Постанова
від 04.08.2011 по справі 17/б-5022/1295/2011
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

04.08.11 Справа № 17/Б-5022/1295/2011

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії суддів: головуючий суддя Гриців В.М., суддів Кордюк Г.Т., Мурська Х.В.,

при секретарі судового засідання Бохонок В.З.

за участю представника Монастириського районного центру зайнятості Тернопільської області ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Монастириського районного центру зайнятості Тернопільської області, Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Управління пенсійного фонду України в Монастирському районі на ухвалу господарського суду Тернопільської області від 23 червня 2011 року в справі №17/Б-5022/1295/2011 про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»

ВСТАНОВИВ:

Господарський суд Тернопільської області (суддя Андрусик Н.О.) ухвалою від 23 червня 2011 року по справі №17/Б-5022/1295/2011 про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»:

1. Затвердив звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс у справі №17/Б-5022/1295/2011 по приватному підприємству «Зелений лан»;

2. Ухвалив вважати погашеними вимоги кредиторів:

- ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції в Тернопільській області (Монастирське відділення) в сумі 2994,89 грн.;

- Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області в сумі 4482,48 грн.;

- Монастирського районного центру зайнятості в сумі 226,23 грн.;

- Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 309,86 грн.;

- Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області в сумі 137,00 грн.

3. Стягнув з ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції в Тернопільській області (Монастирське відділення) на користь арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_3 2321,55 грн. оплати послуг ліквідатора.

4. Стягнув з Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області на користь арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_3 3474,68 грн. оплати послуг ліквідатора.

5. Стягнув з Монастириського районного центру зайнятості Тернопільської області на користь арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_3 175,37 грн. оплати послуг ліквідатора.

6. Стягнув з Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на користь арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_3 240,19 грн. оплати послуг ліквідатора.

7. Стягнув з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області на користь арбітражного керуючого (ліквідатора) ОСОБА_3 106,20 грн. оплати послуг ліквідатора.

8. Приватне підприємство "Зелений Лан" (ідентифікаційний код 34040245) ліквідував як юридичну особу з 23 червня 2011 року.

9. Вказав ОСОБА_2 міжрайонній державній податковій інспекції (Монастирське відділення) зняти з обліку приватне підприємство "Зелений Лан", як платника податків та відомості про зняття з обліку надіслати ліквідатору ОСОБА_3

10. Зобов'язав ліквідатора подати органу державної реєстрації документи, необхідні для проведення державної реєстрації припинення приватного підприємства «Зелений лан».

11. Провадження у справі №17/Б-5022/1295/2011 про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»припинив.

Не погоджуючись частково із ухвалою господарського суду Тернопільської області від 23 червня 2011 року по справі №17/Б-5022/1295/2011 про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»Монастириський районний центр зайнятості Тернопільської області, Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та Управління пенсійного фонду України в Монастирському районі звернулись до Львівського апеляційного господарського суду з апеляційними скаргами, а саме:

1. Монастириський районний центр зайнятості Тернопільської області просить скасувати оскаржену ухвалу господарського суду Тернопільської області в частині, що зобов'язує його сплатити на користь ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_3 175,37 грн. оплати послуг ліквідатора та стягнути цю суму з ініціюючого кредитора ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції в Тернопільській області, за заявою якого порушено провадження у справі про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан». Вважає, що суд невірно застосував норми матеріального права - п. 2 ч. 10 ст. 3-1, ст. 52 закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Стверджує, що в силу названих норм закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»та фактичних обставин справи випливає обов'язок ініціюючого кредитора оплачувати послуги арбітражного керуючого (ліквідатора) та витрати ліквідаційної процедури.

2. Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності просить скасувати п. 6 оскарженої ухвали господарського суду Тернопільської області в частині, яка зобов'язує сплатити на користь ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_3 240,19 грн. оплати послуг ліквідатора. На підставі приписів п. 2 ч. 10 ст. 3-1, ст. 52 закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»та виходячи із фактичних обставин справи про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»вважає, що саме ініціюючий кредитор повинен оплачувати послуги ліквідатора і витрати ліквідаційної процедури. Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням»та в бюджеті фонду на 2011 рік не передбачено витрат на такі цілі, як оплата послуг ліквідатора у справі про банкрутство.

3. Управління пенсійного фонду України в Монастирському районі просить скасувати оскаржену ухвалу в частині, що зобов'язує його сплатити на користь ліквідатора арбітражного керуючого ОСОБА_3 3474,68 грн. оплати послуг ліквідатора та стягнути цю суму з ініціюючого кредитора ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції в Тернопільській області, за заявою якого порушено провадження у справі про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан». Вважає, що суд невірно застосував норми матеріального права - ст. 3-1, ст. 52 закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», закон України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Стверджує, що в силу названих норм закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом»та фактичних обставин справи випливає обов'язок ініціюючого кредитора оплачувати послуги арбітражного керуючого (ліквідатора) та витрати ліквідаційної процедури.

Про дату, час і місце розгляду апеляційної скарги скаржники, сторони, арбітражний керуючий ОСОБА_3 повідомлені належним чином, про що є докази у справі.

Арбітражний керуючий ОСОБА_3, участь в судовому засіданні якої суд визнав обов'язковою, у судове засідання не з'явилася, про причини суд не повідомила.

Заслухав пояснення представника Монастирського районного центру зайнятості Тернопільської області, розглянув апеляційні скарги Монастириського районного центру зайнятості Тернопільської області, Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Управління пенсійного фонду України в Монастирському районі та матеріали справи суд вважає, що апеляційні скарги слід задовольнити, ухвалу господарського суду Тернопільської області від 23 червня 2011 року по справі №17/Б-5022/1295/2011 про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»в частині покладення витрат з оплати послуг ліквідатора і відшкодування витрат ліквідаційної процедури на: Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області в сумі 3474,68 грн., Монастирський районний центр зайнятості Тернопільської області в сумі 175,37 грн., Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 240,19 грн., Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області в сумі 106,20 грн. -скасувати, враховуючи наступне.

Відповідно до вимог ст. 104 ГПК України, підставами для скасування рішення місцевого господарського суду є, зокрема, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які місцевий господарський суд визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених в рішенні, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права. Порушення або неправильне застосування норм процесуального права може бути підставою для скасування або зміни рішення лише за умови, якщо це порушення призвело до прийняття неправильного рішення. Порушення норм процесуального права є в будь-якому випадку підставою для скасування рішення місцевого господарського суду, якщо, зокрема, господарський суд прийняв рішення про права і обов'язки осіб, що не були залучені до участі у справі.

Згідно з матеріалами справи провадження у справі про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»порушене ухвалою від 21 січня 2011 року за заявою ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції (Монастирське відділення).

Ініціюючий кредитор не надав своєї згоди на призначення його ліквідатором відсутнього боржника приватного підприємства «Зелений лан», а 07 лютого 2011 року подав місцевому господарському суду заяву, в якій серед іншого запропонував суду ліквідатором приватного підприємства «Зелений лан»призначити арбітражного керуючого ОСОБА_4

28 січня 2011 року сектор з питань банкрутства у Тернопільській області Державного департаменту з питань банкрутства листом за №34/02 запропонував господарському суду Тернопільської області кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_3 на призначення ліквідатором приватного підприємства «Зелений лан».

Постановою господарського суду Тернопільської області від 08 лютого 2011 року приватне підприємство «Зелений лан»визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого ОСОБА_3, яка надала суду свою згоду на виконання обов 'язків ліквідатора банкрута, а також визнано грошові вимоги ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції (Монастирське відділення) до приватного підприємства «Зелений лан»в сумі 2994,89 грн.

Суд констатує, що судова процедура банкрутства приватного підприємства «Зелений лан здійснювалась із урахуванням особливостей, встановлених статтею 52 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ« - за правилами банкрутство відсутнього боржника.

За приписами ст. 41 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ« відносини, пов'язані з банкрутством відсутнього боржника, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених розділом VІ «Особливості банкрутства окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності».

Відповідно до вимог ст. 52 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ« господарський суд у двотижневий строк з дня винесення ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство відсутнього боржника виносить постанову про визнання відсутнього боржника банкрутом, відкриває ліквідаційну процедуру і призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього. У разі, якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора), ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов'язується протягом семи днів від дати винесення ухвали забезпечити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства. Ліквідатор письмово повідомляє про визнання господарським судом відсутнього боржника банкрутом усіх відомих йому кредиторів відсутнього боржника, які в місячний строк з дня одержання повідомлення можуть направити ліквідатору заяви з вимогами до банкрута. Задоволення вимог кредиторів здійснюється в порядку черговості, передбаченому статтею 31 цього Закону. Кредитори можуть оскаржити результати розгляду їх вимог ліквідатором до господарського суду до затвердження господарським судом ліквідаційного балансу.

Статтею 31 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ« встановлено, що кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів, у порядку, встановленому цією статтею. Зокрема, у першу чергу, серед інших, задовольняються витрати, пов'язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді та роботою ліквідаційної комісії, у тому числі: витрати на оплату державного мита; витрати заявника на публікацію оголошення про порушення справи про банкрутство; витрати на оплату праці арбітражних керуючих (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора). Вимоги, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними. Вимоги, не задоволені за недостатністю майна, вважаються погашеними.

Відповідно до вимог ст. 32 закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» за результатами роботи ліквідатора, останній подає господарському суду звіт про виконану роботу, ліквідаційний баланс та документи, що його підтверджують. Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки членів комітету кредиторів або окремих кредиторів виносить ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, він зобов'язаний подати господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Арбітражний керуючий ОСОБА_3 08 червня 2011 року подала господарському суду на затвердження звіт ліквідатора банкрута приватного підприємства «Зелений лан», ліквідаційний баланс який засвідчує відсутність у банкрута майна та документи, що його підтверджують, а також звернулася із письмовим клопотанням, в якому просила суд стягнути з кредиторів, чиї грошові вимоги включені до реєстру та ліквідаційного балансу відносно боржника, пропорційно до розміру кредиторських вимог в її користь 6317,99 грн., з яких 5708,86 грн. становить сума вартості послуг арбітражного керуючого з 04 листопада 2011 року до 04 лютого 2011 року, а 609,13 грн. - витрати, пов'язані із веденням ліквідаційної процедури.

Як вбачається з поданих ліквідатором банкрута документів, при здійсненні процедури ліквідації приватного підприємства «Зелений лан»не виявлено активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси. Відсутність у банкрута майна підтверджено матеріалами справи, зокрема: довідкою №13/207 від 01.03.2011 року ВДАІ УМВСУ в Тернопільській області, згідно якої автотранспортні засоби за боржником не зареєстровані; довідкою Головного управління Держкомзему у Тернопільській області №21-27/1050 від 15.03.2011 року про те, що за ПП «Зелений лан»земельні ділянки не зареєстровано; в Збаразькому бюро технічної інвентаризації права власності за ПП «Зелений лан»на нерухоме майно не зареєстровано, що підтверджується довідкою №64 від 02.03.2011 року; за довідкою Інспекції державного технічного нагляду Тернопільської ОДА від 28 лютого 2011 року трактори та інша сільськогосподарська техніка за ПП «Зелений лан»не зареєстровані; згідно довідок банківських установ всі рахунки банкрута закриті. Інших активів, належних приватного підприємства «Зелений лан», що підлягають включенню до ліквідаційної маси, ліквідатором банкрута не виявлено. Тому ліквідатор подала господарському суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна, як це передбачено п. 5 ст. 32 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Крім того, ліквідатору банкрута арбітражному керуючому ОСОБА_3 надіслали заяви з грошовими вимогами до банкрута кредитори приватного підприємства «Зелений лан»: Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області з сумою вимог 226,23 грн., Монастирський районний центр зайнятості з сумою вимог 226,23 грн., Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з сумою вимог 309,86 грн., Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області з сумою вимог 137,00 грн. Означені вимоги ліквідатор банкрута розглянула і визнала.

Саме такий порядок подання і розгляду заяв кредиторів з грошовими вимогами до відсутнього боржника, визнаного банкрутом, встановлений п. 5 ст. 52 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Про те, що при здійсненні судової процедури ліквідації відсутнього боржника виключно ліквідатор банкрута повинен розглядати заявлені кредиторами грошові вимоги вказав і господарський суд Тернопільської області в ухвалі від 25 лютого 2011 року, постановленій в даній справі, якою відмовив Управлінню Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області у прийнятті заяви про визнання кредитором приватного підприємства «Зелений лан»в сумі 4482,48 грн. та повернув цю заяву.

У поданому суду звіті і ліквідаційному балансі ліквідатор банкрута арбітражний керуючий ОСОБА_3 констатувала наявність та розмір заборгованості банкрута за розрахунками з кредиторами - ОСОБА_2 міжрайонною державною податковою інспекцією (Монастирське відділення) в сумі 2994,89 грн., з Управлінням Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області в сумі 4482,48 грн., з Монастирським районним центром зайнятості в сумі 226,23 грн., з Тернопільським обласним відділенням Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 309,86 грн., з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області в сумі 137,00 грн., які не задоволені за відсутністю майна. Відтак в силу закону (п. 6 ст. 31 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ« ) ці вимоги вважаються погашеними.

Господарський суд Тернопільської області ухвалою від 23 червня 2011 року затвердив звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс приватного підприємства «Зелений лан», визначив погашеними вимоги кредиторів та ліквідував банкрута, і в цій частині ухвала ґрунтується на викладених фактичних обставинах справи та відповідає наведеним приписам закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ« .

Однак, постановляючи ухвалу від 23 червня 2011 року господарський суд Тернопільської області дійшов невірного висновку про стягнення з кредиторів пропорційно оплату послуг ліквідатора і витрати ліквідаційної процедури, в тому числі з осіб, які не є учасниками провадження у справі про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»: з Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області, із Монастириського районного центру зайнятості Тернопільської області, з Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області. Такий висновок ґрунтується на наступному.

Відповідно до вимог п.п. 10-14 ст. 3-1 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв'язку з виконанням ним своїх обов'язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника. Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за період від дня винесення господарським судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство і до дня першого засідання комітету кредиторів, на якому встановлюється розмір оплати послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого, здійснюється кредитором або боржником, за заявою якого порушено справу, у максимальному розмірі, визначеному цією статтею. Кредитори можуть створювати фонд для оплати послуг, відшкодування витрат та виплати додаткової винагороди арбітражному керуючому (розпоряднику майна, керуючому санацією, ліквідатору). Формування фонду та порядок використання його коштів визначаються рішенням комітету кредиторів та затверджуються ухвалою господарського суду. Оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство. Звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду. Ухвала може бути оскаржена у встановленому порядку.

Отже, спеціальним законом, яким є закон України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» визначено джерела оплати послуг ліквідатора та відшкодування витрат ліквідаційної процедури.

Як зазначено вище, провадження у справі про банкрутство сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Довіра»здійснювалось за спрощеною процедурою банкрутства відсутнього боржника (ст. 52 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» ) - без уведення процедури розпорядження майном боржника та публікації в офіційних друкованих органах оголошення про порушення справи про банкрутство, без формування реєстру вимог кредиторів боржника і утворення комітету кредиторів, а з відкриттям у підготовчому засіданні суду ліквідаційної процедури. Названа норма закону передбачає можливість призначення ліквідатором банкрута ініціюючого кредитора, за умови наявності згоди останнього. У даному випадку ініціюючий кредитор такої згоди не надав, а у поданій суду заяві запропонував кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_4, який не надав суду свої згоди на призначення ліквідатором банкрута приватного підприємства «Зелений лан». Таку згоду надала суду арбітражний керуючий ОСОБА_3, яку суд призначив ліквідатором банкрута.

Ухвалою від 01 березня 2011 року господарський суд Тернопільської області затвердив оплату праці арбітражного керуючого ОСОБА_3 в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень ліквідатора банкрута приватного підприємства «Зелений лан», про що повідомив банкрута, кредитора та арбітражного керуючого ОСОБА_3 Ухвала набрала законної сили.

Арбітражний керуючий ОСОБА_3 подала господарському суду письмове клопотанням, в якому просила суд стягнути з кредиторів, чиї грошові вимоги включені до реєстру та ліквідаційного балансу відносно боржника, пропорційно до розміру кредиторських вимог на її користь 6317,99 грн. оплати послуг арбітражного керуючого за період з 08 лютого 2011 року до 08 травня 2011 року та витрат, пов'язаних із веденням ліквідаційної процедури. До клопотання додано розрахунок вартості послуг арбітражного керуючого з урахування ухвали суду від 01 березня 2011 року за період з 08 лютого 2011 року до 08 травня 2011 року, що становить 5708,86 грн. та розрахунок витрат, понесених при здійсненні ліквідаційної процедури, що становить 609,13 грн. і докази понесення означених витрат.

В матеріалах справи відсутні й суду не надано жодних заперечень щодо вартості оплати послуг арбітражного керуючого та щодо суми витрат ліквідаційної процедури.

З матеріалів справи про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан»вбачається, що Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області зверталось до місцевого господарського суду із заявою з грошовими вимогами до банкрута в сумі 4482,48 грн., проте ухвалою від 25 лютого 2011 року господарський суд Тернопільської області відмовив у прийнятті заяви про визнання кредитором приватного підприємства «Зелений лан»та повернув цю заяву. При цьому суд вказав, що при здійсненні судової процедури ліквідації відсутнього боржника виключно ліквідатор банкрута повинен розглядати заявлені кредиторами грошові вимоги, що відповідає приписам ст. 52 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» .

Ні Монастирський районний центр зайнятості Тернопільської області, Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, ні Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області не звертались до місцевого господарського суду із заявами з грошовими вимогами до банкрута, і в силу закону господарський суд Тернопільської області в провадженні справи про банкрутство відсутнього боржника приватного підприємства «Зелений лан» грошових вимог названих кредиторів не міг розглядати й не розглядав.

Отже, з урахуванням названих приписів закону Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області, Монастирський районний центр зайнятості Тернопільської області, Тернопільське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області не є учасниками провадження у справі про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан».

За таких обставин справи суд першої інстанції не вправі був покладати на осіб, які не є учасниками провадження у справі про банкрутство приватного підприємства «Зелений лан» обов'язок з оплати послуг ліквідатора банкрута та відшкодування витрат ліквідаційної процедури.

Господарський суд Тернопільської області на підставі п.п. 10, 11, 12 ст. 3-1, п.п. 1, 2 ст. 52 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» дійшов висновку про обов'язок усіх кредиторів, вимоги яких включені до ліквідаційного балансу банкрута, пропорційно до суми їх кредиторських вимог, відшкодувати вартість послуг арбітражного керуючого та витрати ліквідаційної процедури.

Однак такий висновок суду не випливає із названих норм закону та приписів ГПК України щодо розподілу судових витрат, а також суперечить таким засадам цивільного законодавства, як справедливість, добросовісність, розумність.

Як зазначено вище, статтею 52 закону України В«Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутомВ» встановлені особливості банкрутства відсутнього боржника, в тому числі й особливості призначення ліквідатора відсутнього боржника, визнаного банкрутом - або суд призначає ліквідатором ініціюючого кредитора за згодою останнього, у разі, якщо кредитор не подав до господарського суду клопотання щодо кандидатури арбітражного керуючого (ліквідатора), ухвала господарського суду надсилається державному органу з питань банкрутства, якою зобов'язується протягом семи днів від дати винесення ухвали забезпечити участь у справі ліквідатора з числа працівників державного органу з питань банкрутства.

В даному випадку ліквідатором банкрута суд призначив арбітражного керуючого, проте не запропонованого ініціюючим кредитором, а за поданням державного органу з питань банкрутства і не з числа працівників останнього.

В матеріалах справи відсутні заперечення ініціюючого кредитора ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції в Тернопільській області (Монастирське відділення) щодо призначення ліквідатором банкрута арбітражного керуючого ОСОБА_3, постанову господарського суду Тернопільської області від 08 лютого 2011 року ініціюючий кредитор не оскаржив. Відтак з урахуванням приписів названих норм права в їх сукупності та викладених фактичних обставин справи саме ініціюючий кредитор повинен оплатити послуги ліквідатора банкрута та відшкодувати витрати ліквідаційної процедури.

Тому клопотання арбітражного керуючого ОСОБА_3 слід задовольнити частково -оплату послуг ліквідатора банкрута в сумі 5708,86 грн. і відшкодування понесених витрат ліквідаційної процедури в сумі 609,13 грн. покласти на ініціюючого кредитора ОСОБА_2 міжрайонну державну податкову інспекцію в Тернопільській області (Монастирське відділення), з якого стягнути 6317,99 грн. на користь арбітражного керуючого ОСОБА_3

Враховуючи наведене, ухвала господарського суду Тернопільської області від 23 червня 2011 року по справі №17/Б-5022/1295/2011 щодо стягнення витрат ліквідаційної процедури та оплати послуг ліквідатора постановлена з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому в цій частині повинна бути скасована.

Керуючись ст.ст. 82-1, 101, 103, 104, 105, 106 ГПК України Львівський апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційні скарги Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Монастириського районного центру зайнятості Тернопільської області та Управління пенсійного фонду України в Монастирському районі на ухвалу господарського суду Тернопільської області від 23 червня 2011 року в справі №17/Б-5022/1295/2011 задовольнити повністю.

Ухвалу господарського суду Тернопільської області від 23 червня 2011 року по справі №17/Б-5022/1295/2011 в частині стягнення на користь арбітражного керуючого ОСОБА_3 вартості оплати послуг ліквідатора і витрат ліквідаційної процедури з ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції в Тернопільській області (Монастирське відділення) в сумі 2994,89 грн., з Управління Пенсійного Фонду України в Монастириському районі Тернопільської області в сумі 3474,68 грн., із Монастириського районного центру зайнятості Тернопільської області в сумі 175,37 грн., з Тернопільського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в сумі 240,19 грн., з Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в ОСОБА_2 та в Монастирському районах Тернопільської області в сумі 106,20 грн. - скасувати.

Постановити в цій частині нове рішення - оплату послуг арбітражного керуючого ОСОБА_3 та відшкодування понесених ліквідатором витрат ліквідаційної процедури покласти на ініціюючого кредитора - ОСОБА_2 міжрайонну державну податкову інспекцію (Монастирське відділення). Стягнути з ОСОБА_2 міжрайонної державної податкової інспекції (Монастирське відділення) (Тернопільська область, м. Монастирська, вул. Шевченка, 19; ідентифікаційний код 34036197) на користь арбітражного керуючого ОСОБА_3 (м. Тернопіль, вул. Лучаківського, 5/1; ідентифікаційний номер НОМЕР_1) 5708,86 грн. оплати послуг ліквідатора та 609,13 грн. витрат ліквідаційної процедури.

У решті ухвалу господарського суду Тернопільської області від 23 червня 2011 року в справі №17/Б-5022/1295/2011 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.

Постанову може бути оскаржено в касаційному порядку.

Головуючий суддя Гриців В.М.

суддя Мурська Х.В.

суддя Кордюк Г.Т.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення04.08.2011
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50920850
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —17/б-5022/1295/2011

Постанова від 04.08.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Ухвала від 26.07.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Ухвала від 11.05.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Ухвала від 14.06.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Ухвала від 01.03.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Ухвала від 25.02.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Судовий наказ від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Судовий наказ від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Судовий наказ від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

Судовий наказ від 23.06.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Андрусик Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні