Постанова
від 14.09.2015 по справі 802/2902/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

14 вересня 2015 р. Справа № 802/2902/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

секретаря судового засідання: Медвідь І.О.,

за участю представників сторін:

позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2

третьої особи: ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Вінниці адміністративну справу за позовом

сільськогосподарського акціонерного товариства закритого типу "Славутич"

до реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції у Вінницькій області, головного управління юстиції у Вінницькій області;

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області; Вінницько-Хутірська сільська рада Вінницького району Вінницької області; Вінницьке районне управління юстиції про визнання протиправними дій та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

В серпні 2015 року до Вінницького окружного адміністративного суду звернулось сільськогосподарське акціонерне товариство закритого типу "Славутич" з позовом до реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції у Вінницькій області, головного управління юстиції у Вінницькій області; треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області; Вінницько-Хутірська сільська рада Вінницького району Вінницької області; Вінницьке районне управління юстиції про визнання протиправними дій та скасування рішення.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що він являється власником земельної ділянки площею 2,7474 га, що розташована в с. Вінницькі Хутори, Вінницький район, Вінницька область, кадастровий номер 0520681000:01:006:0130, на підставі Державного акта серії ВН від 10.06.1997р., в зв'язку з чим, 04.08.2015р. позивач звернувся до реєстраційної служби Головного управління юстиції у Вінницькій області із заявою та відповідним пакетом документів про державну реєстрацію за САТ ЗТ "Славутич" права власності на земельну ділянку площею 2,7474 га, що розташована в селі Вінницькі Хутори, Вінницький район, Вінницька область, кадастровий номер 0520681000:01:006:0130. Однак, 04.08.20015р. державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_4 було прийнято рішення №23389894 про відмову у державній реєстрації права колективної власності на вказану вище земельну ділянку, на підставі того, що заявлене право уже зареєстроване. В подальшому, позивачем з'ясовано 15.05.2015р. о 15:24 год. реєстраційною службою Вінницького РУЮ Вінницької області прийнято рішення, індексний номер: 21341058 від 15.05.2015р. про державну реєстрацію права державної власності на земельну ділянку площею 2, 7474 га, що розташована в селі Вінницькі Хутори, Вінницький район, Вінницька область, кадастровий номер 0520681000:01:006:0130 за головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області, на підставі пункту 4 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" №5245-VІ від 06.09.2012р. Також, позивачем з'ясовано, що 15.05.2015р. реєстраційною службою було зареєстровано право постійного користування вказаною вище земельною ділянкою за головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області та визначено правокористувачем комунальну організацію "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву". На думку позивача, прийняті реєстраційною службою рішення порушують його права, є протиправними та мають бути скасованими судом.

В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги у повному обсязі та надав суду пояснення, що відтворюють зміст позовної заяви.

Представники відповідачів 1, 2 в судове засідання не з'явились, надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутності, в матеріалах справи містяться їх письмові заперечення, в змісті яких зазначено, що відповідачі діяли згідно із нормами чинного законодавства, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Представники третіх осіб - Вінницько-Хутірської сільської ради Вінницького району Вінницької області, Вінницького районного управління юстиції в судове засідання також не з'явились, надали суду заяви про розгляд справи за їх відсутності, при вирішенні справи поклались на розсуд суду.

Представник третьої особи - Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області в судовому засіданні не погодився із заявленими позовними вимогами з мотивів, викладених в наданих суду письмових запереченнях. Крім того, зазначив, що управління діяло згідно із нормами чинного законодавства, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому адміністративний позов не підлягає задоволенню.

В судовому засіданні суд постановив ухвалу про заміну - головного управління Держземагентства у Вінницькій області його правонаступником - Головне управління Дкержгеокадастру у Вінницькій області.

Заслухавши пояснення учасників судового процесу, повно, всебічно, об’єктивно дослідивши надані у справу докази, надавши їм юридичну оцінку, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню з наступних підстав.

В ході розгляду справи судом встановлено, що сільськогосподарське акціонерне товариство закритого типу "Славутич" зареєстроване як юридична особа 01.02.1996р. за номером запису 1 149 120 0000 001156.

Згідно із Державним актом на право колективної власності серії ВН за №2 від 10.06.1997р. за сільськогосподарським акціонерним товариством закритого типу "Славутич" зареєстровано право колективної власності на земельну ділянку розміром 2,78 га, що розташована в с. Вінницькі Хутори, Вінницький район, Вінницька область що розташована в с. Вінницькі Хутори, Вінницький район, Вінницька область, на підставі рішення Вінницько-Хутірської сільської ради народних депутатів від 26.03.1997р. №14.

З метою розробки технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення товарного сільськогосподарського виробництва САТ ЗТ "Славутич" на території Вінницько-Хутірської сільської ради Вінницького району Вінницької області та присвоєння кадастрового номера земельній ділянці позивач звернувся до державного підприємства "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою".

26.01.2015р. державним підприємством "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" розроблено технічну документацію на земельну ділянку площею 2,7474 га, яка розташована в с. Вінницькі Хутори, Вінницький район, Вінницька область із присвоєнням кадастрового номеру 0520681000:01:006:0130.

04.08.2015р. позивач звернувся до реєстраційної служби Головного управління юстиції у Вінницькій області із заявою та відповідним пакетом документів про державну реєстрацію за ним права власності на земельну ділянку площею 2,7474 га, що розташована в селі Вінницькі Хутори, Вінницький район, Вінницька область, кадастровий номер 0520681000:01:006:0130.

Цього ж дня, державним реєстратором прав на нерухоме майно ОСОБА_4 прийнято рішення №23389894 від 04.08.2015р. про відмову у державній реєстрації права колективної власності на земельну ділянку, що розташована у Вінницькій області, Вінницький район, с/рада Вінницько-Хутірська, кадастровий номер земельної ділянки 0520681000:01:006:0130 за сільськогосподарським акціонерним товариством закритого типу "Славутич", на підставі того, що заявлене право уже зареєстроване.

В подальшому, позивачем отримано інформаційну довідку з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №42056861 від 11.08.2015р. (а.с.20), зі змісту якої вбачається, що 15.05.2015 року о 15:24:49 год. Реєстраційною службою Вінницького районного управління юстиції Вінницької області прийнято рішення, індексний номер: 21341058 від 15.05.2015 року, про державну реєстрацію права державної власності на земельну ділянку площею 2,7474 га., що розташована в селі Вінницькі Хутори, Вінницького району, Вінницької області, кадастровий номер 0520681000:01:006:0130 за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області, на підставі пункту 4 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" № 5245-VІ від 06.09.2012 року.

Також судом встановлено, що 15.05.2015 року о 15:39:12 год. Реєстраційною службою Вінницького районного управління юстиції Вінницької області було зареєстровано право постійного користування земельною ділянкою площею 2,7474 га, що розташована в селі Вінницькі Хутори Вінницького району Вінницької області, за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області, та визначено правокористувачем комунальну організацію "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву", що підтверджується витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 37598567 від 15.05.2015 року (а.с. 21).

В матеріалах справи міститься копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права індексний номер 37830899 від 20.05.2015р. (а.с. 22) зі змісту якого вбачається, що 20.05.2015р. Реєстраційною службою Вінницького районного управління юстиції Вінницької області було скасовано право постійного користування вищезазначеною земельною ділянкою правокористувачем: комунальною організацією "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву'', на підставі постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 08 вересня 2010 року та ухвали Вінницького апеляційного адміністративного суду від 02 серпня 2011 року у справі №2-а-2165/10/0270 та рішення державного реєстратора прав на нерухоме майно ОСОБА_5 про скасування, індексний номер 21460390 від 20.05.2015р.

Вирішуючи спір по суті, суд визнає заявлені вимоги позивача в частині визнання протиправними та скасування рішень Реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області індексний номер: 21341486 від 15.05.2015р. та 23389894 від 04.08.2015р. обґрунтованими, виходячи з наступного.

Згідно зі ст. 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них (ч. 2 ст. 78 Земельного кодексу України).

Частиною ч. 1 ст. 23 Земельного кодексу України (в редакції чинній на момент виникнення у позивача права власності на земельну ділянку) визначено, що право власності або право постійного користування землею посвідчується державними актами, які видаються і реєструються сільськими, селищними, міськими, районними Радами народних депутатів.

Державний акт на право колективної власності на землю видається колективному сільськогосподарському підприємству, сільськогосподарському кооперативу, сільськогосподарському акціонерному товариству із зазначенням розмірів земель, що перебувають у власності підприємства, кооперативу, товариства і у колективній власності громадян. До державного акта додається список цих громадян. (ч. 2 ст. 23 ЗК України).

Проаналізувавши наведені норми законодавства, суд приходить до висновку, що сільськогосподарське акціонерне товариство закритого тину "Славутич" є єдиним власником земельної ділянки площею 2,7474 га, що розташована в селі Вінницькі Хутори Вінницького району Вінницької області, кадастровий номер: 0520681000:01:006:0130, на підставі державного акта серії ВН № 2 від 10 червня 1997 року на право колективної власності на земельну ділянку, що розташована в селі Вінницькі Хутори Вінницького району Вінницької області.

Разом з тим, слід зазначити, що в провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №2-а-2165/10/0270 за позовом сільськогосподарського акціонерного товариства закритого типу "Славутич" до Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області (Відповідач 1), Комунальної організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" (Відповідач 2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Вінницько-Хутірська сільська рада, Державне підприємство "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" Вінницька регіональна філія, Державний комітет України із земельних ресурсів Управління Держкомзему у Вінницькому районі Вінницької області, Державне підприємство "Вінницький науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" про визнання не чинними розпоряджень та скасування державного акта на право постійного користування земельною ділянкою.

Постановою суду від 08.09.2010р. позов задоволено, визнано протиправним розпорядження голови Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області від 22 листопада 2007 року №2039 та від 22 січня 2008 року №82; скасовано Державний акт на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ№018916, виданий комунальній організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву".

Не погодившись з прийнятим рішенням, відповідач скористався наданим йому правом та оскаржив до суду апеляційної інстанції.

Ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 02.08.2011р. по справі №2-а-2165/10/0270 апеляційну скаргу Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області - залишено без задоволення, постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 08 вересня 2010 року в частині визнання протиправним та скасування розпоряджень голови Вінницької районної державної адміністрації Вінницької області від 22.11.2007 року №2039 та від 22.01.2008 року №82 визнано не чинною, а провадження в цій частині закрито. В іншій частині постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 08 вересня 2010 року - залишено без змін.

Відповідно до ч.3 ст. 254 КАС України, у разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Таким чином, враховуючи вимоги вищевказаних норм, рішення по адміністративній справі №2-а-2165/10/0270 в частині скасування Державного акту на право постійного користування земельною ділянкою серії ЯЯ№018916, виданий комунальній організації "Обласний фонд сприяння інвестиціям та будівництву" набрало законної сили.

В силу частини першої статті 72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до частини першої статті 255 КАС України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Частиною другою вказаної статті передбачено, що обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватись в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

За таких обставин, виходячи з вищезазначеного, судом встановлено, що САТ ЗТ «Славутич" є єдиним законним власником оскаржуваної земельної ділянки площею 2,7474 гектарів, яка розташована на території Вінницько-Хутірської сільської ради Вінницького району Вінницької області.

Суд наголошує, що встановлений факт виключає будь-яку можливість реєстрації права державної власності на земельну ділянку площею 2,7474 га., що розташована в селі Вінницькі Хутори Вінницького району Вінницької області, кадастровий номер 0520681000:01:006:0130 за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області.

Однак, всупереч зазначеному, на підставі рішення Реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області індексний номер:21341486 від 15.05.2015р. право державної власності було неправомірно зареєстровано за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області.

Крім того, зі змісту інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно №42056861 від 11.08.2015 року (а.с. 20) підставою виникнення права власності за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області вказано пункт 4 розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності" № 5245-VI від 06.09.2012 р.

Так, відповідно до вказаної норми Закону, який регулює виключно правовідносини щодо земель державної та комунальної власності, а не приватної чи колективної, визначено що у державній власності залишаються:

а) розташовані в межах населених пунктів земельні ділянки:

на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна державної власності;

які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук;

які належать до земель оборони;

б) земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України, на підставі міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України;

в) землі зон відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення, що зазнали радіоактивно забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи;

г) усі інші землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпункті "а" пункту 3 цього розділу.

Таким чином, суд зазначає, що земельна ділянка площею 2,7474 га., що розташована в селі Вінницькі Хутори Вінницького району Вінницької області, кадастровий номер 0520681000:01:006:0130 не відповідає приписам пункту 4 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень вищезазначеного Закону №5245-VI від 06.09.2012 року, більше того, зазначена земельна ділянка на підставі Державного акта серії ВН № 2 від 10.06.1997р. є колективною власністю Сільськогосподарського акціонерного товариства закритого типу "Славутич" ще з 1997 року, а тому питання права власності та його реєстрації не можуть регулюватися вказаним Законом.

Що стосується рішення реєстраційної служби про відмову у державній реєстрації права колективної власності, індексний номер 23389894 від 04.08.2015р., то слід відмітити, що відповідно до ч. 1 ст. 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" - у державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено у разі, якщо:

1) заявлене право, обтяження не підлягає державній реєстрації відповідно до цього Закону;

2) об'єкт нерухомого майна, розміщений на території іншого органу державної реєстрації прав;

3) із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень звернулася неналежна особа;

4) подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом, або не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують;

5) заяву про державну реєстрацію прав, пов'язаних з відчуженням нерухомого майна, подано після державної реєстрації обтяжень, встановлених щодо цього майна, крім випадків, встановлених частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-1) заяву про державну реєстрацію обтяжень речових прав на нерухоме майно щодо

попереднього правонабувача подано після державної реєстрації права власності на таке майно за новим правонабувачем;

5-2) заяву про державну реєстрацію речових прав, похідних від права власності, подано за відсутності державної реєстрації права власності, крім випадків., установлених статтею 4-2 та частиною дев'ятою статті 15 цього Закону;

5-3) під час подання заяви про державну реєстрацію права власності на підприємство як єдиний майновий комплекс, житловий будинок, будівлю, споруду (їх окремі частини), що виникло на підставі документа, за яким правонабувач набуває також право власності на земельну ділянку, не подане заяву про державну реєстрацію права власності па земельну ділянку;

5-4) після завершення п'ятиденного строку з дня отримання заявником письмового повідомлення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав не усунено обставин, що були підставою для прийняття такого рішення;

5-5) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень під чає вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва подано не до нотаріуса, який вчинив таку дію;

5-6) заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в електронній формі подано особою, яка не є державним кадастровим реєстратором або державним виконавцем;

6) заявником подано ті самі документи, на підставі яких заявлене право та обтяження такого права вже зареєстровано у Державному реєстрі прав.

Частиною 4 статті 24 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень'' - відмова в державній реєстрації прав та їх обтяжень з підстав, не передбачених цим Законом, заборонена.

Пунктом 28 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень передбачено, що державний реєстратор приймає рішення про відмову в державній реєстрації прав виключно за наявності підстав для відмови в державній реєстрації прав, що визначені Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень". У рішенні про відмову в державній реєстрації прав зазначаються всі підстави прийняття такого рішення.

Таким чином, статтею 24 Законом України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" не передбачено такої підстави відмови у державній реєстрації права власності як "заявлене право уже зареєстроване."

З огляду на вищевикладене, під час прийняття рішення №23389894 від 04.08.2015 року про відмову у державній реєстрації права колективної власності на земельну ділянку, що розташована у Вінницькій обл., Вінницького р-ну, с/рада Вінницько-Хутірська, кадастровий номер земельної ділянки 0520681000:01:006:0130 за сільськогосподарським акціонерним товариством закритого типу "Славутич". Державному реєстратору було відомо, що спірна земельна ділянка належна Позивачу, оскільки в реєстраційній справі знаходився як Державний акт САТ ЗТ "Славутич" на право колективної власності на землю, так і рішення вищезазначених судів про скасування державного акта серії ЯЯ №018916 від 25.08.2008 року. Однак, не заважаючи на викладене Державний реєстратор відмовив у реєстрації права власності за Позивачем, вказавши, що право власності на земельну ділянку уже зареєстровано за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області.

Частиною другою статті 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» № 1932-ІV від 1 липня 2004 року (далі - Закон) встановлено, що у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав.

Відповідно до пункту 2.6 Порядку прийняття і розгляду заяв про внесення змін до записів про скасування державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та скасування записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 12.12.2011р. № 3502/5, (далі - Порядок), для внесення записів про скасування державної реєстрації прав та скасування записів Державного реєстру речових прав, на нерухоме майно заявник подає рішення суду про скасування рішення державного реєстратора, що набрало законної сили.

Згідно з абзацами першим та другим пункту 41 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 №1141, державний реєстратор вносить записи до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про скасування державної реєстрації прав в разі скасування, на підставі рішення суду рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Відповідно до положень ст. 152 Земельного кодексу України, позивач, як власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його права на землю, навіть якщо ці порушення не пов'язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Частиною 1 статті 153, частиною 1 статті 154 ЗК України, передбачено, що власник не може бути позбавлений права власності на земельну ділянку, крім випадків, передбачених цим Кодексом та іншими законами України, а органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування без рішення суду не мають права втручатись у здійснення власником повноважень щодо володіння, користування чи розпорядження належною йому земельною ділянкою.

Таким чином, суд приходить до висновку, що права позивача потребують судового захисту шляхом визнання протиправним та скасування рішення Реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області про державну реєстрацію прав державної власності, індексний номер: 21341058 від 15.05.2015р., на земельну ділянку площею 2,7474 га, що розташована у Вінницькій області, Вінницькому районі, Вінницько-Хутірській сільській раді, кадастровий номер:0520681000:01:006:0130 за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області та визнання протиправним та скасувати рішення Реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області про відмову у державній реєстрації права колективної власності, індексний номер: 23389894 від 04.08.2015р., на земельну ділянку площею 2,7474 га, що розташована у Вінницькій області, Вінницькому районі, Вінницько-Хутірській сільській раді, кадастровий номер:0520681000:01:006:0130 за сільськогосподарським акціонерним товариством закритого типу "Славутич", код ЄДРПОУ 13342630, на підставі заяви реєстраційний номер 12659713 від 04.08.2015р.

Що стосується позовних вимог щодо протиправності дій реєстраційної служби при реєстрації права державної власності та при відмові у державній реєстрації права колективної власності, то суд приходить до висновку про відмову в їх задоволенні з наступних підстав.

Заявлені вимоги щодо протиправності дій реєстраційної служби при реєстрації права власності, в даному випадку, не відповідають матеріально-правовим способам захисту порушеного права, оскільки, результат дій реєстраційної служби знайшов своє відображення у рішенні про державну реєстрацію прав державної власності, індексний номер: 21341058 від 15.05.2015р. та рішенні про відмову у державній реєстрації права колективної власності, індексний номер: 23389894 від 04.08.2015р., у разі оскарження та скасування яких, в повній мірі відбувається відновлення порушених прав та інтересів позивача.

Рішення реєстраційної служби індексний номер: 23389894 від 04.08.2015р. та індексний номер: 21341058 від 15.05.2015р. є предметом оскарження в даній справі, висновки щодо їх правомірності наведені судом вище.

Позовна вимога щодо зобов'язання реєстраційну службу внести до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно запис про державну реєстрацію права колективної власності на земельну ділянку площею 2, 7474 га, що розташована у Вінницькій області, Вінницькому районі, Вінницько-Хутірській сільській раді, кадастровий номер: 0520681000:01:006:0130 за сільськогосподарським акціонерним товариством закритого типу "Славутич", на підставі заяви реєстраційний номер 12659713 від 04.08.2015р. також задоволенню не підлягає в зв'язку з тим, що судовий орган не може підміняти державний орган, рішення чи дії якого оскаржуються, приймаючи замість такого органу інше рішення, яке б відповідало закону.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС) України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

За викладених вище обставин в їх сукупності, суд дійшов висновку, про часткове задоволення адміністративного позову.

Частиною 3 статті 94 КАС України визначено, що якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено. За таких обставин суд приходить до висновку про стягнення з Державного бюджету України судового збору на користь позивача в розмірі 146 грн. 16 коп..

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення Реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області про державну реєстрацію прав державної власності, індексний номер: 21341058 від 15.05.2015р., на земельну ділянку площею 2, 7474 га, що розташована у Вінницькій області, Вінницькому районі, Вінницько-Хутірській сільській раді, кадастровий номер: 0520681000:01:006:0130 за Головним управлінням Держземагентства у Вінницькій області.

Визнати протиправним та скасувати рішення Реєстраційної служби Вінницького районного управління юстиції Вінницької області про відмову у державній реєстрації права колективної власності, індексний номер: 23389894 від 04.08.2015р., на земельну ділянку площею 2, 7474 га, що розташована у Вінницькій області, Вінницькому районі, Вінницько-Хутірській сільській раді, кадастровий номер: 0520681000:01:006:0130 за сільськогосподарським акціонерним товариством закритого типу "Славутич", код ЄДРПОУ 13342630, на підставі заяви реєстраційний номер 12659713 від 04.08.2015р.

В задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь сільськогосподарського акціонерного товариства закритого типу "Славутич" (код ЄДРПОУ 13342630) 146,16 грн. (сто сорок шість грн. 16 коп.) сплаченого судового збору.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя /підпис/ ОСОБА_6

Згідно з оригіналом Суддя Секретар

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.09.2015
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50897431
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2902/15-а

Постанова від 14.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 28.08.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні