ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2010 рокуСправа № 2а-2705/10/0370
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
при секретарі судового засідання Йовик С.Б.,
з участю представника позивача ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Луцьку адміністративну справу за позовом Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до підприємства «Горохів - СТО» про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,
ВСТАНОВИВ:
Волинське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося в суд з адміністративним позовом до підприємства «Горохів - СТО» про стягнення адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 1229,41 грн., пені у розмірі 65,12 грн., а всього - 1294,53 грн.
Позовні вимоги обгрунтовані тим, що відповідно до частини 1 статті 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Відповідач у рядку 01 Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік, вказав, що середньооблікова чисельність працюючих за 2009 рік на підприємстві становила 17 осіб, з них середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, складає 0 осіб. Відповідно до вимог ст. 19 вищевказаного Закону норматив для працевлаштування відповідачем інвалідів становить 1 особу, який підприємством «Горохів - СТО» не виконаний. У зв'язку з цим, до відповідача було застосовано адміністративно-господарську санкцію та пеню на загальну суму 1294,53 грн.
Представник позивача ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю з підстав, викладених у позовній заяві та просила їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не прибув повторно, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення ( а.с. 12, 17). Причини неприбуття до суду не повідомив, заперечень з приводу заявленого позову не надав, клопотання про розгляд справи за його відсутності не заявив. Оскільки відповідно до ст. 128 КАС України повторне неприбуття в судове засідання відповідача, який не є суб'єктом владних повноважень, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, якщо від нього не надійшло клопотання про розгляд справи за його відсутності, не перешкоджає розгляду справи, тому справу розглянуто та вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю з наступних підстав.
Згідно із ч.1 ст.19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» № 875-ХІІ від 21.03.1991 року з наступними змінами та доповненнями, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Згідно п.2 В«Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштуванняВ» , затвердженого Постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70, звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів роботодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щороку до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстровані, за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Інформацію про наявність вільних робочих місць (вакантних посад) для працевлаштування інвалідів роботодавці подають центру зайнятості за місцем реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття за формою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстатом.
Згідно п. 3.3. Інструкції щодо заповнення форми №10-ПІ "Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів" (затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10 лютого 2007 року № 42) у рядку 03 звіту відображається кількість інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених роботодавцем відповідно до нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів, установленого статтею 19 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» .
Відповідач у своєму звіті про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2009 рік від 15.02.2010 року у рядку 03 щодо кількості інвалідів-штатних працівників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» вказав, що на підприємстві повинен працювати один інвалід. Згідно рядка 02 на підприємстві «Горохів-СТО» не працювало жодної особи, якій встановлена інвалідність. Таким чином, за даними звіту середньооблікова чисельність інвалідів у 2009 році у відповідача становила 0 осіб.
Відповідно до частини першої статті 17 Закону України № 875-ХІІ з метою реалізації творчих і виробничих здібностей інвалідів та з урахуванням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечується право працювати на підприємствах, в установах, організаціях, а також займатися підприємницькою та іншою трудовою діяльністю, не забороненою законом.
Статтею 18 Закону України № 875-ХІІ встановлено обов'язок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб, які використовують найману працю виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Вказана норма зобов'язує підприємства виділяти та створювати робочі місця для інвалідів, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів та подавати Фонду звіт про створення таких місць відповідно до В«Порядку подання підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної для організації їх працевлаштуванняВ» .
З матеріалів справи вбачається, що у 2009 році на підприємстві «Горохів - СТО» середньооблікова кількість штатних працівників становила 17 осіб. Таким чином, виходячи з вимог ч.1 ст. 19 вищевказаного Закону для відповідача норматив щодо працевлаштування інвалідів становив 1 особу, який останнім не виконаний.
З листа директора Горохівського районного центру зайнятості № 03-17/680 від 20.10.2010 року вбачається, що підприємство «Горохів-СТО» інформації про наявність вакансій для працевлаштування інвалідів у 2009 році до центру зайнятості не подавало.
Відповідно до ст.20 Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» , підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Розмір середньорічної заробітної плати у відповідача в 2009 році становив 1229,41 грн.
Відповідно до частини 2 статті 20 Закону України № 875-ХІІ порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму за весь їх строк. За порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій відповідачу нараховано пеню в сумі 65, 12 грн.
Відповідно до пункту 2 В«Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, сум адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідівВ» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів № 70 від 31 січня 2007 року роботодавці самостійно обчислюють та сплачують суму адміністративно-господарських санкцій до 15 квітня року, що наступає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць.
Враховуючи те, що відповідач не мав у своєму штаті інваліда, не створив одного робочого місця для працевлаштування особи, якій встановлена інвалідність, не інформував державну службу зайнятості про наявні вакантні робочі місця для інвалідів, суд приходить до висновку, що відповідач не вжив всіх вищезгаданих заходів щодо обов'язку забезпечення працевлаштування інвалідів, а тому позовні вимоги щодо стягнення з підприємства «Горохів-СТО» адміністративно-господарських санкцій та пені в розмірі 1294,53 грн., є законні, обґрунтовані та підлягають до повного задоволення.
Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України В«Про основи соціальної захищеності інвалідів в УкраїніВ» , суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з підприємства «Горохів - СТО» на користь держави в особі Волинського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів в дохід Держбюджету Горохівського району (код платежу 50070000, номер рахунку 31218230700029, ідентифікаційний код 21740333, банк ГУДКУ у Волинській області, МФО 803014) адміністративно-господарські санкції в сумі 1229, 41 грн., пеню в сумі 65, 12 грн., а всього 1294, 53 грн. (одну тисячу двісті дев'яносто чотири гривні п'ятдесят три копійки).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, повний текст якої буде виготовлений 05 листопада 2010 року. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Т.М.Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2010 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50897436 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні