А-16/329
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 березня 2007 р. Справа № А-16/329
Позивач: ТзОВ "Стелла-ІФ".
вул.Бельведерська,61, м.Івано-Франківськ,76000
Відповідач: Івано-Франківська міська рада.
вул. Грушевського,21, м.Івано-Франківськ,76000
3-а особа - Фонд комунвласності територіальної громади м.Івано-Франківська.
вул.Л.Курбаса, 2, м.Івано-Франківськ.
Представники:
Від позивача: Ружицький В.М. - представник, (довіреність б/№ від 01.12.2006р. )
Від відповідача: не з"явився,
3-а особа -Фонд комунальної власності територіальної громади: не з"явився.
Стороні, присутній в судовому засіданні, роз"яснено права і обов"язки передбачені ст. 49, 51 КАС України.
СУТЬ СПРАВИ:заявлено позов про визнання нечинним рішення Івано-Франківської міської ради від 10.10.2006р.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін та учасників судового процесу , суд-
ВСТАНОВИВ:
На підставі укладеного договору оренди № ДО - 2809 від 28 лютого 2006 року та угоди № УО - 2809 від 28 лютого 2006 року та угоди №УО-2809- 1 від 30 червня 2006 року про внесення змін до "Договору оренди нежитлових приміщень № ДО - 2809 від 28 лютого 2006 року" позивач є орендарем цілісного майнового комплексу державного підприємства "Золоте поле" і нежитлових приміщень, розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку на вул. Бельведерській, 61 у м. Івано-Франківську.
Керуючись ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного майна", ст. ст. 5, 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" ТОВ "Стелла-ІФ" заявою звернулсь до фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, як уповноваженого органу Івано-Франківської міської ради в сфері приватизації, з проханням про надання дозволу на приватизацію шляхом викупу майна та нежитлових приміщень державного підприємства "Золоте поле", що розташоване за адресою: вул. Бельведерська, 61, м. Івано- Франківськ. За наслідками поданої позивачем та іншими особами заяв, Фондом комунальної власності було розроблено проект "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p.". Даною Програмою передбачалося затвердити перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади м. Івано-Франківська, які підлягають приватизації шляхом викупу. До вказаного переліку Фондом комунальної власності було включено майно та нежитлові приміщення, що орендуюються позивачем згідно договору № ДО - 2809 від 28 лютого 2006 року та угоди № УО - 2809 - 1 від 30 червня 2006 року. Проект "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p." було подано на розгляд виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради. Виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради рішенням № 357 від 26 вересня 2006 року погодив "Програму приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p." разом із включеними до неї майна та нежитлових приміщень, що розташовані на вул.Бельведерська, 61 в м. Івано- Франківську.
Заслуговує на увагу і той факт, що рішенням виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 87 від 28 лютого 2006 року було схвалено проект рішення Івано-Франківської міської ради "Про перелік об'єктів комунальної власності міста щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості" (додається).
У відповідності до норми ст. 8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства здійснюється його підготовка до приватизації.
Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється органами приватизації, які: визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість продажу об'єкта на аукціоні, за конкурсом; тощо.
Враховуючи зміст норм ст.ст. 8. 9 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" суд приходить до висновку про те, що проведення незалежної експертної оцінки можливе тільки після формування та затвердження переліків об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.
Як вбачається із змісту спірного рішення суб'єкта владних повноважень від 10 жовтня 2006 року Івано-Франківська міська рада разом з "Програмою приватизації в місті Івано-Франківську на 2006-2007 p.p." затвердила перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості.
Жодних рішень про затвердження переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, що підлягають приватизації шляхом викупу, Івано-Франківська міська рада не приймала.
Виходячи із вищевикладених обставин та враховуюючи норми ст. ст. 8, 9 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" позивач вважає, що перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості слід розцінювати одночасно і як перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, що підлягають приватизації шляхом викупу, оскільки в силу вимог Закону визначення переліку об'єктів щодо яких необхідно провести експертну оцінку можливе тільки як наслідок, після формування переліків об'єктів, які підлягають приватизації шляхом викупу.
Фактично даним рішенням суб'єкта владних повноважень було затверджено перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, що підлягають приватизації шляхом викупу.
Проте, Івано-Франківська міська рада рішенням від 10 жовтня 2006 року не включила цілісний майновий комплекс та нежитлові приміщення по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську до "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p.", наслідком чого стало не включення вищевказаних майна та нежитлових приміщень до переліку об'єктів комунальної власності міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості.
Як вбачається з листа Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська № ФКВ - 03/2832 від 30 жовтня 2006 року, як органу приватизації, причиною не включення цілісного майнового комплексу та нежитлових приміщень по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську до "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p." та до переліку об'єктів комунальної власності міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості стало те, що депутатським корпусом не було підтримано клопотання позивача про надання дозволу на приватизацію шляхом викупу майна та приміщень в будинку на вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську.
Відповідно до ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємтсв (малу приватизацію)" орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає підприємство до переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Результати розгляду не пізніш як через місяць з дня подання заяви доводяться до заявника у письмовій формі.
Відмова у приватизації можлива тільки у випадках, коли:
-особа, яка подала заяву, не може бути визнана покупцем підприємства згідно з цим Законом;
- є законодавчо встановлене обмеження на приватизацію цього підприємства;
-не затверджено переліків, передбачених частиною першою цієї статті.
Таким чином, виходячи із змісту рішення Івано-Франківської міської ради від 10 жовтня 2006 року та листа Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська № ФКВ -03/2832 від 30 жовтня 2006 року суд приходить до висновку про те, що суб'єкт владних повноважень безпідставно не включив майновий комплекс та нежитлові приміщення по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську до переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, що підлягають приватизації шляхом викупу.
Виходячи з вищенаведеного та норм Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємтсв (малу приватизацію)" Івано-Франківська міська рада рішенням від 10 жовтня 2006 року фактично безпідставно відмовила ТОВ "Стелла-ІФ" у приватизації орендованих майнового комплексу та нежитлових приміщень.
Згідно п. 2 офіційного тлумачення, викладеного в рішенні Конституційного суду України від 13 грудня 2000 року по справі № 1-16/2000. положення ч. 5 ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" слід розуміти так, що органи приватизації зобов'язані розглянути подані покупцями заяви та, у разі відсутності встановлених цим Законом підстав для відмови у приватизації, включиш конкретне підприємство до переліку об'єктів, що підлягають приватизації у встановлений спосіб, або прийняти рішення про відмову в приватизації.
Як тлумачить Конституційний суд України в даному рішенні, перелік підстав для відмови у приватизації є вичерпним.
Позиція аналогічного змісту відображена у п. 7 Інформаційного листа Вищого Арбітражного Суду України Про деякі питання практики застосування у вирішенні спорів законодавства про приватизацію державного майна N 01-8/500 від 25.04.2001р.
Окрім того, в силу дії норм ч. 1 ст. 11 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємтсв (малу приватизацію)" викуп застосовується щодо об'єктів малої приватизації включених до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.
Тобто, виходячи із змісту вищевказаної норми Закону суб'єкт владних повноважень спірним рішенням від 10 жовтня 2006 року порушив також право позивача фактично на викуп (укладення договору купівлі-продажу) орендованих нежитлових приміщень, що розташовані на вул.Бельведерська, 61 в м. Івано-Франківську.
Таким чином, виходячи з рішень виконавчого комітету від № 87 від 28 лютого 2006 року та від 26 вересня 2006 року та проекту "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p." розробленої Фондом комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, Фонд як уповноважений орган Івано-Франківської міської ради в сфері приватизації включив, а виконавчий комітет Івано-Франківської міської ради погодив (затвердив) перелік об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, що підлягають приватизації шляхом викупу.
Тобто, Фонд як уповноважений орган Івано-Франківської міської ради в сфері приватизації належним чином та в повній мірі дослідив наявність законних підстав для включення цілісного майнового комплексу та нежитлових приміщень по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську до переліку об'єктів комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, що підлягають приватизації шляхом викупу, а відповідно і до "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p.". В свою чергу Івано-Франківська міська ради була зобов'язана 10 жовтня 2006 року затвердити проект рішення про схвалення "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p." та про перелік об'єктів комунальної власності міста щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості внесених виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради на розгляд Ради разом із цілісним майновим комплексом та нежитловими приміщеннями по вул. Бельведерській. 61 в м. Івано-Франківську, оскільки підстави для відмови у приватизації, що передбачені ст. 7 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємтсв (малу приватизацію)", були відсутні.
Суд, вважає неправомірними такі дії Івано-Франківської міської ради.
В силу дії ст. 30 Закону України "Про приватизацію державного майна" спори, що виникають у процесі приватизації вирішуються судом.
Що стосується посилання представника третьої особи на те, що підставою для відмови позивачу у приватизації орендованих нежитлових приміщень стало те, що ТОВ "Стелла - ІФ" не належно виконує умови договору оренди в частині не проведення ліквідації державного підприємтсва "Золоте поле", то в даному випадку слід зазначити наступне: п. 9.1.3. угоди № УО - 2809 - 1 від 30 червня 2006 року про внесення змін до "Договору оренди нежитлових приміщень № ДО - 2809 від 28 лютого 2006 року" передбачено обов'язок позивача ліквідувати державне підприємство "Золоте поле". Проте, жодним пунктом вищезазначеної угоди не передбачено обов'язок позивача проводити ліквідацію державного підприємства "Золоте поле" у певний строк. Окрім того, представник позивача, пояснив, що на час розгляду справи державне підприємтсво "Золоте поле" перебуває в процесі ліквідації.
Керуючись ст. 124 Конституції України., ст.8 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", ст.8,9 Закону України "Про приватизацію державного майна", ст. ст. 94, 158, 160, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задоволити.
1.Визнати неправомірними дії Івано-Франківської міської ради в частині невключення до Програми приватизації в м.Івано-Франківську на 2006-2007 роки цілісного майнового комплексу та нежитлових приміщень по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську, орендованих Товариством з обмеженою відповідальністю "Стелла-ІФ"(м.Івано-Франківськ, вул.Бельведерська,61, 76000, код 33859988).
2. Визнати цілісний майновий комплекс та нежитлові приміщення по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську, що орендуються Товариством з обмеженою відповідальністю "Стелла-ІФ" такими, що включені до "Програми приватизації в місті Івано-Франківську на 2006 - 2007 p.p." та переліку об'єктів комунальної власності міста, щодо яких Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська доручається провести незалежні оцінки їх вартості.
3.Зобов'язати Івано-Франківську міську раду в особі Фонду комунальної власності територіальної громади міста Івано-Франківська, як органу приватизації в м. Івано-Франківську укласти з Товариством з обмеженою відповідальністю "Стелла-ІФ" договір купівлі-продажу нежитлових приміщення по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську, що орендуються товариством з обмеженою відповідальністю "Стелла ІФ" на умовах та за ціною, що визначені в проекті договору купівлі-продажу нежитлових приміщень по вул. Бельведерській, 61 в м. Івано-Франківську .
4.Повернути, Позивачу ТОВ "Стелла-ІФ"(м.Івано-Франківськ, вул.Бельведерська,61, 76000, код 33859988) з місцевого бюджету 3,4 (три грн. 40 коп.) грн. витрат по сплаті судового збору.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її виготовлення в повному обсязі; апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
постанова підписана 19.03.07
Виготовлено в АС "Діловодство суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 13.03.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 508798 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Калашник В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні