ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2015 року 12:20Справа № 808/3375/15 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі судді Бойченко Ю.П., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал»
про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
В провадженні Запорізького окружного адміністративного суду знаходиться справа за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач або Комісія) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» (далі - відповідач або ТОВ «Реформація-Капітал»), в якому позивач просить суд стягнути з відповідача штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у розмірі 17 000 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що у відношенні ТОВ «Реформація-Капітал» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.11.2014р. №708-ЦА-УП-Т, відповідно до якого встановлено, що ТОВ «Реформація-Капітал» не подало до Комісії адміністративні данні торговця цінними паперами за серпень та вересень 2014 року. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2014р. №754-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн.
Однак, в добровільному порядку сума штрафу відповідачем не сплачена.
Розгляд справи призначено на 03 вересня 2015 року.
03 вересня 2015 року від представника позивача надійшла заява (вх. № 37813) про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 статті 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.
Відповідач у судове засідання не з'явився, письмові заперечення на позов не направив, про причини неявки суду не повідомив. Про час та дату судового засідання повідомлений належним чином.
Копія ухвали про відкриття провадження у справі та повістка про виклик в судове засідання повернулись до суду з відміткою поштового відділення зв'язку: «не явка за поштою». Адреса місцезнаходження відповідача підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч. 4 ст. 33 КАС України у разі ненадання особами, які беруть участь у справі, інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються юридичним особам та фізичним особам - підприємцям - за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців. У разі відсутності осіб, які беруть участь у справі, за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручене їм належним чином.
За приписами ч. 11 ст. 35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
З аналізу наведених норм КАС України, суд вважає, що ухвала про відкриття провадження та повістка про виклик вручені відповідачу належним чином.
Відповідно до ч. 4 статті 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Відповідно до п. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглядати справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Відповідно до положень статті 128 КАС України, з урахуванням клопотання представника позивача про розгляд справи за його відсутності, неявки відповідача, справа розглядається в порядку письмового провадження.
Враховуючи неявку у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, суд, керуючись ч. 1 ст. 41 КАС України, не здійснював фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Суд, розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» (код ЄДРПОУ 36648781) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб , що передбачені Конституцією та законами України.
Абзац 2 ст.1 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» № 448/96-ВР від 30.10.1996 надає визначення державного регулювання ринку цінних паперів, як здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним органом, підпорядкованим Президенту України і підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку складається з Комісії як колегіального органу та центрального апарату. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (ст.6 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні»).
Відповідно до пункту 1 розділу III Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Комісія) від 25.09.2012 №1283, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.10.2012 за №1737/22049 торговець цінними паперами подає зокрема місячні дані до центрального апарату Комісії у строк не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним місяцем.
Як встановлено з матеріалів справи, стосовно ТОВ «Реформація-Капітал» складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 17.11.2014р. №708-ЦА-УП-Т, відповідно до якого встановлено, що ТОВ «Реформація-Капітал» не подало до Комісії адміністративні данні торговця цінними паперами за серпень та вересень 2014 року.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання інформації до Комісії - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Судом також встановлено, що дане правопорушення є повторним, оскільки, у відношенні ТОВ «Реформація-Капітал» було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.06.2014 №310-ЦА-УП-Т за неподання до Комісії адміністративних даних торговця цінними паперами за лютий та березень 2014 року.
Таким чином, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за повторне неподання інформації до Комісії у відношенні відповідача винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.12.2014 №754-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якої до ТОВ «Реформація-Капітал» застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 (сімнадцять тисяч) грн.
Отже, до підприємства застосований мінімальний розмір штрафу передбачений вищезазначеною статтею, виходячи з розрахунку: 17 грн. х 1000 = 1700,00 грн.
На час розгляду справи по суті, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів в адміністративному чи судовому порядку оскаржені не були, а зазначена сума штрафу ТОВ «Реформація-Капітал» не сплачена. Докази іншого відповідачем не надані.
Згідно зі статтею 11 Закону № 448/96-ВР, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
З урахуванням викладеного, суд вважає позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
За правилами частини 4 статті 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-12, 69-71, 94, 158, 161-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» про стягнення штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Реформація-Капітал» (код ЄДРПОУ 36648781) штраф за порушення законодавства на ринку цінних паперів у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп., який перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 «Надходження до загального фонду державного бюджету», по коду бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції», символ звітності 106.
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Ю.П.Бойченко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2015 |
Оприлюднено | 28.09.2015 |
Номер документу | 50948497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні