з Позивачем договору оренди цих нежитлових приміщень на період до 01.01.2008р., для використання їх під магазин- кафе з умовою, що орендар зобов"язується виконати особливі умови договору оренди.

          До особливих умов договору оренди входили: пайова участь в ремонті фасаду, даху та водозливних  елементів будинку на вул. С.Бандери, 62/2, а також облаштування прилеглої до будинку території  та Європейської площі, згідно з вимогами управління архітектури та містобудування міськвиконкому.

          На підставі зазначеного рішення, між Позивачем, ТзОВ "Тонус" та виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради , 10.10.2003р. укладено договір оренди нежитлових приміщень за № ДО 2139, відповідно до якого, Виконкомом було передано ТзОВ "Тонус" в строкове платне володіння та користування нежитлові приміщення, площею 294,0 кв.м., розташовані на першому поверсі в будівлі по вул. С.Бандери 62/2 в м.Івано-Франківську, терміном до 01.01.2008р.

          Комісією міськвиконкому з питань приватизації об"єктів комунальної власності м.Івано-Франківська, прийнято протокольне рішення № 15/05 від 29.08.2005р. про надання  ТзОВ "Тонус" дозволу на проведення реконструкції орендованих приміщень. Зазначене рішення комісії підтверджено також Фондом комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська, про що свідчить лист фонду за № ФКВ-02/2617 від 30.08.2005р., в якому вказано, що всі покращення, здійснені орендарем з дозволу орендодавця за рахунок власних коштів та на підставі проектної документації, розробленої та затвердженої у встановленому порядку, вважаються власністю орендаря у випадку, якщо дані покращення неможливо відокремити від орендованих приміщень без заподіяння їм шкоди.

          На підставі вищевказаного рішення міськвиконкому та на виконання договору оренди нежитлових приміщень, Позивачем за власні кошти були проведені будівельно ремонтні роботи та здійснені невід"ємні покращення орендованих приміщень, витрати на проведення яких істотно вплинули на визначення ринкової вартості об"єкту оренди.

          Рішенням сесії Івано-Франківської міської ради від 20.02.2006р., був схвалений перелік об"єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська було доручено провести незалежну оцінку вартості цих об"єктів. До переліку об"єктів увійшло нежитлове приміщення будинку по вул.С.Бандери, 62, кор. 2, площею 294,0 кв.м.

          Відповідно до змісту Законів України "Про державну програму приватизації", "Про приватизацію державного майна" та "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію), зазначене рішення за своїм змістом фактично є затвердженям переліку об"єктів, що підлягають приватизації у визначений спосіб.

          На виконання рішення Івано-Франківської міської ради від 20.02.2006р. та на замовлення фонду комунальної власності територіальної громади м.Івано-Франківська, Івано-Франківським ОБТІ був складений звіт про незалежну оцінку орендованих Позивачем нежитлових приміщень, площею  294,0 кв.м. в будинку по вул.С.Бандери, 62, кор. 2, відповідно до якого ринкова вартість з невід"ємними покращеннями цих приміщень становить 483 647,00 грн., а самі невід"ємні покращення становлять 165 821,00 грн. або 34,3%.

          Даний звіт виносився для затвердження на сесію Івано-Франківської міської ради, яка відбулась 27.06.2006р., однак затвердженим не був.

          Натомість запропоновано провести актуалізацію оцінки вартості об"єктів, звіти по яких не були затверджені сесією.

          Рішенням сесії Івано-Франківської міської ради від 03.08.2006р. "Про об"єкти комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, щодо яких фонду комунальної власності доручається провести доопрацювання (актуалізацію) їх вартості, було затверджено перелік об"єктів комунальної власності  територіальної громади міста Івано-Франківська, щодо яких Фонду необхідно здійснити переоцінку вартості цих об"єктів. До вказаного переліку включено також нежитлові приміщення в будинку по вул.С.Бандери, 62 кор. 2.

          Позивач з даним рішенням не погоджується, вважає його безпідставним, та винесеним з порушенням вимог чинного законодавства.

          В позовній заяві Позивач просить визнати нечинним рішення сесії Івано-Франківської міської ради від 03.08.2006р., в частині включення до переліку об"єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, щодо яких фонду комунальної власності доручається здійснити переоцінку їх вартості, нежитлових приміщень в будинку по вул.С.Бандери, 62, кор.2, площею 294,0 кв.м.

          Крім цього, Позивач просить суд зобов"язати Івано-Франківську міську раду затвердити звіт  про незалежну оцінку вказаних нежитлових приміщень, проведену експертом Івано-Франківського ОБТІ на підставі договору  № 237/05-06 від 10.05.2006р.

          Відповідач, позовні вимоги не визнав, вважає їх безпідставними і такими, що не підлягають задоволенню.

          Представник Відповідача в судовому засіданні пояснив, що відповідно до ст. 12 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", ціна продажу об"єкта, що підлягає приватизації шляхом  викупу, визначається проведенням незалежної оцінки.

          Статтею 9 цього Закону передбачено, що ціна продажу об"єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, та початкова вартість продажу об"єкта малої приватизації на аукціоні або за конкурсом, визначається відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України.

          Частиною 1 ст.9 Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в України", передбачено, що методичне регулювання оцінки майна здійснюється у віповідних нормативно правових актах з оцінки майна:  положеннях (національних стандартах) оцінки майна, що затверджується Кабінетом Міністрів України, методиках та інших нормативно-правових актах, які розробляються з урахуванням вимог положень (національних стандартів) і затверджуються Кабінетом Міністрів України або Фондом державного майна України.

          У відповідності з п.58 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого Постановою КМ України від 10.09.2003р. № 1440, доопрацювання (актуалізація) оцінки майна може здійснюватись у разі закінчення строку дії звіту про оцінку майна та висновку про вартість майна,  встановленого законодавством, або на вимогу замовника оцінки, коли істотних змін в умовах функціонування та фізичному стані об"єкта оцінки, а також   стані   ринку подібного майна від дати оцінки до дати оцінки, на яку передбачається здійснення  допрацювання (актуалізація), не відбулося.

          Крім цього, пунктом 64 Методики оцінки майна, затвердженої Постановою КМ України від 10.12.2003р. за № 1891 передбачено, що до об"єктів у матеріальній формі застосовується незалежна оцінка. Незалежна оцінка окремого індивідуального визначеного майна, що приватизується, проводиться у двомісячний строк від дати оцінки. При цьому звіт про оцінку та висновок про вартість подаються до державного органу приватизації на рецензування та затвердження не пізніше ніж за 15 календарних днів до закінчення вищезазначеного строку.

          Таким чином, Відповідач вважає, що власник майна, цілком законно може вимагати проведення доопрацювання (актуалізація) оцінки майна, а тому рішення Івано-Франківської міської ради від 03.08.2006р., є законним, прийнятим в межах повноважень, передбачених чинним законодавством.

          Крім цього, Відповідач повідомив , що рішенням Івано-Франківської міської ради від 30.11.2006р. "Про затвердження висновків оцінювачів про вартість об"єктів комунальної власності і надання дозволу на їх приватизацію" затверджено проведену оцінку та дано дозвіл на приватизацію орендованих Позивачем, нежитлових приміщень  із відповідною новою вартістю об"єкта приватизації, визначеною відповідно до експертного висновку про ринкову вартість вбудованих нежитлових приміщень по вул.С.Бандери, 62 кор.2 в м.Івано-Франківську, виконаного експертом Івано-Франківського ОБТІ на підставі договору № 487/10-06 від 05.10.2006р.

          Відповідно до зазначеного висновку, ринкова вартість з невід"ємними покращеннями вбудованих нежитлових приміщень по вул.С.Бандери, 62, кор.2 в м.Івано-Франківську становить 483647,00 грн. (без ПДВ).

          Ринкова вартість без урахування невід"ємних покращень цих нежитлових приміщень становить 4000794,00 грн. (без ПДВ) або 82,8%.

          Ринкова вартість невід"ємних покращень (часника орендаря) становить 88458,00 грн. (без ПДВ) або 18,2%.

          Враховуючи викладене та приймаючи до уваги наведені обставини, Відповідач просить суд в позові відмовити.

          Враховючи заперечення Відповідача, Позивачем подана суду заява про зміну позовних вимог, відповідно до якої Позивач просить суд зобов"язати Івано-Франківську міську раду затвердити звіт № 237/05-06, наданий експертом Івано-Франківського ОБТІ про незалежну оцінку відбудованих нежитлових приміщень по вул.С.Бандери, 62, кор. 2 в м.Івано-Франківську.

          Свої доводи Позивач обгрунтовує тим, що рішенням Івано-Франківської міської ради від 20.02.2006р., був схвалений перелік об"єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, щодо яких Фонду було доручено проведення незалежної оцінки їх вартості.

          До зазначеного переліку включені також нежитлові приміщення  на першому поверсі будинку по вул.С.Бандери, 62, кор. 2, площею 294,0 кв.м.

          На виконання даного рішення, та на замовлення Фонду комунальної власності, експертом Івано-Франківської ОБТІ був складений звіт про незалежну оцінку зазначених нежитлових приміщень за № 237/05-06.

          Даним експертним висновком встановлено ринкову вартість приміщень з невід"ємними покращеннями на суму 483647,00 грн. (без ПДВ), з них - 317 826 грн. (без ПДВ) або 65,7%, складає часка територіальної громади, а 165821,00 грн. або 34,3%, складає частка внесена Позивачем в якості невідємних покращень.

          Однак, вказаний звіт не був затверджений сесією міської ради, яка відбулась 27.06.2006р.

          Позивач вважає даний звіт таким, що відображає реальну ціну як об"єкта нерухомості так і вартість невід"ємних покращень, здійснених ним за власні кошти.

          Що стосується повторної експертної оцінки нежитлових приміщень по вул.С.Бандери, 62 кор.2, які орендуються Позивачем, останній вважає його таким, що не відповідає дійсним обставинам, оскільки в ньому занижена частка внесених товариством коштів, які були витрачені на невід"ємні покращення цих приміщень.

          Згідно ч.2 п.58 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1440 від 10.09.2003р., "Доопрацювання (актуалізацію) оцінки майна та з цією метою складення у стислій формі звіту про оцінку майна, здійснює оцінювач та суб"єкт оціночної діяльності, які складали у повній формі звіт про оцінку цього майна. У цьому разі попередній звіт про оцінку майна, складений у повній формі, розглядається як невід"ємна частина звіту оцінки майна у стислій формі.

          Однак, дані вимоги при складанні повторного звіту дотримані не були, а факт зменшення розміру понесених витрат на здійснення невід"ємних покращень здійснених Позивачем, не був належним чином обгрунтований.

          Враховуючи викладені обставини, представник   Позивача просить суд задоволити позовні вимоги в частині зобов"язання  Івано-Франківську міську раду затвердити звіт експерта Івано-Франківського ОБТІ за № 237/05-06 про незалежну оцінку нежитлових приміщень в будинку по вул. С.Бандери,  62, кор. 2 в м.Івано-Франківську.

          В решта позовних вимог провадження у справі закрити.

          Заслухавши в судовому засіданні  доводи  представників сторін, та учасників судового процесу, дослідивши обставини у справі   і подані докази, суд вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, та погоджується з мотивацією про необхідність затвердження сесією Івано-Франківської міської ради звіту експерта Івано-Франківського ОБТІ за № 237/05-06 про незалежну оцінку нежитлових приміщень в будинку по вул.С.Бандери, 62, кор.2 в м.Івано-Франківську.

          Питання щодо затвердження зазначеного звіту виносилось на розгляд сесії Івано-Франківської міської ради, яка зобов"язана була його затвердити, оскільки даний звіт був зроблений незалежним експертом на виконання Рішення Івано-Франківської міської ради та на замовлення Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська.

          Згідно п.2 ст. 8 Закону України "Про приватизацю невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", строк підготовки об"єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати двох місяців з дня прийняття рішення про включення до  відповідного переліку б"єктів, що підлягають приватизації.

          Суд прийшов до висновку, що рішення Івано-Франківської міської ради від 20.02.2006р. "Про перелік об"єктів комунальної власності міста щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежну оцінку їх вартості", по своїй сумі є рішенням власника про приватизацію цього об"єкта, так як такі дії власника регламентуються Законом України "Про приватизацю невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

          Проте ,суд вважає, що Івано-Франківською міською радою з надуманих та незрозумілих причин не був затверджений висновок експерта за № 237/05-06 про незалежну оцінку вбудованих нежитлових приміщень по вул.С.Бандери, 62, кор.2 в м.Івано-Франківську, чим фактично позбавлено Позивача права на приватизацію орендованого ним майна, шляхом його викупу.

          Суд виходить з того, що виконавши договірні зобов"язання щодо здійснення невід"ємних покращень орендованих приміщень, які покладені на нього умовами договору оренди, і вартість цих покращень складає більше 25 відсотків навіть від ринкової вартості майна, Позивач набув право на його приватизацію шляхом викупу.

          В проведенні повторної оцінки ринкової вартості орендованого Позивачем майна не було необхідності та достатніх правових підстав.

          Крім цього, проводячи повторну оцінку вартості майна, оцінювачем порушені вимоги п.58 Національного стандарту №1 "Загальні засади оцінки майна і майнових прав", затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України за № 1440 від 10.09.2003р.

          За таких обставин, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог в частині зобов"язання Відповідача, затвердити звіт експерта Івано-Франківської ОБТІ за                № 237/05-06 про незалежну оцінку нежитлових приміщень в будинку по вул.С.Бандери, 62, кор.2 в м. Івано-Франківську.

          Що стосується вимоги про визнання нечинним рішення сесії Івано-Франківської міської ради від 03.08.2006р., то в цій частині провадження у справі слід закрити,оскільки Позивач від даної позовної вимоги відмовився.

          Судові витрати в порядку ст.94 КАС України, слід покласти на Відповідача та повернути їх з місцевого бюджету.

          На підставі викладеного,  у відповідності до ст. 124 Конституції України, Закону України "Про приватизацю невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", керуючись ст. 94, 158-163 КАС України, суд -  

                                                                      ПОСТАНОВИВ:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Позов задоволити частково.

          Зобов"язати Відповідача,  Івано-Франківську міську  раду ( вул.Грушевського, 21,  м.Івано-Франківськ) затвердити звіт  № 237/05-06 експерта Івано-Франківської ОБТІ про незалежну оцінку нежитлових приміщень в будинку по вул.С.Бандери, 62, кор.2 в м. Івано-Франківську.

          В решті позовних вимог, провадження у справі закрити.

          Судові витрати в сумі 3,40 грн. повернути Позивачу, Товариство з обмеженою відповідальністю "Тонус" (вул. С.Бандери, 62, корп.2,  м.Івано-Франківськ, код 32605084) з місцевого бюджету.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.

          Заява про апеляційне оскарження постанови  суду першої  інстанції  подається протягом десяти днів з дня її проголошення; апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.   

          

       

                       СУДДЯ                                                                  КАЛАШНИК   В.О.                                                              

                                                                                           постанова підписана 14.03.07

 

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


Мисак Руслан Зіновійович  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення27.02.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу508789
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а-16/320

Постанова від 27.02.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Калашник В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні