ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
про порушення провадження у справі про банкрутство
(підготовче засідання)
"21" вересня 2015 р.Справа № 922/4810/15
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Усатого В.О.
при секретарі судового засідання Мазуренко А.О.
розглянувши заяву Харківська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області, м. Харків про визнання банкрутом ТОВ "Інтерсоллі - Плюс", с. Циркуни , код ЄДРПОУ 30527104 за участю :
представника Харківська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області - Кл.єва Н.І., дов.від 23.07.2015 р.
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою суду від 31.08.2015 р. прийнято заяву Харківська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області про порушення справи про банкрутство ТОВ "Інтерсоллі - Плюс" до розгляду, підготовче засідання по справі призначено на 10.09.2015 р., автоматизованою системою визначено кандидатуру арбітражного керуючого визначено ОСОБА_1 для призначення розпорядником майна.
В судове засідання арбітражний керуючий ОСОБА_1 не з"явилася, проте надала заяву на участь у даній справі в якості розпорядника майна.
Крім того, до суду від арбітражного керуючого ОСОБА_2 надійшла заява на участь у дані справі в якості розпорядника майна.
Представник ініціюючого кредитора в дане судове засідання з"явився та просив порушити справу про банкрутство ТОВ "Інтерсоллі - Плюс", оскільки боржник має податковий борг в сумі 959498,83 грн., який до цього часу не погашений у зв"язку з відсутністю активів у боржника.
Представник боржника в судове засідання не з"явився, витребуваних документів не надав, хоча був належним чином повідомлений про дату та час слухання справи.
Враховуючи необхідність отримання витребуваних документів, суд відклав розгляд справи на 21.09.2015 р.
В судове засідання 21.09.2015 р. представник боржника знов не з"явився, витребуваних документів не надав.
Відповідно до ст.75 ГПК України, якщо відзив на позовну заяву і витребувані господарським судом документи не подано, справу може бути розглянуто за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши у підготовчому засіданні заяву ініціюючого кредитора та додані до не документи, суд встановив наступне.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду по справі № 2а-16708/11/2070 від 02.02.2012 р. стягнуто з ТОВ "Інтерсоллі - Плюс" на користь Державного бюджету України 988160,00 грн. заборгованості по податку на додану вартість (основний борг). 02.02.2012 р видано виконавчий лист, який був направлений стягувачем до виконавчої служби, яка 13.04.2012 р. відкрила виконавче провадження по виконанню вказаного виконавчого листа.
Враховуючи часткову сплату заборгованості (по декларації № НОМЕР_1 від 20.12.2010 р.), сума основного боргу складає 892234,0 грн.
Податковою інспекцією вжито низьку заходів щодо повернення заборгованості та встановлено відсутність активів у боржника ( витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, інформація з реєстру прав власності про нерухоме майно, довідка інспекції ДАІ, управління Держземагенства у м.Харкові Харківської області, акти про неможливість проведення опису майна у податкову заставу у зв"язку з відсутністю боржника за юридичною адресою).
Відповідно до п.3 ст.16 Закону, у підготовчому засіданні господарський суд перевіряє обґрунтованість з вимог кредитора, їх безспірність, вжиття заходів щодо примусового стягнення за цими вимогами в порядку виконавчого провадження.
Відповідно до п.3 ст.10 Закону, справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено цим Законом.
Безспірні вимоги кредиторів - грошові вимоги кредиторів, підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, і постановою про відкриття виконавчого провадження, згідно з яким відповідно до законодавства здійснюється списання коштів з рахунків боржника. До складу цих вимог, у тому числі щодо сплати податків, зборів (обов’язкових платежів), не включаються неустойка (штраф, пеня) та інші фінансові санкції. Сума кредиторських вимог в розмірі 892234,0 грн. основного боргу підтверджена судовим рішенням та виконавчим провадженням.
Щодо вимог податкової інспекції в сумі 30881,0 грн. основного боргу, 16047,40 грн. санкцій та 20227,43 грн. пені, то вони не підтверджені судовим рішенням, тому вони не є безспірними.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2015 рік" встановлено розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2015 року - 1218,00 грн. Триста мінімальних заробітних плат становлять 365400,00 грн., отже сума основного боргу боржника перед кредитором в розмірі 892234,0 грн. основного боргу є більшою аніж триста мінімальних заробітних плати.
Таким чином, вимоги ініціюючого кредитора до боржника в сумі 892234,0 грн. основного боргу не забезпечені заставою, є безспірними, перевищують триста мінімальних розмірів заробітних плат та не задовольняються протягом більш трьох місяців після встановленого для їх погашення строку в порядку примусового стягнення, що відповідає положенню п.3 ст.10 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Боржник не надав доказів того, що станом на день розгляду заяви заборгованість погашено в добровільному або в примусовому порядку.
Отже, суд вважає, що боржник відповідає законодавчому визначенню юридичної особи, яка неспроможна виконати свої грошові зобов'язання перед кредиторами, протягом трьох місяців після настання встановленого строку їх сплати не інакше, як через застосування відповідних судових процедур банкрутства до боржника .
Оцінивши представлені докази, суд на підставі ст. 16 Закону дійшов висновку порушити провадження у справі про банкрутство ТОВ "Інтерсоллі - Плюс" , визнати вимоги ініціюючого кредитора в сумі 892234,0 грн. основного боргу, ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів, у відношенні боржника ввести процедуру розпорядження майном боржника на 115 календарних днів.
Розглянувши заяви арбітражних керуючих ОСОБА_1 та ОСОБА_2, суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.114 Закону, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов’язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі.
У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
На електронний запит суду на автоматичне визначення кандидатури арбітражного керуючого від 27.08.2015 р. надійшла довідка щодо визначення автоматизованою системою кандидатури арбітражного керуючого ОСОБА_1
Ухвалою суду від 31.08.2015 р. зобов'язано визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого арбітражного керуючого ОСОБА_1 надати суду заяву на участь у справі в якості розпорядника майна, копію свідоцтва арбітражного керуючого, резюме, докази можливості виконання повноважень розпорядника майна, ліквідатора, керуючого санацією (договір оренди майна (офісу), договір страхування діяльності арбітражного керуючого, копію паспорта та інше.)
10.09.2015 р. від визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого ОСОБА_1 надійшла заява на участь у даній справі в якості розпорядника майна.
08.09.2015 р. від арбітражного керуючого ОСОБА_2МС. також надійшла заява на участь у даній справі в якості розпорядника майна, проте в судові засідання 10.09.2015 р та 21.09.2015 р. він не з"явився.
Матеріали справи свідчать про те, що обидва арбітражні керуючі, які виявили бажання взяти участь у даній справі у якості розпорядника майна за час провадження діяльності арбітражного керуючого не мають судимостей за вчинення корисливих злочинів; управління боржником не здійснювали, не є заінтересованами особами стосовно боржника та кредиторів та не є особами, які мають конфлікт інтересів.
Згідно ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", арбітражний керуючий - фізична особа, призначена господарським судом у встановленому порядку в справі про банкрутство як розпорядник майна, керуючий санацією або ліквідатор з числа осіб, які отримали відповідне свідоцтво і внесені до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України.
За змістом статті 97 Закону, арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) може бути громадянин України, який має повну вищу юридичну або економічну освіту, стаж роботи за фахом не менше трьох років або одного року на керівних посадах після отримання повної вищої освіти, пройшов навчання та стажування протягом шести місяців у порядку, встановленому державним органом з питань банкрутства, володіє державною мовою та склав кваліфікаційний іспит. Не може бути арбітражним керуючим (розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором) особа: 1) яка визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною; 2) яка має судимість за вчинення корисливих злочинів; 3) яка не здатна виконувати обов’язки арбітражного керуючого за станом здоров’я; 4) якій заборонено обіймати керівні посади; 5) якій відмовлено в наданні допуску до державної таємниці або скасовано раніше наданий допуск за порушення законодавства у сфері охорони державної таємниці, якщо такий допуск є необхідним для виконання обов’язків, визначених цим Законом, у разі якщо з часу такої відмови або скасування пройшло менше року.
Відповідно до ч.1 ст.114 Закону, кандидатура арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) для виконання повноважень розпорядника майна визначається судом самостійно із застосуванням автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Під час прийняття заяви про порушення справи про банкрутство суд в ухвалі зобов’язує визначеного автоматизованою системою арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) надати заяву на участь у даній справі. У разі якщо від арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), визначеного автоматизованою системою, не надійшла заява про згоду стати розпорядником майна в цій справі, то розпорядника майна призначає суд без застосування автоматизованої системи з числа осіб, внесених до Єдиного реєстру арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) України. Кандидатура арбітражного керуючого для виконання повноважень керуючого санацією або ліквідатора визначається судом за клопотанням комітету кредиторів, а у разі відсутності такого клопотання - за ініціативою суду, крім випадків, передбачених цим Законом. Під час призначення арбітражного керуючого (керуючого санацією, ліквідатора) господарський суд не пов’язаний з кандидатурами арбітражних керуючих, запропонованими комітетом кредиторів, та має право призначити арбітражного керуючого самостійно
Приймаючи до уваги той факт, що автоматизованою системою обрано кандидатуру арбітражного керуючого ОСОБА_1 для призначення розпорядником майна, яка не відмовилася від такого призначення, суд вважає за необхідне призначити її розпорядником майна ТОВ "Інтерсоллі - Плюс", у зв’язку з чим відмовляє арбітражному керуючому ОСОБА_2 в задоволенні його заяви на призначення розпорядником майна боржника.
Також, суд вважає за необхідне встановити розмір оплати послуг розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання ним повноважень шляхом її авансування ініціюючим кредитором, згідно ч.2 ст.115 Закону.
Керуючись ст. 86 ГПК України, ст.ст. 1, 16 19, 22, 97,114, 115Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом",
УХВАЛИВ:
1. Порушити провадження у справі про банкрутство ТОВ "Інтерсоллі - Плюс", с. Циркуни, код ЄДРПОУ 30527104.
2. . З моменту порушення провадження у справі про банкрутство:
пред’явлення конкурсними та забезпеченими кредиторами вимог до боржника та їх задоволення може відбуватися лише у порядку, передбаченому цим Законом, та в межах провадження у справі про банкрутство;
пред’явлення поточними кредиторами вимог до боржника та їх задоволення може відбуватися у випадку та порядку, передбачених цим Законом;
арешт майна боржника чи інші обмеження боржника щодо розпорядження належним йому майном можуть бути застосовані виключно господарським судом у межах провадження у справі про банкрутство;
корпоративні права засновників (учасників, акціонерів) боржника реалізуються з урахуванням обмежень, встановлених цим Законом;
задоволення вимог засновника (учасника) боржника - юридичної особи про виділення частки в майні боржника у зв’язку з виходом із складу його учасників забороняється;
рішення про реорганізацію або ліквідацію юридичної особи - боржника приймається в порядку, визначеному цим Законом.
4. Визнати вимоги Харківська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області в розмірі 892234,0 грн. основного боргу.
5. Ввести мораторій на задоволення вимог кредиторів, який передбачає зупинення виконання боржником грошових зобов’язань і зобов’язань щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов’язань та зобов’язань щодо сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), застосованих до дня введення мораторію.
Протягом дії мораторію на задоволення вимог кредиторів: забороняється стягнення на підставі виконавчих та інших документів, що містять майнові вимоги, у тому числі на предмет застави, за якими стягнення здійснюється в судовому або в позасудовому порядку відповідно до законодавства, крім випадків перебування виконавчого провадження на стадії розподілу стягнутих з боржника грошових сум (у тому числі одержаних від продажу майна боржника), перебування майна на стадії продажу з моменту оприлюднення інформації про продаж, а також у разі звернення стягнення на заставлене майно та виконання рішень у немайнових спорах;
забороняється виконання вимог, на які поширюється мораторій;
не нараховується неустойка (штраф, пеня), не застосовуються інші фінансові санкції за невиконання чи неналежне виконання зобов’язань із задоволення всіх вимог, на які поширюється мораторій;
зупиняється перебіг позовної давності на період дії мораторію;
не застосовується індекс інфляції за весь час прострочення виконання грошового зобов’язання, три проценти річних від простроченої суми тощо.
Мораторій на задоволення вимог кредиторів застосовується до вимог кредиторів щодо відшкодування збитків, що виникли через відмову боржника від виконання правочинів (договорів) у процедурі санації, у порядку, передбаченому цим Законом.
Дія мораторію на задоволення вимог кредиторів не поширюється на вимоги поточних кредиторів; на виплату заробітної плати та нарахованих на ці суми страхових внесків на загальнообов’язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування; відшкодування шкоди, заподіяної здоров’ю та життю громадян; на виплату авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги за виконавчими документами немайнового характеру, що зобов’язують боржника вчинити певні дії чи утриматися від їх вчинення.
Дія мораторію не поширюється на задоволення вимог кредиторів у разі одночасного задоволення вимог кредиторів у процедурі розпорядження майном керуючим санацією згідно з планом санації або ліквідатором у ліквідаційній процедурі в порядку черговості, встановленому цим Законом.
6. Ввести процедуру розпорядження майном боржника - ТОВ "Інтерсоллі - Плюс", с. Циркуни (код 30527104, 62441, Харківська область, Харківський район, село Циркуни, відділення "Кутузівка") на строк 115 календарних днів.
7. Призначити розпорядником майна боржника арбітражного керуючого ОСОБА_1 (свідоцтво № 222 від 26.02.2013 р. адреса: 03039, м.Київ, вул.Голосіївська, 7, корп.3).
Відмовити арбітражному керуючому ОСОБА_3 в задоволенні його заяви на призначення розпорядником майна боржника.
8. Встановити арбітражному керуючому ОСОБА_1 оплату послуг (грошову винагороду) за виконання повноважень розпорядника майна в розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожний місяць виконання нею повноважень, шляхом її авансування заявником - ініціюючим кредитором.
9. Оприлюднити на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України оголошення про порушення справи про банкрутство ТОВ "Інтерсоллі - Плюс", с.Циркуни (код 30527104) , текст якого додається.
10. Зобов`язати розпорядника майна :
- не пізніше 21.11.2015 р. подати до господарського суду відомості про результати розгляду вимог кредиторів, в порядку п. 5 ст. 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" подати письмовий звіт про надіслані всім кредиторам боржника повідомлення про результати розгляду їх вимог та докази їх отримання кредиторами разом з копіями повідомлень про вручення поштового відправлення та описів вкладення в поштове відправлення або інших документів, що підтверджують надсилання повідомлення кредиторами;
- не пізніше 21.11.2015 року скласти реєстр вимог кредиторів та подати його на затвердження до господарського суду;
- разом з боржником організувати та забезпечити проведення інвентаризації майна боржника та визначити його вартість, провести інвентаризацію майна боржника не пізніше 21.11.2015 р. Відомості про результати проведеної інвентаризації подати суду до попереднього засідання.
11. Призначити справу до розгляду в попередньому засіданні на 01 грудня 2015 року о 12:40 год., яке відбудеться за адресою: 61022, Держпром, 8-під, майдан Свободи, 5, каб. №308, 3-й поверх.
12. Ухвалу надіслати: боржнику, ініціюючому кредитору, розпоряднику майна, ВДВС Харківського району, Харківському районному суду Харківської області, Державному органу з питань банкрутства, державному реєстратору, арбітражному керуючому ОСОБА_3
За приписами ч.13 статті 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" ухвала про порушення провадження у справі про банкрутство набирає законної сили з моменту її винесення.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2015 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50935444 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Усатий В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні