Постанова
від 16.09.2015 по справі 802/2702/15-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

16 вересня 2015 р. Справа № 802/2702/15-а

Вінницький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Крапівницької Н. Л. , розглянувши в порядку скороченого провадження в місті Вінниці адміністративну справу

за позовом Козятинської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Вінницькій області

до Козятинської районної організації Української соціал-демократичної партії

про припинення юридичної особи, -

В С Т А Н О В И В :

Козятинською ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області заявлено позов про припинення юридичної особи Козятинської районної організації Української соціал-демократичної партії.

Судом в порядку статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) справу розглянуто в скороченому провадженні.

Так, ухвалою суду від 19.08.2015р. відповідачу встановлено 10-денний строк з дня одержання даної ухвали через відділ прийому суду або через відділення поштового зв'язку подати письмові заперечення проти позову та необхідні документи або заяву про визнання позову.

Відповідач у строк, передбачений частиною третьою статті 183-2 КАС України заперечень суду не направив. Ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі від 19.08.2015р. направлялась йому за адресою, внесеною до державного реєстру, проте, конверт з вказаною ухвалою повернувся до суду з відміткою поштового відділення зв'язку: "за закінченням терміну зберігання".

Положенням частини 11 статті 35 КАС України передбачено, що у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Отже, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про строк подання заперечення проти позову, порядок його подання, а також наслідки неподання такого заперечення.

Беручи до уваги те, що відповідач своїм правом заперечити проти позовних вимог не скористався, справа розглянута судом в порядку скороченого провадження за наявними в ній доказами в межах строку, визначеного пунктом 2 частини 5 статті 183-2 КАС України.

Судом встановлено, що Козятинська районна організація Української соціал-демократичної партії зареєстрована як юридична особа 02.11.2007р. за реєстраційним номером 1 176 120 0000 000269, місцезнаходження товариства - вул. 8-А Гвардійська 71, кв. 17, м. Козятин, Вінницька область 22100, код ЄДРПОУ 35526503.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протягом періоду більше одного року не подає до податкового органу податкові декларації, документи бухгалтерської звітності у відповідності до законодавства України, чим порушує ст. 9 Закону України "Про систему оподаткування", та ст.. 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі - Закон №755).

Проте, зазначена обставина не може бути підставою припинення районної організації Української соціал-демократичної партії, з огляду на наступне.

Відповідно до пункту 11 статті 92 Конституції України засади утворення і діяльності політичних партій, інших об'єднань громадян визначаються виключно законами України.

Спеціальним законом, що регулює порядок утворення і діяльності політичних партій є Закон України «Про політичні партії України» №2365-111 від 5 квітня 2001 року (надалі - Закон №2365).

Також на діяльність політичних партій поширюється дія статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод [Свобода зібрань і об'єднань], про що прямо вказано в §25 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Об'єднана Комуністична партія Туреччини та інші проти Туреччини» від 30 січня 1998 року.

Згідно зі статтями 3, 5, 19 Закону № 2365 політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно з партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку. Окремо статтею 19 Закону № 2365 закріплено, що у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи:

1) попередження про недопущення незаконної діяльності;

2) заборона політичної партії.

Зі змісту даної норми вбачається, що нею встановлені загальні засади юридичної відповідальності політичних партій. Зокрема, передбачається, що порушення політичною партією Конституції та законів України тягне за собою накладення на партію однієї із передбачених законом санкцій - попередження про недопущення незаконної діяльності політичної партії або її заборона.

Стаття 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 №2365-III передбачає, що політична партія зобов'язана щорічно опубліковувати в загальнодержавному засобі масової інформації фінансовий звіт про доходи і видатки, а також звіт про майно політичної партії.

Про окрему звітність партійних структурних утворень (організацій) в спеціалізованому Законі, що регулює діяльність політичних партій в Україні не йдеться та законні вимоги відсутні.

Відповідно до частини четвертої статті 3 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003 р. №755-ІУ, Міністерство юстиції України та його територіальні ограни здійснюють реєстрацію (легалізацію) об'єднань громадян (у тому числі, професійних спілок та їх об'єднань), благодійних організацій, політичних партій, творчих спілок та їх територіальних осередків, адвокатських об'єднань, торгово-промислових палат, асоціацій органів місцевого самоврядування, інших установ та організацій, визначених законом, та видає виписку з Єдиного державного реєстру, оформлену державним реєстратором відповідного центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, за місцезнаходженням юридичної особи.

Відповідно до частини сьомої статті 11 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 №2365-111 реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідним центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, на місцевому рівні, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.

Відповідач був зареєстрований 02.11.2007р Козятинським міськрайонним управлінням юстиції і перебуває там на даний час на обліку як осередок політичної партії, який наділений правами юридичної особи, про що свідчать надані письмові докази у вигляді копій відповідних Свідоцтв про державну реєстрацію, оформлених у відповідних додатках до даного заперечення.

Відповідно до ст. 23 Закону України №2365 політичні партії припиняють свою діяльність шляхом реорганізації чи ліквідації (саморозпуску) або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому цим та іншими законами України. Рішення про реорганізацію чи саморозпуск приймається з'їздом (конференцією) політичної партії відповідно до статуту політичної партії.

Одночасно з прийняттям такого рішення з'їзд (конференція) політичної партії приймає рішення про використання майна та коштів політичної партії на статутні чи благодійні цілі.

Стаття 24 Закону України «Про політичні партії в Україні» передбачає, що у разі невиконання політичною партією вимоги частини шостої статті 11 цього Закону, виявлення протягом трьох років з дня реєстрації політичної партії недостовірних відомостей у поданих на реєстрацію документах, не висування політичною партією своїх кандидатів по виборах Президента України та виборах народних депутатів України протягом десяти років орган, який зареєстрував політичну партію, має звернутися до Верховного Суду України з поданням про анулювання реєстраційного свідоцтва. Інші підстави для анулювання реєстраційного свідоцтва не допускаються.

Окремої юридичної відповідальності партійних організацій та осередків, таких як Відповідач, співмірною з вищезгаданою відповідальністю самої політичної партії в даному Законі не передбачено.

Отже, питання пов'язане із припиненням Політичної партії (її структурних осередків) регулюється виключно спеціальним законом, яким є Закон України "Про політичні партії в Україні", а тому, суд вважає, що при вирішенні даного спору не можуть бути застосовані норми Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".

Таким чином, право звернення Козятинської об'єднаної державної податкової інспекції до суду з вимогою про скасування державної реєстрації юридичної особи або припинення юридичної особи, зокрема, - районної організації політичної партії - на підставі не подання нею більше ніж один рік податкових декларацій та документів бухгалтерської звітності, не передбачено вимогами чинного законодавства України.

Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 86 цього Кодексу).

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд вважає позовні вимоги не обґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Таким чином, правові підстави для припинення юридичної особи Козятинської районної організації Української соціал-демократичної партії відсутні.

Відповідно до статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідно до частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

В задоволенні адміністративного позову Козятинської ОДПІ ГУ ДФС у Вінницькій області до Козятинської районної організації Української соціал-демократичної партії про припинення юридичної особи відмовити.

Постанова підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.

Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.

Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України

Суддя підпис Крапівницька Н. Л.

Копія вірна Суддя: Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.09.2015
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50945067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2702/15-а

Постанова від 16.09.2015

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні