Копія
Справа № 822/3085/15
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2015 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд
в складі:головуючого-суддіОСОБА_1 при секретаріОСОБА_2 за участі:представників сторін розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до селянського (фермерського) господарство "Деметра Агро" про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області звернулося з позовом до селянського (фермерського) господарство "Деметра Агро" про застосування заходів реагування, в якому з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації зерноскладів, що знаходяться за адресою: Хмельницька область, Красилівський район с.Гриценки вул. Леніна, 11, та с.Тріски до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 10.08.2015 року відрито скорочене провадження у справі. Ухвалою від 20.08.2015 року справу призначено до розгляду за загальними правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримала в повному обсязі, просила позов задовольнити посилаючись на обставини, що вказані в позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні адміністративний позов визнав частково. Вказав, що відповідач вживає заходи щодо усунення порушень, виявлених в ході перевірки селянського (фермерського) господарства "Деметра Агро" щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, однак йому необхідно один рік для повного усунення недоліків.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд дійшов наступних висновків.
Відповідач - селянське (фермерське) господарство (далі - СФГ) "Деметра Агро", ідентифікаційний код 31065754, зареєстроване як юридична особа 25.07.2000 року. Основними видами діяльності за КВЕД є вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
Суд встановив, що на підставі наказу т.в.о начальника Красилівського районного сектору Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області №4 від 19.06.2015 року та плану-графіка перевірок об'єктів на липень 2015 року згідно повідомлення про проведення планової перевірки №30 від 03.07.2015 року та посвідчення на проведення перевірки №65 від 17.07.2015 року, проведено планову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки СФГ "Деметра Агро".
За наслідками вказаної планової перевірки СФГ "Деметра-Агро" складений акт перевірки щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки від 24.07.2015 року №55 (далі - Акт), яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (далі - ППБ в України), Державних будівельних норм України "Системи протипожежного захисту", затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 13.11.2014 № 312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014).
Вказані порушення зазначені в розділі "Опис виявлених порушень" Акту, а саме:
п.1. Приміщення зерноскладів в с. Гриценки та с. Тріски не обладнано автоматичною установкою пожежної сигналізації (Розділ V п.1.2 ППБ в Україні, Дод.А. ДБН В.2.5-56:2014 "Система протипожежного захисту");
п.2, п.14 Дерев'яні конструкції горищного приміщення та колони будівель зерноскладу та дерев'яні конструкції навісу складу в с. Гриценки не оброблено вогнезахисним сертифікованим розчином (Розділ III, п.2.5,2.6 ППБ в Україні);
п.4. З'єднання відгалуження та окінцювання жил проводів та кабелів на території зернотоку в с. Тріски та с. Гриценки не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. (Розділ IV п.1.6 ППБ в Україні);
п.5. Не проведено ревізію блискавкозахисту зерноскладу с. Гриценки у відповідності до ДСТУ Б.В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" (Розділ IV, п.1.21 ППБ в Україні);
п.6. Приміщення зерноскладу с. Тріски не обладнано зовнішньою установкою блискавкозахисту у відповідності до ДСТУ Б.В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" (Розділ IV, п.1.21 ППБ в Україні);
п.7. Зерносклади в с. Тріски та с. Гриценки незабезпечені вогнегасниками (Розділ V п.3.6 ППБ в Україні);
п.34, п.41. На території господарства не встановлені пожежні щити для розміщення первинних засобів пожежогасіння. (НАПБ В.01.057.2006/200 п.7.11).
З метою усунення недоліків, які виявлені під час перевірки, голові СФГ "Деметра Агро" ОСОБА_3 винесено припис на усунення порушень вимог пожежної безпеки №13 від 24.07.2015 року. Матеріалами справи підтверджується, що позивачем частково усунено порушення, передбачені п.4, п.7, п.34 та п.41.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд звертає увагу сторін на таке.
Відповідно до пп. 57 п. 4 Указу Президента №20/2013 від 16.01.2013 року "Про Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій", Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС України) відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до ст.1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" №877-V (далі - Закон №877-V), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Відповідно до пп.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Відповідно до ч.1 ст.68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов'язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно - небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як встановлено п.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.
Частиною 7 ст.7 Закону №877-V встановлено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Згідно до ч.5 ст.4 Закону №877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Таким чином, оскільки відповідачем не усунено порушення вимог законодавства у сфері пожежної безпеки, що визначені пунктами 1, 2, 5, 6, 41 (частково усунені), розділу "Опис виявлених порушень" Акту, що не дозволить ліквідувати пожежу на початковій стадії, призведе до її стрімкого розвитку та потенційно загрожує життю та здоров'ю людей, суд вважає, що позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації зерноскладів №1 та №2 необхідно задовольнити.
Відповідно до ч.12 ст.183-2 КАС України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).
Керуючись ст.ст. 11, 49, 51, 71, 86, 94, 158-163, 183-2, 186, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області задовольнити.
Застосувати до селянського (фермерського) господарства "Деметра Агро" заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації зерноскладів №1 та №2, розташованих за адресою: Хмельницька обл., Красилівський район, с. Гриценки, вул.Леніна,будинок 16 та с.Тріски, вул.Леніна, будинок 72 до повного усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, встановлених актом перевірки №55 від 24.07.2015 року.
Постанова суду виконується негайно.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.
Повний текст постанови виготовлено 18 вересня 2015 року , 12:30.
Суддя /підпис/ОСОБА_1 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_1
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2015 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50905769 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні