Постанова
від 28.01.2010 по справі 10293/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

"28" січня 2010 р.Справа № 2а-10293/09/1570 У залі судових засідань № 11

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Мальцеві Д.О.

за участю сторін:

представника позивача - ОСОБА_1 (по довіреності)

представник відповідача - ОСОБА_2 (по довіреності)

представник відповідача - ОСОБА_3 (по довіреності)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства «Ідеал-Дистрибуція»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси про скасування рішення, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулось Дочірнє підприємство «Ідеал-Дистрибуція»з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси про скасування рішення Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси від 25 червня 2009 року №0001692340 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 18110 грн., мотивуючи позовні вимоги тим, що перевірку Дочірнього підприємства «Ідеал-Дистрибуція»здійснено незаконно, порушено порядок проведення перевірки, а тому рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій підлягає скасуванню.

Представник позивача адміністративний позов підтримав, на заявлених вимогах наполягав.

Представники відповідача позовні вимоги не визнали, просили в їх задоволені відмовити, оскільки посадові особи Державної податкової адміністрації в Одеській області правомірно здійснили дії щодо перевірки Дочірнього підприємства «Ідеал-Дистрибуція»за дотриманням суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідача, а також обставини якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Виконавчим комітетом Одеської міської ради 09.07.2001 року здійснена державна реєстрація Дочірнього підприємства «Ідеал-Дистрибуція», код ЄДРПОУ 31596954, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №252284 (аркуш справи 14).

Посадовими особами Державної податкової адміністрації в Одеській області 06.06.2009 року проведено планову перевірку дотримання Дочірнім підприємством «Ідеал-Дистрибуція»порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявністю торгових патентів, ліцензій (акт перевірки № 3307/15/32/23/31596954 від 06.06.2009 року).

В день проведення перевірки юридичній особі вручено направлення №4456/23-7017 від 05.06.2009 року на проведення перевірки та перевіряючі були допущені до проведення перевірки (аркуш справи 8).

Позивач посилається в своєму позові на те, що в направленні на перевірку невірно зазначено назва підприємства та її код ЄДРПОУ.

Дійсно, Державною податковою адміністрацією в Одеській області в направленні на проведення перевірки помилково було зазначено організаційно-правову форму Приватне підприємство, а не Дочірнє підприємство, також була допущена помилка у коді ЄДРПОУ.

Разом з цим, суд прийшов до висновку, що це є технічною помилкою, оскільки планом- графіком проведення перевірок відділом контролю за розрахунковими операціями управління податкового контролю юридичних осіб ДПА в Одеській області на червень 2009 року (аркуші справи 70-72) передбачено проведення перевірки саме ДП «Ідеал Дистрибуція»з кодом ЄДРПОУ 31596954 в червні 2009 року.

Перевіркою встановлено факт непроведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій на суму 369 грн., не роздруковано та не видано розрахункового документу, незабезпеченно зберігання на реєстраторах розрахункових операцій контрольних стрічок, відсутні дані обліку щодо кількості та суми залишків ТМЦ за даними бухгалтерського обліку на початок звітної дати, не надані накладні, які б підтверджували надходження ТМЦ до ДП «Ідеал-Дистрибуція», також встановлено невідповідність сум готівкових коштів у розмірі 376 грн. 60 коп. на місці проведення розрахунків суми коштів, чим порушено п. 1, 2, 10, 12, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» №265/95 від 06.07.1995 року (аркуші справи 9-12).

На підставі вищезазначеного акту перевірки ДПІ у Малиновському районі м. Одеси винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій №0001692340 від 25.06.2009 року у розмірі 18110 грн. за порушення п. п. 1, 2, 10, 12, 13 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№265/95 від 06.07.1995 року (аркуш справи 13).

Згідно із ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№265/95 від 06.07.1995 року за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції.

В судовому засіданні представник позивача посилається на те, що порушено порядок проведення перевірки в частині не надання наказу керівництва податкового органу про проведення перевірки.

Разом с цим, позивач не приймає до уваги те, що посадовими особами Державної податкової адміністрації Одеської області здійснено планову перевірку порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявністю торгових патентів, ліцензій, проведення якої регулюється ст. ст. 15, 16 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадьського харчування та послуг»№265/95-ВР від 06.07.1995 року та на неї не розповсюджуються вимоги ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», яким регулюється порядок проведення планових і позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).

Ст. ст. 15, 16 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№265/95-ВР від 06.07.1995 року не передбачена наявність наказу керівництва податкового органу про проведення перевірки.

В своєму позові позивач посилається на Постанову Кабінету Міністрів України «Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року»№ 502 від 21.05.2009 року, якою обмежено проведення планових перевірок суб'єктів господарювання, крім перевірок суб'єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику, та планових заходів державного нагляду (контролю) за додержанням санітарного і податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів).

Разом з цим, відповідно до ст. 2 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» № 877-V від 5 квітня 2007 року дія цього Закону не поширюється на відносини, що виникають під час здійснення заходів валютного контролю, митного контролю, контролю за дотриманням бюджетного і податкового законодавства, контролю за дотриманням порядку проведення розрахунків, за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів, використанням державного та комунального майна, банківського і страхового нагляду, інших видів спеціального державного контролю за діяльністю суб'єктів господарювання на ринку фінансових послуг, державного контролю за дотриманням законодавства про захист економічної конкуренції, під час проведення процедур, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення, а також оперативно-розшукової діяльності, дізнання, прокурорського нагляду, досудового слідства і правосуддя, державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки.

Таким чином, на перевірки суб'єктів господарювання щодо порядку проведення розрахунків за товари (послуги) не розповсюджується Постанова Кабінету Міністрів України «Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року»№ 502 від 21.05.2009 року.

Що стосується ознайомлення з направленням та підписанням акту перевірки неповноважними особами, які не мали право підпису, суд не приймає до уваги це твердження, оскільки ОСОБА_4 має трудові відносини з ДП «Ідеал - Дистрибуція», є адміністратором кафе та може виступати представником підприємства. Направлення вручено в день проведення перевірки та перевіряючі особи допущені до проведення перевірки.

Таким чином, Державною податковою адміністрацією Одеської області правомірно проведено перевірку дотримання Дочірнім підприємством «Ідеал-Дистрибуція»порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявністю торгових патентів, ліцензій, в результаті чого Державною податковою інспекцією у Малиновському районі м. Одеси нараховані штрафні (фінансові) санкції.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Дочірнього підприємства «Ідеал-Дистрибуція»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси не обґрунтовані, не відповідають вимогам чинного законодавства, у зв'язку з чим не підлягають задоволенню повністю.

Керуючись Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№265/95-ВР від 06.07.1995 року, ст. ст. 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні адміністративного позову Дочірнього підприємства «Ідеал-Дистрибуція»до Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси про скасування рішення Державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси від 25 червня 2009 року №0001692340 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 18110 грн. -відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 04.02.2010 року.

Суддя: Л.І. Свида

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2010
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу50957276
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10293/09/1570

Постанова від 28.01.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні