№ 760/2923/13-п
№ 3-1516/13
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 березня 2013 року м. Київ
Суддя Солом'янського районного суду м. Києва Лозинська М.І., за участю прокурора Гузир Д.В., представника Київської регіональної митниці Лич С.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської регіональної митниці, про притягнення до адміністративної відповідальності відносно ОСОБА_2, за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, -
встановив:
30.12.12 на митну територію України в зоні діяльності Сумської митниці з Російської Федерації залізничним транспортом (з/вагон № 52081437 з забезпеченням відправника № 5197645, № 5197646) ввезено товар "сода кальцинована технічна ГОСТ 5100-85" загальною вагою брутто 64447, 00 кг., на адресу ТОВ "СавВатс" (ЄДРПОУ 16305477, м. Київ, вул. Клименка, 37)
Товар переміщувався на підставі товаросупровідних документів: контракт № RF/ASH/80-12 від 15.02.12 та додатку до нього, з/накладна АР 678608 від 26.12.12, сертифікат походження товару № RUUA2006009321 від 24.12.12, рахунок-фактура № ЕТК/ВЭС-1415 від 24.12.12, експортна декларація № 10401050/241212/0005234 від 24.12.12.
Згідно з зовнішньоекономічним контрактом № RF/ASH/80-12 від 15.02.12 та додатку до нього продавцем товарів виступає компанія ОАО "Сода" 453122, Башкортостан, м. Стерлітамак, вул. Бабушкіна, б. 7, Російська Федерація.
Покупець товару - ТОВ "Донтрансхім", юридична адреса: 83001, м. Донецьк, вул. Постишева 117, почтова адреса: 83001 ЦПС№ 1 М. Донецьк, вул. Артема 72, а/с 6626 .
31.12.12 вищевказаний товар надійшов в зону діяльності Київської регіональної митниці, митний пост "Східний", зона митного контролю УДЦТС "Ліски", м. Київ, вул. Довбуша 22.
08.01.13 агентом з митного оформлення товарів та вантажів ТОВ "ВЕДЛАЙН" (ЄДРПОУ 33693344, 02140 м. Київ, вул. Руденко, 6-а оф. 818) громадянином ОСОБА_2, відповідно до договору-доручення № 00197 про надання брокерських послуг від 04.01.13 між ТОВ "ВЕДЛАЙН" та ТОВ "Донтрансхім" було задекларовано товар та подано митну декларацію, яка була прийнята митним постом "Східний" до оформлення з присвоєнням декларації номера 100260000/2013/096550.
У графі 31 "Вантажні місця та опис товару, маркування" та електронному інвойсі даної декларації декларант ОСОБА_2 зазначив відомості про товари та правильність цих відомостей засвідчив у графі 54 митної декларації своїм підписом:
"товар "сода кальцинована (карбонат динатрію) технічна, марки "Б" (легка), першого ґатунку, ГОСТ 5100-85- вагою брутто 64237 кг. , нетто 63983 кг. Масова доля вуглекислого натрію (Na2CO3)-99, 6 %. Масова доля втрат при прокалюванні (при 270- 300 гр. Цельсію)- 0,4 %. Масова доля хлоридів у перерахунку на NaСІ- 0,3%. Масова доля заліза у перерахунку на Fe203-0,002. Масова доля вуглекислого натрію (Na2CO3) у перерахунку на непрокалений продукт-99, 2%. Не являється відходом виробництва. Використовується у виробництві скла, металургії. Виробник ОАО "Сода" 453122, Башкортостан, м. Стерлітамак, вул. Бабушкіна, б. 7, Російська Федерація".
Під час проведення митного огляду товару за митною декларацією 100260000/2013/096550 посадовою особою митного органу встановлено, що заявлений до митного оформлення товар являє собою соду кальциновану технічну ГОСТ 5100-85, виробник ОАО "Сода". При зважуванні та перерахунку вантажу встановлено, що вага кожного місця (мішок) не відповідає заявленій у товаросупровідних документах та в середньому становить 26, 5 кг. За результатами зважування та перерахунку встановлено, що наявна вага товару брутто становить 67436 кг. , вага упаковки становить 254 кг., вага нетто товару становить 67182 кг. Кількість місць (мішків) 2540 шт. Різниця між фактично встановленою вагою під час митного огляду та заявленою декларантом ОСОБА_2 в МД вагою нетто становить 3199 кг.
Відповідно до інформації зазначеної в товаросупровідних документах: експортна декларація № 10401050/241212/0005234 від 24.12.12, паспорт товару "сода кальцинована технічна ГОСТ 5100-85" № 099502, рахунок - фактура № ЕТК/ВЭС-1415 від 24.12.12, додаток до контракту № RF/ASH/80-12 від 15.02.12 товар "сода кальцинована технічна ГОСТ 5100-85" є вищого сорту. Декларантом ОСОБА_2 в митній декларації було зазначено що вищевказаний товар є першого сорту, що не відповідає супровідним документам на товар.
Процедура декларування та порядок заповнення декларацій встановлена статтею 257 Митного кодексу України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 №450 затверджено Положення про митні декларації та форми цих декларацій, яким визначено, що товари декларуються шляхом подання митному органу митної декларації на бланку єдиного адміністративного документа.
Згідно зі статтею 264 Митного кодексу України:
з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення , а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації .
Процедура декларування встановлена статтею 257 Митного кодексу України, зокрема:
- пункт 1, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари , мету їх переміщення через митний кордону України , ... необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення;
- пункт 6, умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом . Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України (постанова від 21.05.2012 № 450);
- пункт 8, митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:
1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення;
5) відомості про товари :
а) найменування;
б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар;
в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах);
е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру.
Відповідно до рішення Київської регіональної митниці про корегування митної вартості товарів, враховуючи акт митного огляду товару за результатами якого встановлено що фактична вага нетто товару "сода кальцинована…" становить 67182 кг. Враховуючи викладене, вартість товару становить 151966, 90 грн.
Статтею 266 Митного кодексу України визначені обов'язки , права та відповідальність декларанта та уповноваженої ним особи, відповідно до яких, декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом , у випадках, визначених Митним кодексом України та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
У разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант (пункт 4 статті 266).
В наданому поясненні декларант ОСОБА_2 зазначив, що фізичний огляд товару перед декларуванням не проводив тому, що був впевнений, що відомості зазначені в товаросупровідних документах не містять розбіжностей. Даний товар неодноразово ввозився на територію України і ніяких проблем щодо митного оформлення не було. Невідповідність інформації зазначеної в митній декларації і супровідних документах пояснює тим, що це була допущена технічна помилка.
Декларант ОСОБА_2 не скористувався правом, наданим статтею 266 Митного кодексу України, а саме перед подачею митної декларації здійснити фізичний огляд товару з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям) зазначеним в супровідних документах .
Відповідно до пункту 2 статті 459 Митного кодексу України суб'єктами адміністративної відповідальності можуть бути громадяни, які на момент вчинення порушення митних правил досягли 16-річного віку, а при вчиненні таких порушень підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (підпункт 43 пункту 1 статті 4 Митного кодексу України).
Таким чином в діях декларанта ОСОБА_2 наявні ознаки порушення митних правил, передбаченого статтею 472 Митного кодексу України, а саме , недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари (найменування товарів, кількість, вага, характеристики…), які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України
Предмети правопорушення - "сода кальцинована технічна ГОСТ 5100-85" 67182 кг., вартістю 151966, 90 грн. вилучені та зберігаються на підставі договора №1с/13 відповідального зберігання від 17.01.13 на складі ДП "Український державний центр транспортного сервісу "Ліски"(02092,м.Київ, вул. Довбуша,22).
Представник особи, що притягується до адміністративної відповідальності, в судовому засіданні пояснив в графі 31 " Вантажні мвсця та опис товарів" було помилково зазначено сода кальцинована технічна марки Б першого гатунку замість вищого гатунку, але враховуючи те, що сода кальцинована технічна марки Б вищого, першого та другого гатунку має однакову вартість, що підтверджується контрактом № RF/ASH/80-12 15.02.2012 р. та додатком № 1 до даного контракту, дана помилка не призвела до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, отже в діях особи, що притягується до адміністративної відповідальності відсутній склад правопорушення, оскільки його дії не містять ознаки вини з умислу чи необережності.
В судовому засіданні прокурор та представник Київської регіональної митниці протокол підтримали, просили накласти стягнення в межах санкції передбаченою ст. 472 МК України.
Разом з тим, суд звертає увагу, що відповідальність згідно з диспозицією норми ст. 472 МК України передбачена за порушення установленого Митним кодексом України порядку декларування товарів, перелік яких установлюється Митним кодексом України і Кабінетом Міністрів України, транспортних засобів комерційного призначення, переміщуваних через митний кордон України, шляхом незаяви за встановленою формою точних відомостей про товари і транспортні засоби, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю і митного оформлення, під час такого переміщення.
Крім того, згідно зі ст. 265 МК України при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларантами мають право виступати лише резиденти. А в інших випадках - особа, яка відповідно до законодавства України має право вчиняти щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення юридично значущі дії від свого імені.
Також при застосуванні цієї статті слід мати на увазі, що склад правопорушення буде лише у випадках, коли не було виявлено приховування від митного контролю. Товари, транспортні засобі в разі пред'явлення їх митному контролю в повному обсязі до початку митного огляду, не можуть вважатись переміщуваними з порушеннями митних правил. Таки товари, транспортні засобі є неоформленими належним чином і можуть не підлягати пропуску, але вважатись предметами порушення митних правил не повинні.
Між тим, у діях відправника міжнародного поштового відправлення не вбачаються ознаки такого діяння, яке є порушенням митних правил, передбачених ст. 472 МК України.
При цьому ст. 473 МК України за порушення установленого Митним кодексом України порядку пересилання через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях товарів, заборонених до такого пересилання у відповідності до актів Всесвітнього поштового союзу, Правил користування послугами поштового зв'язку встановлена відповідальність громадян і посадових осіб, що здійснили таке пересилання.
Так, умови та порядок переміщення і пропуску товарів через митний кордон України визначені нормами ст. 196 МК України, а умови пересилання громадянами товарів через митний кордон України у міжнародних поштових та експрес-відправленнях - нормами ст. 367 МК України.
Порядок та умови здійснення митного контролю товарів та інших предметів, що переміщуються (пересилаються) в міжнародних поштових та експрес-відправленнях встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері фінансів (ст.ст.231-237 МК України).
Згідно з п. 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21.05.2012 року № 450 "Питання, пов'язані із застосуванням митних декларацій" товари, що пересилаються через митний кордон України в міжнародних поштових відправленнях, декларуються шляхом подання митному органу, зокрема, уніфікованих міжнародних документів, форми яких встановлені актами Всесвітнього поштового союзу.
Відповідно до ст. 268 МК України допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті.
Таким чином, наявність обставин, що дають підстави для звільнення від сплати митних платежів або внаслідок заявлення ОСОБА_2 неточних відомостей щодо ваги та гатунку соди.
У зв'язку з вищевикладеним вважаю, що необхідно провести додаткову перевірку з метою вірної кваліфікації дій особи, що притягається до адміністративної відповідальності, оскільки можливість перекваліфікації дій такої особи судом не передбачена.
З урахуванням наведеного, приймаючи до уваги необхідність проведення по справі додаткової перевірки ряду обставин, суд на даний час позбавлений можливості прийняти законне та обґрунтоване рішення по справі, у зв'язку з чим матеріали справи про порушення митних правил підлягають поверненню до Київської регіональної митниці для проведення додаткової перевірки та прийняття рішення згідно чинного законодавства.
Керуючись ст.ст. 472, 527 МК України, суддя, -
постановив:
Адміністративний матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ст. 472 МК України повернути до Київської регіональної митниці для проведення додаткової перевірки.
Строк додаткової перевірки 15 днів.
Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.
Суддя: М.І. Лозинська
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.03.2013 |
Оприлюднено | 25.09.2015 |
Номер документу | 50893175 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Лозинська М. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні