Справа № 10535/09/1570
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2010 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.
при секретарі судового засідання: Коваленко І.І.
за участю сторін:
від позивача (представник) - ОСОБА_1, за довіреністю
від відповідача - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Саратської міжрайонної державної податкової інспекції в Одеській області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 1642 грн. 25 коп., -
ВСТАНОВИВ:
До суду з адміністративним позовом звернулася Саратська міжрайонна державна податкова інспекція в Одеській області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 1642 грн. 25 коп.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Фізична особа-підприємець ОСОБА_2 знаходиться на обліку у Саратській МДПІ (Татарбунарському відділу) як платник податків, ДПА в Одеській області була проведена перевірка господарської одиниці - кафе-магазину «Двіна», розташованого за адресою: Одеська область, Татарбунарський район, с. Приморське, який належить відповідачу. За результатами зазначеної перевірки був складений акт від 12.08.2008 року № 0002438-2257/23-70, яким встановлені порушення відповідачем вимог Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», та на підставі якого позивачем винесено рішення від 21 серпня 2008 року № НОМЕР_1 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 2342 грн. 25 коп. Зазначені штрафні санкції не сплачені відповідачем у повному обсязі, заборгованість по ним складає 1642 грн. 25 коп. та саме зазначену суму позивач просить стягнути в судовому порядку.
Представник позивача у відкритому судовому засіданні підтримав позов повністю, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Відповідач у судове засідання не з'явився. Про день, час та місце розгляду справи відповідач був повідомлений належним чином та завчасно через друкований засіб масової інформації. Заперечення та докази, які є у відповідача в обґрунтування своїх заперечень, суду не надав.
Відповідно до п. 6 ст. 71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.
ОСОБА_2 зареєстрований як фізична особа-підприємець, що підтверджується та довідкою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом (а.с. 5), за місцем проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1 і відповідно знаходиться на обліку як платник податку у Татарбунарському відділу Саратської міжрайонної державної податкової інспекції в Одеській області, що підтверджено довідкою про взяття на облік (а.с. 14).
Судом встановлено, що 12 серпня 2008 року співробітниками ДПА в Одеській області у присутності відповідача була проведена перевірка господарської одиниці - кафе-магазину «Двіна», розташованого за адресою: Одеська область, Татарбунарський район, с. Приморське, який належить відповідачу.
За результатами вказаної перевірки перевіряючими був складений та підписаний акт від 12.08.2008 року №0002438-2257/23-70 (а.с. 6-7), яким встановлений факт не проведення розрахункової операції на суму 349 грн. 45 коп. через РРО, що є порушенням п.1 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», факт незабезпечення зберігання в книзі обліку розрахункових операцій фіскальних звітних чеків та не роздрукування їх, що є порушенням п.9 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», факт незабезпечення зберігання контрольних стрічок, чим порушено п. 10 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», факт незабезпечення проведення розрахункових операцій через РРО з використанням режиму попереднього програмування найменування цін товарів, чим порушено п. 11 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». До акту перевірки доданий опис наявних готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків на суму 349 грн. 45 коп. (а.с. 10).
Вказаний акт перевірки був підписаний відповідачем без зауважень.
На підставі цього акту перевірки Саратською МДПІ було винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) від 21.08.2008 року № НОМЕР_1 на загальну суму штрафу у розмірі 2342 грн. 25 коп. (а.с. 9), який підтверджений розрахунком штрафних санкцій по акту перевірки (а.с.8). Вказане рішення було надіслано відповідачу та отримане ним 22.08.2008 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 9).
У відкритому судовому засіданні представник позивача пояснив, що відповідач на момент розгляду справи штрафні санкції не оплатив в повному обсязі, ним було сплачено лише 700 грн. та сума заборгованості складає 1642 грн. 25 коп ., що підтверджено відповідною довідкою (а.с. 11) та зворотнім боком облікової картки платника (а.с.12, 13 ). Також представник позивача пояснив, що відповідачем зазначене вище рішення не оскаржувалося до вищестоящого органу або суду.
Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, вислухавши думку представника позивача, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Статтею 1 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» визначено, що реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами), які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до ст.ст. 9, 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» до функцій державних податкових адміністрацій та інспекцій входить здійснення у межах своїх повноважень контролю за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.
Згідно зі ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Відповідно до п. 1 ст. 3 цього Закону суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язанні проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуг) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; згідно з п. 9 вищезазначені суб'єкти господарювання зобов'язанні щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; згідно з п. 10 вони зобов'язані друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) контрольні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років, відповідно до п. 11 на них покладений обов'язок проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Судом встановлено, що 12 серпня 2008 року співробітниками ДПА в Одеській області у присутності відповідача була проведена перевірка господарської одиниці - кафе-магазину «Двіна», розташованого за адресою: Одеська область, Татарбунарський район, с. Приморське, який належить відповідачу.
За результатами вказаної перевірки перевіряючими був складений та підписаний акт від 12.08.2008 року №0002438-2257/2370 (а.с. 6-7), яким встановлені порушення п.п. 1,9 - 11 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та надано строк, до 19.08.2008 року для надання перевіряючим необхідних документів, а саме: КОРО, Z-звіти, контрольні стрічки та стрічку режиму програмування, які у зазначений строк відповідачем не були надані перевіряючим.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (надалі - Закон) за порушення вимог цього закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки, двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій; десять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання друку контрольної стрічки або її незберігання протягом встановленого терміну; п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій без використання режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості.
Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції та стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені, у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
На підставі вказаного акту перевірки Саратська МДПІ Одеської області у відповідності з п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», за порушення п.п. 1,9-11 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у відповідності до п. п. 1, 4-6 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» прийняла рішення про застосування штрафних (фінансових) до відповідача від 21.08.2008 року № НОМЕР_1 на загальну суму штрафу у розмірі 2342 грн. 25 коп. (а.с. 9). Вказана сума штрафу складається з наступних сум: п'ятикратний розмір вартості проданих товарів без використання РРО - 349 грн. 45 коп.х5= 1747 грн. 25 коп. Штраф за невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку і його не зберігання в книзі обліку розрахункових операцій у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян 17 грн. х 20=340 грн. Штраф за не зберігання контрольних стрічок у розмірі 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян 17 грн. х10=170 грн. Штраф за не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій з використанням режиму попереднього програмування найменування, цін товарів (послуг) та обліку їх кількості у розмірі 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян 17 грн. х 5 = 85 грн.
Відповідно до ст. 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами
підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Вказане рішення було надіслано відповідачу та отримане ним 22.08.2008 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 9).
Судом встановлено, що в десятиденний термін з дати отримання рішення, відповідач не оплатив штраф у сумі 2342 грн. 25 коп., на момент розгляду справи по суті відповідачем штрафні санкції були сплачені частково, а саме: 700 грн., тому сума боргу складає 1642 грн. 25 коп. В матеріалах справи відсутні докази того, що відповідач оскаржував рішення про застосування фінансових санкцій.
Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені, у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
В зв'язку з чим, суд прийшов до висновку, що представник позивача довів суду обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази в підтвердження своїх позовних вимог.
З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані представником позивача у справі докази у сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, такими, які підтверджені доказами та відповідають чинному законодавству України, а отже сума заборгованості у розмірі 1642 грн. 25 коп. повинна бути стягнута з відповідача.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного, відповідно до ст.ст. 9, 10, п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», ст.ст. 1, 3, 15,17, 20,21,22, 25 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та керуючись ст. ст. 2,4, 71, 94, 69,158,160, 162, 163, 167, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Саратської міжрайонної державної податкової інспекції в Одеській області до Фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про стягнення заборгованості перед бюджетом у сумі 1642 грн. 25 коп. - задовольнити повністю.
Стягнути з Фізичної особи - підприємця ОСОБА_2 (ІК НОМЕР_2, місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_2) заборгованість перед бюджетом у сумі 1642 грн. 25 коп. (одна тисяча шістсот сорок дві гривні 25 коп.) на р/р 31111104700475, банк одержувача ГУДКУ в Одеській області Татарбунарського району, МФО 828011, одержувач УДК в Одеській області код ЄДРПОУ 23214985.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десяти денний строк з дня складання постанови в повному обсязі заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
Повний текст постанови складений 6 квітня 2010 року.
Суддя: /підпис/
З оригіналом згідно
Суддя Л.Р. Юхтенко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2010 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 50957345 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні