ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2012 року м.ПолтаваСправа № 2а-1670/4230/12
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді –Ясиновського І.Г.,
при секретарі –Ворошилові Ю.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Миргородського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Миргороді та Миргородському районі Полтавської областідо Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Арт"про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних (фінансових) санкцій, -
В С Т А Н О В И В:
27 червня 2012 року Управління Пенсійного фонду України в м. Миргороді та Миргородському районі Полтавської областізвернулось до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Арт"про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних (фінансових) санкцій в сумі 2135 грн. 63 коп., посилаючись на те, що відповідач своєчасно не сплатив єдиний внесок за період з серпня 2011 року по листопад 2011 року, чим порушив вимоги пункту 1 частини 2 статті 6 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 року № 2464-VI.
Прокурор в судове засідання не з`явився, позовні вимоги підтримав, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, клопотання про відкладення судового засідання не надавав, про причини неявки не повідомляв.
Позивач не забезпечив явку уповноваженого представника в судове засідання, хоча про час, дату та місце судового засідання повідомлявся належним чином, надав заяву про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, клопотань про відкладення судового засідання не надсилав, про причини неявки в судове засідання не повідомив. Повістка та ухвали суду, що направлялись відповідачу на адресу: вул. Лазоренко, б.3, м. Миргород, 37600, повернулись до суду з відміткою пошти - "за закінчення терміну зберігання".
Відповідно до частини одинадцятої статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Зважаючи на те, що доставка ухвал та повістки суду на адресу відповідача підтверджується підписом листоноші та печаткою поштового відділення, суд виконав свій обов'язок щодо повідомлення відповідача про розгляд справи.
Таким чином, суд вважає за можливе, розглянути справу за відсутності сторін та підставі наявних в ній матеріалів.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування” від 08.07.2010 року № 2464-VI(далі –Закон № 2464) платниками єдиного внеску є: роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно з пунктом 3 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 з дня набрання чинності цим Законом платники страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття, загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, вважаються платниками єдиного внеску. Перереєстрація платників страхових внесків та застрахованих осіб не здійснюється. Пенсійний фонд спільно з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування та Державною податковою адміністрацією України проводить звірення платників страхових внесків у порядку, встановленому Пенсійним фондом спільно з Державною податковою адміністрацією України за погодженням з фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Судом встановлено, що відповідач є платником єдиного внеску.
Відповідно до пункту 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Відповідно до частини 1 статті 8 Закону № 2464 розмір єдиного внеску для кожної категорії платників, визначених цим Законом, та пропорції його розподілу за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування встановлюються з урахуванням того, що вони повинні забезпечувати застрахованим особам страхові виплати і соціальні послуги, передбачені законодавством про загальнообов'язкове державне соціальне страхування; фінансування заходів, спрямованих на профілактику страхових випадків; створення резерву коштів для забезпечення страхових виплат та надання соціальних послуг застрахованим особам; покриття адміністративних витрат із забезпечення функціонування системи загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Частиною 2 статті 9 Закону № 2464 передбачено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
Відповідно до частин 8, 12 статті 9 Закону № 2464 платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.
Судом встановлено, що відповідачем надано до органу Пенсійного фонду розрахунки суми єдиного внеску, що підлягають сплаті за серпень 2011 року - листопад 2011 року, в яких самостійно розраховано єдиний внесок за серпень 2011 року у розмірі 397 грн. 73 коп.; за вересень 2011 року - у розмірі 659 грн. 75 коп.; за жовтень 2011 року - у розмірі 697 грн. 77 коп., за листопад 2011 року - у розмірі 666 грн. 70 коп., загальна сума єдиного внеску за вказаний період склала 2421 грн. 95 коп.
Проте, в установлені частиною 8 статті 9 Закону № 2464 строки єдиний внесок за серпень 2011 року - листопад 2011 року відповідачем в повному обсязі не сплачено, у зв'язку з чим виникла заборгованість зі сплати єдиного внеску в розмірі 981 грн. 73 коп., що підтверджується, крім іншого, витягом з картки особового рахунку страхувальника відповідача.
Відповідно до ч. 3 статті 25 Закону № 2464 суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.
Згідно з п. 6 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 територіальними органами Пенсійного фонду за несплату, неповну сплату або несвоєчасну сплату суми єдиного внеску одночасно з видачею сум виплат, на які нараховується єдиний внесок (авансових платежів), накладається штраф у розмірі 10 відсотків таких несплачених або несвоєчасно сплачених сум.
Відповідно до ч. 11 зазначеного Закону на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Частиною 14 Закону № 2464 про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа територіального органу Пенсійного фонду в порядку, встановленому Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску. Суми пені та штрафів, передбачених цим Законом, підлягають сплаті платником єдиного внеску протягом десяти робочих днів після надходження відповідного рішення.
На виконання зазначених вимог Закону Управлінням Пенсійного фонду України в м. Миргороді та Миргородському районі Полтавської області винесено рішення № 23 від 27 січня 2012 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до відповідача нарахований штраф в розмірі 372 грн. 06 коп. та пеня в розмірі 781 грн. 44 коп.; рішення №401 від 06 червня 2011 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до відповідача нарахований штраф в розмірі 340 грн. 69 коп. та пеня в розмірі 37 грн. 47 коп.; рішення №462 від 07 липня 2011 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску, яким до відповідача нарахований штраф в розмірі 643 грн. 21 коп. та пеня в розмірі 67 грн. 72 коп.
Внаслідок часткового погашення заборгованості по штрафу та пені за відповідачем рахується борг зі сплати штрафу в розмірі - 372 грн. 06 коп., та по сплаті пені - 781 грн. 84 коп.
Згідно частини 4 статті 25 Закону № 2464 територіальний орган Пенсійного фонду у порядку, за формою і в строки, встановлені Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату. Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.
У разі якщо платник єдиного внеску протягом десяти робочих днів з дня надходження вимоги не сплатив зазначені у вимозі суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею, не узгодив вимогу з органом Пенсійного фонду, не оскаржив вимогу в судовому порядку або не сплатив узгоджену суму недоїмки протягом десяти робочих днів з дня надходження узгодженої вимоги, територіальний орган Пенсійного фонду надсилає в порядку, встановленому законом, до підрозділу державної виконавчої служби вимогу про сплату недоїмки. У випадках, зазначених в абзаці шостому цієї частини, територіальний орган Пенсійного фонду також має право звернутися до суду з позовом про стягнення недоїмки. При цьому заходи досудового врегулювання спорів, передбачені законом, не застосовуються.
На виконання зазначених положень Закону позивачем виставлено відповідачу вимогу про сплату боргу від 03.02.2012 року №Ю-889, яку отримано уповноваженою особою відповідача 11.02.2012 року, на підтвердження чого надана копія повідомлення про вручення поштового відправлення.
Доказів узгодження вказаної вимоги із органом Пенсійного фонду або оскарження в судовому порядку сторонами не надано, при цьому заборгованість відповідачем в повному обсязі в установлені строки не погашено.
Згідно із частиною першою статті 71 Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідач доказів у спростування вищевикладеного чи доказів оскарження боргу суду не надав.
Стаття 361 Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 року, №1789-XII передбачає, що представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.
Відповідно до статті 60 Кодексу адміністративного судочинства України прокурор може звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах, прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.
Таким чином, Миргородський міжрайонний прокурор діючи в межах наданих йому законодавством України повноважень, обґрунтовано звернувся до суду в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Миргороді та Миргородському районі з позовом про стягнення вищезазначених сум.
Таким чином, позовні вимоги Миргородського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Миргороді та Миргородському районі до ТОВ "Дім Арт" про стягнення заборгованості зі сплати єдиного внеску, штрафу та пені в сумі 2135 грн. 65 коп. суд вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Миргородського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в м. Миргороді та Миргородському районі Полтавської області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Арт" про стягнення недоїмки по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних (фінансових) санкцій задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Дім Арт" (код ЄДРПОУ 37391591, вул. Лазоренко, б.3, м. Миргород, Полтавська область, 37600) на користь Управління Пенсійного фонду України в м. Миргороді та Миргородському районі Полтавської області (рахунок 25602303120441 ОПЄРВ Полтавське облуправління ВАТ "Державний ощадбанк", МФО 331457, код ЄДРПОУ 37844949) недоїмку по сплаті єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2135 грн 63 коп. (дві тисячі сто тридцять п`ять гривень шістдесят три копійки).
Постанова набирає законної сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд.
Повний текст постанови виготовлено 01 серпня 2012 року.
Суддя І.Г. Ясиновський
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2012 |
Оприлюднено | 30.09.2015 |
Номер документу | 50963366 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
І.Г. Ясиновський
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні