Рішення
від 16.09.2010 по справі 6/60-994
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"16" вересня 2010 р.Справа № 6/60-994

Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Шумського І.П.

Розглянув справу

за позовом Відкритого акціонерного товариства "Тернопільобленерго " (вул. Енергетична, 2,Тернопіль,46000) в особі Збаразького району електромереж (вул. Залізнична, 13,Збараж,Збаразький район, Тернопільська область,47302)

до відповідача №1 Управління праці та соціального захисту населення Збаразької райдержадміністрації в Тернопільській області (вул. Незалежності, 8, м. Збараж, Збаразький район, Тернопільська область,47300)

відповідача №2 - Головне фінансове управління Тернопільської обласної державної адміністрації (вул.М.Грушевського,8 , в м.Тернопіль).

про cтягнення 8293,47 грн. відшкодування витрат за надані пільги.

за участю представників сторін:

Позивача - ОСОБА_1, Балда - ОСОБА_2

Відповідача №1 - не з'явився

Відповідача №2 - не з'явився

Суть справи:

Відкрите акціонерне товариство "Тернопільобленерго" звернулось в господарський суд Тернопільської області з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Збаразької райдержадміністрації в Тернопільській області про стягнення 8293,47 грн. відшкодування витрат за надані пільги по оплаті за спожиту електроенергію.

Судовий розгляд, призначений вперше на 01 липня 2010 року неодноразово відкладався та в засіданні оголошувалась перерва, востаннє на 16 вересня 2010 року.

Ухвалою суду від 15 липня 2010 року до участі у справі в якості відповідача №2 залучено Головне фінансове управління Тернопільської обласної державної адміністрації, у зв'язку з цим, в порядку ст. 24 ГПК України, розгляд справи розпочато заново.

Представники відповідачів, участь яких не визнавалась обов'язковою, в судове засідання 16 вересня 2010 року не з'явились, хоча про час і місце слухання справи були повідомлені в судовому засіданні 09 вересня 2010 року, про що зазначено у формулярі (протоколі) судового засідання, а також в порядку, передбаченому ст.64,87 ГПК України, пунктом 3.5.11 Інструкції з діловодства в господарських судах України, затвердженої наказом Вищого господарського суду України від 10.12.2002 N 75, пунктом 19 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 13.08.2008 р. N 01-8/482 та пунктом 32 Інформаційного листа Вищого господарського суду України від 29.09.2009р. №01-08/530.

У відзиві та усних поясненнях представника, даних у попередніх засіданнях, відповідач №1 позовні вимоги в частині стягнення 1828,17 грн. визнав, решта 6465,30 грн. на думку Управління праці та соціального захисту населення Збаразької райдержадміністрації, нараховано понад встановлені нормативи споживання комунальних послуг, а тому відшкодуванню не підлягає.

В засіданні, учасникам процесу роз'яснено належні їм права та обов'язки, передбачені ст.ст. 20,22,81-1 ГПК України.

За відсутності відповідного клопотання, аудіозапис судового засідання не здійснювався.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, у т.ч. дані у попередніх засіданнях, суд встановив наступне:

У період з 01 листопада 2009 року по 01 червня 2010 року Відкрите акціонерне товариство "Тернопільобленерго" в особі Збаразького району електромереж постачало електроенергію зі знижкою в сумі її оплати в розмірі 50% споживачам по категоріях «звільнені зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівники міліції», «звільнені зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівники кримінально-виконавчої служби».

Відповідно до розрахунків видатків на відшкодування витрат, пов'язаних з наданням пільг, актів звіряння рахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги за листопад 2009 року - травень 2010 року, розмір збитків енергопостачальної організації за надані пільги по оплаті за спожиту електроенергію становить 8293,47 грн.

Управління праці та соціального захисту населення Збаразької райдержадміністрації в Тернопільській області частково не погодилось із визначеною ВАТ «Тернопільобленерго»сумою та не провело відшкодування, що стало підставою звернення останнього до суду із позовом про відновлення його порушеного права.

Оцінивши зібрані у справі докази, суд прийшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно пункту 4 частини 3 статті 129 Конституції України, ст.ст.4-3, 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести належними і допустимими доказами ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення.

Так, за змістом ст. 19 Закону України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії»пільги щодо оплати житлово-комунальних визначаються виключно законами України.

Згідно з ст. 22 Закону України «Про міліцію», ст. 23 Закону України «Про державну кримінально-виконавчу службу України», працівникам міліції, особам рядового і начальницького складу кримінально-виконавчої служби та членам їх сімей надається 50-процентна знижка по оплаті жилої площі, комунальних послуг, а також палива.

Статтею 17 Закону України «Про електроенергетику»визначено, що збитки енергопостачальників від надання пільг з оплати за спожиту електричну енергію окремим категоріям побутових споживачів відшкодовуються за рахунок джерел, визначених законодавчими актами, які передбачають відповідні пільги.

Порядок відшкодування суми витрат, які виникають внаслідок постачання електричної енергії енергопостачальними підприємствами пільговим категоріям споживачів, встановлено Бюджетним кодексом України, Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", Законом України "Про Державний бюджет України на 2010 рік", Положенням про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою КМ України від 04.03.2002 р. №256 (далі -Порядок №256), Порядком підтвердження заборгованості, що виникла внаслідок неповних розрахунків за енергоносії, затвердженим постановою КМ України від 22.02.2006р. №191 (далі Порядок №191), зокрема:

- згідно ст.39 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та ст.38 Закону "Про Державний бюджет України на 2010 рік " передбачено надання житлових субсидії населенню та пільг ( в тому числі , звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років працівникам міліції та кримінально-виконавчої системи) на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло -, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот, за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам;

- відповідно до ст.102 Бюджетного кодексу України, видатки місцевих бюджетів, передбачені у підпункті "б" п.4 ч.1 ст.89 цього Кодексу, а саме видатки на соціальний захист та соціальне забезпечення, державні програми соціального захисту, пільги ветеранам війни і праці, фінансуються за рахунок субвенцій з Державного бюджету України у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України;

- порядок надання пільг працівникам міліції та кримінально-виконавчої служби, звільненим із служби за віком, хворобою або вислугою років передбачено п.1 Порядку №256;

- головними розпорядниками коштів місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення, у відповідності до п. 3 Порядку №256, є керівники головних управлінь, управлінь, відділів та інших самостійних структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів рад, до компетенції яких належать питання праці та соціального захисту населення, які ведуть персоніфікований облік за видами пільг отримувачів, в тому числі звільненим із служби за віком, хворобою або вислугою років працівникам міліції та кримінально-виконавчої служби, а також здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги;

Змістом п.п. 22,23 Порядку №191 визначено, що підтвердження заборгованості з пільг та житлових субсидій населенню з оплати енергоносіїв визначаються (уточнюються) підприємством паливно-енергетичного комплексу або постачальником теплової енергії, які є ініціаторами підтвердження заборгованості з пільг та субсидій за видами енергоносіїв (електричної, теплової енергії, природного газу), на підставі довідки про суми нарахованих пільг та житлових субсидій, які встановлені законодавством для сплати енергоносіїв, та про обсяги їх фактичного фінансування, підписаної керівником відповідного головного розпорядника бюджетних коштів та скріпленої печаткою та акту про наявність та розмір заборгованості з пільг та субсидій. Зазначені документи, головний розпорядник бюджетних коштів у семиденний строк після їх надходження повертає погоджений ним один примірник акта про наявність та розмір заборгованості з пільг та субсидій ініціатору або надсилає відмову в його погодженні із зазначенням причин.

Як вбачається з представлених документів, і не заперечується відповідачем №1, усі документи встановленого зразка (затверджені Наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 4 жовтня 2007 року N 535 для розрахунку видатків на відшкодування витрат, пов'язаних з наданням пільг) необхідні для проведення відшкодування, Управлінням праці та соціального захисту населення Збаразької райдержадміністрації в Тернопільській області отримано.

Однак, в порушення приписів перелічених норм, акти звіряння розрахунків за надані населенню послуги, на які надаються пільги, головним розпорядником коштів місцевого бюджету не підписано, збитки енергопостачальної організації за надані пільги по оплаті за спожиту електроенергію не відшкодовано.

З врахуванням наведеного, позовні вимоги про стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Збаразької районної державної адміністрації на користь ВАТ «Тернопільобленерго»8293,47 грн. втрат за надані пільги по оплаті за спожиту електроенергію підлягають задоволенню, як обґрунтовано заявлені та підтверджені матеріалами справи.

При цьому, суд критично оцінює посилання відповідача №1 про можливість проведення відшкодування в межах нормативів, передбачених постановою КМ України від 01.08.1996 року № 879, оскільки застосування останньої можливе за умови коли посилання на норми споживання є у законі, яким надано пільги певним категоріям громадян, в той час, як таке посилання у Законі України «Про міліцію»визнано неконституційним (див. Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008року №10-рп/2008.

Крім того, Міністерство палива та енергетики України, в межах компетенції наданої постановою КМУ від 01.08.1996р. №879, листом від 17.12.2009р. за № 32-01/6-2934 надало роз'яснення щодо застосування норм, визначених вищезазначеною постановою КМУ, в якому наведено: В«Працівникам міліції, звільненим зі служби за віком, хворобою або вислугою років згідно з чинним законодавством надається 50 % знижка по оплаті за всю спожиту електроенергію за місяцьВ» , що підтверджує законність дій ВАТ В«ТернопільобленергоВ» .

З огляду на виникнення спору з вини відповідача №1, відповідно до ст.ст. 44,49 ГПК України, судові витрати по справі відшкодовуються за рахунок Управління праці та соціального захисту населення Збаразької районної державної адміністрації.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 1, 2, 4-3, 12, 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити повністю.

1. Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Збаразької районної державної адміністрації (вул.Незалежності,8, м.Збараж, Тернопільський район, Тернопільська область, код 03195665 )

- на користь Відкритого акціонерного товариства "Тернопільобленерго", Збаразький район електричних мереж (вул. Залізнична, 13, м.Збараж, Збаразький район, Тернопільська область, код 25781984, поточний рахунок із спеціальним режимом використання №2603235201164 у філії - Збаразьке відділення ВАТ "Державний Ощадний банк України", МФО 398132) 8293,47 грн. витрат за надані пільги по оплаті за електроенергію

2. Стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Збаразької районної державної адміністрації (вул. Незалежності, 8, м. Збараж, Збаразький район,Тернопільська область, код 03195665)

- на користь Відкритого акціонерного товариства "Тернопільобленерго", Збаразький район електричних мереж (вул. Залізнична, 13, м. Збараж, Збаразький район, Тернопільська область, код 25781984) 102 грн. державного мита, 236 грн. витрат на інформаційно - технічне забезпечення судового процесу.

Видати накази.

На рішення суду, яке не набрало законної сили, сторони мають право подати апеляційну скаргу, а прокурор - апеляційне подання, протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення 21 вересня 2010р., через місцевий господарський суд.

Суддя І.П. Шумський

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення16.09.2010
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50912017
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —6/60-994

Судовий наказ від 04.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

Рішення від 16.09.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

Судовий наказ від 04.10.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

Ухвала від 15.07.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

Ухвала від 11.06.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Шумський І.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні