Постанова
від 03.11.2011 по справі 2а-1870/6605/11
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 листопада 2011 р. Справа № 2a-1870/6605/11

Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Кунець О.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Суми до Сумської обласної організації Всеукраїнської профспілки працівників Сфери права про стягнення податкової заборгованості в сумі 170 грн. 00 коп. ,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція в м. Суми (далі по тексту - позивач, ДПІ в м. Суми) звернулася до суду з адміністративним позовом до Сумської обласної організації Всеукраїнської профспілки працівників Сфери права (далі по тексту - відповідач, СО ВП ПСП), в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить стягнути податкову заборгованість по податку на прибуток в сумі 170 грн. 00 коп. за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що належить такому платнику податків. Свої вимоги мотивує тим, що відповідач зареєстрований виконавчим комітетом Сумської міської ради як юридична особа та перебуває на податковому обліку у ДПІ в м. Суми як платник податків та обов'язкових платежів до бюджету. В порушення вимог податкового законодавства щодо своєчасності сплати податків та зборів у відповідача виникла податкова заборгованість, яка складає 170 грн. 00 коп. Тому позивач просить стягнути з відповідача вказану суму боргу.

Відповідно до вимог ч.6 ст. 12 та ч.1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України під час судового розгляду справи в судовому засіданні забезпечується повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, крім випадків неявки в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи у разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження).

В судове засідання представник позивача не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с.21/, але в письмовій заяві, що надійшла до суду, просить справу розглядати без участі їх представника, позовні вимоги підтримує в повному обсязі /а.с.23/.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлений належним чином /а.с.22/. Про причини неявки, всупереч ч. 2 ст. 40 КАС України, суд не повідомив, заперечень стосовно позовних вимог не надсилав. Крім того, клопотань про відкладення розгляду справи до суду не надходило.

Таким чином, фіксування судового засідання по справі не здійснюється.

Суд, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов обґрунтований і підлягає задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного:

Судом встановлено, що відповідач - СО ВП ПСП, 03.07.2008 р. зареєстрований виконавчим комітетом Сумської міської ради як юридична особа та включений до ЄДРПОУ. Зазначене підтверджується копією витягу з ЄДР юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серія АЄ №089887 /а.с.7-8/.

Відповідно до ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», завданнями органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством.

Відповідно до пунктів 1, 2, 11 статті 10 вищевказаного Закону, державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів); забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а також здійснюють реєстрацію фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Пунктом 20.1.28 ст. 20 Податкового кодексу України, який набрав чинності з 01.01.2011р., визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.

Згідно з п.п. 20.1.18. п. 20.1. ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до абз. 1 п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків прямо передбачено законом.

Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Обов'язок платника податків щодо здійснення своєчасної сплати суми податкових зобов'язань встановлений також п. 16.1.4. ст.. 16 Податкового кодексу України.

Згідно ст. 9 Закону України «Про систему оподаткування» платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані, зокрема, подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів) та сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, порядок оскарження дій органів стягнення визначені Законом України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який діяв до 01.01.2011р. та главою 9 Податкового кодексу України, який набрав чинності 01.01.2011р. Згідно змісту зазначених нормативно-правових актів, стягненню з платника податків підлягає наявна в платника сума податкового боргу.

З огляду на те, що податковий борг відповідача виник до набрання чинності Податковим кодексом України, факт наявності податкового боргу у відповідача суд встановлює за приписами законодавства, що було чинним на момент виникнення податкового боргу.

Як вбачається з матеріалів справи, 20 жовтня 2010 року податковим органом була проведена невиїзна документальна перевірка з питання своєчасності подання звітності СО ВП ПСП за 9 місяців 2009 року, про що складено акт перевірки №8570/15-1/35907268/690 від 20.10.2010 р. /а.с.12/. В ході перевірки встановлено порушення вимог п.п. 4.1.4 «б» п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», п. 16.4 ст. 16 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств», а саме платником податку на прибуток несвоєчасно подано податковий звіт про використання коштів неприбутковими установами й організаціями за 9 місяців 2009 р., граничний строк подання якого 09.11.2009 р. (фактично подано - 14.12.2009 року).

Відповідальність за дане порушення передбачено п.п. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», де зазначено, що платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Відповідно до п.п. «а» п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію.

Як вбачається з матеріалів справи, на підставі вказаного акту перевірки та з урахуванням вищезазначених норм уповноваженою особою позивача було винесено податкове повідомлення-рішення №0006871501/0/82251 від 26.10.2010 року, яким відповідачу визначено суму податкового зобов'язання за платежем податок на прибуток в розмірі 170 грн. 00 коп., з яких 170 грн. 00 коп. сума штрафних (фінансових) санкцій /а.с.11/.

У відповідності до п. 5.2 ст. 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків повідомлення-рішення, окрім випадку коли платник податків вважає, що контролюючий орган невірно визначив податкове зобов'язання та на протязі десяти днів звертається до такого органу зі скаргою про перегляд відповідного рішення.

Згідно п.п. 5.3.1 п. 5.3 ст. 5 вищевказаного Закону, у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" п.п. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 цього Закону, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.

Дане податкове повідомлення-рішення було отримано уповноваженою особою відповідача 29.10.2010 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення /а.с.10/, але в установлений законом строк визначене податкове зобов'язання сплачене не було. Крім того, оскарження вищезазначеного податкового повідомлення платником податку не проводилося, тому у розумінні п.п. 5.2.1 п. 5.2 ст. 5 вищезазначеного Закону податкове зобов'язання являється узгодженим.

Згідно п.п. 5.4.1. п.5.4. ст. 5 Закону України В«Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондамиВ» узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Згідно з п.п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 вищевказаного Закону у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податкові вимоги.

На виконання вказаної норми закону ДПІ в м. Суми було направлено відповідачу першу податкову вимогу №1/1245 від 15.11.2010 року /а.с.9/, в якій визначено суму податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями в розмірі 170 грн. 00 коп. та яку відповідачем було отримано 06.12.2010 року, що підтверджується копією повідомлення про вручення поштового відправлення /а.с.9/.

Однак, передбачені Законом України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" заходи не привели до погашення податкового боргу за узгодженим податковим зобов'язанням і станом на 17.06.2011 року сума податкової заборгованості відповідача складає 170 грн. 00 коп., в тому числі: сума штрафних (фінансових) санкцій по податку на прибуток приватних підприємств - 170 грн. 00 коп., що підтверджується розрахунком суми податкового боргу від 17.06.2011 р. №48718/10/19-074 /а.с.4/, обліковою карткою платника податків станом на 16.06.2011 року /а.с.5/, обліковою карткою платника податків станом на 31.12.2010 року /а.с.6/.

Таким чином, враховуючи, що сума податкового боргу відповідачем не була сплачена, заборгованість СО ВП ПСП перед позивачем на момент розгляду справи по суті залишається не погашеною та становить 170 грн. 00 коп., суд, приходить до висновку, що вимоги позивача є правомірними, обґрунтованими і відповідно, підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Суми до Сумської обласної організації Всеукраїнської профспілки працівників Сфери права про стягнення податкової заборгованості в сумі 170 грн. 00 коп. - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Сумської обласної організації Всеукраїнської профспілки працівників Сфери права (40021, АДРЕСА_1, ід. код 35907268) податкову заборгованість по податку на прибуток в сумі 170 грн. 00 коп. /сто сімдесят грн. 00 коп./ на користь Державного бюджету м. Суми на р/р 31119009700002, ГУДКУ в Сумській області, МФО 837013, код одержувача 23636315.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) О.М. Кунець

З оригіналом згідно

Суддя О.М. Кунець

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.11.2011
Оприлюднено30.09.2015
Номер документу50964466
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/6605/11

Постанова від 03.11.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Постанова від 03.11.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 14.09.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

Ухвала від 14.09.2011

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.М. Кунець

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні