Постанова
від 19.03.2007 по справі ап-17/375
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

АП-17/375

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2007 р.   Справа № АП-17/375   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Неверовської Л.М. при секретарі судового засідання Нестеренко А.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні  адміністративну справу      

за позовом:Заступника  прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську, м. Івано-Франківськ, вул. Незалежності, 20.

до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю "Елпрін", м. Івано-Франківськ, вул. Угорницька, 12, корп. 1, кв. 55.;  м. Калуш, Івано-Франківської області, вул. Площа Героїв, 11/1

про   стягнення 4154  грн. 42 коп. податкового боргу за рахунок активів

За участю представників:

Від позивача:Чех М.В.-державний податковий інспектор юридичного відділу (довіреність №34777/10-039  від 28.08.2006 року).

Від відповідача:представники не з"явилися.

Учасник судового засідання: Скора О.Д. - прокурор (посвідчення  №44  від 19.10.2001 року)

встановив:  заявлено позов про  стягнення 4154 грн. 42  коп. податкового боргу за рахунок активів відповідача.

                                            

Позивач заявлені вимоги підтримав.

          Відповідач  в  судове засідання  не з”явився, відзиву на позов не подав. За наведених обставин, справа розглядається за наявними матеріалами відповідно до ст.128 КАС  України.

          Розглянувши матеріали справи, вислухавши представника позивача, суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Елпрін", м. Івано-Франківськ, вул. Угорницька, 12, корп. 1, кв. 55.;  м. Калуш, Івано-Франківської області, вул. Площа Героїв, 11/1 є платником  податків.

          Відповідно до  пунктів 1,  2 ст.ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування»від 25.06.1991 р. №1251-ХІІ платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).

          В порушення зазначеної норми даного Закону Товариство з обмеженою відповідальністю "Елпрін", м. Івано-Франківськ, вул. Угорницька, 12, корп. 1, кв. 55.;  м. Калуш, Івано-Франківської області, вул. Площа Героїв, 11/1,  не  своєчасно звітує до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську. Так, проведеною перевіркою своєчасності подання податкової звітності, встановлено факт несвоєчасного подання відповідачем до Державної податкової інспекції податкової декларації з податку на додану вартість та з податку на прибуток.

          За результатами даної перевірки, щодо несвоєчасності подання звітності по податку на додану вартість за  період з серпня 2004 року по листопад 2005 року, про що складено акт перевірки:  № 292/6/152 від 18.08.2006 року та винесено  податкове  повідомлення-рішення  №0007581510/0  від  18.08.2006 року  на суму  2720 грн., та по податку на прибуток за І - ІV квартал 2005 року, 11 міс. 2005 року, І квартал, І півріччя 2006 складено акт перевірки  №  427/10/15-152 від 17.10.2006 року, про шо винесено податкове повідомлення-рішення № 0031971500/0 від 17.10.2006 року на суму 1190 грн.

          Вказане повідомлення-рішення відповідачем не оскаржене, а отже податкові зобов»язання є узгодженими.

          Відповідно до вимог ст. 11 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" від 04.12.1990 р. /з наступними змінами та доповненнями/ органами державної   податкової  служби  проведено  перевірку своєчасності повернення свідоцтва платника податку на додану вартість відповідачем, анульованого рішенням Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську від 30.11.2005 року №63. Перевіркою встановлено, що в порушення п.9.8 ст. 9 Закону України "Про податок на додану вартість" /з наступними змінами та доповненнями/, будучи ліквідованим, як платник податку на додану вартість, суб"єкт підприємницької діяльності затримує повернення свідоцтва платника податку на додану вартість, терміном, що перевищує 20-ти денний термін з дня анулювання. Вказана затримка прирівнюється до затримки у наданні податкової звітності з податку на додану вартість, за що відповідно до приписів ст. 17.1.1 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” передбачено           застосування фінансових санкцій у розмірі десіти неоподаткованих мінімумів доходів громадян.  Дані правопорушення зафіксовані в Акті №292/6/152 від 18.10.2006 року, про що винесено податкове повідомлення-рішення №0007581510/0 на суму 170 грн.

          У відповідності із підпунктом 16.1.1 пункту 16.1 ст.16 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Розмір пені визначений пунктом 16.4 –120 відсотків річних облікової ставки НБУ діючої на день виникнення податкового боргу або на день його (його частини) погашення, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Сума стягуваної пені, згідно з поданим позивачем розрахунком, в даному випадку складає 74 грн. 54  коп.

          Згідно зі ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

          Органами, уповноваженими здійснювати заходи з погашення податкового боргу є виключно податкові органи, а також державні виконавці у межах їх компетенції (підпункт 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 Закону України N 2181-III від 21.12.2000 року).

          Право податкових органів на звернення до суду з позовом про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами передбачене пунктом 11 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу".

          Відповідно до підпункту 5.4.1 пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у встановлені строки, визнається сумою податкового боргу платника податку.

          Відповідно до ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів зобов'язані сплачувати відповідну суму податків  і  зборів  в  установлені законом строки.

          Так відповідно до п.5.3.1. ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" боржник зобов"язаний  сплачувати в бюджет протягом 10 календарних днів, наступним за  останнім днем граничного строку для подання  відповідної податкової декларації, або протягом 10 календарних днів з дня  отримання  податкового повідомлення-рішення. Однак  платник  не виконав вимоги даного Закону і не погасив  узгоджені суми податкових зобов"язань.

          Згідно пункту 1.2 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами" податковим зобов'язанням є зобов'язання платника податку сплатити до бюджету відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.

Податковим боргом  в розумінні п. п. 1.3 ст.1 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»є податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному або судовому порядку, але не сплачене  у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.

          Відповідно до пп. 6.2.1 ст. 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені законом строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.

          Судом встановлено, що відповідно до пп. 6.2.1 - 6.2.3 цього Закону ДПІ м. Івано-Франківська направляла відповідачу першу та другу податкові вимоги  № 1/2381 від 19.09.2006 р. та № 2/2671 від 26.10.2006 р. Наявність податкового боргу відповідача також підтверджується довідкою-розрахунком ДПІ № 214 станом  на  07.12.2006 року.

          Відповідно до п.3.1.ст.3  Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов»язань виключно за рішенням суду. Активами платника податків в розумінні п.1.7. ст.1 вказаного закону є  -  кошти,  матеріальні  та нематеріальні цінності, що належать юридичній або фізичній особі за правом власності або повного господарського відання.

Доказів, які б свідчили про виконання відповідачем зобов'язання щодо сплати податкового боргу в сумі 4154 грн. 42 коп., або ж спростували доводи позивача про наявність такої заборгованості  суду не подані.

          За наведених обставин, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

        На  підставі  викладеного  та керуючись ст.124 Конституції України,  Законом України "Про державну податкову службу в Україні", Законом України  «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»,  п.4. ст.94, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

                                                  постановив :

позов задоволити.

          Стягнути за рахунок активів Товариства з обмеженою відповідальністю "Елпрін", м. Івано-Франківськ, вул. Угорницька, 12, корп. 1, кв. 55.;  м. Калуш, Івано-Франківської області, вул. Площа Героїв, 11/1  (ідентифікаційний код 22166250) в дохід бюджету 4154 грн. 42 коп.,  про що  в порядку ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України видати виконавчий лист після набрання постановою  законної сили.

          Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження. Заява  про  апеляційне  оскарження  постанови  суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення у повному обсязі відповідно до статті 160  Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

         

        Суддя                                                                                         Неверовська Л.М.

               

Постанова виготовлена в повному обсязі та підписана 20.03.2007 р.

Документ виготовлено в системі Діловодство

Боднарчук М.Б.

                     

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення19.03.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу508842
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —ап-17/375

Постанова від 19.03.2007

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Неверовська Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні