Справа № 2а-10971/09/1570
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 серпня 2010 року м. Одеса Одеський окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді: Юхтенко Л.Р.
при секретарі судового засідання: Мануліковій О.О.
за участю сторін:
від позивача, представник - ОСОБА_1, за дорученням
від відповідача, представник - не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси до Товариства з обмеженою відповідальністю «Прокс-М»про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 3 417 958 грн. та по податку на прибуток у розмірі 5 416 884 грн. 71 коп.
ВСТАНОВИВ:
До суду з адміністративним позовом звернулася Державна податкова інспекція у Приморському районі м. Одеси до Товариства з обмеженою відповідальністю «Прокс-М»про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 3 417 958 грн. та по податку на прибуток у розмірі 5 416 884 грн. 71 коп.
Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно з облікових карток відповідача станом на 16.09.2009 року у підприємства існує заборгованість по податку на додану вартість у розмірі 3 417 958 грн. та по податку на прибуток у розмірі 5 416 884 грн. 71 коп., яка у добровільному порядку відповідачем не сплачена.
У судовому засіданні представник позивача підтримав позов повністю, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Про день, час та місце розгляду справи відповідач був повідомлений належним чином за сім днів до дати судового засідання через друкований засіб масової інформації.
Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України, якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, заслухавши пояснення представника позивача, судом встановлено наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Прокс-М»зареєстроване як юридична особа та включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, що підтверджено довідкою № 5028 (а.с. 11), довідкою (а.с. 94) та витягом (а.с. 102) з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та свідоцтвом про державну реєстрацію (а.с. 9), та знаходиться на обліку як платник податків у державній податковій інспекції у Приморському районі м. Одеси.
Судом встановлено, що на підставі постанови слідчого по особливо важливим справам СВ НМ ДПА в Одеській області від 13.03.2009 року про призначення документальної перевірки (а.с. 80) працівниками Державної податкової адміністрації в Одеській області була проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ «Прокс-М»з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та уплати посадовими особами цього підприємства податку на прибуток та податку на додану вартість за період з 01.07.2007 року по 30.06.2008 року, за результатами якої був складений акт від 03.04.2009 року № 41/23-8009/35241107 (а.с. 43-49).
Вказаним актом перевірки зафіксовано порушення відповідачем п. 4.1. ст. 4 пп. 11.3.1. п. 11.3. ст. 11, пп.. 5.2.1. п. 5.2., пп.. 5.3.9., п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся на загальну суму 2818441 грн., у тому числі за 1 квартал 2008 року в сумі 639982 грн., 2 квартал 2008 року в сумі 2178459 грн., та порушення п. 3.1. ст. 3, пп.. 7.3.1. п. 7.3. ст. 7, пп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 2276702 грн., у тому числі за лютий місяць 2008 року в сумі 233461 грн., за березень місяць 2008 року в сумі 273 342 грн., за квітень місяць 2008 року в сумі 354 269 грн., за травень 2008 року в сумі 723 534 грн., за червень місяць 2008 року в сумі 692096 грн. Даний акт перевірки був підписаний директором ТОВ «Прокс-М».
На підставі вказаного акту перевірки Держаною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси було винесено податкове повідомлення -рішення форми «Р»№ 0003342310/0 від 16.04.2009 року про сплату відповідачем податкового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 2276702 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 1138351 грн., та податкове повідомлення -рішення форми «Р»№ 0003332310/0 від 16.04.2009 року про сплату відповідачем податкового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем в сумі 2818441 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 2600596 грн. Вказані податкові повідомлення-рішення були отримані директором ТОВ «Прокс-М»16 квітня 2009 року, про що свідчить його підпис на корінцях вказаних податкових повідомлень-рішень (а.с.51).
Також судом встановлено, що в порядку, передбаченому п.6.2, п.п. 6.3.2. п. 6.3. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»позивачем були надіслані на адресу відповідача перша податкова вимога від 02.02.2009 року № 1/586 (а.с. 52), яка не була вручена відповідачу через його відсутність за юридичною та фактичною адресою, про що складений акт № 632/24-1002 від 23.04.2009 року (а.с. 53), та була надіслана друга податкова вимога від 25.05.2009 року № 2/2149 (а.с. 54).
Вказаний податковий борг не був сплачений відповідачем, що підтверджується розрахунком та даними облікової картки (а.с. 55, 56-59).
Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу»завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі - податки, інші платежі).
Згідно з п. 1 ст. 10 вказаного Закону України державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів).
Пункт 1 статті 11 Закону України «Про державну податкові службу»встановлює, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи.
Згідно з п.п. б) п.п.4.2.2. п. 4.2. ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(далі Закон) контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі, якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно до п.п. 17.1.3. п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(надалі -Закон), у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.
Суд встановив, що на підставі постанови слідчого по особливо важливим справам СВ НМ ДПА в Одеській області від 13.03.2009 року про призначення документальної перевірки (а.с. 80) працівниками Державної податкової адміністрації в Одеській області була проведена невиїзна документальна перевірка ТОВ «Прокс-М»з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та уплати посадовими особами цього підприємства податку на прибуток та податку на додану вартість за період з 01.07.2007 року по 30.06.2008 року, за результатами якої був складений акт від 03.04.2009 року № 41/23-8009/35241107 (а.с. 43-49), яким зафіксовані порушення відповідачем п. 4.1. ст. 4 пп. 11.3.1. п. 11.3. ст. 11, пп.. 5.2.1. п. 5.2., пп. 5.3.9., п. 5.3. ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», в результаті чого занижено податок на прибуток в періоді, що перевірявся на загальну суму 2818441 грн., у тому числі за 1 квартал 2008 року в сумі 639982 грн., 2 квартал 2008 року в сумі 2178459 грн., та порушення п. 3.1. ст. 3, пп.. 7.3.1. п. 7.3. ст. 7, пп.. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість», в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 2276702 грн., у тому числі за лютий місяць 2008 року в сумі 233461 грн., за березень місяць 2008 року в сумі 273 342 грн., за квітень місяць 2008 року в сумі 354 269 грн., за травень 2008 року в сумі 723 534 грн., за червень місяць 2008 року в сумі 692096 грн.
На підставі вказаного акту перевірки Держаною податковою інспекцією у Приморському районі м. Одеси було винесено податкове повідомлення -рішення форми «Р»№ 0003342310/0 від 16.04.2009 року про сплату відповідачем податкового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 2276702 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 1138351 грн., та податкове повідомлення -рішення форми «Р»№ 0003332310/0 від 16.04.2009 року про сплату відповідачем податкового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем в сумі 2818441 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 2600596 грн. Вказані податкові повідомлення-рішення були отримані директором ТОВ «Прокс-М»16 квітня 2009 року, про що свідчить його підпис на корінцях вказаних податкових повідомлень-рішень (а.с.51).
Відповідно до п.п. 5.2.1. п. 5.2. ст. 5 Закону, податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту.
Судом встановлено, що відповідач не оскаржував податкові повідомлення -рішення ні в адміністративному порядку, ні в судовому порядку.
Відповідно до п.п. 5.3.1.-5.3.2. п. 5.3. ст. 3 Закону, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження. У випадках апеляційного узгодження суми податкового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити її узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до п.п. 5.4.1. п. 5.4. ст. 5 Закону, узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Судом встановлено, що в порядку, передбаченому п.6.2, п.п. 6.3.2. п. 6.3. ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»позивачем були надіслані на адресу відповідача перша податкова вимога від 02.02.2009 року № 1/586 (а.с. 52), яка не була вручена відповідачу через його відсутність за юридичною та фактичною адресою, про що складений акт № 632/24-1002 від 23.04.2009 року (а.с. 53), та була надіслана друга податкова вимога від 25.05.2009 року № 2/2149 (а.с. 54).
Таким чином, вищевикладені обставини свідчать, що відповідач не сплатив узгоджене податкове зобов'язання визначене йому позивачем як органом державної податкової служби в податкових повідомленнях-рішеннях «Р»№ 0003342310/0 від 16.04.2009 року про сплату відповідачем податкового зобов'язання з податку на додану вартість за основним платежем в сумі 2276702 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 1138351 грн., та № 0003332310/0 від 16.04.2009 року про сплату відповідачем податкового зобов'язання з податку на прибуток за основним платежем в сумі 2818441 грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями в сумі 2600596 грн.
Згідно зі ст. 11 Закону України «Про систему оподаткування»№1251-ХІІ від 25.06.1991р. (зі змінами та доповненнями), відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) та дотримання законів про оподаткування несуть платники податків у відповідності з законами України.
Відповідно до п. 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції та стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені, у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Відповідно до вимог ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно з ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
В зв'язку з чим, суд прийшов до висновку, що позивач довів суду обставини на яких ґрунтуються позовні вимоги та надав необхідні докази, в підтвердження своїх позовних вимог.
З урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, оцінюючи надані представником позивача у справі докази у сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, такими, які підтверджені доказами та відповідають чинному законодавству України, а отже сума заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 3 417 958 грн. та по податку на прибуток у розмірі 5 416 884 грн. 71 коп. має бути стягнута з відповідача на користь Державного бюджету в судовому порядку.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутністю витрат позивача -суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір), згідно з ч. 4 ст. 94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
На підставі викладеного та статей 1, 4, 5, 6, 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», статей 9, 11 Закону України «Про систему оподаткування», статей 2, 10, 11 Закону України «Про державну податкові службу», керуючись ст. ст. 2,4, 69,71, 94,158,160, 162, 163, 167, 254 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Приморському районі м. Одеси до Товариства з обмеженою відповідальністю «Прокс-М»про стягнення заборгованості по податку на додану вартість у розмірі 3 417 958 грн. та по податку на прибуток у розмірі 5 416 884 грн. 71 коп. -задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Прокс-М»(м. Одеса, вул. Софіївська, 20, код 35241107) заборгованість по податку на додану вартість у розмірі 3 417 958 грн. (три мільйону чотириста сімнадцять тисяч дев'ясот п'ятдесят вісім гривень) та перерахувати на р/р 31113029700008, код платежу 14010100, одержувач: ГУДКУ в Одеській області 23213460, банк одержувача: ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011 та по податку на прибуток у розмірі 5 416 884 грн. 71 коп. (п'ять мільйонів чотириста шістнадцять тисяч вісімсот вісімдесят чотири гривні 71 копійка) та перерахувати на р/р 31111009700008, код платежу 11021000, одержувач: ГУДКУ в Одеській області 23213460, банк одержувача: ГУДКУ в Одеській області, МФО 828011.
Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Повний текст постанови складений13 серпня 2010 року .
Суддя: /підпис/ З оригіналом згідно
Суддя Л.Р. Юхтенко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.08.2010 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 50958026 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні