Справа № 7412/09/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 березня 2010 року м.Одеса
15год.01хв.
Зала судових засідань №210
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Аракелян М.М.
При секретарі - Паровенко І.П.
За участю сторін:
Від позивача: ОСОБА_1 - за довіреністю №13-8 від 11.01.2010р.
Від відповідача: не з'явився.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення економічних санкцій, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області, в якому позивач просить суд стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 необґрунтовано отриману виручку у розмірі 269,5грн. та штраф у сумі 539грн., усього 808,50грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на несплату відповідачем суми необґрунтовано отриманої виручки та штрафу, визначеної рішенням Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області про застосування фінансових санкцій за порушення в частині додержання державної дисципліни цін №50 від 11.02.2009р.
Відповідач проти задоволення позовних вимог заперечував в усних поясненнях у судовому засіданні 28.01.2010р., вказавши, що свій підпис на акті перевірки не ставив та сам акт отримав лише по пошті. Застосовані відповідачем ціни є економічно обґрунтованими та складені з урахуванням великих транспортних витрат на доставку товару.
В судовому засіданні представник Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області позовні вимоги підтримав.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.
Судом встановлено, що співробітниками Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області (надалі - Інспекція) 06.02.2009р. на підставі посвідчення від 06.02.2009р. №44, відповідно до статті 13 Закону України «Про ціни і ціноутворення», постанови Кабінету Міністрів України від 13.12.2000р. №1819 «Питання Державної інспекції з контролю за цінами» та пункту 3.1.1 Плану роботи на I квартал 2009 року була проведена планова перевірка фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 на предмет дотримання діючого порядку формування та застосування цін, що підлягають державному регулюванню, по факту реалізації.
За результатами перевірки було складено акт №000034 від 06 лютого 2009 року, яким встановлено, що ФОП ОСОБА_2 порушив порядок формування та застосування роздрібних цін на хліб з борошна пшеничного вищого ґатунку, встановлений розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації від 02.10.2003р. №790/А-2003 "Про регулювання цін на основні продовольчі товари" (зі змінами та доповненнями) та від 22.12.2008р. №1141/А-2008 «Про регулювання цін на основні продовольчі товари», реалізуючи хліб «Домашній» та цукор-пісок за цінами, сформованими із застосуванням торговельних надбавок до оптово-відпускних цін виробників у розмірах вище, ніж передбачено вказаними розпорядженнями (Наприклад хліб "Домашній" з борошна пшеничного вищого ґатунку вагою 0,9 кг виробництва ВАТ «Одеський каравай» реалізовувався за роздрібною ціною 4грн. замість 3,70грн. за одиницю, сформованою з застосуванням торгівельної надбавки в розмірі 20 відсотків, замість встановленого граничного рівня - 10 відсотків до оптово-відпускної ціни виробника 3,36грн. Внаслідок встановлених порушень відповідачем необґрунтовано отримана додаткова виручка в сумі 269,50 грн., що підтверджується розрахунком-додатком до акту перевірки та не спростовується відповідачем.
11.02.2009 р. на підставі акту №000034 від 06 лютого 2009 року Інспекцією прийнято рішення про застосування фінансових санкцій за порушення в частині додержання державної дисципліни цін №50 про вилучення у СПД-ФО ОСОБА_2 в доход Державного бюджету України на підставі ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення», за порушення розпоряджень Одеської обласної державної адміністрації №790/А-2003 від 02.10.2003р., №943/А-2007 від 21 грудня 2007р., №433/А-2008р. від 13.06.2008р., №1141/А-2008 від 22.12.2008р. 269,50грн. додаткової виручки та 539грн. штрафу.
19.02.2009р. на адресу відповідача направлено претензію №13-554 з вимогою про сплату необґрунтовано одержаної виручки у сумі 269,50грн. та штрафу у сумі 539грн., яку отримано ФОП ОСОБА_2 21.02.2009р., проте фінансові санкції ним не були сплачені в бюджет.
Відповідно до ст.13 Закону України «Про ціни і ціноутворення» від 03 грудня 1990р. №507-XII (зі змінами та доповненнями) державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Державні органи, що здійснюють контроль за цінами, та їх посадові особи мають права, виконують обов'язки і несуть відповідальність, передбачені Законом України "Про державну податкову службу в Україні", крім повноважень, передбачених пунктами 6-9 статті 11 вказаного Закону. Господарські суб'єкти повинні в установленому порядку подавати необхідну інформацію для здійснення контролю за правильністю встановлення і застосування цін.
Згідно п.1 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000р. №1819 (із змінами та доповненнями) державна інспекція з контролю за цінами є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядковується йому.
Держцінінспекція має територіальні органи - державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, які становлять єдину систему органів державного контролю за цінами і мають права, передбачені пунктами 5, 6 цього Положення.
Згідно п.п.5,6 вказаного Положення Державна інспекція з контролю за цінами має право: 1) проводити в органах виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствах, установах та організаціях незалежно від форми власності перевірки бухгалтерських документів, книг, звітів, калькуляцій та інших документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів; 2) одержувати в установленому порядку від органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, підприємств, установ та організацій матеріали та інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань; 3) обстежувати в установленому порядку виробничі, складські, торговельні та інші приміщення підприємств, установ та організацій, що використовуються для виготовлення, зберігання й реалізації товарів і сировини, організації та надання послуг; 5) приймати рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також звертатись з позовами до судів про стягнення з підприємств, установ та організацій зазначених сум у разі невиконання ними рішень державних інспекцій з контролю за цінами. Начальники державних інспекцій з контролю за цінами та їх заступники від імені органів державного контролю за цінами приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також розглядають справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення.
Розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації № 790/А-2003 від 02.10.2003р. „Про регулювання цін на основні продовольчі товари", зареєстрованого в Одеському обласному управлінні юстиції 03.10.2003р. №19/494, затверджено Граничні торговельні надбавки до оптово-відпускних цін товаровиробників (митної вартості) на основні продовольчі товари. Відповідно до вказаного розпорядження гранична торговельна надбавка для хліба з борошна вищого ґатунку становить 10%.
Розпорядженням Одеської обласної державної адміністрації №1141/А-2008 від 22.12.2008р. „Про регулювання цін на основні продовольчі товари", зареєстрованого в Одеському обласному управлінні юстиції 30.12.2008р. №78/935, встановлено, що гранична торговельна надбавка для хліба становить 10%.
Відповідно до розпорядження Одеської обласної державної адміністрації від 21 грудня 2007 року № 943/А-2007, зареєстрованого в головному управлінні юстиції в Одеській області 29 грудня 2007 року № 76/856, гранична торговельна надбавка до оптово-відпускних цін товаровиробників (митної вартості) на основні продовольчі товари для цукра-піска встановлена у розмірі 15%.
Вказані обставини позивачем не заперечені, факт наявності порушень та підставність розрахунку необґрунтовано отриманої виручки не спростована, висновки акту перевірки в цій частині під сумнів не ставляться.
Відповідно до ст.14 Закону України «Про ціни і ціноутворення» вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.
Згідно з п.3.1. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним Наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Міністерства фінансів України від 03.12.2001р. №298/519 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. за №1047/6238, Державна інспекція з контролю за цінами та державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі приймають рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій у порядку, передбаченому законодавством.
Підставою для прийняття рішень про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій є акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.
Пунктом 3.5. зазначеної Інструкції передбачено, що один примірник рішення, а також претензія направляються для виконання суб'єкту господарювання - порушнику. Одночасно керівництву суб'єкта господарювання - порушника направляються приписи (вимоги) щодо усунення виявлених порушень законодавства про порядок установлення і застосування цін.
Також, пунктом 1.3. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами передбачено, що відповідно до Закону України В«Про ціни і ціноутворенняВ» необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню і зараховується в дохід відповідного бюджету із застосуванням штрафу у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки за належністю.
Згідно з п.1.4. вказаної Інструкції підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в періоді, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюються уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства. Порушеннями порядку встановлення і застосування цін, за які накладаються економічні санкції, є, зокрема, застосування торговельних і постачальницько-збутових надбавок (націнок) понад установлений граничний розмір.
Відповідно до п.1.6. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами необґрунтовано одержані суб'єктами господарювання, унаслідок порушень порядку встановлення і застосування цін, суми виручки та штрафи підлягають вилученню згідно із законодавством на підставі рішень, прийнятих органами державного контролю за цінами. Зазначені в рішеннях суми перераховуються суб'єктами підприємницької діяльності - порушниками за належністю самостійно, а в разі неподання установам банків платіжних документів зазначені суми стягуються відповідно до вимог законодавства.
Згідно з п.1.7. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових с органами державного контролю за цінами вилученню в дохід бюджету підлягають суми, які одержані внаслідок порушень державної дисципліни цін, визначених на підставі матеріалів перевірок незалежно від фінансового стану порушника та його розрахунків з бюджетом.
Пунктом 2.1. вказаної Інструкції передбачається, що необґрунтовано одержана суб'єктом підприємницької діяльності сума виручки, що підлягає вилученню в дохід бюджету, обчислюється, зокрема, при порушенні порядку встановлення і застосування цін (тарифів), що регулюються уповноваженими органами, - як різниця між фактичною виручкою від реалізації продукції (послуг, робіт) та її вартістю за цінами і тарифами, сформованими згідно з вимогами законодавства.
Пунктом 3.8 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових санкцій органами державного контролю за цінами встановлено, що відповідно до наданих повноважень Державна інспекція з контролю за цінами, державні інспекції з контролю за цінами в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі на підставі проведених ними перевірок суб'єктів господарювання приймають рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій за порушення вимог законодавства, яким такі санкції та їх розміри передбачено. Згідно з п.3.8.1 суми за зазначеними санкціями стягуються із суб'єктів господарювання і зараховуються за належністю в порядку, визначеному законодавством, з урахуванням вимог цієї Інструкції.
Не приймаються до уваги твердження відповідача щодо необхідності застосування вказаних в акті перевірки цін через великі транспортні витрати на доставку товару, з огляду на те, що вказана обставина не звільняє відповідача від обов'язку додержуватись державної дисципліни цін як суб'єкта господарювання.
Рішення про застосування фінансових санкцій №50 від 11.02.2009р. відповідачем не оскаржено, є чинним і підлягає виконанню згідно з вищенаведеними приписами чинного законодавства.
Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
Приймаючи до уваги вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної інспекції з контролю за цінами в Одеській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення економічних санкцій задовольнити.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (67300, Одеська область, Березівський район, с.Червоноволодимирівка, вул.Леніна, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Державного бюджету України (код 21081100 на р/р 31115106700134 ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23214726) суму необґрунтовано отриманої виручки у розмірі 269 (двісті шістдесят дев'ять)грн.50коп.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 (67300, Одеська область, Березівський район, с.Червоноволодимирівка, вул.Леніна, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до Державного бюджету України (код 21081100 на р/р 31115106700134 ГУ ДКУ в Одеській області, МФО 828011, код 23214726) штраф у розмірі 539 (п'ятсот тридцять дев'ять)грн.
Постанова суду може бути оскаржена шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови складено та підписано
16 березня 2010 року
Суддя /підпис/ ОСОБА_3
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2010 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50902315 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні