Постанова
від 18.09.2015 по справі 821/2996/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 вересня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/2996/15

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Вітічак О.Р.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "ТРАВЕРС ГРУП" до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Приватне підприємство "ТРАВЕРС ГРУП" (далі - позивач, ПП "ТРАВЕРС ГРУП") звернулося із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач, ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області), в якому просить визнати протиправними дії відповідача щодо невизнання податкової звітності ПП "ТРАВЕРС ГРУП" з податку на додану вартість, а саме податкових декларацій з додатками за червень та липень 2015 року; визнати податкові декларації ПП "ТРАВЕРС ГРУП" з податку на додану вартість за звітні періоди червень 2015 року (реєстраційний номер НОМЕР_1 від 18.07.2015 р.) та липень 2015 року (реєстраційний номер НОМЕР_2 від 16.08.2015 р.) такими, що подані у момент фактичного їх отримання відповідачем, а саме 18.07.2015 р. та 16.08.2015 р.

Свої вимоги мотивує тим, що згідно договору про визнання електронних документів від 12.10.2014 р. № 1662/10-25 , укладеного між позивачем та відповідачем, ПП "ТРАВЕРС ГРУП" засобами телекомунікаційного зв'язку до ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області подано податкові декларації з ПДВ: за червень 2015 року 18.07.2015 р. за № НОМЕР_1, за липень 2015 року 16.08.2015 р. № НОМЕР_2. Декларації були прийняті відповідачем, що підтверджується квитанціями № 2 від 18.07.2015 р. та від 16.08.2015 р., але листами від 23.07.2015 р. № 9119/10/21-03-11-03-30 та від 21.08.2015 р. № 10516/10/21-03-11-03-30 ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області повідомила про відмову у прийнятті податкової звітності у зв'язку з тим, що виявлено порушення - невідповідність обов'язкового реквізиту податкової декларації - місцезнаходження платника податків згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб. Між тим, такі твердження відповідача не відповідають дійсності, так як підприємство знаходиться за юридичною адресою: АДРЕСА_1, про що свідчить витяг з ЄДРПОУ.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги та просив їх задовольнити з вказаних підстав.

Представник відповідача заперечував проти задоволення позовних вимог, вказавши на те, що у деклараціях з ПДВ за червень, липень 2015 року позивачем зазначено адресу: АДРЕСА_2, однак згідно витягу з ЄДРПОУ юридичною адресою підприємства є: АДРЕСА_3. Таким чином, ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області виявлено невідповідність місцезнаходження платника податків згідно з даними ЄДРПОУ, а тому відповідно до п.48.7 ст.48 ПК України податкова звітність складена з порушенням норм чинного законодавства та не вважається податковою звітністю.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що позивачем засобами електронного зв'язку до ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області подано податкові декларації з податку на додану вартість за червень та липень 2015 року.

На підтвердження факту подання та отримання податкової звітності з електронного серверу відповідача отримано квитанції щодо прийняття декларацій 18.07.2015 р. (реєстраційний номер НОМЕР_1) та 16.08.2015 р. (реєстраційний номер НОМЕР_2).

Листами від 23.07.2015 р. № 9119/10/21-03-11-03-30 та від 21.08.2015 р. № 10516/10/21-03-11-03-30 ДПІ у м.Херсоні ГУ ДФС у Херсонській області повідомила позивача про те, що підприємством порушено абз.8 п.48.3 ст.48 ПК України, у зв'язку з чим відмовлено у прийнятті поданих податкових декларацій.

Не погоджуючись із такою відмовою позивач звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.

Відповідно до п.п.49.1, 49.3 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. Податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: особисто платником податків або уповноваженою на це особою; надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Положеннями п.49.8 ст.49 ПК України визначено, що прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.

Згідно п.п.48.1, 48.3 ст.48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання. Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору. Податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків; місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування контролюючого органу, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).

У окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов'язкові реквізити: відмітка про звітування за спеціальним режимом; код виду економічної діяльності (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОПТУУ; індивідуальний податковий номер та номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість згідно з даними реєстру платників податку на додану вартість за звітний (податковий) період (п.48.4 ст.48 ПК України).

Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією, крім випадків, встановлених пунктом 46.4 статті 46 цього Кодексу (п.48.7 ст.48 ПК України).

Пунктом 49.9 статті 49 ПК України передбачено, що за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.

Відповідно до п.49.11 ст.49 ПК України, у разі подання платником податків до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий контролюючий орган зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

З аналізу наведених правових норм слідує, що на стадії прийняття податкової звітності контролюючий орган здійснює контроль за заповненням її формальних реквізитів з метою забезпечення адміністрування податків, в тому числі перевірки визначення податкових зобов'язань певним платником податків.

Як вже зазначалося, підставою для відмови у прийнятті податкових декларацій з ПДВ за червень, липень 2015 року, відповідач зазначає порушення ПП "ТРАВЕРС ГРУП" абз.8 п.48.3 ст.48 ПК України, згідно якої податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: місцезнаходження (місце проживання) платника податків.

Однак суд критично відноситься до цих тверджень відповідача, так як податкові декларації з ПДВ позивача за червень, липень 2015 року містять цей реквізит - АДРЕСА_2. При цьому, скорочення назви вулиці з "вул.Карла Маркса", як це зазначено в ЄДРПОУ, на "вул.К.Маркса" у деклараціях, не свідчить про невідповідність місцезнаходження платника податків даним ЄДРПОУ та неправильне зазначення юридичної адреси, жодним чином не змінює адресу позивача та не впливає на його ідентифікацію як платника податків, показники його податкової звітності, їх перевірку відповідачем та загалом виконання останнім своїх функцій з адміністрування податку і не потребує зі сторони контролюючого органу яких-небудь філологічних, географічних, адміністративно-територіальних знань.

Відповідно до п.12.5 розділу XII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 р. № 1588, якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) контролюючого органу протягом трьох робочих днів приймає рішення про надсилання до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою № 18-ОПП (додаток 24) для вжиття заходів, передбачених ч.12 ст.19 Закону.

Згідно ч.1 ст.16, ч.ч.1, 3 ст.18 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців", єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін. Якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не були до нього внесені, вони не можуть бути використані в спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Отже, єдиним доказом зміни юридичною особою місцезнаходження є дані з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб-підприємців.

Поряд з цим, відповідно до наявних у матеріалах справи спеціальних витягів з ЄДРПОУ, на дату подання зазначених податкових декларацій адреса позивача є: 73000, АДРЕСА_4, тобто така, що зазначена у поданих податкових деклараціях з ПДВ за червень, липень 2015 року.

Підсумовуючи викладене, суд приходить до висновку обґрунтованість позовних вимог ПП "ТРАВЕРС ГРУП", а тому вони підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії ДПІ у м.Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області щодо невизнання податкової звітності ПП "ТРАВЕРС ГРУП" з податку на додану вартість, а саме податкових декларацій з додатками за червень, липень 2015 року.

Визнати податкові декларації ПП "ТРАВЕРС ГРУП" з податку на додану вартість за звітні періоди: червень 2015 року (реєстраційний номер НОМЕР_1 від 18.07.2015 р.) та липень 2015 року (реєстраційний номер НОМЕР_2 від 16.08.2015 р.) такими, що подані у момент фактичного їх отримання ДПІ у м.Херсоні Головного управління ДФС у Херсонській області, а саме 18.07.2015 р. та 16.08.2015 р. відповідно.

Стягнути з Державного бюджету України на користь ПП "ТРАВЕРС ГРУП" (код ЄДРПОУ 33824206) судовий збір у сумі 146 (сто сорок шість) грн. 16 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 21 вересня 2015 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 8

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2015
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50905631
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/2996/15-а

Постанова від 24.12.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 25.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 23.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Постанова від 18.09.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні