Постанова
від 01.02.2010 по справі 11335/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 січня 2010 року м.Одеса

16год.27хв.

Зала судових засідань №210

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - судді Аракелян М.М.

При секретарі - Бєлогуб М.В.

За участю сторін:

Від позивача: ОСОБА_1 -представник за довіреністю.

Від відповідача: не з'явився.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Одеського міського центру зайнятості до Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" про стягнення штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшла адміністративна позовна заява Одеського міського центру зайнятості, в якій позивач просить суд стягнути з Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" на користь позивача штраф у розмірі 29108,36грн

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на порушення позивачем п.5 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення" та несплату штрафу, визначеного актом про порушення законодавства України про зайнятість населення №12-14/22 від 30.04.2009р.

Відповідач у судові засідання не з'явився, незважаючи на те, що про дату, час та місце судового засідання був повідомлений належним чином, заперечення на позов не надав; на виклик суду, здійснений через засіб масової інформації в порядку ч.1 ст.39 КАС України, в судове засідання, яке відбулось 25.01.2010р. не прибув, у зв'язку з чим справу розглянуто за наявними в ній доказами.

В судовому засіданні представник Одеського міського центру зайнятості позовні вимоги підтримав.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що Державне підприємство Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" зареєстроване в Одеському міському центрі зайнятості за №153500021 02.02.1998р.

Судом встановлено, що на підставі наказу №1-К від 02.02.2009р. директора Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" у зв'язку із скороченням штату на підставі п.1 ст.40 Кодексу законів про працю України (скорочення штату) була звільнена з посади головного бухгалтера ОСОБА_2.

30.04.2009р. головним спеціалістом ОСОБА_3 та провідним спеціалістом ОСОБА_4 інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості у присутності директора Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП", відповідно до вимог ст.34 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненями), згідно з Положенням про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21.06.1991 р. №47 (із змінами та доповненнями), була проведена перевірка Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" з питань додержання вимог законодавства України про зайнятість населення та про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття.

За результатами вказаної перевірки Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості складено акт перевірки додержання вимог законодавства України про зайнятість населення та загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття №12-19/25 від 30.04.2009р., яким встановлено порушення Державним підприємством Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" (надалі - ДП) приписів п.5 ст.20 Закону України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненями), а саме: ненадання до центру зайнятості письмової інформації про заплановане вивільнення працівників та фактичне вивільнення працівників. З актом перевірки ознайомлений 30.04.2009р. диоектор ДП ОСОБА_5, про що свідчить його особистий підпис на акті, завірений печаткою ДП.

За результатами заначеної перевірки та на підставі виявлених порушень Інспекцією по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Одеського обласного центру зайнятості складено акт №12-14/22 від 30.04.2009р. про порушення законодавства України про зайнятість населення, в якому зазначено, що Підприємством порушено вимоги п.5 статті 20 Закону „Про зайнятість населення" - при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів), у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією, банкрутством або перепрофілюванням підприємства, установи, організації, скороченням чисельності або штату працівників, за два місяці у письмовій формі не повідомлено про це державну службу зайнятості, а у десятиденний строк після вивільнення - не подано до Одеського міського центру зайнятості звіти на вивільнену наказом №1-к від 02.02.2009р. ОСОБА_2, з урахуванням чого запропоновано у десятиденний строк сплатити штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника у загальній сумі 29108,36грн.

Копія вказаного акту 30.04.2009р. була отримана директором Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП", про що свідчить його особистий підпис, засвідчений печаткою ДП.

Як вбачається з довідки про заробітну плату ОСОБА_2, яка працювала головним бухгалтером в ДП НДТІ "ТЕМП" з 05.05.2008р. по 02.02.2009р., її заробітна плата за цей період склала 29108,36грн.

Згідно з п.2 ст.12 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»від 02 березня 2000 року №1533-III функції робочих органів виконавчої дирекції Фонду покладаються на центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський і Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.

Статтею 34 Закону України „Про зайнятість населення" № 803-ХІІ від 01.03.1991р. (із змінами та доповненнями) передбачено контроль за додержанням законодавства України про зайнятість населення здійснюється місцевими державними адміністраціями, виконавчими органами відповідних рад, відповідними державними органами, інспекціями служби зайнятості та профспілковими об'єднаннями.

Згідно з ч.4 ст.18 зазначеного Закону у складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями.

Відповідно до п.1 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 червня 1991 р. №47, Інспекція по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення входить до складу державної служби зайнятості. Інспекція здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями.

Згідно з п.5 вказаного Положення основними завданнями інспекції є здійснення контролю за дотриманням підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями законодавства про зайнятість та забезпечення громадянам прав і гарантій у галузі зайнятості шляхом здійснення заходів щодо запобігання та усунення виявлених порушень законодавства про зайнятість населення.

Як передбачено п.6 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Інспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить, зокрема, перевірку додержання законодавства про зайнятість населення підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцям, передусім щодо подання державній службі зайнятості інформації про наявність вільних робочих місць (вакантних посад), про всіх прийнятих працівників, про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.

Відповідно до п.п.б,г п.8 зазначеного Положення Інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення надається право, у тому числі, давати власнику (керівнику) підприємства, установи та організації або уповноваженому ним органу та іншим роботодавцям у разі виявлення порушень законодавства про зайнятість населення приписи про їх усунення; та право застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій усіх форм власності, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнятість населення".

Відповідно до п.4. ст.20 Закону України «Про зайнятість населення»від 01.03.1991р. №803-XI (зі змінами та доповненями) підприємства, установи і організації незалежно від форми власності реєструються у місцевих центрах зайнятості за їх місцезнаходженням як платники збору до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Згідно з п.5 ст.20 зазначеного Закону при вивільненні працівників (у тому числі працюючих пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, установи, організації, незалежно від форми власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в них інвалідів.

Абзацем 2 п.5 ст. 20 вказаного Закону передбачено, що у разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Доказів сплати визначеного актом №12-14/22 від 30.04.2009р. штрафу відповідачем суду не надано, як і доказів оскарження дій органу державної служби зайнятості або дій його службових осіб, отже він підлягає стягненню за рішенням суду.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Позивачем доведена законність підстав для стягнення з відповідача 29108,36грн. штрафу за порушення вимог чинного законодавства у сфері зайнятості.

Приймаючи до уваги вищевикладене, позовні вимоги Одеського міського центру зайнятості обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Одеського міського центру зайнятості до Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з Державного підприємства Науково-дослідний технологічний інститут "ТЕМП" (65076, м.Одеса, вул.Радісна, 2/4, код ЄДРПОУ 14314765, р/р НОМЕР_1 в Другій Одеській філії ВАТ АБ «Укргазбанк», МФО 328588) на користь Одеського міського центру зайнятості (65078, м.Одеса, вул.Генерала Петрова, 22-В, код ЄДРПОУ 35358018, одержувач Одеський міський центр зайнятості, банк:ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011, р/р 37176305900002, код бюджетної класифікації 50040500, символ банку 405) штраф у сумі 29108 (двадцять дев'ять тисяч сто вісім)грн.36коп.

Постанова суду може бути оскаржена шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено та підписано 01 лютого 2010 року

Суддя /підпис/ ОСОБА_6

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2010
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50950675
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —11335/09/1570

Постанова від 01.02.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні