Постанова
від 23.03.2010 по справі 10521/09/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

"23" березня 2010 р.Справа № 2а-10521/09/1570 У залі судових засідань № 2

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання - Мальцеві Д.О.

за участю сторін:

законного представника прокуратури - ОСОБА_1 (за посвідченням)

представника позивача - ОСОБА_2 (по довіреності)

представника відповідача - ОСОБА_3 (по довіреності)

представника відповідача - ОСОБА_4 (по довіреності)

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора Арцизького району Одеської області в інтересах держави в особі територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Молокозавод»про стягнення заборгованості, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернувся прокурор Арцизького району Одеської області в інтересах держави в особі територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Молокозавод»про стягнення заборгованості зі сплати економічної санкції у виді підвищеної плати за неефективне використання мазуту у розмірі 7421 грн. 40 коп.

Законний представник прокуратури та представник позивача підтримали адміністративний позов в повному обсязі, на заявлених вимогах наполягали.

Представники відповідача позовні вимог не визнали та просили в їх задоволенні відмовити, оскільки порушено порядок проведення перевіки, територіальне управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області взагалі не має права на проведення перевірки підприємства та ТОВ «Молокозавод»не згодне з виявленими порушеннями.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення законного представника прокуратури, представника позивача, представників відповідача, а також обставини якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

24.04.2009 року Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області проведено планову перевірку з питань використання паливно-енергетичних ресурсів ТОВ «Молокозавод»(Одеська область, м. Арциз, пров Заводський, 18), про що складено акт №15-15/27-01 від 24.04.2009 року.

При перевірці здійснено «Фотографію»роботи котла та складено акт про виконання інструментальних вимірювань (аркуші справи 17, 18).

За результатами проведеної перевірки виявлено відсутність режимно-налагоджувальної роботи на паливовикористовуючому обладненні, котлі №1, рег. №5811 та перевищення норм питомих витрат палива (мазуту) на зазначеному котлі, в звязку із чим 24.04.2009 року Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області винесено постанову №15-15/27-01 про застосування економічних санкцій (сплату підвищенної плати або енергетичного збору за нераціональне (неефективне) використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів) в сумі 7421 грн. 40 коп.

ТОВ «Молокозавод»не погодилось з актом перевірки з підстав порушення строків проведення перевірки про що директором підприємства зроблено запис в акті перевірки 30.04.2009 року (аркуші справи 7-12).

Відповідно до ст. ст. 25, 26 Закону України «Про енергозбереження»№ 74/94-ВР від 1 липня 1994 року завданням контролю у сфері енергозбереження є забезпечення додержання норм законодавства про енергозбереження всіма державними органами, юридичними та фізичними особами. При цьому, державний контроль у сфері енергозбереження здійснюється Державною інспекцією з енергозбереження, а дрежавному контролю підлягає енергетичне господарство, що включає всі підприємства і установи по отриманню, переробці, перетворенню, транспортуванню, зберіганню, обліку та використанню паливно-енергетичних ресурсів, розміщених на території України, окремі споруди та інженерні об'єкти інших підприємств і установ, які використовуються для зазначених цілей.

Згідно із ст. 5 Закону України «Про енергозбереження»№ 74/94-ВР від 1 липня 1994 року суб'єктами правового регулювання відносин у сфері енергозбереження є юридичні та фізичні особи, в результаті діяльності яких здійснюються, в тому числі проведення енергозберігаючої політики та заходів щодо енергозбереження в усіх галузях народного господарства - промисловості, транспорті, будівництві, сільському господарстві тощо, соціальній сфері та побуті, а також у сфері міждержавного та міжнародного співробітництва; видобування, переробка, транспортування, виробництво, зберігання та використання всіх видів палива, теплової та електричної енергії, інших ресурсів природного чи штучного походження в частині використання паливно-енергетичних ресурсів.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про енергозбереження»№ 74/94-ВР від 1 липня 1994 року управління у сфері енергозбереження спрямоване на забезпечення потреб народного господарства та населення України в паливі, тепловій та електричній енергії на основі раціонального використання енергоресурсів, скорочення всіх видів втрат паливно-енергетичних ресурсів, здійснення функцій державної експертизи з енергозбереження, контролю, прогнозування, інформування та іншої виконавчо-розпорядчої діяльності.

Таким чином, твердження представників відповідача щодо відсутносі повноважень Територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області на проведення перевірок недержавних підприємств не відповідає дійсності, оскільки, в Законі зазначено, що всі підприємства підлягають державному контролю.

Відповідно до п. 4 Положення про Державну інспекцію з енергозбереження, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1039 від 29 червня 2000 року Державна інспекція з енергозбереження має право застосовувати економічні санкції до підприємств відповідно до законодавства у разі виявлення фактів перевитрати ними ресурсів унаслідок неефективного (марнотратного) їх використання.

Економічними заходами для забезпечення енергозбереження відповідно до ст. 11 вищезазначеного Закону є, в тому числі, застосування економічних санкцій за марнотратне витрачання палива та енергії внаслідок безгосподарної або некомпетентної діяльності працюючих.

За перевитрати паливно-енергетичних ресурсів понад встановлені показники норм питомих витрат суб'єкти господарювання сплачують збір за перевитрати паливно-енергетичних ресурсів (енергетичний збір) у розмірі 200 відсотків вартості перевитрачених ресурсів.

Таким чином, Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області за результатами перевірки правомірно нараховано економічні санкції за неефективне використання паливно-енергетичних ресурсів.

Що стосується порушення порядку проведення перевірки, про що стверджує представник відповідача, то відповідно до п. п. 2, 4, 15-18 Порядку проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах, в установах та організаціях та усунення фактів їх неефективного використання, затвердженого Наказом Державного комітету України з енергозбереження № 64 від 04.08.2000 року планові перевірки підприємств здійснюються за річним графіком перевірок, який затверджується на наступний рік начальником Інспекції - головним державним інспектором з енергозбереження до 1 грудня поточного року. Планова перевірка підприємства проводиться не частіше ніж один раз на рік. Про проведення планової перевірки територіальні органи Інспекції не пізніше як за 10 днів до її початку повідомляють у письмовій формі керівництво підприємства. Рішення про сплату підвищеної плати за неефективне використання енергоресурсів приймається відповідно до законодавства України на підставі акта перевірки підприємства, складеного інспектором і оформлюється постановою про сплату підвищеної плати. Перший примірник постанови залишається в Інспекції, а другий примірник у триденний термін після оформлення постанови надсилається (видається повноважному представнику) підприємству для сплати ним підвищеної плати. Підприємство повинно внести підвищену плату протягом 30 днів з дня винесення постанови про її застосування.У разі несплати підвищеної плати у зазначений термін грошова сума стягується в судовому порядку. Рішення щодо застосування до підприємства підвищеної плати може бути оскаржено в установленому законом порядку.

З матеріалів адміністративної справи вбачається, що перевірка ТОВ «Молокозавод»здійснена на підставі плану проведення перевірок ефективності використання паливно-енергетичних ресурсівна підприємствах, в установах та організаціях на 2009 рік та Розпорядження Територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області №3-1 від 24.03.2009 року.

24.03.2009 року Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області до ТОВ «Молокозавод»направлено лист-повідомлення про проведення перевірки в період з 10 квітня 2009 року по 24 квітня 2009 року (аркуш справи 58).

Доручення на перевірку №25/15-15-05 видано Територіальним управлінням Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області 24.03.2009 року з терміном перевірки з 10 квітня 2009 року по 24 квітня 2009 року (аркуш справи 59).

При цьому, перевірка проведена в межах періоду проведення перевірки, про що свідчить підпис, дата ознайомлення - 24.04.2009 року та печатка ТОВ «Молокозавод»на постанові про застосування економічних санкцій, результати перевірки ТОВ «Молокозавод»оскаржені тільки 3 лютого 2010 року, тобто майже через рік після її винесення. В судовому порядку дії Територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області не оскаржені. Зауваження до акту перевірки стосувались тільки строків проведення перевірки, про шо свідчить запис, зроблений директором підприємства на акті перевірки.

На підставі викладеного, ТОВ «Молокозавод» повинно було сплатити економічні санкції нараховані Державною інспекцією з енергозбереження по Одеській області протягом 30 днів з дня винесення постанови №15-15/27-01 про застосування економічних санкцій (сплату підвищенної плати або енергетичного збору за нераціональне (неефективне) використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів) в сумі 7421 грн. 40 коп., однак до теперішноьго час економічні санкції не сплачені, в звязку із чим вони підлягають стягненню в судовому порядку.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно зі ст. 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Суд дійшов висновку, що позивач довів суду обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог.

Керуючись Законом України «Про енергозбереження»від 01.07.1994 року № 74/94-ВР, ст. ст. 69-71, 158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов прокурора Арцизького району Одеської області в інтересах держави в особі територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Молокозавод»про стягнення заборгованості зі сплати економічної санкції у виді підвищеної плати за неефективне використання мазуту у розмірі 7421 грн. 40 коп. -задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Молокозавод»на користь територіального управління Державної інспекції з енергозбереження по Одеській області заборгованість зі сплати економічної санкції у виді підвищеної плати за неефективне використання мазуту у розмірі 7421 грн. 40 коп. на р/р 31212202700038, одержувач УДК в Арцизькому районі Одеської області, код 23214755, код платежу 21081200, банк ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011.

Судові витрати розподілити відповідно до ст. 94 КАС України.

Постанова набирає законної сили у порядку ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено та підписано суддею 29.03.2010 року.

Суддя: Л.І. Свида

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2010
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу50957319
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —10521/09/1570

Постанова від 23.03.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

Ухвала від 29.08.2013

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні